![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#43 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
dan kan je toch niet anders dan besluiten dat Trump helemaal niet die idioot is, die clown is , waarvoor hij door de Amerikaanse en Europese MSM versleten werd.
|
|
|
|
#46 | |
|
|
Citaat:
Dit is een conflict tussen het oosten en het westen. Tussen de hegemon (US/navo/eur/wef etc) en de barbaren (rusland/china/india/....) We maken de eerste incursie mee die de val van het "romeinse rijk" inluidt. Oekraïne was de laatste bufferstaat. En die bufferstaat heeft een "kant" gekozen. Ze hadden gewoon neutraal moeten blijven.
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad: hij heeft niemand anders nodig om zijn aangeboren idiotie te bevestigen!
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er werden in de jaren 90 gigantische sommen geld in Rusland gepompt vanuit de VS en Europa, er werden adviseurs gestuurd en samenwerkingsakkoorden gesloten en wat al niet meer. Het roofdierkapitalisme en het kapen van de Russische staat door een groep ex-KGB'ers was volgens mij onvermijdelijk en net dat is nu de oorzaak van alle problemen, Rusland ging zowiezo uitgegroeid zijn tot een KGB maffia-staat, wat het nu is, tenzij -misschien- de VN het land een decennium ofzo zou bestuurd hebben als protectoraat om democratie en rechtstaat de kans te geven om zich te ontwikkelen en te groeien. Maar dat hadden de Russen dan weer nooit geaccepteerd in hun imperiale megalomanie. Laatst gewijzigd door parcifal : 3 maart 2022 om 09:27. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De USA bestaat slechts sedert 2de helft 18de eeuw.
|
|
|
|
#51 | |
|
|
Citaat:
Maar we hadden het over "den oewerlog" hé? Het feit dat het "westerse rijk" door roofdierkapitalisme, kleptocratie, moreel verval, corruptie, ontwaarding van intermediaire betaalmiddelen in totaal verval is aanbeland. En dat los van hun eigen "visie" er streken in de wereld zijn die dat goed in de gaten hebben. Het bewijs ervan wordt geleverd "as we speak." Sluit uw ogen maar, en doe alsof het niet reëel is. Zoals kindjes en verstandelijk inferieuren plachten te doen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 maart 2022 om 11:06. |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We moeten dus aan een bevolking van 44 miljoen zeggen dat ze niet hebben te beslissen over de toekomst van hun land. "Jullie zijn een bufferstaat". En wat economische relaties betreft: die relaties tussen Oekraïne en Rusland kwamen toch helemaal niet op de helling te staan toen Oekraïne dat associatieverdrag aanging? Men gaat daarbij uit van de verkeerde premisse dat economische relaties aanknopen met het westen inhoudt dat je die met de oosterbuur stopzet.
|
|
|
|
#53 | |
|
|
Citaat:
Denk je dat het dan een goed idee is om aan te pappen met B, en hem af en toe op de BBQ te laten komen? Of lijkt dat sub-optimaal?
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stel, je bent 30 jaar geleden gescheiden. Vind je dan dat je ex zijn zegen moet geven over je nieuwe partner?
|
|
|
#55 | |
|
|
Citaat:
Inderdaad, de Oekraïners/Belgen hebben op geopolitiek/mondiaal vlak geen zak te zeggen. Dat zie je nu wel. Wat een kinderlijke naïviteit, in deze draad.
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In dit geval beslist de jaloerse ex om zijn ex-partner in elkaar te kloppen vanwege de keuze voor de nieuwe partner. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Alleen de agressor moet bij voorbaat ervan overtuigd zijn dat hij de sterkere is. Dan mag, neen dan moet het zelfs ! Eigen schuld, dikke bult.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wat een mietje, die ex. Volgens de Sjariah mag men ex-partner gewoon kelen. Dat gebeurt trouwens regelmatig in het huidige multiculturele België.
|
|
|
#59 | |
|
|
Citaat:
Iedereen slaapt met iedereen. en "in love and war" is alles toegestaan. Ooit van Halford Mackinder gehoord? Troost U, ik tot voor kort ook niet. Maar hij legt netjes uit wat er aan de hand is. Het Europese continent BLIJFT het belangrijkste werelddeel. En Eurazië heeft er schoon genoeg van dat zij ons niet kunnen koloniseren, in plaats van "den amerikonder." Geld en "resources" zijn schoon dinges, maar vooral het oude continent weet wat je ermee kan doen. "Wij" zijn de prijs.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 maart 2022 om 16:30. |
|
|
|
|
|
|
#60 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Je gaat toch niet beweren dat landen als Zwitserland of Zweden niets zelf kunnen beslissen? Citaat:
Laatst gewijzigd door gertc : 3 maart 2022 om 16:30. |
||
|
|
|