Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2022, 19:54   #101
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Alle groepen die je hier opnoemt kunnen op hun eigen niveau sporten/ bewegen. Revalideren heet dat.
Mensen die verlamd zijn (deels), bijvoorbeeld na een CVA, ook. Is zelfs essentieel om geen contracturen te krijgen.
Dat is pertinent onwaar!
Er zijn mensen genoeg die echt geen 30 minuten kunnen revalideren.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 21:52   #102
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Of na een operatie zoals bij mij.
En neen, dat heeft echt niks met gewicht te maken zoals hier gesuggereerd wordt!
Ze heeft al een kleine operatie gehad.
Wat opkuis van losse fragmenten en de meniscus wat geholpen maar feitelijk veranderde er niet veel.

Nu sommige dagen zijn oké en andere dagen zie je vocht en heeft ze wat last.

We zullen zien.
Oud 3 juni 2022, 22:01   #103
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat je shockwave bedoelt?
Dat heb ik al verschillende keren ondergaan maar tevergeefs....
Dat was wel in mijn schouders. Niks verbetering gemerkt daarvan
Ik heb 1 keer in mijn linkerschouder iets dergelijks gehad terwijl ik aan het werken was op een dak.
Ik stond in een rare positie steunend op mijn linkerarm.
Plots een harde klak in mijn schouder en daarna kon ik mijn arm niet meer omhoog krijgen.

Drie maand verder hing mijn arm er nog steeds naar beneden.
Scanner, foto's... Kalk afgesprongen van iets en uitgerafelde spier of spieren.

Cortisone in mijn schouder en dat kwam redelijk snel weer goed.

Door te werken en heel veel armbeweging door mijn werk is het terug 100% geworden.
Dokters gaven me nochtans maximum 50%.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 juni 2022 om 22:02.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 11:26   #104
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft iemand een link naar de uitzending?

Ik zag enkele fragmenten over sociale woningen. De bewoners zijn meestal werkloos, hebben veel overgewicht en zijn kettingrokers. Kort samengevat zijn er velen die hun eigen lichaam niet respecteren en die anderen niet respecteren. Die vinden dat ze maar moeten leven op kosten van de maatschappij omdat wij ervoor moeten zorgen dat ze niet verhongeren.

Ik heb weinig sympathie voor die mensen.
Wil daarmee niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, maar de tendens is duidelijk. We moeten onmiddellijk de werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd, na 1 jaar welteverstaan.

Als ze dan nog thuis willen blijven moeten ze maar bij pa en ma aankloppen. Het moet gedaan zijn met volwassenen in een pamper te steken op kosten van de belastingbetaler.
Nogal kort door de bocht....
Niet alle bewoners zijn werkloos, hebben overgewicht of zijn kettingrokers, amai....het is ook wel wat ingewikkelder.
In plaats van "profiteurs" eruit te filteren, gooien we maar gelijk het hele sociale vangnet, waarvoor iedereen belastingen betaalt, op de schop?

1 sociale woningen zijn al heel lang niet meer voorbehouden aan werklozen, ook veel werkende alleenstaanden en zelfs tweeverdieners komen in aanmerking...mede door de onbetaalbare privé huurmarkt.
Citaat:
https://www.vlaanderen.be/een-social...gsmaatschappij

* 25.850 euro als u een alleenstaande bent zonder personen ten laste
* 28.015 euro als u een alleenstaande persoon bent met een handicap
* 38.773 euro in alle andere gevallen, plus 2.167 euro per persoon ten laste.
Me dunkt dat ze met die bedragen geen armoezaaiers in een sociale huurwoning meer zijn die vinden dat ze maar moeten leven op kosten van de maatschappij?

2 werkloosheidsuitkeringen zijn een recht, geen gunst - dat is een sociaal vangnet waarvoor elke belg (de hoogste!!!!) belastingen betaalt, ook werklozen die voor hun werkloosheid bijdroegen aan SZ tijdens hun loopbaan.
Er wordt de laatste decennia steeds meer noodgedwongen gebruik gemaakt van werkloosheidsuitkeringen omdat de politiek er maar niet in slaagt om werkgelegenheid en JOBS te creeëren.
Of ben je dat ook al vergeten? Jobs, jobs, jobs???? Dé politieke slogan???

De poging van nva om werkloosheidsuitkeringen, dat récht, dan ook nog te beperken tot twee jaar, mislukte jammerlijk maar terecht: de politiek faalt om werkgelegenheid te bieden en straft dan de werklozen door het sociale vangnet in tijd te beperken waarvoor iedereen reeds betaalt?!

Gelieve eerst eens de grondwet te lezen over welke rechten elke burger - neen, elke bewóner op belgisch grondgebied - heeft:
Het recht op menswaardig leven,
Het recht op huisvesting.
Het recht op een inkomen.......etc....

Gij pleit er dus voor dat ouders levenslang hun volwassen, werkloze kinderen zouden moeten onderhouden terwijl ze allen belastingen betalen voor een sociaal vangnet maar er geen gebruik van mogen maken als ze het nodig hebben?
Ja, dat heeft de politiek ook het liefste: belastingen betalen voor iets dat de burgers toch niet krijgen.
Oud 4 juni 2022, 11:31   #105
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, en een rijke ook niet.
In de ideale wereld waarin ik het voor het zeggen heb, wordt verkoop van sigaretten volledig aan banden gelegd.
1 azijnpissers willen graag alles bepalen voor anderen, gelukkig hebben ze het niet voor het zeggen. Vroeger zelf ook roker geweest, zeker? Dat zijn de meest fanatieke anti-rokers die overlopen van haat op rokers.
2 de overheid wil de inkomsten/accijnzen op tabak niet missen.
Citaat:
Er is eveneens een verplicht sportprogramma, opgelegd door de staat. Mensen moeten verplicht 2 keer per week een half uur sporten. BMI wordt opgevolgd via een diëtist.
Communist en fascist?
Gedwongen sporten door de STAAT en dan nog controle?
Wat is de straf als de BMI stijgt? Goelag? Opvoedingskampen?
Je woont in het verkeerde land, best verhuizen naar n-korea of china, daar bestaat jouw ideale wereld al.
Citaat:
Wat zou er gebeuren? Mensen zijn een pak gezonder, leven langer, de druk op het sociale zekerheidsstelsel neemt af omdat die dikke trollen geen pulmonale hypertensie meer hebben, omdat ze geen nieuwe knie meer moeten hebben door hun overgewicht, omdat hun rug het niet meer begeeft.
Wat er zou gebeuren? Dat jij zelf niet meer mag beslissen wat je eet en hoe je leeft, dat doet de staat dan wel voor jou.
Citaat:
De maatschappij betaalt op talloze manieren voor dikke, luie mensen die zich niet goed in hun vel voelen. In werkloosheidsuitkeringen en via kosten qua gezondheidszorg. Ik vind dat de ziekteverzekering voor dikke mensen, rokers etc gigantisch duurder moet worden tenzij ze jaarlijks progressie tonen.
Die luie, dikke mensen ZIJN de maatschappij en het zijn allemaal belastingbetalers.
Voorwaarden stellen aan ziekteverzekering vernietigt het doel van de verzekering door mensen het RECHT te ontnemen om vrij te leven hoe ze willen.
Magere mensen, niet-rokers en sporters worden ook ziek, dat is geen zekerheid om gezond te zijn. Enkel kortzichtige azijnpissers willen nog meer betalen voor de ziekteverzekering en dan nog discrimineren ook.
Citaat:
Natuurlijke zijn sommige mensen dik omdat ze er aanleg voor hebben. Dat is geen schande. Maar ze moeten wel de intentie tonen om gezond te willen worden. Door te sporten, door op hun eten te letten en door te stoppen met roken. Roken is onweerlegbaar zeer schadelijk, kostelijk voor de belastingbetaler ook en moet daarom compleet illegaal en strafbaar worden gemaakt.
Roken kost nog meer aan de rokende belastingbetaler zelf en brengt dan nog staatsinkomsten op.
Dankzij rokers betaal jij minder belastingen, daar al bij stilgestaan?
Verbied roken dus maar, dan betaal je nog meer belastingen ter compensatie.
Verhuis naar china, daar heb je al deze dictatoriale dwang reeds, daar beloeren ze je al overal of je wel gehoorzaamt aan de staat maar laat andere mensen eens vrij en zelf bepalen hoe ze willen leven.
Citaat:
Een gezonde samenleving en het einde van profitariaat door beroepsdoppers die zichzelf en anderen niet respecteren. Roken is iets voor marginalen.
Net als bij drugs, zul je niet kunnen vermijden dat mensen zelf vrij blijven beslissen wat ze doen en dat recht hebben ze ook nog! Bemoei je met je eigen leven, gij beslist ook zelf hoe je wil leven.
Citaat:
Die hebben ook last met huurders en die moeten ook investeren + renoveren. Dat verhaal dat ze slapend rijk worden is in het leven geroepen door jaloerse mensen die niet weten wat het is.
Tiens, louche verhuurders en huisjesmelkers teren anders ook op de belastingbetalers, mogelijk gemaakt door de politiek met subsidies en allerhande achterpoortjes.
Enkel naïeve mensen die niet weten waar ze het over hebben ontkennen dat.
Citaat:
Tussen arm en rijk zit er nog een middenklasse die vooruit wil. Men moet stoppen met die middenklasse uit te persen om het OCMW te spelen voor een bende profiteurs
Het is de staat die de middenklasse uitperst en ocmw speelt voor de halve wereld waarvoor ze zelfs de laagste klasse verder in de armoede duwen.
Maar geen nood, als de factuur voor de schadelijke corona maatregelen vereffend zal zijn door de middenklasse, dan is er geen sprake meer van middenklasse, dat zijn dan de nieuwe arme profiteurs door het nieuwe normaal waarvoor jij pleit.
Oud 4 juni 2022, 12:20   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, en een rijke ook niet.
In de ideale wereld waarin ik het voor het zeggen heb, wordt verkoop van sigaretten volledig aan banden gelegd.

Er is eveneens een verplicht sportprogramma, opgelegd door de staat. Mensen moeten verplicht 2 keer per week een half uur sporten. BMI wordt opgevolgd via een diëtist.
Amaai. En dan klagen over de corona zotten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 19:04   #107
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
2 werkloosheidsuitkeringen zijn een recht, geen gunst - dat is een sociaal vangnet waarvoor elke belg (de hoogste!!!!) belastingen betaalt, ook werklozen die voor hun werkloosheid bijdroegen aan SZ tijdens hun loopbaan
Ik zou het hiermee eens zijn als die werkloosheidsuitkeringen beperkt waren in de tijd. Ik als zorgverlener zie elke week mensen die al 5 jaar of langer thuis zijn met een uitkering. Hetgeen ze kosten aan de maatschappij is een pak meer dan wat ze zelf hebben bijgedragen. En het ergste is dat die mensen wel degelijk kunnen werken. Ze vertikken het gewoon omdat ze zoveel krijgen dat het veel aantrekkelijker is om een uitkering te krijgen + in het zwart wat bij te verdienen. Zoals wat spulletjes van de rommelmarkt opkalafateren en doorverkopen.

Die mensen profiteren van de Belgische pampermentaliteit die als leuze heeft dat je niets moet doen voor een minimumloon. En we weten allemaal verdomd goed dat het grote merendeel van die beroepsdoppers in het zwart bijverdient. Ze verdienen zo een pak maar dan iemand die 38u/week werkt.

Citaat:
Er wordt de laatste decennia steeds meer noodgedwongen gebruik gemaakt van werkloosheidsuitkeringen omdat de politiek er maar niet in slaagt om werkgelegenheid en JOBS te creeëren.
Of ben je dat ook al vergeten? Jobs, jobs, jobs???? Dé politieke slogan???
Er zijn er nochtans veel die niet ingevuld geraken. Nogal logisch. Waarom zou iemand werken, verplaatsingskosten hebben voor 1500 euro per maand als je er 1100 krijgt om helemaal niks te doen? Ga wiet verkopen, koop en verkoop op marketplace, ga in het zwart iemands haren knippen en de beroepsdoppers hebben een pak meer verdiend dan de harde werkers met modale lonen.

Citaat:
De poging van nva om werkloosheidsuitkeringen, dat récht, dan ook nog te beperken tot twee jaar, mislukte jammerlijk maar terecht: de politiek faalt om werkgelegenheid te bieden en straft dan de werklozen door het sociale vangnet in tijd te beperken waarvoor iedereen reeds betaalt?!
Nogmaals, die mensen die al jaren thuis zijn betalen niet mee. Ze betalen met andermans geld. Ik heb ook van die patiënten die al 5 jaar thuis zitten op hun dikke krent, op kosten van de samenleving maar die wel lopen te janken dat het schandalig is dat "die bruin mannen" hier alles gratis krijgen. Schrijnende hypocrisie.

Citaat:
Gelieve eerst eens de grondwet te lezen over welke rechten elke burger - neen, elke bewóner op belgisch grondgebied - heeft:
Het recht op menswaardig leven,
Het recht op huisvesting.
Het recht op een inkomen.......etc....
Je moet daar wél iets voor doen. Misschien niet wettelijk gezien in dit apenland, maar ideologisch gezien wel. Niets is onvoorwaardelijk in het leven. Als we elke tamzak die te lui is om te werken eten + huisvesting moeten geven, gaan we allemaal failliet. Hardwerkende mensen kreunen onder de inflatie en de belastingdruk. Dan kunnen we die parasieten die vinden dat alles jarenlang gratis moet zijn wel missen. Ons land staat voor een totaal faillissement, zoals Griekenland enkele jaren terug. Straks gaan we massaal moeten besparen en scheurt ons sociale vangnet in stukken. Omdat het eigenlijk een sociale hangmat is geworden. Voor 50% gevuld met allochtonen en voor 50% met Belgen die de boel oplichten.

Citaat:
Gij pleit er dus voor dat ouders levenslang hun volwassen, werkloze kinderen zouden moeten onderhouden
Ik ken van die kinderen die al 7 jaar thuis zitten. Als de dokters niet meer weten welke etiket ze moeten plakken op hun eindeloos gejank, schrijven ze "fibromyalgie" op. Een geleerd woord voor "Het stopt niet, we weten niet wat het is maar we moeten het wel een naam geven". Die kinderen gaan dan wat komedie spelen bij een controlearts die hun invaliditeit moet verlengen. Het enige dat die controlearts vraagt is "Welke medicatie neem je?" --> Kind weet dit op voorhand en heeft een hele waslijst om geloofwaardig te zijn, en "Welke stappen onderneem je om aan jezelf te werken?". Dus gaan ze zich 1x/ week wat laten masseren bij een kinesist, aan verhoogde terugbetaling op kosten van de samenleving, en daarmee hebben ze dan bewezen dat ze van goeie wil zijn.

Nee, die mensen moeten op een keiharde manier uit de sociale hangmat worden gehaald en terug in de samenleving worden gezet. Weigeren ze dat na 3 jaar nog steeds? Uitkering op 0 euro zetten. 0!
Laat ze dan maar aankloppen bij pa en ma voor een bed. En is er geen pa of ma? Of weigeren pa en ma? Dan mogen ze voor mijn part dakloos worden. De hardwerkende belastingbetaler moet die mensen niet blijven onderhouden.

Die mensen weten heel goed dat het Belgische systeem niemand "in de steek" laat. Daarom weigeren ze heel hardnekkig om terug in de samenleving te komen. Maar als je de uitkering op 0 zet, kunnen ze ineens wel werken.

Citaat:
terwijl ze allen belastingen betalen voor een sociaal vangnet maar er geen gebruik van mogen maken als ze het nodig hebben?
Ja, dat heeft de politiek ook het liefste: belastingen betalen voor iets dat de burgers toch niet krijgen.
Ik moet altijd lachen met mensen die al 10 jaar thuis zitten, en klagen dat ze belastingen moeten betalen. Hun belastingen worden volledig betaald met andermans geld.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 4 juni 2022 om 19:14.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 19:08   #108
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Amaai. En dan klagen over de corona zotten.
Wat is je bezwaar tegen verplicht sporten?
Ontken je dat het voor iedereen gezond is? Zelfs voor mensen met ernstige aandoeningen kan er op maat een programma gemaakt worden.

Mensen stimuleren tot een gezonde levensstijl, is onbetwistbaar een nobel doel. Als die mensen dat niet van thuis uit meekrijgen, zie ik niet wat het bezwaar moet zijn tegen druk van hogeraf.

Vind je misschien dat dikke kinderen tijdens de lessen lichamelijke opvoeding maar aan de kant moeten zitten omdat ze geen zin hebben om te joggen? Het is niet OMDAT ze geen discipline meekregen van thuis uit, dat ze op jonge leeftijd al te zwaar zijn.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 4 juni 2022 om 19:16.
Oud 4 juni 2022, 19:20   #109
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is pertinent onwaar!
Er zijn mensen genoeg die echt geen 30 minuten kunnen revalideren.
Kinesisten revalideren mensen met COPD die nog welgeteld 50 meter kunnen stappen vooraleer ze compleet buiten adem zijn. Zelfs die mensen kunnen een half uur bewegen in een intervalprogramma. Uiteraard met pauzes, maar ze kunnen bewegen en maken spectaculaire progressie.

