![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat die gepensioneerden apart 10x 100x meer gingen mogen betalen, zet die "mogen" maar in het vet. Ze gingen dat inderdaad zeker GEMOGEN hebben. Diegenen die niet konden, gingen overgeleverd geweest zijn aan het owee ergst mogelijke: moeten rekenen op vrijwillige hulp. Moeten rekenen op owee echte solidariteit. Weg zekerheid van andermans geld "dankzij" overheid. Die ellendige onzekerheid van overgeleverd te zijn aan de goodwill van de grote meerderheid mensen. Die bende zelfzuchtigen, die enkel via dreiging dwang en straf kan worden gestuurd richting helpen anderen. Veel beter de overheid die Sinterklaas speelt met andermans geld, dan andermans die zelf Sinterklaas spelen. ... Zoals ook gezegd: het hele bestaan van overheid, de "zelfnoodzaak" van overheid, is een viscieuze cirkel. Als je Sinterklaas speelt met andermans afgepakt geld, impliceert dat dat die andermans dat geld niet meer beschikbaar hebben om ZELF Sinterklaas mee te spelen, ALS ze dat willen. Ik vind dat je dit verzekeringsprincipe in een te beperkte context bekijkt, waarbinnen het klopt wat je zegt. Maar soms moet je ook buiten de boot kijken, en rekening houden met parameters die indirect de stricte parameters beinvloeden. Ik zou bij overbelasting niet beginnen groepen uit te sluiten. Ik zou in de eerste plaats productie / dienstverlening zo gemakkelijk mogelijk schaalbaar en zo breed mogelijk toepasbaar maken. Wat in de economie bekend staat als "standaardisatie". En bovenal: de juiste prioriteiten stellen. Opdat wat tekort is, minimaal invloed zou hebben. Bvb op het werk zijn er gemeenschappelijk gebruikte middelen. Personeel dat niet in de gaten houdt of die vrij komen, en dan zaken met eigen middelen die ze altijd beschikbaar hebben, doet, is verkeerd bezig. Als ze die zaken dan gedaan hebben, en het gemeenschappelijk middel nodig hebben, en het is "bezet", hebben ze niks omhanden, en zitten ze onverrichterzake te wachten. Dat laatste, is typerend overheid. Van overschotten naar tekorten, en omgekeerd. Zelfs expres, want tijdens het moeten wachten, dat ze dan steken op een abstractie als "het systeem", hebben ze excuus voor babbelen / werkontsnapping.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er geen studie die het kwantitatieve daarvan uitzocht? De grootte van de invloed die UV>vitamine D heeft op immuunsysteem en UV straling op virusoverleving? Vorig jaar heb je het hier ergens eens gehad over de halfwaardetijd ervan. Trends van UV intensiteit naast trends van covid-19 doden. Vorig jaar was het epidemisch interbellum gepaard met heel veel zonlicht. Erg goed weer. Dit jaar is na 10 jaar afwezigheid, het typische Belgische weer terug geweest. Dat allicht beduidend minder zonlicht betekende. Dus de hele periode jaar op jaar vergelijken, is lastiger zo. Gevaccineerden mogen nog iets krijgen van mij, een hemd met lange mouwen, om over enkele jaren hun pokdalige junkie armen mee weg te steken.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 5 september 2021 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Even serieus: bij zorg geldt geen verzekeringsprincipe maar een... zorgprincipe.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar nee, er is geen zorg principe: het is niet omdat men een woord uitvindt dat de realiteit anders gaat zijn he. Met "een verzekeringsprincipe" bedoel ik: 1) aan zware overboeking doen om de kosten te drukken 2) statistische overwegingen hebben waarom die zware overboeking toch in het algemeen gaat werken. In zorg: 1 plaats hebben voor 1000 burgers. Dat drukt de kost ten aanzien van 1 plaats voor elke burger (kost die zelfs onbetaalbaar is). De statistische overweging is dat er waarschijnlijk nooit meer dan 1 burger op 1000 dat bed zal nodig hebben. De dag dat die statistische overweging niet meer geldt, werkt uw systeem niet meer zoals het gepland was, namelijk "iedereen" van zorg voorzien die het "nodig heeft". Wat moet ge dan doen ? 1) aanvaarden dat niet iedereen die zorg nodig heeft, er zal krijgen, want uw systeem was ontworpen met een premisse die fout blijkt te zijn, en dat die onzekerheid nu OP IEDEREEN zijn kop valt. of: 2) de groep uitsluiten die maakt dat die premisse niet meer kan voldaan worden, en dus de zekerheid van verzorging behouden voor het GROOTSTE DEEL van uw bevolking. Merk op dat er telkens een gedrag bestaat voor de "hoge risico" groep dat maakt dat zij hun risico tot quasi nul kunnen herleiden. Vorig jaar was dat "zich isoleren", nu is dat "zich vaccineren" he. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 september 2021 om 04:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() De beloning is dat ze een nieuwe variant krijgen en hun vaccin voor niet is geweest.
