Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Bekijk resultaten enquête: Dit vind ik van Jurgen C. - meerdere antwoorden mogelijk
Nutcase! Oppakken, berechten als terrorist en jaren de bak in! 10 16,95%
Zo snel mogelijk vinden en de arme man helpen met zijn (mentale) problemen. Heel die hetze nu is wel wat overdreven 26 44,07%
Ik ben ook geen fan van MVR, maar er zijn betere manieren om die frustratie te uiten dan em neer te knallen 9 15,25%
Held! Ik hoop dat het em lukt MVR neer te knallen 3 5,08%
Revolutie! Power to the people! 3 5,08%
Iets anders (specifieer) 8 13,56%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2021, 08:00   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Cool, de heisa in de media over Jurgen is een afleidingsmanoeuvre om het Marakesh pact bindend te maken.

Nope, didn’t see that one coming!

Voor extreem-rechts is ELK draadje, in ELK subforum geschikt om over de makak te zeveren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 08:02   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Voor extreem-rechts is ELK draadje, in ELK subforum geschikt om over de makak te zeveren.
De vraag is: wat is erger, de makak, of zijn pamperaar ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 08:10   #123
edwinp
Banneling

Standaard

Ziek of zot, nooit ga ik mij bezighouden met het steunen van een (ludieke?) fanpagina van zo iemand
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 08:12   #124
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is toch niet moeilijk te begrijpen? Dit is eentje van ons, honderdduizenden vluchtelingen niet. Solidariteit, medeleven en empathie heeft zijn grenzen.
Eentje van ons ?

Ik heb meer empathie en solidariteit met een troglodiet dan met een extreem-rechts sujet dat doorflipt.
Oud 22 mei 2021, 08:13   #125
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik hoor zonet op de radio dat hij een tijdje geleden zijn militaire eretekens op het graf van zijn ouders moet geplaatst hebben.

Hij heeft inderdaad zijn vorig leven opgegeven.....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 mei 2021 om 08:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 08:15   #126
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Als het al vluchtelingen moesten zijn, moeten wij die dan allemaal opvangen? Wie gaat dat allemaal blijven betalen? Waarom 'vluchten' zij niet naar China, Rusland, Marokko, Algerije, Tunesië, noem maar op. Neem nu Tsjetsjenen. Wat doen die in godsnaam hier? Maar ik denk dat u dat ook weet ....

Jürgen Conings, een man die ons land heeft gediend, die moet geholpen worden en niet afgeschoten worden als een wild dier.

Dat is ook een opmerkelijke evolutie, merkbaar de laatste dagen. Verschillende Vlaams-nationalisten blijken plots zo een erkentelijkheid voor de natie te vertonen.

Een grappig fenomeen, zo blijkt telkens weer.
Oud 22 mei 2021, 08:16   #127
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bon, ik onthoud het goede. er is veel begrip voor iemand met mentale problemen. Mededogen is goed
...zolang het die van ons betreft toch.
Oud 22 mei 2021, 08:17   #128
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ook een opmerkelijke evolutie, merkbaar de laatste dagen. Verschillende Vlaams-nationalisten blijken plots zo een erkentelijkheid voor de natie te vertonen.

Een grappig fenomeen, zo blijkt telkens weer.
Het ziet ernaar uit dat het gros van de Belgische militairen aanhanger zijn van extreem rechts.

Dat is bijna zo erg dan dat rechtse en extreem rechtse politici aan de Belgische tepel hangen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 08:22   #129
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ouwe Kelt kan U,van zijn beperkte (en gedwongen-) militaire ervaringen bij de toenmalige Belgische Landmacht ,een 30 geleden alweer ( )getuigen dat er toen feitelijk al 2 Belgische legers waren...

Namelijk "wij" (zijnde Nederlandstaligen) en "de Chinezen"...(zijnde de Franstaligen).En met eigenlijk zeer weinig contacten.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 mei 2021 om 08:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 08:22   #130
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik hoor zonet op de radio dat hij een tijdje geleden zijn militaire eretekens op het graf van zijn ouders moet geplaatst hebben.

Hij heeft inderdaad zijn vorig leven opgegeven.....
Voortvluchtige militair liet eretekens achter op graf van zijn ouders
Oud 22 mei 2021, 08:22   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
...wat volgens mij ook een deel van de verklaring is voor de sympathie die Jürgen C. geniet. De Vlaming heeft het altijd al gehad voor de underdog, je moet het maar doen, met 500 man achter je aan, toch onvindbaar blijven.