Er is geen enkele groep die je kan opsommen, die geen baat heeft bij beweging.
Zelfs iemand die volledig verlamd is, al is het dan passieve beweging om contracturen te vermijden.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 4 juni 2022 om 19:23.
Oud 4 juni 2022, 19:27   #110
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ontken je dat het voor iedereen gezond is? Zelfs voor mensen met ernstige aandoeningen kan er op maat een programma gemaakt worden.

Mensen stimuleren tot een gezonde levensstijl, is onbetwistbaar een nobel doel. Als die mensen dat niet van thuis uit meekrijgen, zie ik niet wat het bezwaar moet zijn tegen druk van hogeraf.

Vind je misschien dat dikke kinderen tijdens de lessen lichamelijke opvoeding maar aan de kant moeten zitten omdat ze geen zin hebben om te joggen? Het is niet OMDAT ze geen discipline meekregen van thuis uit, dat ze op jonge leeftijd al te zwaar zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=H3LOPhRq3Es

Mijn oplossing. Uitkeringen, nope. Voor iedereen, ten alle tijden beschikbaar: 3 maaltijden per dag, basis bescherming tegen de elementen en basis medische zorg.

Mensen die willen liggen rotten in hun eigen vuil, zolang ze niemand anders lastig vallen, ze doen maar.
Oud 5 juni 2022, 14:51   #111
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het hiermee eens zijn als die werkloosheidsuitkeringen beperkt waren in de tijd. Ik als zorgverlener zie elke week mensen die al 5 jaar of langer thuis zijn met een uitkering. Hetgeen ze kosten aan de maatschappij is een pak meer dan wat ze zelf hebben bijgedragen. En het ergste is dat die mensen wel degelijk kunnen werken. Ze vertikken het gewoon omdat ze zoveel krijgen dat het veel aantrekkelijker is om een uitkering te krijgen + in het zwart wat bij te verdienen. Zoals wat spulletjes van de rommelmarkt opkalafateren en doorverkopen.

Die mensen profiteren van de Belgische pampermentaliteit die als leuze heeft dat je niets moet doen voor een minimumloon. En we weten allemaal verdomd goed dat het grote merendeel van die beroepsdoppers in het zwart bijverdient. Ze verdienen zo een pak maar dan iemand die 38u/week werkt.
Precies.
Gij zou ook niet een hele maand gaan zwoegen voor een loontje, wettelijk bepaald, waarmee je dan financieel nog ACHTERUIT boert doordat zelfs je vervoerskosten om te gaan werken niet gedekt worden.
De aalmoes van een uitkering is niet aantrekkelijk en ligt zelfs onder de armoedegrens waardoor men noodgedwongen het inkomen probeert aan te vullen door zwartwerk om hun kinderen eten te geven en te kunnen rondkomen, dat nog minder zou lukken als ze zouden werken.
Je kunt als zorgverlener die profiteurs ook niet als klant willen? Weten zij hoe laatdunkend en minachtend je denkt over hen?
Citaat:
Er zijn er nochtans veel die niet ingevuld geraken. Nogal logisch. Waarom zou iemand werken, verplaatsingskosten hebben voor 1500 euro per maand als je er 1100 krijgt om helemaal niks te doen? Ga wiet verkopen, koop en verkoop op marketplace, ga in het zwart iemands haren knippen en de beroepsdoppers hebben een pak meer verdiend dan de harde werkers met modale lonen.
Na jaren van bedrog schijn je nog altijd niet door te hebben dat de opgeblazen leugen van het enorme aantal vacatures fake is?
Veelvuldig dubbele vacatures, onechte vacatures voor reclame, reeds ingevulde vacatures etc... komaan....dat is al jaren algemeen geweten...maar het staat toch zo goed als politieker om op de werklozen te hakken dat ze te lui zijn en de jaloerse azijnpissers onder de werkenden met hun kloten te spelen door hen op te zetten tegen de werklozen - verdeel en heers zoals altijd en jaloerse idioten trappen daar dan in met open ogen want ze gunnen niemand het licht in de ogen, zeker eigen volk niet....de kortzichtige mentaliteit van het vlaamse, marginale klootjesvolk.
Citaat:
Nogmaals, die mensen die al jaren thuis zijn betalen niet mee. Ze betalen met andermans geld. Ik heb ook van die patiënten die al 5 jaar thuis zitten op hun dikke krent, op kosten van de samenleving maar die wel lopen te janken dat het schandalig is dat "die bruin mannen" hier alles gratis krijgen. Schrijnende hypocrisie.
Ah nee? Die betalen geen btw en accijnzen etc...? Ook die thuis zitten zijn consumenten die uiteindelijk meebetalen en niet met andermans geld.

