![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daartegen wil betrokkene nu via het gerecht haar gram halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kandidaat komt binnen bij de recruiter, draagt hoofddoek. "Mevrouw, ons bedrijf heeft een neutraliteitspolitiek, het dragen van religieuze en levensbeschouwelijke tekenen is niet toegelaten" "ik vind dat ik mijn hoofddoek mag dragen waar en wanneer ik wil" "dag mevrouw, verder nog een prettige dag toegewenst" "jamaar... ik beschik over alle nodige competenties..." "dag mevrouw, mocht U ooit akkoord zijn om ons arbeidsreglement wel toe te passen kunt U altijd opnieuw kandideren" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de MIVB is ,zoals de NMBS,de Lijn,de TEC,een van die "constructs",geen bedrijf maar een soort overheidsgeld-verbruiker met rollend materieel. Ooit was zoiets een groot voordeel (inkomsten gegarandeerd),tegenwoordig worden dergelijke instellingen zeer openbaar geconfronteerd met problemen die niet eens gerelateerd zijn aan het rollend houden van het materieel. Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2021 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet als passagier op die bus willen zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heeft die vergadering de bevoegdheid om beslissingen die men toch normaal op niveau van een directiecomité verwacht, operationelen dus, te overrulen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen is gelijk voor de dress code van de MIBV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Breuklijn van akkoord gaan of niet, de échte breuklijn zit bij diegenen die daarvoor bereid zijn de regering te laten vallen, of partijen als de VLD die veel wind verkopen, maar als puntje bij paaltje komt alleen maar lippendienst verlenen aan het principe.
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Hoe zou het dan gelopen zijn waardoor de mivb géén beroep aantekent? Je gaat toch niet beweren dat er effectief gezegd werd; je mag niet voor de mivb werken want je draagt een hoofddoek, in plaats van, je mag wél voor de mivb werken, maar op een religieus-neutrale manier..
![]() |
#52 |
|
![]() Ik begin de politieke belangrijkheid van dit voorval hoger en hoger in te schatten.
Zijn wij een lekenstaat of niet? Als wij religie buiten de staat wensen te houden, dan “no passeran.” En dan verliezen de politieke partijen die dit op hun kerfstok hebben minstens 1 generatie politieke legitimiteit.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 juni 2021 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Er zouden dan [VanQuickenbornemodus] af en toe [/VanQuickenbornemodus] ernstige dingen kunnen gebeuren.
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Ik blijf het verder fascinerend vinden, dat dit soort discussies blijft bestaan.
Of zij die hoofddoek nu draagt of niet; dat gaat op zich geen fluit veranderen aan hoe zij uiteindelijk haar werk kan doen, of zal doen. Stom en onnozel van de pot gerukt voorbeeld: Haar geloof stelt dat zij op maandag geen mannen mag helpen met een blauw hemd. Alsof met haar hoofddoek op, zij geen mannen met een blauw hemd zal helpen; maar indien die hoofddoek af is, ineens wel zal doen... Kom zeg. Het is niet die hoofddoek die bepalende factor is voor wat zij doet (of niet doet), het is de mentaliteit. Aldus, met of zonder hoofddoek ... (of eender wat - het kan me zelfs niet boeien) ... kijk naar het werk dat iemand doet en de kwaliteit van dat werk. En wat mij betreft geldt dat niet alleen voor expressies van geloof maar voor alles waartoe iemand zich genoodzaakt voelt te tonen dat hij/zij er deel van uitmaakt. Maar ... (en ik schreef het al eerder) ... religie is iets bijzonder. Laten zien dat je moslim bent, is niet hetzelfde als laten zien dat je aanhanger bent van FC Barcelona. En laten zien dat je katholiek bent, is niet hetzelfde als iedereen laten zien dat je supporter bent van Real Madrid. Religie (zie de voedingsbodem van deze discussie) is al te vaak een reden/excuus om op bepaalde afspraken/regelgevingen uitzonderingen te bekomen. Het is alleen op basis daarvan dat ik de tegenstand kan begrijpen. Een expressie van religie is wat mij betreft niet verenigbaar met neutraliteit. Verder is de tegenstand ook vaak vooral gevoed door vooroordelen. "Damn, het is maandag en ik heb mijn blauw hemd aan; en zit daar toch wel geen met een hoofddoek aan het loket zeker. Verdomme, die gaat mij niet helpen ..."
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 4 juni 2021 om 03:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
elke keer opnieuw is het een discussie over de islam in onze maatschappij. men trekt dat debattechnishc open naar al het religieuze, politieke, ideologische,... symbolen maar dat is onzin. decennialange strijd tegen het katholicisme (incl symbolen), da is gelukt en nu gaan dezelfde organisaties islamitische symbolen massaal importeren en toelaten. werk je voor de overheid dan laat je je religie thuis. uiterlijk speelt nu eenmaal een belangrijke rol voor je job. proper gewassen gaan werken is net zo belangrijk als de kwaliteit vh geleverde werk en/of dienstverlening |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Dat is geen vooroordeel, wie echt modern is draagt dat niet. En dat het geen vooroordeel is, wordt ondertussen al bewezen door die regeringscommissaris die aangesteld werd bij het instituut voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Die blijkt in het verleden conferenties gegeven te hebben waarbij mannen en vrouwen apart moesten zitten. Men ontkent het altijd, maar als je wat verder graaft, kom je er altijd op uit dat het wel degelijk klopt, en die hoofddoek gepaard gaat met conservatief / radicaal gedrag.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Liberale" De Croo heeft Bouchez alvast het zwijgen opgelegd om zijn premierspostje te redden. Mét een zoveelste leugen, én een zoveelste toegeving. En dat terwijl tegenstanders van de islamisering achter de tralies vliegen. https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=498
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wet is de wet, maar niet voor moslims.
De premier bewijst eens te meer wat het "liberalisme" nog waard is, door deze overtreding van de wet door de vingers te zien. "Haatspraak", zoals "stop de islamisering" DAAR maakt hij wél werk van, de leugenachtige vivaldi-dweil.
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |