![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#25341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Berlijnse muur en dat IJzeren gordijn, he!
Gebouwd om die westerse decadente hoerenlopers buiten te houden zodat de culturele lagere russofielen elkander in alle vrijheid tongen konden draaien. (Om het nog ietwat beleefd te schrijven.) ![]() Leonid & Erich draaien een tong
![]() |
#25342 |
Banneling
|
![]() westerse decadentie ?
geef mij maar alle dagen een gay parade ipv één Russische 'bevrijdingsmissie' Laatst gewijzigd door edwinp : 5 juni 2022 om 08:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga wel een 'carambolleke' doen met maten. (café biljard he, - zo 'n Ceulemans competitie formaat is me te groot.) ![]()
![]() |
![]() |
#25344 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mogen we dan geïnformeerd worden wat dat iets anders is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25345 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25346 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot lang na zijn dood, en tot lang na de desintegratie van de Sovjetunie, zijn de grenzen van Oekraïne niet in vraag gesteld. Blijkbaar vonden de Russen (of beter: de inwoners van Rusland) 'hun gebied' nog lang na de destalinisatie groot genoeg, en met reden: Rusland is nog steeds het grootste land ter wereld, met nog ruim voldoende plaats voor interne uitbreiding van de cultuurgrond waarover het wenst te kunnen beschikken. Met dezelfde 'logica' als die van Putin & C° zou pakweg de Hongaarse regering een inval in pakweg Roemenië, Slovakije én Servië kunnen beginnen, omdat er daar ook gebieden liggen die de Hongaren als de hunne zouden kunnen beschouwen. En de Zweedse regering kan om dezelfde reden een inval in Finland overwegen. Binnen de EU probeert men aan de 'noodzaak' van dergelijke imperialistisch-nationalistische drijverijen te ontkomen door - met vrij groot succes - etnische minderheden te beschermen (rechten & vrijheden toe te kennen). Putin & C° had dus eigenlijk beter kunnen aandringen op een versnelling van de toenadering tussen Oekraïne en de EU, met het oog op de integratie van dat land in die organisatie. Dan had de Russische minderheid in Oekraïne kunnen genieten van méér rechten & vrijheden dan de Russen binnen Rusland zélf (om van economische opportuniteiten nog te zwijgen). 2) De vijand van mijn vijand is alleszins niet noodzakelijk mijn vriend, wellicht eerder in het beste geval en hoogstens een tijdelijke bondgenoot die ik gezien het gemak waarmee hij geweld gebruikt maar beter niet te machtig moet laten worden. Zo zie ik noch moslimfundamentalisten, noch (neo-)fascisten, noch (neo-)nazi's als potentiële vrienden. Narcistische kleptocraten evenmin, natuurlijk. De gedachte alleen al. Daar zowel hun doelstellingen als de manieren waarop ze die wensen te verwezenlijken mij absoluut afstoten, kan ik ze zelfs niet als tijdelijke bondgenoot beschouwen. Alles wat verkeerd is aan/met 'het systeem' waarvan 'het Westen' deel uitmaakt, zou ik in elk geval héél graag zonder hun hulp willen proberen te veranderen. Bovenvermelde 'vijanden van mijn vijanden' maken trouwens gewoon eveneens deel uit van 'het systeem' dat ik gewijzigd wil zien.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan krijg ik meestal reacties zoals "ik geloof niet in opiniepeilingen" of "men wil gewoon terug jong zijn". Het feit erkennen dat jullie decennialang voorgelogen zijn ligt moeilijk he dar begrijp ik wel. Laatst gewijzigd door tomm : 5 juni 2022 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nostalgie is nog veel groter in landen als Bulgarije. Hongarije is totaal geen Sovjet staat en Orban was degene die het communistische regime omver heeft geworpen. Wat hij zegt is dat de EU NOG totalitairder is dan het voormalige Oostblok. Hij is een dissident tegen 2 totalitaire systemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 5 juni 2022 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nieuwe generatie Russen staat open voor LHTB+. Dat wil niet zeggen dat ze het neo-koloniale Westen of Oekraiense nazi s steunen. Het wordt tijd dat ook hier er meer verzet komt tegen onze elite. En dat de leugens omtrend Oekraine doorbroken worden.Meer en meer mensen stellen zich vragen bij de eenzijdige propaganda in onze media. Merk ik vooral bij franstalige vrienden en