Jij vindt dus de discriminatie van eigen volk schrijnende hypocrisie?
Jij vindt dus dat inwijkelingen, vluchtelingen, asielzoekers meer rechten moeten krijgen dan eigen bevolking?
Want dat is wat er gebeurt: er is zelfs een nieuw soort toerisme ontstaan: medisch toerisme waarbij de halve wereld afzakt naar dit medisch paradijs om zich gratis te laten opereren, protheses te krijgen, tandverzorging en meer waarvoor de belg/vlaming steeds meer uit eigen zak moet bijbetalen terwijl ze zelfs verzekerd zijn en de hoogste belastingen betalen voor medische zorg?!
Er zijn intussen al zieke bejaarden die hun broodnodige medicatie niet meer kunnen betalen.
Maar het zijn hypocrieten die deze discriminerende wantoestanden durven aanklagen? Eigen volk moet zelf betalen en zwijgen?
Citaat:
Je moet daar wél iets voor doen. Misschien niet wettelijk gezien in dit apenland, maar ideologisch gezien wel. Niets is onvoorwaardelijk in het leven. Als we elke tamzak die te lui is om te werken eten + huisvesting moeten geven, gaan we allemaal failliet. Hardwerkende mensen kreunen onder de inflatie en de belastingdruk. Dan kunnen we die parasieten die vinden dat alles jarenlang gratis moet zijn wel missen. Ons land staat voor een totaal faillissement, zoals Griekenland enkele jaren terug. Straks gaan we massaal moeten besparen en scheurt ons sociale vangnet in stukken. Omdat het eigenlijk een sociale hangmat is geworden. Voor 50% gevuld met allochtonen en voor 50% met Belgen die de boel oplichten.
Ideologisch....burgerplicht? Morele verplichting misschien? Enkel de vlaming?
En wat met de hordes vreemde parasieten die wel onderhouden worden met belastinggeld van die hardwerkende mensen die kreunen onder inflatie en de belastingdruk???
Waarom worden dan de asiel-fortuinzoekers, inwijkelingen, migranten niet aan het werk gezet? Die hangen zowat allemaal aan het sociale infuus, dat hen nog wel wordt aangeboden!
Maar die vreemde lamzakken die te lui zijn om te werken, die geef je wel eten + huisvesting en zelfs zakcentjes, hun wifi wordt door jou via het ocmw betaald en hun pamperen kost een veelvoud van wat de vlaamse werkloze krijgt om ternauwernood te kunnen overleven.
Maar dat schijnt dan geen probleem te zijn, net zoals de duizenden illegalen die rondzwerven en gaan stelen om te overleven.
Straks gaan we massaal moeten besparen???
Daar zakt mijn broek van af, seh....we besparen al godverdomme 30 JAAR en het heeft helemaal NIKS geholpen want het wordt steeds ERGER!
Onder welke steen heb jij geleefd?
In geen enkel land ter wereld wordt de eigen bevolking zo gediscrimineerd in eigen land door eigen politici als de vlaming (walen hebben nog een streepje voor door hun franstalige politici, vlamingnen hebben geen enkele politieke vertegenwoordiging!) mede mogelijk gemaakt door marginaal klootjesvolk dat spuwt op eigen volk en zichzelf.
Citaat:
Ik ken van die kinderen die al 7 jaar thuis zitten. Als de dokters niet meer weten welke etiket ze moeten plakken op hun eindeloos gejank, schrijven ze "fibromyalgie" op. Een geleerd woord voor "Het stopt niet, we weten niet wat het is maar we moeten het wel een naam geven". Die kinderen gaan dan wat komedie spelen bij een controlearts die hun invaliditeit moet verlengen. Het enige dat die controlearts vraagt is "Welke medicatie neem je?" --> Kind weet dit op voorhand en heeft een hele waslijst om geloofwaardig te zijn, en "Welke stappen onderneem je om aan jezelf te werken?". Dus gaan ze zich 1x/ week wat laten masseren bij een kinesist, aan verhoogde terugbetaling op kosten van de samenleving, en daarmee hebben ze dan bewezen dat ze van goeie wil zijn.
In komedie spelen bij naïeve controle artsen spannen allochtonen de kroon.
Vroeger zaten in de wachtkamer bij de bedrijfs controle arts zelden meer dan 3 werknemers/sters. Door de jaren heen en door toename van migranten zitten wachtkamers overvol met fake en jammerende zieken die allen uiteindelijk invaliditeit trekken om dan in hun thuislanden de grote jan te gaan uithangen op kosten van de belgische belastingbetalers.
Overigens zuigen ze zo ook de pensioenkas leeg: met gekochte, valse arbeidsovereenkomsten en de voorwaarde van 1 dag werken in apenland belziek trekt een turk een volledig en meer pensioen dan een vlaming/belg die na 45 jaar kapot gewerkt is. Waarna mijnheer turk de rijke burger gaat uithangen in turkije met zijn onverdiend belgisch pensioen waar de levensduurte 7x lager ligt.
Trek je ogen open en smell the coffee en de werkelijkheid.
Het leegzuigen van onze sociale zekerheid is de schuld van de pamperende politiek onder het goedkeurend oog van vlaamse azijnpissers die enkel spuwen op eigen volk.
Citaat:
Nee, die mensen moeten op een keiharde manier uit de sociale hangmat worden gehaald en terug in de samenleving worden gezet. Weigeren ze dat na 3 jaar nog steeds? Uitkering op 0 euro zetten. 0!
Laat ze dan maar aankloppen bij pa en ma voor een bed. En is er geen pa of ma? Of weigeren pa en ma? Dan mogen ze voor mijn part dakloos worden. De hardwerkende belastingbetaler moet die mensen niet blijven onderhouden.
Je vergeet de grondwet en daar kun jij ook niet rond.
Iedere bewoner op belgisch grondgebied heeft het RECHT op een inkomen.
Niet de vlaming, waal of belg, nee: iedere BEWONER.
Net zoals iedere bewoner het RECHT heeft op huisvesting.
De hardwerkende belastingbetaler onderhoudt niemand, het is de POLITIEK die de lakens en het geld willekeurig uitdeelt.
Citaat:
Die mensen weten heel goed dat het Belgische systeem niemand "in de steek" laat. Daarom weigeren ze heel hardnekkig om terug in de samenleving te komen. Maar als je de uitkering op 0 zet, kunnen ze ineens wel werken.
Nogmaals: je vergeet de grondwet en daar kun jij ook niet rond.
Ongelooflijk dat je pleit voor de vernietiging van het sociale vangnet voor wie het nodig heeft, net zoals waar de politiek precies mee bezig is.
Je zult dus je zin nog krijgen maar denk eraan: als gij ooit werkloos zou worden, en dat kan sneller gaan dan je denkt, dan zul je ook bij ma en pa moeten gaan aankloppen of dakloos worden en op een houtje bijten want je hebt zelf geijverd voor de afbraak van het sociale vangnet dat je had moeten beschermen.
Citaat:
Ik moet altijd lachen met mensen die al 10 jaar thuis zitten, en klagen dat ze belastingen moeten betalen. Hun belastingen worden volledig betaald met andermans geld.
Niet waar, als consument betalen zij ook btw/accijnzen etc...en dat zijn OOK belastingen.
Oud 5 juni 2022, 14:59   #112
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tegen sporten heeft niemand iets.
WEL tegen VERPLICHTEN!
Ah....je ziet wel de staatsterreur in verplicht vaccineren maar geen staatsterreur door druk van hogeraf om verplicht te moeten sporten???
Dat is nochtans exact hetzelfde....

