![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Op wie stemmen jullie? | |||
| N-VA |
|
18 | 24,32% |
| VB |
|
22 | 29,73% |
| CD&V |
|
0 | 0% |
| Open VLD |
|
6 | 8,11% |
| Vooruit |
|
3 | 4,05% |
| Groen |
|
2 | 2,70% |
| PVDA |
|
5 | 6,76% |
| BUB |
|
1 | 1,35% |
| Prins Laurent |
|
4 | 5,41% |
| Blanco / niet |
|
11 | 14,86% |
| Overige |
|
2 | 2,70% |
| Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
MR en OVLD hebben die onderling nooit. Zij kunnen dus heel gemakkelijk zich samen klitten tijdens de cruciaalste periode in de politiek : de formatiebespreking. Iets wat quasi onmogelijk is met N-VA die altijd, zowel tijdens de formatie als daarna, een tegenstander is. Fasering dus. Beleidsniveaus vergelijken is zinloos, het principe van asymmetrische regeringen is ondertussen courante praktijk in België. Wat overigens niet meer dan normaal is in een federaal land. |
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Minister-President
|
Een loonsverlaging van 5 % die twee jaar geleden werd afgesproken in het Vlaams Parlement, is er nog steeds niet en dit terwijl er overal moest bespaard worden. Dweil of geen dweil, de Vlaamse regering met Jambon maakt hier weer geen goede beurt. De Croo doet het uitstekend in de peilingen, beste politicus in Vlaanderen en omstreken en Jambon de nummer één van Vlaanderen maakt absoluut geen goede beurt met zijn zevende plaats.
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar wel de nagel op de kop.
|
|
|
#204 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
BDW wordt als een politiek zwaargewicht gezien door velen, maar de man kan gewoon niet onderhandelen en gedraagt zich altijd als een geslagen hond en reageert achteraf, als het door zijn eigen stomme schuld mislukt is, altijd bijzonder giftig en verspreid dan allemaal leugens. Laatst gewijzigd door lancalot : 7 oktober 2021 om 18:36. |
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ow weinig linkse ratten hier.
Nva omdat ik een onafhankelijk Vlaanderen wil en dit de enige partij is waar ik nog in geloof. |
|
|
|
|
|
#209 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat het Federaal Parlement aangaat,
In overweging nemende: a)De bewezen nutteloosheid van die vergadering . b)Dat het merendeel van de geachte dames en heren volksvertegenwoordigers van een bovengemiddeld opleidingsniveau zijn. c)De ruimhartige vergoedingen en ruime ontslagcompensaties. Is besloten en wordt besloten: a)Dat mijn keus zal vallen op een "gewoon" iemand en BESLIST niet op iemand met een hogere opleiding wegens het gevaar van "slimmigheden" en intellektueel gelul op mijn kosten. b)Het dus een persoon moet zijn die ik dergelijke "Win-for-Life" gun c)Het een persoon moet zijn waarvan ZEKER NIET verwacht mag worden dat die probeert te regeren of "maatregelen" of "wetten" te bedenken,gewoon "oppositie" zijn,wat uit uw nek kletsen als die "hoogopgeleiden" en zo is goed genoeg. d)De persoon niet mag behoren tot een "linkse" formatie.... tsja.... Laatst gewijzigd door kelt : 7 oktober 2021 om 19:29. |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In ieder geval niet Vlaams-nationalistisch. Nationalisme is een kwaal. En het leidt snel tot veel ergere kwalen. Zeker in onze populistische tijd.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 oktober 2021 om 19:29. |
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van wie heb jij zulk taalgebruik geleerd?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We zijn beter van jou gewoon.
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jammer dat er hier geen equivalent is van de Duitse "Freie Wähler".
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 7 oktober 2021 om 20:29. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Integendeel
|
|
|
#216 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu Tömmchen himself ook al.
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 oktober 2021 om 20:49. |
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Vlaams Woordenboek. tututut (tussenw.) om iets te doen ophouden, een vervelend gesprek, een gezeur Tututut, dat moet moet hier gedaan zijn met dat ruziemaken. Tututut, ik wil dit niet meer horen, t’is altijd over hetzelfde dat je zeurt. Tututut, om zo ’n klein schrammetje moet je toch niet zo trunten. Besluit: ken uw Vlaamse taal! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 oktober 2021 om 20:56. |
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nva + vb 20 stemmen op 30 stemmers.
Het cordon doet in de echte wereld nog wonderen dus
|
|
|
#219 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eens een dweil ,altijd een dweil ,ze hadden die colalitie beter Vileda in plaats van Vivaldi genoemd... |
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|