collega s. De Vlaamse omhooggevallen keuterboertjes zijn weer wat achtergebleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'De Russen' doen er mijns inziens véél verstandiger aan in eigen land met een schone lei te herbeginnen en de hele corrupte elite buiten te gooien. Ik zou zeer zeker sympathie en misschien zelfs wel wat financiële steun kunnen opbrengen voor de Russische communisten mochten zij zich de verstandigste aller Russen tonen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25353 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat er in al die landen mensen met weemoed terugkijken klopt en ontkent hier nieman. >50% is pas een meerderheid, niet 5 of 10% kun je aantonen dat in Oost-Duitsland >50% terug wil? ik wens je veel succes al zul je liever blijven verderliegen natuurlijk de gedeporteerde Oekraïeners in Vladivostok zijn natuurlijk bijzeodnerb lij met hun nieuwe toekomst daar in de buurt van Japan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het chagrijn in de westerse media maakt de smaak van overwinning nog veel beter. Laatst gewijzigd door tomm : 5 juni 2022 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de rest van uw bijdrage had ik probleemloos 'constructief' en 'open' en 'positief' kunnen reageren, maar nu krijg ik goesting de middelvinger op te steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja ik krijg hier constant met persoonlijke aanvallen te maken dan laat ik mij soms ook al eens gaan. "life is hard get a helmet". Het is gewoon een feit dat franstaligen over het algemeen meer cultuur hebben en minder de Angelsaksische media klakkeloos overnemen. De idolatrie van alles dat uit de VS komt is onwaarschijnlijk in de Vlaamse media.Maar goed het is kwestie van gradatie de verfoeilijke amerikanisering van onze maatschappij stopt niet aan de taalgrens jammer genoeg. In landen als Bulgarije maar zelfs Hongarije en zeker Turkije merk ik dat men de Amerikaanse cultuur verfoeit. Hier is het te laat vrees ik, de Amerikaanse non-cultuur en cultus van het egoisme heeft onze cultuur en manier van leven grondig verziekt er lijkt geen weg terug.
Laatst gewijzigd door tomm : 5 juni 2022 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25357 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is het verschil tussen die twee? ![]() Wat die uitspraak van Orban betreft: waar precies bevindt zich het EU-equivalent van de "Goelag-archipel" waar het voormalige Oostblok zo prat op mocht gaan? ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25358 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die russificatiepolitiek poogde men te bevorderen door gebieden met een Russische bevolking deel te laten maken van Oekraïne. Dit verklaart de Donbas en de Krim. Dit schiereiland werd na de dood van Stalin toegevoegd aan de 'deelstaat' Oekraïne. Dat dit niet zo wijs was, merken we nu als West-Oekraïne baas wenst te spelen over het Russische Oost-Oekraïne en de Krim en het Russisch als officiële taal afvoert. Dat is slechts één van de achtergronden en redenen waarom daar uiteindelijk een conflict is ontstaan. Ik vermoed dat dit slechts bijkomstig was maar niet onbestaand. Belangrijker is het buitenlands beleid van Oekraïne.
![]() |
![]() |
#25359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite is dat gewoon een verderzetting van de koude oorlogspropaganda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hun houding tegenover Angelsaksische media betreft: Franstaligen hebben inderdaad soms wel een neiging tot navelstaarderij ('nombrilisme', een mooi neologisme dat we aan Luckas Vander Taelen te danken hebben), al hebben ze toch ook het geluk dat ze over enkele degelijke eigen media beschikken (ik denk bijvoorbeeld aan "Le Monde Diplomatique", maar ook aan "Charlie Hebdo"). Aangezien ondermeer ook "jazz" deel uitmaakt van de 'Amerikaanse non-cultuur,' kan ik die alleszins al niet in haar geheel verfoeien. Er zijn niet weinig aspecten ervan die mij afstoten, maar die blijven wat mij persoonlijk betreft gecompenseerd door de aspecten ervan die mij wél bevallen. Wat ik aan de 'Amerikaanse non-cultuur' ondermeer zo aantrekkelijk vind, is het 'feit' dat ze nog zo 'jong' en dus nog lang niet 'af' is: ze is nog steeds een 'wide open road' (al zullen sommige 'Amerikanen' het daar niet eens mee zijn). De rest is voor een andere keer.
|
![]() |
![]() |