Blijf van mijn recht op zelfbeschikking af!
Ieder mens heeft het RECHT om zelf te beslissen en vrij te kiezen om te sporten of niet.

Nu doe je net hetzelfde als de staat: dwang en mensen de vrije keuze ontzeggen om zelf te beslissen of ze sporten of niet!
Dat is individueel en privé en daar heeft de staat geen zaken mee om dat in regeltjes of wetten te gieten!

IK en ik alleen bepaal of ik ga sporten of niet en dat grondwettelijk en mensenrecht heeft elk mens.
De overheid en malloten moet stoppen met betuttelen alsof burgers idioten zijn die niet zelf kunnen denken.

En een gezonde levensstijl?
Ieder mens heeft het recht om zelf te kiezen hoe ie wil leven dus kies jij maar voor jouw levensstijl, dan kies ik voor de mijne, akkoord?
En bemoei je niet met mijn vrije keuze waar niemand zaken mee heeft.
Niemand en zeker de overheid niet heeft mij voor te schrijven hoe ik moet leven, dat bepaal ik zelf!
Begrepen?
Oud 5 juni 2022, 17:06   #113
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Precies.
Gij zou ook niet een hele maand gaan zwoegen voor een loontje, wettelijk bepaald, waarmee je dan financieel nog ACHTERUIT boert doordat zelfs je vervoerskosten om te gaan werken niet gedekt worden.
De aalmoes van een uitkering is niet aantrekkelijk en ligt zelfs onder de armoedegrens waardoor men noodgedwongen het inkomen probeert aan te vullen door zwartwerk om hun kinderen eten te geven en te kunnen rondkomen, dat nog minder zou lukken als ze zouden werken
De aalmoes van een uitkering is al de helft van het werk. De andere helft is wat wiet verkopen, iemands haren knippen, wat op de rommelmarkt gaan helpen, iemand online oplichten op facebook marketplace. Er zijn 200 manieren, en daar horen we hen nooit over. Over de zwarte kassa die de uitkering omhoog krikt tot een hoger loon dan iemand die voltijds werkt.

Ik heb van die beroepsdoppers die met een auto van 60 000 euro naar de behandeling komen, en die 3 keer per jaar met vakantie gaan.

Citaat:
Je kunt als zorgverlener die profiteurs ook niet als klant willen? Weten zij hoe laatdunkend en minachtend je denkt over hen?
Ik mag daar niet over spreken van de eigenaar. Enkel achter gesloten deuren. De reden is duidelijk. En trouwens al mijn collega's zijn het over die mensen eens. Niet over iemand die 1 jaar thuis is om wille van depressie of een zware operatie. Maar de profiteurs haal je er zo uit, en het zijn er heel veel.

Citaat:
Na jaren van bedrog schijn je nog altijd niet door te hebben dat de opgeblazen leugen van het enorme aantal vacatures fake is?
Veelvuldig dubbele vacatures, onechte vacatures voor reclame, reeds ingevulde vacatures etc... komaan....dat is al jaren algemeen geweten...maar het staat toch zo goed als politieker om op de werklozen te hakken dat ze te lui zijn en de jaloerse azijnpissers onder de werkenden met hun kloten te spelen door hen op te zetten tegen de werklozen - verdeel en heers zoals altijd en jaloerse idioten trappen daar dan in met open ogen want ze gunnen niemand het licht in de ogen, zeker eigen volk niet....de kortzichtige mentaliteit van het vlaamse, marginale klootjesvolk.
Ik volg de beroepsdoppers op de voet. Ze worden vaak door de VDAB gecontacteerd voor werk, maar weigeren alles. Of ze gaan 1 dag, zeggen dan dat hun knie pijn doet en beginnen komedie te spelen. Ze kunnen zogezegd niet stappen met hun knie, maar ze zijn wel scheidsrechter bij de lokale voetbalclub. Dat kan dan wel.

Citaat:

Jij vindt dus de discriminatie van eigen volk schrijnende hypocrisie?
Jij vindt dus dat inwijkelingen, vluchtelingen, asielzoekers meer rechten moeten krijgen dan eigen bevolking?
Want dat is wat er gebeurt: er is zelfs een nieuw soort toerisme ontstaan: medisch toerisme waarbij de halve wereld afzakt naar dit medisch paradijs om zich gratis te laten opereren, protheses te krijgen, tandverzorging en meer waarvoor de belg/vlaming steeds meer uit eigen zak moet bijbetalen terwijl ze zelfs verzekerd zijn en de hoogste belastingen betalen voor medische zorg?!
Er zijn intussen al zieke bejaarden die hun broodnodige medicatie niet meer kunnen betalen.
Maar het zijn hypocrieten die deze discriminerende wantoestanden durven aanklagen? Eigen volk moet zelf betalen en zwijgen?
Iemand die zelf niet betaalt voor al deze zaken, moet niet zagen over vreemdelingen die ervan profiteren. Enkel de mensen die zelf bijdragen, hebben recht van spreken. Ongeacht of die Belg zijn of niet. Allochtone profiteurs spannen de kroon, maar dat maakt niet dat we blind moeten zijn voor eigen profiteurs.

Er zijn mensen die terecht langdurig werkloos zijn, maar dit is een zeer kleine groep. Ze nemen meestal morfinepleisters omdat ze anders de dag niet doorkomen, of ze hebben een pijnpomp. Maar 90% van de langdurig werklozen hoort helemaal niet in die groep thuis.

Citaat:
Ideologisch....burgerplicht? Morele verplichting misschien? Enkel de vlaming?
En wat met de hordes vreemde parasieten die wel onderhouden worden met belastinggeld van die hardwerkende mensen die kreunen onder inflatie en de belastingdruk???
Waarom worden dan de asiel-fortuinzoekers, inwijkelingen, migranten niet aan het werk gezet? Die hangen zowat allemaal aan het sociale infuus, dat hen nog wel wordt aangeboden!
Maar die vreemde lamzakken die te lui zijn om te werken, die geef je wel eten + huisvesting en zelfs zakcentjes, hun wifi wordt door jou via het ocmw betaald en hun pamperen kost een veelvoud van wat de vlaamse werkloze krijgt om ternauwernood te kunnen overleven.
Maar dat schijnt dan geen probleem te zijn, net zoals de duizenden illegalen die rondzwerven en gaan stelen om te overleven.
Straks gaan we massaal moeten besparen???
Daar zakt mijn broek van af, seh....we besparen al godverdomme 30 JAAR en het heeft helemaal NIKS geholpen want het wordt steeds ERGER!
Onder welke steen heb jij geleefd?
In geen enkel land ter wereld wordt de eigen bevolking zo gediscrimineerd in eigen land door eigen politici als de vlaming (walen hebben nog een streepje voor door hun franstalige politici, vlamingnen hebben geen enkele politieke vertegenwoordiging!) mede mogelijk gemaakt door marginaal klootjesvolk dat spuwt op eigen volk en zichzelf.
Ik weet niet waar je hiermee naartoe wil. Ik ben het met al die zaken eens, maar in mijn ogen is 90% van de Vlaamse langdurig "zieken" geen haar beter dan al de uitheemse profiteurs die hier alles kapot maken. Ik heb aan weerszijden buren die alles evenzeer kapot maken, en het zijn Belgen.

Citaat:
In komedie spelen bij naïeve controle artsen spannen allochtonen de kroon.
Vroeger zaten in de wachtkamer bij de bedrijfs controle arts zelden meer dan 3 werknemers/sters. Door de jaren heen en door toename van migranten zitten wachtkamers overvol met fake en jammerende zieken die allen uiteindelijk invaliditeit trekken om dan in hun thuislanden de grote jan te gaan uithangen op kosten van de belgische belastingbetalers.
Overigens zuigen ze zo ook de pensioenkas leeg: met gekochte, valse arbeidsovereenkomsten en de voorwaarde van 1 dag werken in apenland belziek trekt een turk een volledig en meer pensioen dan een vlaming/belg die na 45 jaar kapot gewerkt is. Waarna mijnheer turk de rijke burger gaat uithangen in turkije met zijn onverdiend belgisch pensioen waar de levensduurte 7x lager ligt.
Trek je ogen open en smell the coffee en de werkelijkheid.
Het leegzuigen van onze sociale zekerheid is de schuld van de pamperende politiek onder het goedkeurend oog van vlaamse azijnpissers die enkel spuwen op eigen volk.
Ik spuug wel degelijk op de vreemdelingen. Ben het met al deze zaken eens. Maar nogmaals, onze eigen profiteurs zijn geen haar beter.

Ik volg zelf nog veel opleidingen omdat ik verdomd goed weet dat dit land binnen minder dan 1 decennium compleet failliet is. Dan zet ik mijn vastgoed hier te huur, en verlaat ik de EU definitief.

Citaat:
Je vergeet de grondwet en daar kun jij ook niet rond.
Iedere bewoner op belgisch grondgebied heeft het RECHT op een inkomen.
Niet de vlaming, waal of belg, nee: iedere BEWONER.
Net zoals iedere bewoner het RECHT heeft op huisvesting.
De hardwerkende belastingbetaler onderhoudt niemand, het is de POLITIEK die de lakens en het geld willekeurig uitdeelt.
Dat grondrecht is slechts betaalbaar als enkel de echte pechvogels die niet kunnen werken, er gebruik van maken. Dat is helemaal niet het geval en dit leidt in razendsnel tempo tot het faillissement van ons land.

Citaat:
Ongelooflijk dat je pleit voor de vernietiging van het sociale vangnet voor wie het nodig heeft, net zoals waar de politiek precies mee bezig is.
90% van de langdurig zieken in de sociale hangmat, hangen daar volledig ten onrechte. Waarom blijf je dit negeren of ontkennen?

Citaat:
Je zult dus je zin nog krijgen maar denk eraan: als gij ooit werkloos zou worden, en dat kan sneller gaan dan je denkt, dan zul je ook bij ma en pa moeten gaan aankloppen of dakloos worden en op een houtje bijten want je hebt zelf geijverd voor de afbraak van het sociale vangnet dat je had moeten beschermen.
Ik heb helemaal geen probleem met 1 jaar werkloosheid. Maar 5 jaar is een heel andere kwestie. Die 90% profiteurs in de sociale hangmat terug werken sturen is helemaal niet de afbraak van het sociale vangnet.

Het is net een cruciale maatregel om te belemmeren dat het vangnet niet scheurt onder het gewicht van alle profiteurs. Zowel inheems als uitheems.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 5 juni 2022 om 17:30.
Oud 5 juni 2022, 17:18   #114
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Tegen sporten heeft niemand iets.
WEL tegen VERPLICHTEN!
Ah....je ziet wel de staatsterreur in verplicht vaccineren maar geen staatsterreur door druk van hogeraf om verplicht te moeten sporten???
Dat is nochtans exact hetzelfde....
Dat is helemaal niet hetzelfde. Het ene schendt de lichamelijke integriteit van de mens, met allerlei risico's vandien. Het andere heeft onbetwistbaar een positief effect op onze levensduur, en behoudt volledig de fysieke integriteit van de mens. De betaalbaarheid van de zorg wordt veel haalbaarder.

