![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel procent van de bevolking gaat opkomen? | |||
Gelijk vroeger: ongeveer 90 % |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
Amper minder: ongeveer 80 % |
![]() ![]() ![]() |
6 | 23,08% |
Allez kom, drie kwart zal opdagen ongeveer |
![]() ![]() ![]() |
5 | 19,23% |
Nope, twee derde. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
Slechts 50 % |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
Katastroof: minder dan 50 % |
![]() ![]() ![]() |
7 | 26,92% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je spreekt jezelf de afgelopen posts danig tegen. Mensen die niet in politiek geinteresseerd zijn volgen de actualiteit niet. Die stemmen dus eerder traditioneel. Het kan zelfs zo zijn dat die mens zijn standpunten in feite compleet contradictorisch zijn aan die van de partij waarop ze stemmen. En in het geval van cdv weet je sowieso al niet of je nu links of rechts stemt. Want laat u niet in de luren leggen cdv is geen centrum partij. Dat is een partij die bestaat uit 2 kampen. Een links en een rechts. In het rechtse zit bvb overduidelijk Crembo, in het linkse zitten de zogenaamde ACW mensen. Ik blijf erbij dat stemrecht democratischer is. Om de doodeenvoudige reden dat uiteindelijk degenen die niet gaan stemmen daar zelf voor kiezen. Iets niet doen is ook een democratische keuze. Daarom dat het cijnskiessysteem natuurlijk niet democratisch is. In zulk systeem koop je uw stemmen en is de rijkere duidelijk bevoordeeld. Van mij mag dit ingevoerd worden op alle niveaus. Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 juni 2021 om 07:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een MANDAAT geven aan een of andere kwiebus om in mijn plaats te beslissen hierover, nee, natuurlijk niet. Wie is nu zo zot ? Ideaal gezien zo ik dus nooit stemmen, want ik wil niemand een mandaat geven. Het probleem is dat dat beschouwd wordt als "anderen in mijn plaats een mandataris laten kiezen". Behalve bij een stem voor het VB, dank zij het cordon, dus in Belgie is er gelukkig het VB en het cordon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij verandert es dus niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die dag toch niet.
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal van het weer afhangen en per gemeente veel verschillen. In gemeenten met veel oudere die per volmacht stemmen zal er misschien minder opkomst zijn, dan in kleine steden. Oktober is in landelijke gebieden dan weer een periode dat het druk is op de landbouwbedrijven en landbouwgebonden bedrijven. Veel zal dus afhangen van hoe goed de plaatselijke politici hun kiezers kunnen overtuigen enkele uren op te offeren om te gaan stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Ik denk niet dat het eigenaardig zal klinken als ik beweer dat er in 2024 veel elfjes en nog kleinere partijtjes zullen samensmelten tot Vivaldi-partijenom toch maar een blok te kunnen vormen tegen de de twee Vlaams-nationalistische partijen. Ze zullen daarbij - zoals nu al bij het federa,e Vivaldi-vehikel - de fundamenten van hun ideologieën ondergraven om toch maar nog ergens mee te kunnen spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Draait het of keert het: iedere mens moet meetellen. En je bereikt meer mensen met stemplicht dan dat je mensen bereikt met stemrecht. Meer mensen bereiken is meer demo-cratie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de provinciale, gewestelijke en federale politiek ga je zonder kiesplicht zelfs de tradies kartels zien vormen om toch maar weerstand tegen het VB en N-VA te kunnen bieden. Maar als je ziet dat slechts 1/3 van de kiesgerechtigden zijn stem heeft uitgebracht. En het Rassemblement National dat in de peilingen een grote voorsprong had, er belabberd uitkomt, juist door de lage opkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stemplicht is een totalitair communistisch gegeven met dwang vanuit de overheid, zelfs als het o, opkomstplicht gaat. Stemrecht is een uitgesproken liberaal gegeven waarbij ieder individu volkomen vrij is of hij deel wil zijn van de keuze die er gemaakt wordt.´ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan gaan we een zetelverdeling en toewijzing van zetels krijgen op basis van het aantal kiezers dat effectief gestemd heeft.
Dat zou nog wel eens erg kunnen tegenvallen voor onze vrienden van de rechterflank en de extreem rechterflank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een niet uitgebrachte stem, is een stem die niet meetelt in de verdeling van de zetels, terwijl een blanco of ongeldige stem wel meetelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Dat denk ik niet, want die zullen meer gemotiveerd zijn om te gaan stemmen dan zij die al generaties traditio stemmen omdat ze toch tot in het kieshokje MOETEN gaan hoewel ze waarschijnlijk niet eens weten waarom zij en hun voorouders dat eigenlijk doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frans brood met frietjes, een Waalse culinaire specialiteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wie het gaat meevallen en voor wie tegen vallen: glazen bol, of hoop.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kunnen we blijven in het ijle redeneren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |