![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat adviseert u aan het alleenstaande Oekraïne om te doen?
![]() |
#323 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is een verschil tussen de eisen aan het begin van de onderhandeling, en het resultaat dat je hoopt aan het einde ervan te bereiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Europees Commissaris
|
![]() Een humanitaire corridor, volledig akkoord. Maar de enige vliegtuigen die daar nu nog vliegen zijn Russische militaire toestellen. Een no-fly zone instellen betekent dus dat je vraagt dat Navo-jets Russische jets gaan neerschieten zonder VN-mandaat en buiten Navo-grondgebied. En dat is volgens jou niet agressief?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet dat er daarvoor momenteel geen VN Mandaat is, dat zou er uiteraard wel moeten komen op welke manier dan ook, russische veto's niettegenstaande. Ik zeg enkel dat dat een concrete Oekraiense vraag is, ik weet uiteraard dat de Russen en hun supporters dat wel als Agressie zullen zien en dat het niet evident is. Neerschieten is overigens direct de hardste reactie er zijn ook andere mogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je begrijpt de betekenis van het woord veto?
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na de inval is de toon gezet geweest. De westerse landen zijn na de inval van Rusland, Oekraïne wapens beginnen leveren, hebben strijders vanuit Europa naar daar laten trekken, hebben onderdak verleend aan vluchtelingen, hebben zware economische sanctie tegen Rusland genomen, hebben Rusland uitgesloten en elke deelname aan sport evenementen. Zelfs India heeft het wereldkampioenschap schaken over genomen van Rusland en laat geen enkele Rus deelnemen onder Russische nationaliteit. Men is nog net niet bezig met de ambassades in Rusland te sluiten. Putin heeft gewoon de tegenreactie van de wereld onderschat en staat nu voor de keuze, of inbinden en zelf aftreden, of de oorlog aangaan in de hoop te winnen en zijn bevolking als de paria van de wereld door het leven laten gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Banneling
|
![]() Ja natuurlijk.
Hoe lang denk je dat een Russisch Veto nog geaccepteerd zal worden onder de huidige omstandigheden? ALLES is conditioneel, ALLES is maakbaar. Laatst gewijzigd door parcifal : 2 maart 2022 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En als dat niet lukt? Bent u bereid een handje te gaan toesteken, ook als u weet, dat als dit gebeurt op nationale of Navo-schaal, dat u en uwen in een flits gecremeerd worden?
![]() |
#331 |
|
![]() Denk je dat het gewoon toeval is, dat landen met een veto nucleaire wapens hebben?
![]() |
#332 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VN Veiligheidsraad functioneert duidelijk niet naar behoren en zeker niet als een terroristenstaat er deel van uitmaakt als permanent lid. Reparaties en aanpassingen zijn dus aan de orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
|
![]() Volgens waarnemers is er een ontstellend gebrek aan coördinatie tussen de Russische luchtmacht en de grondtroepen, maar ook tussen de Russische grondtroepen onderling.
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Minister
|
![]() Dat zijn de oorspronkelijke eisen, maar ik denk dat ondertussen ook Rusland beseft dat niemand daar nog mee akkoord zal gaan. Daarom denk ik dat de uitkomst eerder zal zijn dat Rusland zal trachten hun gebied tussen de Krim en de volksrepublieken uit te breiden en erkend te krijgen. En ik vrees dat er stemmen zullen opgaan om Putin een uitweg zonder al te veel gezichtsverlies te bieden.
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is in de draadje op dit forum al aangehaald maar nu,meer dan een week in dit conflict kunnen we ons allemaal wel dezelfde vraag stellen als zelfs luchtmacht-militairen van elders.
Wat is er in godsnaam aan de hand met de Russische Luchtmacht??? https://www.reuters.com/world/europe...ed-2022-03-01/ In Syrie heeft men die Luchtmacht toch goed zien koordineren met grondstrijdkrachten.. In Oekraine is daar amper iets van te zien,van die coordinatie,ten koste van menige Russische militair op de grond natuurlijk... EN het meest ongelofelijke....Nu,de 2de maart 2022 kan niet beweerd worden dat de Russische Luchtstrijdkrachten absoluut heer en meester zijn van het luchtruim...Dagelijks worden ze in de lucht en vanaf de grond geconfronteerd door Oekrainse Strijdkrachten.... Meer nog,schatting zouden zijn dat erhoogstens iets van een 75 vliegtuigen ingezet worden in dit conflict terwijl er toch van uit gegaan wordt dat Rusland letterlijk honderden gevechtstoestellen van alle aard heeft..... Inderdaad...Wat is er aan de hand? Laatst gewijzigd door kelt : 2 maart 2022 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zie gewoon hoe het Russische volk voorgelogen word via hun Staat TV. Zie gewoon hoe alle oppositie uitgeschakeld word in Rusland. Zie hoe in Wit-Rusland tegen de bevolking gereageerd werd….wie zich niet voegde mocht gedood worden! Zie hoe de Russen burgers hielpen vermoorden in Syrië. Hoe de Russen Myanmar niet in de weg leggen. Zie hoe Poetin alle dictators in de wereld opvrijt!!! Enz. Oekraïne word een grootte onmenselijke gevangenis Dit gedrag staat de Oekraïners te wachten als Poetin er in slaagt Oekraïne in te palmen. Waar Sadistische moordzuchtige gatlikkers nu al in de wachtrij staan en slijmend ellebogenwerk uitvoeren om het Oekraïense volk tot op het bot uit te buiten. En dat weten ze, omdat ze decennia lang onder het communistisch regime het zelfde mee maakten. Dus niet van blablabla horen vertellen!!!! Wie het anders zegt hoort gewoon niet thuis hier in onze maatschappij. Dit is geen vrijemening uiten maar >>> onderdrukking, repressie, moord en doodslag goedpraten. Van uit een EU Land, een warm huis, met voldoende drank en voedsel, zeker van sociale opvang enz; keet te schoppen op keet te schoppen!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |