![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag jou toch ook niet waarom Jambon de Belgische kaart trekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1622 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat maar, als het u niet kan schelen.
![]() |
#1623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat zegt ge nu elke keer, als ge er met de mond vol tanden bijstaat.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 6 augustus 2021 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1626 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb gewoon letterlijk gequote wat je schreef, als het geen steek houdt, moet je in eigen boezem kijken.
Citaat:
Citaat:
Wat verder kom je dan af met kapotbesparen, compleet het tegenovergestelde dus. Citaat:
In hoeveel regeringen heeft N-VA federaal gezeten? Bitter weinig, eentje, de regering Michel. Kapot besparen van het leger is vooral een gave van de linkse partijen, en paars(groen), die na de val van de Sovjet-Unie dachten dat er nooit nog gevaar ging zijn, en men eeuwig op het leger kon besparen. Dat in de schoenen van N-VA schuiven is demagogie. Citaat:
Nu zit je wel in hetzelfde tijdsgewricht, maar je weet precies niet welk liedje je wilt zingen. Niet dus, want je verhaal is even warrig als dat van een belastingambtenaar die na 7 whisky's een wet in detail moet uitleggen. Citaat:
De "oorzaak" is plots niet meer belangrijk... Citaat:
Ten tweede, zelfs als het waar zou zijn, zijn 2 gebeurtenissen die gelijktijdig zich voordoen geen bewijs dat er een oorzakelijk verband is, wat ik al heb aangetoond. Als het onderwijs verminderd is in niveau, kan het misschien ook te maken hebben met de instroom van migranten, iets wat gepushed wordt door de Franstaligen? Al die leerlingen die terwijl ze vakken krijgen de taal nog moeten leren, natuurlijk gaat het niveau daardoor achteruit. Om nog te zwijgen van de vernieuwingsdrang, een drang die je internationaal ziet. Men denkt altijd dat men een beter wiel heeft uitgevonden, en iedere vernieuwer moet zich bewijzen, maar dat zie je dus ook aan Franstalige kant. Dat klopt, maar ik heb nog geen argument gehoord waarom dat beter zou zijn als het unitair is. Als je met de wegen van toen vergelijkt, logisch. Ze lagen er nog niet lang, als al je materiaal nieuw is, is het logisch dat je minder problemen hebt na zoveel jaar. Kijk ook naar de verlichting, er was een tijd dat het volstond met verlichtingspalen, en dat die allemaal brandden. Die verspilling was federaal, het kon niet op. Tot de oliecrisis kwam natuurlijk. Misschien dat in uw fantasiewereld het de schuld van de N-VA is dat de OPEC ontstaan is, maar de werkelijkheid heeft haar rechten. Citaat:
.... Citaat:
Jij doet alsof dat aan de staatsstructuur ligt. Je legt niet uit waarom andere landen (Duitsland) die ook een hele mate van autonomie van de deelstaten hebben, wel goed boerden, en andere centraal geleide landen (Frankrijk) het veel slechter deden. Je zou evengoed één of ander verschil kunnen nemen tussen toen en nu, en alle problemen van 40 jaar in de schoenen daarvan kunnen schuiven. "Het is allemaal misgegaan toen McDonalds begonnen is in België". Even onlogisch. Vraag u misschien eens af waarom de politieke partijen ZELF niet unitair gebleven zijn. Waarom we een MR en een VLD hebben, een PS en een Vooruit, enz. Dat kun je niet in de schoenen van N-VA schuiven...
![]() |
![]() |
#1627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is maar één zelfverklaarde Dweil in de b. politiek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn visie: iemand die spaart of bespaart, die heeft meer centen of vermogen na een tijdje. Wel, als je onze diepzee-diepe staatsschuld bekijkt, dan ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1630 | |
|
![]() Ah neen ?
En dit dan ? (https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1564) Citaat:
![]() |
![]() |
#1631 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een eeuwigheid in de politiek.
![]() |
![]() |
![]() |
#1632 |
|
![]() Een goede dweil zuigt het water op, hadden ze maar een goede dweil in Walloniê.