Komt daar bij dat zijn profiel niet dat is van dat ander soort terroristen die heel hun leven van een uitkering leefden, of een parcours van draaideurcrimineel aflegden. De Vlaming apprecieert de hardwerkende mens, en dat is die Jürgen C. blijkbaar wel: militair lesgever, na z'n uren fitness-instructeur enz... Geen leegloper die staat te roepen dat hij "geen kansen heeft gekregen".
Dat klopt, maar daar komt nog een factor bovenop: De politiek waar steeds meer mensen niet langer in geloven.
Oud 22 mei 2021, 08:22   #132
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Laten we eens peilen naar hoe p.be kijkt naar deze terrorist/volksheld in een nieuwe - volstrekt objectieve - poll
Dat noem jij een peiling!!!
Enfin dat oververhit manneke komt hier niet levend uit. Wordt hij niet afgeschoten door zijn legervrienden zal hij zichzelf wel van kant maken.
Dus opgeruimd staat netjes en binnen een week kraait er geen haan meer over dat stuk krapuul.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 08:23   #133
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zijn uw fantasietjes natuurlijk, maar in werkelijkheid is, onder een andere vorm, dat exact wat vorig jaar gebeurd is. Met andere woorden, gij lijkt schrik te hebben in de toekomst op basis van een of ander waanbeeld voor iets dat onder uw neus is voorgevallen en waar die J C juist op zijn manier tegen wilde in gaan.

Het is trouwens niet verwonderlijk dat de geschiedenis zich op die manier herhaalt. Want kijk, wat was een van de argumenten van Hitler om aan de macht te komen ? Dat hij schrik had dat de geschiedenis zich in Duitsland zou herhalen, met een Bolsjevieken revolutie of zo. Hij was toen de "garant" tegen het fascisme waarvan hij anderen beschuldigde, zoals de coronezen de garant willen zijn tegen het fascisme waar zij anderen van beschuldigen.
Neen Patrick, ik kijk gewoon naar wat hun historische voorlopers gedaan hebben direct nadat ze aan de macht kwamen. In meerdere west europese landen trouwens. Steeds hetzelfde patroon.
Oud 22 mei 2021, 08:28   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het ziet ernaar uit dat het gros van de Belgische militairen aanhanger zijn van extreem rechts.

Dat is bijna zo erg dan dat rechtse en extreem rechtse politici aan de Belgische tepel hangen.
Een leger kan je moeilijk een linkse organisatie noemen. Soort zoekt soort.

De helft van de leden van de Vivaldiregering die door NIEMAND verkozen werden, DAT zijn de echte Belgische tepelhangers.
Oud 22 mei 2021, 08:30   #135
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Komen de antwoorden op dit soort vragen op het sociaal...euh vaccinatie paspoort? En wat daarvan te vinden?
Djeezes christ man, wat een dramatiek!

Ik lanceer hier effe een persoonlijke poll en ge doet alsof uw leven er vanaf hangt. Of ben ik een agent van de overheid die hier undercover wat dissidenten probeer te vinden of zo?! Ge zijt allemaal zot van paranoia.

Overigens, jullie schatten de situatie verkeerd in. Het zijn niet jullie meningen die tegen de grondstroom is. Nee nee hoor, het is bon ton om sympathie voor Jurgen C te uiten. Zie gewoon al naar de reacties hier en de uitslag van de poll.

Als iemand al schrik moet hebben voor wat-ie zegt, dan ben ik het wel (samen met de weinige collega’s “gematigden” of linkies op dit forum). Ik ben er zeker van dat jullie goed onthouden wie wat allemaal heeft gezegd en “gepaste maatregelen” zullen nemen als de regime-wisseling eindelijk is gebeurd. Ik schat dat ik zal moeten onderduiken. Fucking calimero hypocrieten
Oud 22 mei 2021, 08:30   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen Patrick, ik kijk gewoon naar wat hun historische voorlopers gedaan hebben direct nadat ze aan de macht kwamen. In meerdere west europese landen trouwens. Steeds hetzelfde patroon.
Zoals na het separatisme van 1830?

Zoals Leopold II in Congo?
Oud 22 mei 2021, 08:32   #137
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is: wat is erger, de makak, of zijn pamperaar ?
In dat geval zou men zich de vraag kunnen stellen, wat is er erger: de oprukkende Islam of zij die een rechts getinte keuze gemaakt hebben of willen maken?

Laat ik het houden op dat het gevaar achter een héél klein hoekje schuilt in de meeste gevallen.

p.s.

Citaat:
Boualem Sansal brengt in 2084 George Orwells 1984 up-to-date. In zijn gitzwarte dystopie voorspelt de Algerijnse schrijver de islamitische wereldheerschappij. ‘Nu is het systeem zwak en dus doet iedereen zijn zin. Europa is te politiek correct.’

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 mei 2021 om 08:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 08:41   #138
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de situatie vergelijkbaar is. We leven nu onder een fascistisch regime dat de burgervrijheden opgeschort heeft en wat er nog overbleef van de rechtstaat, naar de vaantjes geholpen heeft. Het laatste historische voorbeeld daarvan in de geschiedenis was gewoon van die periode, toch in onze contreien. De situatie is dus heel vergelijkbaar, met dat verschil dat de vijand niet van buiten is gekomen, maar van binnen. Het was ook een regime dat meedogenloos alle middelen gebruikte om mensen die de vrijheid terug wilden, op alle mogelijke manieren af te maken - destijds heette dat "de weerstand".

Ge moet dus goed zot zijn, in deze omstandigheden, om U te hard expliciet kenbaar te maken als iemand die concreet tegen het regime is, zodat zij U van een lijstje kunnen pikken, en U als "terrorist" of zo veroordelen he. Binnen de kortste keren wordt ge waarschijnlijk opgepakt en verdwijnt ge, zonder dat een kat het door heeft, en de propaganda pers zal U wel niet vernoemen natuurlijk ; of anders een of ander gek verhaal ophangen waar ge zogezegd een verboden feestje hebt gegeven en het dus normaal is dat men U niet meer terugvindt.

Dat is de stommiteit die die Jurgen begaan heeft, van dat te zeggen, in plaats van het te doen. Hij gaat ook waarschijnlijk niks doen, maar de Joden deden ook niks he. Het regime gebruikt dat dan om de rest van de Brave Burgers nog meer schrik aan te jagen, en nog meer in de pas doen te lopen. Bij zo een regimes is het bijzonder gevaarlijk om expliciet aan te geven dat je steun betuigt aan "de weerstand".

Het grote verschil met weleer is dat een weerstand vanaf nul moet opgebouwd worden. Destijds was er een inval van een "vijand", en was er aanvankelijk verzet, waaruit, na de kapitulatie, kernen van verzet overbleven. Maar aangezien de regime change nu van binnenuit is gebeurd op basis van een hysterie aanval, is er zo geen aanvankelijke sokkel van verzet geweest. Die moet dus nu helemaal van niks opgebouwd worden, en het regime wil dat tegenhouden, veel harder tegenhouden dan de corona verspreiding. Er zijn ook geen geallieerden die van buitenaf kunnen helpen en morele en logistieke steun verlenen. Het is dus stukken moeilijker, en die Jurgen heeft gedaan wat hij kon. Maar ge moet wel zot zijn om U expliciet aan te geven he. Even zot om U als Jood bekend te maken destijds.

De grote verdienste van die Jurgen is niet dat hij ergens iets gaat doen. In zekere zin heeft hij zich opgeofferd om een zaadje te leggen voor een weerstandsbeweging, maar zelf zal hij totaal niks kunnen doen. Maar ge moet wel betoeterd zijn om U expliciet te kennen te geven als "lid van de weerstand" aan het regime he. Hij heeft enkel maar een communicatie act gedaan. Je ziet dat trouwens aan de stevige reactie van het regime: zo een communicatie acten zijn voor hen veel en veel gevaarlijker dan een zot met wat wapens. Maar door hun reactie tonen ze ook hun fascistische kant natuurlijk.

Iemand die zegt "ik ga de Fuehrer afknallen", die zou in een normaal regime zo geen aandacht krijgen. Iemand die dat meent, die schrijft dat trouwens niet. Die doet dat. Vandaar dat Jurgen niks gaat doen. Maar door het te schrijven, en door daardoor de halve Navo op zijn dak te krijgen, illustreert hij wel de parallellen met andere vergelijkbare momenten uit de geschiedenis. En dat zal misschien zijn grootste verdienste zijn. Hij verdient daarvoor, nadien, een standbeeld van 10 meter hoog.
Dat standbeeld is wat overdreven, maar de rest klopt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 08:56   #139
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vraag u liever af waarom onze media nu zo'n tamtam maakt (...).
Op deze vraag komt het m.i. aan. De vaccinbepleiters zitten kennelijk graag in een slachtofferrol.

Ik had graag evenveel media-aandacht gezien voor de talloze natuurlijke en farmaceutische middelen waarmee covid-19 kan worden genezen. En voor de gevaren van de vaccins.
Oud 22 mei 2021, 09:01   #140
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Djeezes christ man, wat een dramatiek!

Ik lanceer hier effe een persoonlijke poll en ge doet alsof uw leven er vanaf hangt. Of ben ik een agent van de overheid die hier undercover wat dissidenten probeer te vinden of zo?! Ge zijt allemaal zot van paranoia.

Overigens, jullie schatten de situatie verkeerd in. Het zijn niet jullie meningen die tegen de grondstroom is. Nee nee hoor, het is bon ton om sympathie voor Jurgen C te uiten. Zie gewoon al naar de reacties hier en de uitslag van de poll.

Als iemand al schrik moet hebben voor wat-ie zegt, dan ben ik het wel (samen met de weinige collega’s “gematigden” of linkies op dit forum). Ik ben er zeker van dat jullie goed onthouden wie wat allemaal heeft gezegd en “gepaste maatregelen” zullen nemen als de regime-wisseling eindelijk is gebeurd. Ik schat dat ik zal moeten onderduiken. Fucking calimero hypocrieten
Gij zit ook snel op uw fantasie paard zeg.

Laatst gewijzigd door Bach : 22 mei 2021 om 09:01.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be