En hij is al korter bij als jullie denken. https://www.dailymail.co.uk/news/art...-vaccines.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De gevaccineerden geloven in de experimentele "vaccins". Logischerwijs geloven zij dus ook dat de niet-gevaccineerden hun ziektefonds zullen belasten met vermijdbare behandelingen. Laten we dus de ziekteverzekering splitsen tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden, want niemand hoeft op te draaien voor andermans dwaasheid. Ik wil ook niet betalen voor de ramp die de gevaccineerden boven het hoofd hangt: Long-Term Dangers of Experimental mRNA Shots
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was en is voorspelbaar. De gevaccineerde is ondertussen toch nog steeds een beetje meer beschermd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 7 september 2021 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest vaccineert zich beter. Mensen op leeftijd hebben geen enkele reden om zich niet te laten vaccineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan laat die eerste vaccinatie U toe om een infectie door te maken zonder teveel risico op zware ziekte, en nadien zit je dan in de cyclus van natuurlijke bescherming. Die toch ook wel om de 6 maanden of een jaar een nieuwe infectie zal nodig hebben om "bij te benen". Het probleem is immers niet uw "levenslange bescherming" (die heb je niet voor corona virussen, niet omdat uw immuunsysteem die niet zou bijhouden, maar omdat het virus uiteraard evolueert). Het probleem is dat het moeilijk gaat zijn om bij te benen met vaccinatie terwijl de natuurlijke immuniteit snel kan propageren en gratis is. Daarentegen, "vaccinatie schade" zal eerder zelden groter zijn dan ziekte schade he. Maar teveel mensen vaccineren maakt dat het ten eerste teveel vaccinproductie vraagt, en ten tweede het virus gaat stimuleren om precies dat vaccin snel te ontwijken. Dat is de voornaamste reden om niet iedereen te vaccineren, zodat er voldoende ongevaccineerden overblijven om het virus niet te stimuleren het vaccin te snel te doorbreken, EN om een kleinere vaccin productie nodig te hebben, zodat men sneller een update kan maken en niet verwikkeld zit in gigantische producties. Met andere woorden, men moet met dat vaccin een beetje zuinig omspringen, om de gevaccineerden daar ten volle kunnen laten van te genieten, en hoe meer er willen ongevaccineerd blijven, hoe beter dat is voor de gevaccineerden, maar veel van die onnozelaars hebben dat niet door. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2021 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En laat jij 'de rest' eens ZELF beslissen? Mag dat misschien?! Wat is 'op leeftijd'? Vanaf 70 jaar? En waarom zou een gezonde 70-er zijn gezondheid en zijn leven op het spel moeten zetten door vrijwillig proefkonijn te spelen voor een medisch experiment waarvan hij niet weet wát ze in zijn lijf spuiten en welke bijwerkingen/gevolgen dat voor hem zal hebben? Gezonde mensen op leeftijd hebben geen enkele reden om zich WEL te laten vaccineren met het risico om hun gezondheid en afweersysteem naar de knoppen te helpen door vaccin/bijwerkingen en zieke mensen op leeftijd kunnen al helemaal die extra belasting op hun afweersysteem missen als kiespijn! En verder geen bedrieglijk gelul meer over tekort aan ziekenhuisbedden, dat de schuld is van de politiek, het welzijn van de mens staat voorop.
![]() |
![]() |
#76 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Blijf jij maar geloven dat menselijk geknoei met vaccinaties beter zou kunnen zijn dan de natuurlijke gang van zaken dat reeds eeuwen bewezen werkt, (blijkbaar behalve voor 1 corona/griepvirus) ik leg mijn leven en gezondheid liever niet in de handen van hebzuchtige gifmengers die over lijken gaan om poen te scheppen samen met dictatoriale, politieke huichelaars voor totale machtscontrole. En dit blijft de waarheid of je dat nu gelooft of niet: Citaat:
omdat de farmaceut, leugenmedia en de staat hem angst aanjagen om, 'zonder teveel risico', een denkbeeldige, zware ziekte te kunnen vermijden door vervanging met een potentieel dodelijke vaccinatie, dat tevens onbekende, experimentele en nooit gebruikte gentherapie is maar hij vertrouwt op geloofwaardige, gewetensvolle, bekwame artsen die het goed menen en de kracht van de natuurlijke bescherming waardoor de mensheid al eeuwen overleeft ondanks de miljarden virussen.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mogen 3000 virologen komen zwanzen maar de Fred zegt dat je op 4 weken tijd geen degelijk vaccin kunt maken en dat wordt met de dag duidelijker. En al die zever van dankzij de vaccins dit en dankzij de vaccins dat is ook nog zo een zever....ook in landen zonder vaccinatie zonder maatregelen zakken de besmettingen nog sneller als hier. Kijk maar naar India de bakermat van de Delta variant. Die zakten van 400.000 besmettingen per dag naar ocharme 30.000 per dag op een bevolking van 1,5 miljard mensen dat is dus een pak minder als bij ons in verhouding. Een vriend van mij woont er en vertelde me er sinds een maand nog nauwelijks over wordt gesproken en hij geen taferelen meemaakt zoals daar in de media een drietal maanden op sensationele manier werd vertoond. Er is nauwelijks iemand gevaccineerd en van maatregelen is in die wespennesten geen sprake. Maar daar hoor je die leugenaars Van Ranst en Van Gucht met geen woord over .....Ik wacht nog altijd op hun eerste verklaring hieromtrent. En last but not least sinds dag 1 ben ik er van overtuigd dat er veel meer aan de hand is dan een besmettelijk virus. Dit heeft veelal met geld macht en economie te maken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 september 2021 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag die ik mij dan stel is of die niet gevaccineerden dan ook beter beschermd zullen zijn tegen mogelijke nieuwe varianten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maarreh : Citaat:
Daar vergist gij u in, fredje. Men - niet bepaald ikke , zenne (slimmere als ik) - heeft veel moeite gedaan om u ervan te overtuigen dat de pandemie niet sanitair , maar wel ... politiek is . Of zoals gij stelt 'met geld, macht en economie te maken heeft'. (Ik zou er zeker nog ideologie aan toevoegen).
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 8 september 2021 om 11:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, aangezien India officieel gezien 10 keer minder doden heeft (per miljoen inwoners) dan Belgie en aangezien er zijn die beweren dat India zijn cijfers ongeveer een factor 10 onderschat, is het dus kifkif.
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |