![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel procent van de bevolking gaat opkomen? | |||
Gelijk vroeger: ongeveer 90 % |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
Amper minder: ongeveer 80 % |
![]() ![]() ![]() |
6 | 23,08% |
Allez kom, drie kwart zal opdagen ongeveer |
![]() ![]() ![]() |
5 | 19,23% |
Nope, twee derde. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
Slechts 50 % |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
Katastroof: minder dan 50 % |
![]() ![]() ![]() |
7 | 26,92% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn redenering is gebaseerd op mijn mening, en in tegenstelling tot u heb ik mezelf niet tegengesproken. Niet gaan stemmen omdat je vrij bent om de keuze te maken om niet te gaan stemmen is volstrekt democratisch. Wat ik wel vind is dat als de opkomst laag is, dat dat iets aantoont. Dat toont dan aan dat de politiek een grijze massa is geworden waar de standpunten van de partijen waarschijnlijk dichtbij elkaar liggen, of de mensen zijn totaal niet meer geinteresseerd om te gaan stemmen omdat er een groot verschil is tussen wat partijen zeggen tijdens de verkiezingen en wat ze doen na de verkiezingen. Daarom ook dat ik in tegenstelling tot nva wel voorstander ben van referenda. En als zo'n referendum duidelijk gekaderd wordt dan denk ik dat de opkomst voor zo iets wel groter kan zijn. En sommige zaken lenen zich beter voor een referendum dan andere. Een referendum uiteraard ook zonder opkomstplicht. Bovendien, iemand die niet geinformeerd is en die toch wegens verplicht gaat stemmen. Gaat die zich plots toch gaan informeren ? Daar heb ik zwaar mijn twijfels over. Die mens mag gaan stemmen, kiest ervoor om dat niet te doen, dat is zijn keuze. Die mens is bereikt want hij weet dat het kiezing is. Meer geinformeerde mensen bereiken is meer democratie. Een hoop mensen dwingen om te stemmen die het geen lor interesseert is dat niet. Daarom nogmaals, het is de plicht van de partijen en de pers om duiding te geven. Zodat zij die het willen op geinformeerde manier kunnen gaan stemmen. En dan als het van mij af hangt op themas en niet op partijen. Ik hou ook niet van particratie. Ook niet bij nva trouwens. Laat ons eerlijk zijn. Wie krijgt er kansen bij nva. Degenen die in de pas lopen ten opzichte van De Wever. Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 juni 2021 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Daar zou ik niet zo zeker van zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij is niet gaan stemmen gelijk aan blanco stemmen. Het aantal beschikbare zetels wordt gewoon verdeeld onder de geldige stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dat is tenslotte wat mensen die niet stemmen, willen: van die zageventen af zijn die aan "bestuur" willen doen. Het probleem is gewoon dat er kwiebussen zijn die denken dat ze de anderen mogen "besturen". Dat idee op zich is waanzinnig. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juni 2021 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je kunt maar echt meetellen als je weet waarover het ging. 5 jaar Netflix en Thuis kijken en dan bijv. op een sos stemmen omdat je denkt dat hij in de oppositie zat terwijl ze de burgemeester geleverd hebben? Dat is toch niet je stem die meetelt?
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Zo toon je nog maar eens aan hoe weinig het voor jou met democratie te maken heeft, maar alleen om je eigen partijtje te bevoordeligen.
![]() |
#72 |
|
![]() De Coningskwestie, belgicisten zijn er dol op...
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens gerespecteerd, nergens gevreesd maar altijd goed gezind.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ik ben absoluut voorstander van democratie. U vergist zich deerlijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() En ge zegt dat mijn redenering fout is terwijl ze gewoon mijn redenering is, mijn mening en dus voor mij juist. Ze is trouwens volledig logisch. Dus sowieso juist. U bent voor kiesplicht, maar dus niet voor logische redenen. En dat hoeft ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Integendeel, het verplichten van die mensen om toch maar te gaan stemmen, lijkt mij eerder ondemocratisch, en dient omdat politieke partijen dan een kunstmatig hoog aantal stemmen kunnen voorleggen. Ik vind stemrecht zonder opkomstplicht dan ook democratischer, ik ontzeg niemand om zijn stem uit te brengen, maar ik dring het ook niet op.
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() politici moeten maar een programma opstellen dat genoeg kiezers voor hen willen gaan stemmen.
nu met de opkomstplicht maakt het weinig uit op wie je stemt, ze luisteren toch niet naar hun eigen kiezers |
![]() |
![]() |