![]() |
#1633 | |
|
![]() Citaat:
Ga daarmee naar de oorlog... ![]() En over de kern van de zaak geen woord. Hoe verklaar je dat Duitsland al heel de tijd koploper van Europa is, terwijl het heel veel autonomie aan de deelstaten geeft, terwjil Frankrijk een veel zwakker broertje is, en alles centraal wil regelen? Uw manie om alles op de staatsstructuur te schuiven is veel te simplistisch.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 6 augustus 2021 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1634 | |
|
![]() Citaat:
Duitsland, de zogenaamde koploper krijgt de hulp aan de getroffenen van de overstromings- natuurramp ook niet georganiseerd. Ik vrees dat wij ten eerste moeten aanvaarden dat de ramp in Wallonië, Nederland en Duitsland (en een klein beetje in Vlaanderen) een natuurramp is waar niets aan te doen was. Verder heb ik al geschreven dat de Belgische politiek op alle niveaus gefaald heeft in de preventie en de hulpverlening van deze ramp. Alle niveaus zijn zwaar in gebreke gebleven. Persoonlijk vind ik dat de opslitsing van de bevoegdheden ook in deze een zeer nefaste rol speelt. Net als de extreme onrealistische bezuinigingen die wij de voorbije jaren hebben moeten ondergaan Wie politiek verantwoordelijk is, wil ik nog in het midden laten. Maar ook in deze hebben ALLE partijen bergen boter op hun hoofd. Van links tot rechts. Ik denk dat de discussie over wie de grootste verwaarlozing heeft begaan, zeer theoretisch en nutteloos is. Alle partijen, lokaal, gewestelijk en federaal zijn zwaar in gebreke ! In die mate dat wat Vivaldi of de Vlaamse regering ook nog moge brengen, geen enkele van de samenstellende partijen mijn stem zal krijgen. En ik koop ook geen rode kruis stickers meer, nè !
![]() |
![]() |
#1635 | ||||
|
![]() Citaat:
Enerzijds zeg je dat het elders niet beter gaat, anderzijds heeft de Belgische politiek gefaald op alle niveaus. Citaat:
Citaat:
Nochtans is het eenvoudig, federaal zit N-VA niet aan de knoppen, en op regionaal niveau is het Wallonië die aan zet is. Citaat:
Ik vraag mij echt af waar het geld van de stortingen naartoe is.
![]() |
![]() |
#1636 | |||
|
![]() Citaat:
De politiek faalt in België in de preventie en de afhandeling van de ramp. En de Duitse politiek ook. Geen tegenspraak te horen of te zien. Citaat:
Helpen opruimen en opbouwen ? Normaal moeten de strukturen aanwezig zijn, en kunnen werken zonder dat de politici aanwezig zijn Bij de belastingen werkt dat wel...vakantie of niet, ze blijven geïnd worden. Citaat:
In eigen zak verdwenen ?
![]() |
![]() |
#1637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lachaert zijn "meer macht voor het overlegcomité" gelul is nu wel zeer cynisch nu GI Lies zo'n zwakke crisismanager is gebleken.
![]() |
![]() |
![]() |
#1638 | ||||
|
![]() Citaat:
Als er niet aan te doen was, kun je niet van falen spreken. Citaat:
Ik dacht dat gebrek aan coördienatie één van de grootste problemen was. Hoe wil je coördineren als je niet eens aanwezig bent? Citaat:
Da's als de generaal die op verlof is terwijl zijn troepen een oorlog uitvechten. Ahja, want ze zijn daarvoor opgeleid. Citaat:
Als er nu een iets is dat voorspelbaar is en strak in regeltjes gegoten is, is het wel het mierengeneuk van de belastingen. Bij het beheer van rampen komt wel wat meer kijken.
![]() |
![]() |
#1639 | |
|
![]() Citaat:
Had het omgekeerd geweest, dat de N-VA op federaal vlak meedeed, en niet op Vlaams vlak, en de liberalen zaten wel op dat vlak, zou hij daar niet voor gepleit hebben.
![]() |
![]() |
#1640 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige is kanselier is trouwens een tjeef, Walter Thurnherr. Leest gerust meer hier: https://www.bk.admin.ch/bk/en/home/r...eschaefte.html
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 6 augustus 2021 om 21:34. |
||
![]() |
![]() |