Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2021, 11:45   #61
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Meer nog, die verklaring moet duidelijk zichtbaar zijn, zelfs voordat zorgverleners u aanraken.

Een tatouage op het voorhoofd bvb.

Of we zouden reservaten creeren waar de overheid zich niet bemoeit,maar dan natuurlijk totaal niet bemoeit he.
Geen ziekenwagens, geen politie, geen brandweer.

Dat is een goed idee wie er heen gaat trekt zijn plan en feest maar tot de sterren verbleken en de laatste het licht uit doet.
Oud 1 mei 2021, 11:49   #62
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik denk dat ze dit per land hebben onderhandeld, soms hebben ze gewoon een onderpand zoals een militaire basis ofzo.

De vaccin producenten hebben zich sowieso ingedekt, anders leveren ze geen vaccins.

Maar normaal toch, veel openbare ambtenaren en politiekers zijn toch ook onschendbaar zelfs al zijn ze zwaar geschonden ...
Oud 1 mei 2021, 12:22   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Om de discussie opnieuw leven in te blazen; waar denkt een overheid het recht te halen te bepalen welke risico's ik mag lopen met mijn lichaam?
....
De overheid haalt dat recht uit ons systeem dat 'democratie' heet.

Jij op jouw beurt haalt jouw rechten ook uit datzelfde systeem. Net zoals ik, op mijn beurt.
En waar jouw en mijn rechten botsen, is opnieuw de overheid de scheidsrechter.

Heb je dat nu begrepen, of ga je blijven za.., sorry, kloppen op dezelfde nagel?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 14:13   #64
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En wat met bijvoorbeeld die mensen die totaal géén boodschap hebben aan één of ander vaccin wat men iedereen wil opspuiten?

Krijgen die de stempel: stouterd!!!

Wat belandt er straks in uw bovenarm? Uw vragen over de vaccins beantwoord.

Ik word op huidig ogenblik ook langs alle mogelijke kanten 'aangevallen' om mij te laten vaccineren met wat eigenlijk???
Het is een voordeel / nadeel afweging, met uitkomst afhangende van persoonlijke eigenschappen/situatie. Er zijn daarom geen "universele" keuzes, en diegenen die zulke toch als dusdanig propaganderen en willen pushen bij anderen, kunnen daarom enkel eigen, niet deze van die anderen, belangen als motief hebben. Belangen dus NAAST de kwestie - irrelevant met onderwerp

Net als de "Jodenkwestie" van het Duitse overheidsapparaat, het kenmerk Jood-zijn werd als enige en loutere beoordelingsbasis gehanteerd om maatregelen op te baseren, net als nu een miniscule minderheid roekeloze snelheidsduivels "volstaat" om maatregelen te nemen die ALLE weggebruikers klooien - ook hier kan het motief ervoor enkel een ander zijn - zoals vrijheidsinperkende agenda's in kader van extreme (=totalitaire) overheid.

"Jood-zijn", en "snelheidsduivel", zijnde "het volk een gemeenschappelijke vyand geven", de schuld geven van kwalijkheden die het overheidsapparaat als werkelijke dader hebben.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 14:22   #65
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Elke X jaar carte blanche mandaten uitreiken aan personen die gelijk wat kunnen beslissen, met niks om hen te corrigeren, 'democratie"?

Jij poogt deze term te verkrachten; dat democratie louter gaat over macht hebben over anderen, met meerderheden als "machthebbers". Carte blanches uitreiken, zelfs ongeacht door meerder/minderheid is GEEN macht uitoefenen.

Het uitgangspuntspunt dat je hanteerde in deze recht-discussie was fout en de blabla die je erop stoelde, dus dito.
Oud 1 mei 2021, 14:27   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik lees in een bijdrage van patrickve dat vaccinproducenten wél van vervolging na aansprakelijkheid uitgesloten zijn, dus wat wat is dan correct?
Zoals ik het begrijp is de situatie als volgt:

In de USA is er een algemeen akkoord dat vaccin producenten nooit verantwoordelijk zijn voor eventuele schade bijwerkingen als hun vaccin goedgekeurd werd, en het werkt zoals door de fabrikant aangegeven.

In de EU is dat anders, maar met Astra Zeneca werd een contract afgesloten dat hun aansprakelijkheid beperkt was en de staten alles wat daarboven kwam, op zich namen. Maw, Astra Zeneca kreeg een soort van "franchise". De reden was dat A-Z aan lage prijs levert. Zij die hun vaccins duurder verkopen, zoals Pfizer en zo, zijn in de EU wel verantwoordelijk.

Aan de andere kant moet men begrijpen dat een geneesmiddel altijd bijwerkingen heeft en er altijd een kleine kans is dat het grondig mis gaat. Geen enkel geneesmiddel is 100% risico vrij, tenzij het pompwater is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 mei 2021 om 14:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 14:31   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien is een systeem met getatoeëerde QR Code gekoppeld aan een app wel het beste.
Inderdaad. Ge gebruikt die dan ook om gaan te stemmen. En wie nadien voor de oppositie gekozen heeft, ergens in een heropvoedingskamp.
Oud 1 mei 2021, 14:32   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 1 mei 2021, 15:19   #69
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het illustreert wel dat de dwingelanden en hun aanhang er toch alles aan doen om hun slaven wijs te maken dat ze bazen zijn, en dat zouden ze niet doen moesten ze niet denken dat hun slaven, mits gemotiveerd, in staat zijn korte Brugse metten te maken met dwingelanden & aanhang.
Ook al omdat je van weinigen weinig kunt afpakken om velen te sponsoren, i.e. het is om kosten/baten reden dat overheid en aanhang minderheid zijn.
Oud 1 mei 2021, 15:24   #70
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zet er direct ook alle andere medische info, foto, je rijksregister, adres en schuldenlast erbij nu je toch bezig bent.

Ik kan ook zo'n tattoo zetten dus moet de winkel of firma kunnen controleren of jij het wel bent en dus is extra informatie ook nodig voor de identificatie. Maak er direct een Chinees systeem van dan.
Men kan perfect limiteren wat wel en wat niet op dat attest/paspoort komt. Een doodgewone smart phone is een veel grotere inbreuk op privacy dan een QR code. Bovendien is het wel of niet gevaccineerd zijn geen cruciaal medisch geheim. Het is wel een vlot hulpmiddel voor landen en luchtvaartmaatschappijen ea om zonder tijdverlies een controle te doen om hun verplichtingen en vereisten uit te voeren.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 1 mei 2021 om 15:25.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 15:28   #71
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij op jouw beurt haalt jouw rechten ook uit datzelfde systeem. Net zoals ik, op mijn beurt.
En waar jouw en mijn rechten botsen, is opnieuw de overheid de scheidsrechter.

Heb je dat nu begrepen, of ga je blijven za.., sorry, kloppen op dezelfde nagel?

Jij mag me eens haarfijn uitleggen wat er democratisch is aan het feit dat een advocate uit Antwerpen beslist wat ik mag doen en laten. Een vrouw die niet eens op een verkiezingslijst staat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 15:40   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Elke X jaar carte blanche mandaten uitreiken aan personen die gelijk wat kunnen beslissen, met niks om hen te corrigeren, 'democratie"?

Jij poogt deze term te verkrachten; dat democratie louter gaat over macht hebben over anderen, met meerderheden als "machthebbers". Carte blanches uitreiken, zelfs ongeacht door meerder/minderheid is GEEN macht uitoefenen.

Het uitgangspuntspunt dat je hanteerde in deze recht-discussie was fout en de blabla die je erop stoelde, dus dito.
Je hebt volledig gelijk.
Alleen spijtig dat je geen beter alternatief kan geven.
Democratie is de slechtste vorm van staatsbeheer, maar tegelijk zijn de alternatieven toch nog slechter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2021, 16:57   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij mag me eens haarfijn uitleggen wat er democratisch is aan het feit dat een advocate uit Antwerpen beslist wat ik mag doen en laten. Een vrouw die niet eens op een verkiezingslijst staat.
Heeft dat dan belang voor U wat die beslist ? Dat zijn voor U toch maar loze woorden dus ik zie niet echt het probleem.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 16:58   #74
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heeft dat dan belang voor U wat die beslist ? Dat zijn voor U toch maar loze woorden dus ik zie niet echt het probleem.
Uw eigen goesting doen, zelfs zonder schade toe te brengen aan een ander, is binnenkort strafbaar. Kijk maar eens naar onze nog steeds fascistische oosterburen, die dissidenten en "andersdenkenden" (nu ja, je kan evengoed de overheid als andersdenkend beschouwen) nu "actief gaan volgen."

Ik weet dat het voor de collectivisten not done is om het ene totalitaire regime met het andere te vergelijken, maar de geschiedenis herhaalt zich andermaal.

Goebbels zei (ik parafraseer); maak een bevolking angstig voor een echte of imaginaire vijand, en ze doen alles. Mijn bek valt nog steeds open als ik autobestuurders alleen in de auto, of eenzame fietsers, krom gebogen over het stuur, met een mondvod opzie....

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 mei 2021 om 16:59.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 17:42   #75
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt volledig gelijk.
Alleen spijtig dat je geen beter alternatief kan geven.
Democratie is de slechtste vorm van staatsbeheer, maar tegelijk zijn de alternatieven toch nog slechter.
Het hangt er vanaf voor wie.

Voor de kiezer is directe democratie de beste oplossing. Voor de politicus is absolute macht de beste oplossing.

Daarom doen politici er alles aan om democratie te ondermijnen, omdat die juist hun macht ondermijnt.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 17:52   #76
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Het opknopen aan de lantaarnpalen is begonnen.

https://www.hln.be/brussel/brusselse...kaar~a432a124/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 18:27   #77
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht

Wacht, en ze waren allemaal gemaskerd.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 18:31   #78
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Men kan perfect limiteren wat wel en wat niet op dat attest/paspoort komt. Een doodgewone smart phone is een veel grotere inbreuk op privacy dan een QR code. Bovendien is het wel of niet gevaccineerd zijn geen cruciaal medisch geheim. Het is wel een vlot hulpmiddel voor landen en luchtvaartmaatschappijen ea om zonder tijdverlies een controle te doen om hun verplichtingen en vereisten uit te voeren.
Voor heel veel events kun je levens redden als je mensen met hepatitis en AIDS kunt weigeren, zet dat dan ook maar op die pas.

Beter nog, mensen die door hun gedrag meer kans hebben op AIDS en andere besmettelijke ziektes moet je ook kunnen weigeren, waarom beperken tot Corona?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 18:35   #79
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht

De agent in burger werd dus herkend.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2021, 21:41   #80
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Heel goed filmpje om te kijken als je een klein uurtje tijd hebt. Die mens zegt een paar rake dingen.

https://www.youtube.com/watch?v=btWfAXQ8wYg
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be