![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je forumpauze heeft gewerkt hee Patrick, ik zie dat de batterijen volledig zijn opgeladen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het is de PLICHT van de door ons vetbetaalde overheid om de medische zorgverlening aan de bevolking te bieden waarvoor we met zn allen BELASTINGEN, ZIEKENKAS en soms ook nog HOSPITALISATIEVERZEKERING en, alleen de gediscrimineerde vlamingen de jaarlijkse ZORGKAS, betalen. Als het land met de HOOGSTE belastingdruk en al deze betalingen niet eens de nodige medische zorgverlening biedt aan haar bevolking, doek dan alles maar op!!! ![]() En anders schaffen we al deze belastingen en betalingen voor medische zorgverlening maar áf en dan gaan we naar het amerikaanse systeem van private verzekeringen waarbij je alleen nog medische verzorging kunt krijgen als je ervoor kunt betalen en anders crepeer je maar. ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op een bepaald moment moet men kunnen stellen dat een individu opgeleefd is. Daar is niets mis mee. Je kan een mens niet blijven herstellen.. er zijn op dit moment nog steeds niet voldoende wisselstukken en/of de transplantaties verlopen niet altijd even succesvol. Mogelijks in de toekomst wel en dan is het maar te hopen dat die eeuwiglevende mens er ook nog vreugde in vindt te leven.. of met andere woorden: dat de levenskwaliteit hoog genoeg is. Ik wil omwille van die reden niet eindigen als een plantje in een bed dat in leven gehouden moet worden omdat mensen van mening zijn dat elke dode een dode teveel is. Ook al ben ik op dat moment nog scherp van geest, laat me in zo een geval maar gewoon gaan. Ooit een man gekend die een zetel op z'n hoofd kreeg en ten dode was opgeschreven, maar omdat zijn hart nog klopte, wilde zijn familie niet dat de stekker werd uitgetrokken.. dat soort absurditeiten krijg je met mensen die niet beseffen dat een leven op een bepaald moment hoort te eindigen.. hoe tragisch dat ook moge zijn.. hoe ongewenst 't afscheid op dat moment ook moge zijn. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 1 juni 2022 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op 22 oktober 2019 maakte het farmaceutisch bedrijf Biogen bekend dat het in 2020 een aanvraag gaat indienen om haar Alzheimermedicijn Aducanumab/BIIB037 te laten registreren door het Amerikaanse geneesmiddelen agentschap (FDA).
In juni 2021 was het beschikbaar. Het is een eerste en kleine stap naar genezing. Enkel als de doelgroep groot genoeg is worden dergelijke onderzoeken gedaan en resultaten bereikt. Stap voor stap. Het is niet door de doelgroep uit te moorden onder het mom van barmhartigheid dat je de mensen en misschien jezelf op termijn helpt. Er is veel meer mogelijk dan men u wijsmaakt van "het bobijntje is op.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mochten we ALLEMAAL zorg willen, dan zou dat 10 000 keer meer kosten. Meer dan het BNP. Vandaar dat dat niet te betalen is, en enkel maar kan werken als we aan een klein groepje wat zorg geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou men een geneesmiddel moeten uitvinden voor een probleem dat al definitief kan opgelost worden door ze zachtjes en barmhartig af te maken ? Dat gezegd, als er klanten genoeg zijn, ma foi, als daar geld mee te verdienen valt, waarom niet he. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu, 't kan ook anders, dat besef ik wel.. er zijn er die energiek oud worden en tot hun laatste dag de vreugde van 't leven door hun aderen voelen stromen.. maar die moeten dan ook niet barmhartig worden afgemaakt eh.. ![]() En als men in de toekomst elke mogelijk kwaal kan oplossen en mensen lekker gezond en erg lang kunnen blijven leven, vind ik dat allemaal prima, al hoop ik dat tegen die tijd al het andere op onze planeet er ook wel bij vaart.. en er bovendien een pak minder volk rondloopt.. een kleine groep mag overblijven.. een telkens maar ouder wordend groepje dat zich kan laten bedienen door robotten opdat ze voldoende plaats behouden en mekander niet voor de voet lopen.. stel u maar eens voor dat de bobijnen van onze huidige bevolking niet meer opraken en ze zich blijven voortplanten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een jong koppel waarvan de man bijna gans zijn leven ziek in bed ligt denkende dat hij stervende is. Zijn vrouw is hem trouw maar omdat ze aan hare sukkel niet veel heeft ondergaat eenzaam alle leeftijdsfazen van opgewonden gevoelens. Echter ze beleeft ze niet want hare zieke vent is ze trouw. Na 50 jaar sterft de man uiteindelijk toch. Ze is ook oud en ontmoet de liefde van haar leven. Ze delen het bed. Waar ze vroeger een kolkende rivier vol temperament was is ze nu nog stil een watertje. Moraal van het verhaal: hun lang leven is voorbij gegaan aan het vooruitzicht van ziekte die er nooit is gekomen.
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat er geen plaats zou zijn, is mijn probleem niet, daar betaal ik de politiekers en belastingen voor om te zorgen dat er plaats is als ik dat nodig mocht hebben bij ziekte. We hebben RECHT op medische zorg voor wie het nodig heeft, ZIEKE mensen dus, en het is geleuter en irrelevant dat het meer zou kosten; alsof we allemaal tegelijk zorg nodig zouden hebben....en dan nog! Wie betaalt voor medische zorg, heeft daar recht op, wat is me dat. Als de politiek onze belastingen voor medische zorg in eigen zak steekt of er subsidies mee uitdeelt of aan andere onnozele dingen verspilt, ontslaat hen niet van hun plicht om voldoende medische zorgverlening te organiseren en te voorzien waarvoor belastingen geïnd werden! Dat is NIET de taak van de burger! Mag ik je eraan herinneren dat medische zorg ook nog een mensenrecht is?! Er hoeft geen oneindige medische zorg te zijn, ze horen mensen te genezen zodat niemand medisch aan het lijntje gehouden wordt, maar dat kunnen ze niet. Ze blijven het leven van mensen zonder nog enige levenskwaliteit onnodig rekken omdat het opbrengt. Medische zorg is geen dienst meer maar een verdienmodel en daar betalen wij steeds meer voor uit eigen zak bovenop de belastingen. Gij maakt van het politieke wanbeheer met onze belastingen voor (oa!) medische zorgverlening ons probleem terwijl politici daar net vet voor betaald worden, dat is hun job. ![]() ![]() Het personeels- en andere tekorten in de zorgsector is alleen de schuld van plichtsverzuim en wanbeheer van de politiek.
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb enkele jaren geleden een behoorlijke ingreep moeten laten uitvoeren en als ik nadien de facturen zag (zowel van het vooronderzoek, operatie & nazorg + revalidatie), viel ik achterover van wat ik slechts moest betalen.. Wat mij betreft mag de bijdrage aan de zorg gerust verdubbelen! Uiteraard niet met de bedoeling om de zakken in de politiek te spijzen. Maar onze individuele bijdrage stelt niets voor in vergelijking met wat je ervoor terug kan krijgen. En als iedereen -ook nog eens op 't zelfde moment- zorg nodig heeft, dan is het kot letterlijk te klein.. gebrek aan capaciteit/middelen/geld.. ongeacht al uw bijdragen.. Zodus, het kleine groepje dat zorg nodig heeft, kan het krijgen. En in geval van nood -bij grote accidenten ofzo- kan men die -plots grotere- groep ook nog in de watten leggen.. er is dus wat reserve, maar bij de pandemie bleek de groep te groot te zijn en werd heel wat zorg uitgesteld.. ook al hebben al die mensen heel hun leven bijgedragen, ze konden niet worden geholpen. Te wijten aan de aard van de pandemie en de toch wel starre houding van veel mensen om het systeem snel op te schalen.. maar zelfs dan nog: je kan nooit voldoende opschalen om iedereen in de watten te leggen: het zal telkens slechts een kleine groep zijn die zorg krijgt. Dat is een evidentie en daar legt ge u best bij neer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zorg kost veel geld en dat komt vooral omdat de zorg u heel veel aanrekenen.
Vandaag ergens een artikel gezien van een kankerpil die in België 290 € per pil kost en in Nederland 0,99 cent. En er zijn zo meer van die extremen. Daar gaat de kost, niet de zorg op zichzelf meestal.
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn situaties die niet te verantwoorden zijn zoals dat klein mormel wiens behandeling een paar miljoen heeft gekost. En het is nog steeds niet normaal en zal nooit normaal worden met bovendien loodzware kosten voor haar leven zonder dat ze ooit economisch zal deelnemen.
