![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
School moet dus niet vergeleken worden met 'werk'. Ik begrijp echt de commotie niet waarom sommige volwassenen een probleem hebben met een stukje blote buik van een kind. Mij valt het zelfs niet op! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het reglement werd ter instemming ondertekend.
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ging als 13-14-jarige naar school in kledij die mijn ouders afkeurden maar dat kon mij geen barst schelen! Ik liep rond met veiligheidsspelden in mijn oren, aaneengeregen tot een lange ketting. Ik droeg een lederen jas met ook allemaal kettingen, maar toch is alles goed gekomen met mij. Dat was gewoon een fase. Tegen dat ik 16j was kleedde ik me heel normaal, heel netjes en dat doe ik nu nog steeds. Laat die jonge kinderen toch experimenteren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kledij moet discreet zijn, en om discreet te zijn moet ze redelijk hetzelfde zijn voor iedereen. Eventueel moet IEDEREEN dan maar met een blote navel rondlopen, als dat in de vestimentaire code staat. Zolang alleman het maar doet, en men daar dus niet mee "opvalt". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus iets waarbij de aandacht nodig is, waar respect voor nodig is want er zijn daar inderdaad ook mensen die werk leveren voor U (leerkrachten) en er worden inspanningen gevraagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En leren schoenen en een discreet hemd; kon je daarmee beter leren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen mogen niet werken. Zeker geen 13-jarigen want daar gaat dit topic over.
MINIMUMLEEFTIJD BAAN De minimumleeftijd voor loondienst is 15 jaar. Wie tussen 15 en 18 jaar is mag in deeltijd werken tijdens deelname aan studieprogramma’s, en de schoolvakanties voltijds werken. Er zijn geen restricties met het oog op gezondheid en veiligheid op het werk. De Arbeidswet maakt enkele uitzonderingen als een minderjarige artistiek werk doet zoals zingen, dansen, toneel spelen, optreden als model en bij de presentatie van kledinglijnen. Artikel 7 van de Arbeidswet van 16 maart 1971 verbiedt de tewerkstelling van minderjarigen zolang ze nog onder de leerplicht vallen of om ze in te zetten voor werk dat buiten het kader valt van de opleiding die ze volgen. In het algemeen geldt dat alle activiteit is verboden die een nadelige invloed kan hebben op de scholing, de intellectuele en sociale ontwikkeling van het kind of dat zijn welzijn in gevaar kan brengen, zowel lichamelijk, geestelijk als moreel. Pas vanaf 18 jaar kan een jongere voltijds worden gecontracteerd. De wet op de arbeidscontracten staat het afsluiten en beëindigen van een arbeidscontract met een minderjarige toe, mits ouders of voogd uitdrukkelijk dan wel stilzwijgend toestemming verlenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gedoe over #een navel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In één zin: het schoffeert de moslims.
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zelfs twee navels.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe nu wel niet onnozel ik heb het niet over loonwerk. Ik heb het over schoolwerk: leren, oefeningen maken, studeren, luisteren, begrijpen, nadenken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat het tegen de vestimentaire code was he. Meer is daar niet aan. En ik heb U diets gemaakt waarom zo een vestimentaire code op een school zin heeft in het kader van de bedoeling van een school, namelijk kinderen aan schoolwerk laten doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |