Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2022, 03:18   #101
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridderke Bekijk bericht
Mijn probleem met het VB is dat ze geen volledig programma hebben! VolksLiga heeft een volledig programma. https://volksliga.eu/standpunten/

Pillekes weer vergeten?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 03:25   #102
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Pillekes weer vergeten?
Dorpspolitiek. super!
Oud 6 februari 2022, 06:44   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat zijn dat eigenlijk, die "neo-nazi sympthiën"? Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Dat is die goeiekope vergelijking waarmee men nadien niks mag vergelijken.

Men kan al jaren zeggen dat ze bij het VB nazi's zijn, maar als men gaat zeggen dat mensen pasjes geven om de goeie van de slechte te onderscheiden en enkel de goeie in een restaurant binnen mogen, dan zijn vergelijkingen met de nazi's ontoelaatbaar, want een schandaal aan de gesacraliseerde Herinnering.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 06:46   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om tot het draad onderwerp te komen: het is juist omdat ik denk dat het cordon voor eeuwig is, dat ik nu VB stem. Zo weet ik dat mijn stem niet kan misbruikt worden om een "meerderheid" mee te vormen. Blanco stemmen doet dat immers wel, dan gaat uw "blanco" stem naar de meerderheid. En gelijk welke partij riskeert van in een meerderheid te geraken behalve het VB, dus uw stem is nergens veilig als je wil dat ze nooit een steun geeft aan een bestuurlijke en wetgevende overheid.

De dag dat het cordon afgeschaft wordt, kan ik ook niet meer voor het VB stemmen he.
Oud 6 februari 2022, 06:56   #105
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Om tot het draad onderwerp te komen: het is juist omdat ik denk dat het cordon voor eeuwig is, dat ik nu VB stem. Zo weet ik dat mijn stem niet kan misbruikt worden om een "meerderheid" mee te vormen. Blanco stemmen doet dat immers wel, dan gaat uw "blanco" stem naar de meerderheid. En gelijk welke partij riskeert van in een meerderheid te geraken behalve het VB, dus uw stem is nergens veilig als je wil dat ze nooit een steun geeft aan een bestuurlijke en wetgevende overheid.

De dag dat het cordon afgeschaft wordt, kan ik ook niet meer voor het VB stemmen he.
Dus stem ik niet, he. Probleem opgelost.
Iets wat niet bestaat (mijn stem in casu) kan per definitie niet naar meerderheid of minderheid gaan. Snappie?

Voor de tweedejaars leerlingen:
Alleen GOD kan het onbestaande (religie) gebruiken om voor zijn eeuwig ambtenarenpensioen te zorgen. Daar kunnen aardse politiekers nog wat van leren.
Oud 6 februari 2022, 07:01   #106
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit vind ik flauwekul.
Ik kan mij niet vinden in het idiote Vlaemsch fanatisme en de afstotende xenofobie van die partij.
Een ongeldige, blanco of niet komen opdagen stem is een duidelijk signaal dat men met geen enkele van de politiekertjes kan meegaan, en al zeker niet hen als vertegenwoordiger van uw stem laten gelden.

Bij een VB stem geeft men een mandaat om uw polieke vertegenwoordiger te zijn. En aangezien het VB overal vertegenwoordigd is waar ze moeten, kan ik het niet opbrengen dergelijke mensen voor mij te laten spreken in die vertegenwoordiging

Een VB stem is een duidelijk mandaat dat men het eens is met de stellingen die ze innemen. En dat kan ik niet.

En een blanco of ongeldige stem gaat helemaal niet naar de meerderheid, dat is een fabeltje. De partijen gaan gewoon door met het vormen van een regering...alsof er niets aan de hand is. Net zoals bij een VB stem.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 07:40   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dit vind ik flauwekul.
Ik kan mij niet vinden in het idiote Vlaemsch fanatisme en de afstotende xenofobie van die partij.
Een ongeldige, blanco of niet komen opdagen stem is een duidelijk signaal dat men met geen enkele van de politiekertjes kan meegaan, en al zeker niet hen als vertegenwoordiger van uw stem laten gelden.

Bij een VB stem geeft men een mandaat om uw polieke vertegenwoordiger te zijn. En aangezien het VB overal vertegenwoordigd is waar ze moeten, kan ik het niet opbrengen dergelijke mensen voor mij te laten spreken in die vertegenwoordiging

Een VB stem is een duidelijk mandaat dat men het eens is met de stellingen die ze innemen. En dat kan ik niet.

En een blanco of ongeldige stem gaat helemaal niet naar de meerderheid, dat is een fabeltje. De partijen gaan gewoon door met het vormen van een regering...alsof er niets aan de hand is. Net zoals bij een VB stem.
Dit IS pas flauwe kul. Patrickve bewijst met verve waar een VB voor dient, Uitgerekend DANKZIJ het cordon. Hij is het evenmin met de standpunten van die partij eens als jij, maar zal er toch op stemmen. Niet om het cordon naar de haaien te helpen, maar om de tandenloze loserspartijtjes een loer te draaien. En geloof me vrij: patrickve is laaaaaang niet de enige die zijn ongenoegen over de "democratische" gang van zaken in dit corrupte apenland op deze manier laat blijken.
Oud 6 februari 2022, 07:53   #108
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dit IS pas flauwe kul. Patrickve bewijst met verve waar een VB voor dient, Uitgerekend DANKZIJ het cordon. Hij is het evenmin met de standpunten van die partij eens als jij, maar zal er toch op stemmen. Niet om het cordon naar de haaien te helpen, maar om de tandenloze loserspartijtjes een loer te draaien. En geloof me vrij: patrickve is laaaaaang niet de enige die zijn ongenoegen over de "democratische" gang van zaken in dit corrupte apenland op deze manier laat blijken.
Ik denk dat hierboven alleen het record interne tegenspraak met verve scherper gesteld wordt. Bewezen is er niets.

Het VB dient doodsimpel om al zoveel jaar de extreem-rechtse stem veilig achter een cordon weg te steken en nutteloos te maken.
Als men zich niet kan vinden in de oubollige Vlaemscheid en stuitende xenofobie van die partij stemt men daar niet op ! zo simpel is dat.

Wie de tandeloze loserpartijtjes wil kloten...kan dat alleen door niet te gaan stemmen. Zodanig dat het draagvlak van de totale politiek in vraag wordt gesteld. Niet door op een extremistisch rechtse partij te stemmen die maatschappelijk totaal nutteloos is. En dat is niet alleen aan het cordon te wijten.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 6 februari 2022 om 07:55.
Oud 6 februari 2022, 08:03   #109
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een ongeldige, blanco of niet komen opdagen stem is een duidelijk signaal dat men met geen enkele van de politiekertjes kan meegaan
Akkoord, als men dan toch ernstig moet zijn... voor ene keer.
Oud 6 februari 2022, 09:03   #110
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dus stem ik niet, he. Probleem opgelost.
Nee, want dan gaat jouw niet-stem gewoon evenredig verdeeld zijn alsof je voor iedereen stemde.

Citaat:
Iets wat niet bestaat (mijn stem in casu) kan per definitie niet naar meerderheid of minderheid gaan. Snappie?
Toch wel.

Stel dat 5 mensen kunnen stemmen, waaronder jij.

Stel dat er 2 op A stemmen, 1 op B stemmen, 1 op C, en dan ga jij blanco.

Wel, in dat geval heeft A een nipte meerderheid van 2 van de 4 uitgebrachte stemmen.

Jouw stem is evenredig verdeeld volgens een halve stem op A, en een kwart stem op B en C.

Ttz, het is alsof je wel gaan stemmen bent, en je 0.5 op A stemde, 0.25 op B en 0.25 op C.

Hierdoor is de zogezegde uitslag: 2.5 voor A, 1.25 voor B en 1.25 voor C.

En ja, 2.5 is de "helft van het volk" (jij inbegrepen).

Maar ga je voor D stemmen, die achter het cordon zit, dan hebben we:

A: 2 stemmen, B 1 stem, C 1 stem en D 1 stem (de jouwe).

Nu heeft A geen meerderheid want slechts 2 van de 5 stemmen.
Uw stem die in D opgeslagen zit, kan niet gebruikt worden.
Oud 6 februari 2022, 09:17   #111
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Nee, want dan gaat jouw niet-stem gewoon evenredig verdeeld zijn alsof je voor iedereen stemde.

Toch wel.

Stel dat 5 mensen kunnen stemmen, waaronder jij.

Stel dat er 2 op A stemmen, 1 op B stemmen, 1 op C, en dan ga jij blanco.

Wel, in dat geval heeft A een nipte meerderheid van 2 van de 4 uitgebrachte stemmen.

Jouw stem is evenredig verdeeld volgens een halve stem op A, en een kwart stem op B en C.

Ttz, het is alsof je wel gaan stemmen bent, en je 0.5 op A stemde, 0.25 op B en 0.25 op C.

Hierdoor is de zogezegde uitslag: 2.5 voor A, 1.25 voor B en 1.25 voor C.

En ja, 2.5 is de "helft van het volk" (jij inbegrepen).

Maar ga je voor D stemmen, die achter het cordon zit, dan hebben we:

A: 2 stemmen, B 1 stem, C 1 stem en D 1 stem (de jouwe).

Nu heeft A geen meerderheid want slechts 2 van de 5 stemmen.
Uw stem die in D opgeslagen zit, kan niet gebruikt worden.
Sorry, maar zeg gewoon dat u mer het discour van het VB instemt.
Eenvoudiger voor iedereen. Vooral voor uzelf

Oud 6 februari 2022, 10:06   #112
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is die goeiekope vergelijking waarmee men nadien niks mag vergelijken.

Men kan al jaren zeggen dat ze bij het VB nazi's zijn, maar als men gaat zeggen dat mensen pasjes geven om de goeie van de slechte te onderscheiden en enkel de goeie in een restaurant binnen mogen, dan zijn vergelijkingen met de nazi's ontoelaatbaar, want een schandaal aan de gesacraliseerde Herinnering.
laat dat nu net echte nazi-praktijken zijn, perfect vergelijkbaar met de jodenster tijdens de jaren dertig in Duitsland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 10:29   #113
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Staat het Cordon sanitaire (schutkring) niet alleen maar om een bepaalde groep anders denkende mensen buiten spel te zetten en zij die het Cordon hoog in het vaandel weten te houden en zo hun eigen willetje verder kunnen opdringen of zie ik dat verkeerd?

Zelfs wijlen professor Etienne Vermeersch weerlegde daarentegen de stelling als zou het cordon ondemocratisch zijn.

En niet alleen hij was die mening toegedaan want op huidig ogenblik zijn er velen die van mening zijn dat het Cordon een povere truc is om een héle hoop mensen met uit te schakelen.

Sommigen zijn ook van mening dat het cordon totaal niet democratisch is.

Ik vind dat politiek gezien iedereen zijn/haar bijdrage mag leveren in de zin van klinkt het niet dan botst het. (kwestie van iedereen een steentje te laten bijdragen )

p.s.

Een charmeoffensief?

De Wever sluit coalitie met Vlaams Belang in 2024 uit: ‘Jammer dat ze zoveel stemmen krijgen, want het is nutteloos’

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 februari 2022 om 10:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 10:41   #114
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Staat het Cordon sanitaire (schutkring) niet alleen maar om een bepaalde groep anders denkende mensen buiten spel te zetten en zij die het Cordon hoog in het vaandel weten te houden en zo hun eigen willetje verder kunnen opdringen of zie ik dat verkeerd?

Zelfs wijlen professor Etienne Vermeersch weerlegde daarentegen de stelling als zou het cordon ondemocratisch zijn.

En niet alleen hij was die mening toegedaan want op huidig ogenblik zijn er velen die van mening zijn dat het Cordon een povere truc is om een héle hoop mensen met uit te schakelen.

Sommigen zijn ook van mening dat het cordon totaal niet democratisch is.

Ik vind dat politiek gezien iedereen zijn/haar bijdrage mag leveren in de zin van klinkt het niet dan botst het. (kwestie van iedereen een steentje te laten bijdragen )

p.s.

Een charmeoffensief?

De Wever sluit coalitie met Vlaams Belang in 2024 uit: ‘Jammer dat ze zoveel stemmen krijgen, want het is nutteloos’

Waarmee De Wever mij de pap in de mond gaf om zeker niet voor zijn partij te stemmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 10:50   #115
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waarmee De Wever mij de pap in de mond gaf om zeker niet voor zijn partij te stemmen.
Ik deel alvast uw mening.
Oud 6 februari 2022, 10:55   #116
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Sorry, maar zeg gewoon dat u mer het discour van het VB instemt.
Eenvoudiger voor iedereen. Vooral voor uzelf
Dat was gewoon een illustratie van hoe het huidig kiessysteem werkt he.
Feiten zijn wat ze zijn, ook als sommigen zich ongemakkelijk voelen bij hun publiceren.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 6 februari 2022 om 10:56.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 11:05   #117
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat was gewoon een illustratie van hoe het huidig kiessysteem werkt he.
Feiten zijn wat ze zijn, ook als sommigen zich ongemakkelijk voelen bij hun publiceren.
Ik vraag mij af wie er zich ongemakkelijk voelt als er leugens moeten worden opgedist om zijn moreel-ethisch laakbare keuze voor de haatzaaiers van het VB te verantwoorden ?

Het kiessysteem werkt zo niet
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2010/06...ldig-1-796094/
Citaat:
Wat er gebeurt er wanneer ik blanco of ongeldig stem ? Wordt mijnstem dan bij de grootste partij geteld? Het antwoord op deze vraag – die heel vaak gesteld wordt – is eigenlijk heel eenvoudig. Met een blanco of ongeldige stem gebeurt gewoon niets. Wie blanco stemt of een ongeldige stem uitbrengt, brengt een stem uit die geen enkele informatie bevat om de zetels tussen de partijen te verdelen. En dus kan er ook niets mee gebeuren.

Ook wie niet stemt draagt niet bij tot de verkiezingsuitslag.
De basis waarmee de verdeling van de zetels berekend wordt is altijd het totaal aantal geldig uitgebrachte stemmen. Wie niet gaat stemmen of geen geldige stem uitbrengt, geeft dus aan daar geen bijdrage te willen aan leveren. Dat is een keuze die elke kiezer vrij kan maken, met weliswaar een klein risico op vervolging indien hij of zij niet komt opdagen.
Het verspreiden van leugens valt echt wel mooi binnen het ethisch-moreel laakbare kader van voor het VB te stemmen, blijkbaar.

U ziet dat het soms gemakkelijker toegeven is voor zichzelf dat men de VB discour echt wel steunt.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 6 februari 2022 om 11:10.
Oud 6 februari 2022, 11:07   #118
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridderke Bekijk bericht
Ik blijf bij VolksLiga, maar VolksLiga gaat mee op de lijsten van VRIJHEID staan en ik ben nog nooit ergens buitengezet. Verder wil ik zeggen dat VRIJHEIDvoorzitter Michael Verstraeten verschillende fatsoenlijke rechtse mensen is aan het verzamelen en VRIJHEID het enigste alternatief is voor het VB. Ik probeer ook mensen uit het LVSV en Jong VLD te verenigen in VRIJHEID, dus ik splits niet in clubjes maar verenig juist!
Wat is dan het verschil met het VB ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 11:20   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Luistert er dan nog iemand naar Vivaldi?
Neen, maar ze worden wel betaald.
Oud 6 februari 2022, 11:23   #120
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, maar ze worden wel betaald.
Wat is het verschil met het VB en haar mandatarissen op allerlei postjes ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be