Schandalig trouwens van die ouders die de niet verantwoorde kosten op de maatschappij afwimpelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We hebben ook niet allemaal tegelijk zorg nodig dus is het zever om te beweren dat dat niet te betalen is want dat komt nooit voor...er zijn geen 11 miljoen ziekenhuisbedden... ![]() Hij schuift het probleem van personeelstekort en capaciteit van de zorgsector in de schoenen van de burger terwijl de politiek betaald wordt en meer dan genoeg budget krijgt om dat in goede banen te kunnen leiden. De lege bedden die werden gereserveerd terwijl er geen corona-patiënten waren om ze te vullen was de oorzaak van uitgestelde zorg/operaties tijdens corona, niet dat er geen bedden zouden zijn. Volledig nutteloos en schandalig werden mensen de nodige, medische zorg onthouden terwijl er bedden leeg bleven! ![]() Citaat:
Tel dat eerst maar eens op en zeg dan nog es dat je achterover viel over wat je "slechts" moest betalen want dat komt bovenop wat je al betaald hebt! Het zou er nog maar aan moeten mankeren dat je dan voor een operatie ook nog eens de volle pot zou moeten betalen want daar heb je al ruimschoots voor bijgedragen. ![]() Citaat:
En dat is reeds JAREN oud zeer in dit apeland en de zorgsector klaagt dat ook aan door WITTE MARSEN! Iedereen schijnt te vergeten dat de zorgsector al járen aan de alarmbel trekt!! ![]() DAT is de oorzaak dat niet iedereen de nodige medische zorgen kan krijgen als het nodig is en dat heeft niks te maken met hoeveel de burgers bijdragen maar wat de corrupte politiek doet met die geïnde miljarden...ze besteden het alvast niet waarvoor ze het innen: voldoende middelen, capaciteit en personeel in de zorgsector! Citaat:
Ga met zoiets naar de oorlog, ze schieten zichzelf al af. ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe laag kun je vallen? Schaam jezelf. ![]() Het is niet de schuld van de ouders dat een behandeling om het leven te redden van een ZIEK KIND een paar miljoen kost voor de winst van hebzuchtige big farma! Ah, en wie chronisch ziek is en nooit economisch kan opbrengen maar "loodzwaar zal kosten" moeten ze dan maar gelijk een hond een spuitje geven, zeker? ![]() Zou je niet beter je pijlen richten naar de geneeskunde die zieken niet kunnen genezen?! Dan zouden ze wel economisch kunnen opbrengen en zelfs terug gezond worden. Schandalig en mensonwaardig dat mensen zo laag vallen dat een mensenleven niks meer waard is. ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Hong Kong griep heeft in Belgie in 1969 10 000 doden geeist op een kleine maand, waarvan 4000 beneden de 60 jaar (of 65, ik weet het niet meer). Er waren dus 6000 bejaarde fragielen toen die de pijp aan Maarten gaven. Corona heeft in Belgie op 2 jaar een kleine 30 000 doden geeist, waarvan 2500 beneden de 60 jaar. Kortom, corona heeft bijna half zoveel doden gemaakt in de aktieve bevolking, en 4 - 5 keer meer in de fragiele bevolking. We hebben dus een factor ongeveer 8 meer fragielen rondlopen nu dan destijds. Dat is een enorme belasting voor onze zorg die juist ook het product is van diezelfde zorg. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2022 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is raar, want het corona beleid heeft veel meer dan een paar miljoen gekost om wat oude kwiebussen trachten te redden, per geredde kwiebus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk dat ge u vergist met het idee dat zorg zou voorbehouden zijn voor elite ofzo. Want dat is ook een klein groepje, maar daar gaat 't dus hier niet over. Citaat:
Citaat:
En ja, er zal van al die bijdragen ook wel wat blijven plakken bij mensen die 't niet verdienen.. op dat vlak is ons land door en door rot. Maar voor velen zijn de rassiestiesche memes van S&V veel erger en heeft dat een grotere prioriteit, dus ik verwacht niet dat de rottigheid zal verdwijnen. Citaat:
Citaat:
Het beleid is daar inderdaad voor verantwoordelijk. Citaat:
![]() En nogmaals: het is niet zo dat er maar een klein groepje MAG verzorgd worden.. En akkoord: de belastingsdruk is té hoog in verhouding met wat de belg ervoor terugkrijgt. Maar belastingen gaan naar meer dan alleen maar zorg. En ja, nogmaals: er blijft teveel plakken. En neen, het is niet de burger zijn/haar schuld dat ons zorgsysteem aftakelt.. dat heeft hier trouwens niemand gesteld. Ge drijft nogal over met uw conclusie, wat mij betreft.. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 2 juni 2022 om 13:15. |
|||||||
![]() |
![]() |