Ben je ook tegen verplichte deelname van kinderen tijdens de lessen LO? Je kan ook argumenteren dat ze zelf mogen kiezen of ze zich moe maken of niet. Misschien vind je dat ze de keuze moeten hebben om aan de kant te gaan zitten.

Mensen met overgewicht hebben allerlei comorbiditeiten die de samenleving enorm veel geld kosten (hoge bloeddruk, diabetes, versleten gewrichten, rug - nek - schouderklachten). Ze zijn veel vaker werkonbekwaam omdat hun lichaam niet meer wil. Daar moet preventief tegen worden opgetreden. Maar dat willen de meesten helemaal niet horen.

Citaat:
Blijf van mijn recht op zelfbeschikking af!
Ieder mens heeft het RECHT om zelf te beslissen en vrij te kiezen om te sporten of niet.
Dat is helemaal waar. Maar dit heeft ook een keerzijde. Als jij vindt dat je 150kg mag wegen op je 50ste, waardoor je rug volledig collabeert en je al met 2 kapotte knieën zit, moet de verzekering/ belastingbetaler daar niet voor opdraaien. Dit was immers je eigen keuze. Betaal er dan ook zelf voor. Die mensen hun lifestyle gaat ongetwijfeld leiden tot werkonbekwaamheid en tot operaties. Veel meer dan bij iemand die zichzelf wel verzorgt.
Is je BMI hoger dan 30, dan zou de ziekteverzekering zich moeten terugtrekken. Veel mensen zullen daar heel boos over zijn, maar de waarheid kwetst.

Citaat:
Nu doe je net hetzelfde als de staat: dwang en mensen de vrije keuze ontzeggen om zelf te beslissen of ze sporten of niet!
Dat is individueel en privé en daar heeft de staat geen zaken mee om dat in regeltjes of wetten te gieten!
Ik ga met je akkoord op voorwaarde dat mensen die kiezen om niet gezond te leven, meer betalen voor hun ziekteverzekering. Dan heeft de rest van de samenleving er namelijk geen last meer van.

Citaat:
IK en ik alleen bepaal of ik ga sporten of niet en dat grondwettelijk en mensenrecht heeft elk mens.
De overheid en malloten moet stoppen met betuttelen alsof burgers idioten zijn die niet zelf kunnen denken.

En een gezonde levensstijl?
Ieder mens heeft het recht om zelf te kiezen hoe ie wil leven dus kies jij maar voor jouw levensstijl, dan kies ik voor de mijne, akkoord?
En bemoei je niet met mijn vrije keuze waar niemand zaken mee heeft.
Niemand en zeker de overheid niet heeft mij voor te schrijven hoe ik moet leven, dat bepaal ik zelf!
Begrepen?
Zie hoger. Mij allemaal best. Maar heb je comorbiditeiten vanwege dit gedrag, dan moeten je ziekteverzekeringskosten omhoog.

Ik zou eens graag zien hoe het kostenplaatje eruit ziet bij volwassenen met een BMI hoger dan 30, in vergelijking met sportieve mensen.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 5 juni 2022 om 17:33.
Oud 5 juni 2022, 22:34   #115
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aalmoes van een uitkering is al de helft van het werk. De andere helft is wat wiet verkopen, iemands haren knippen, wat op de rommelmarkt gaan helpen, iemand online oplichten op facebook marketplace. Er zijn 200 manieren, en daar horen we hen nooit over. Over de zwarte kassa die de uitkering omhoog krikt tot een hoger loon dan iemand die voltijds werkt.

Ik heb van die beroepsdoppers die met een auto van 60 000 euro naar de behandeling komen, en die 3 keer per jaar met vakantie gaan.

Ik mag daar niet over spreken van de eigenaar. Enkel achter gesloten deuren. De reden is duidelijk. En trouwens al mijn collega's zijn het over die mensen eens. Niet over iemand die 1 jaar thuis is om wille van depressie of een zware operatie. Maar de profiteurs haal je er zo uit, en het zijn er heel veel.

Ik volg de beroepsdoppers op de voet. Ze worden vaak door de VDAB gecontacteerd voor werk, maar weigeren alles. Of ze gaan 1 dag, zeggen dan dat hun knie pijn doet en beginnen komedie te spelen. Ze kunnen zogezegd niet stappen met hun knie, maar ze zijn wel scheidsrechter bij de lokale voetbalclub. Dat kan dan wel.
Wel, er wordt door een minderheid beroepsdoppers geprofiteerd en die zouden eruit moeten gefilterd worden...
Waarom gebeurt dat niet en wie wordt daarvoor al betaald??
Of beter: wie wordt betaald om te zorgen dat er niet door allerlei foefkes van het systeem kan geprofiteerd worden?
De politiek maakt misbruik mogelijk en dan moet je niet wijzen naar wie van de geboden mogelijkheden gebruik maakt, hé?
En dan ga je zeker niet het systeem van sociale vangnet voor de hele bevolking afbreken om enkele profiteurs te straffen die misbruik kunnen maken omdat de politiek dat toelaat - en dat is net wat de afbraakpolitiek wel al doet door het recht op een sociaal vangnet, waarvoor we betalen, al pogen te beperken in tijd.
Citaat:
Iemand die zelf niet betaalt voor al deze zaken, moet niet zagen over vreemdelingen die ervan profiteren. Enkel de mensen die zelf bijdragen, hebben recht van spreken. Ongeacht of die Belg zijn of niet. Allochtone profiteurs spannen de kroon, maar dat maakt niet dat we blind moeten zijn voor eigen profiteurs.
Neen, ieder mens heeft recht op een vrije meningsuiting, ook werklozen van eigen bodem en iedereen mag profitariaat van allochtonen aanklagen.
Wat is me dat nu?
Wat gij doet is enkel de werkloosheid van eigen volk uitvergroten alsof elke werkloze vlaming een beroepsdopper zou zijn terwijl je blind blijft voor de (intussen véél) grotere groep van vreemden/migranten/asiel-fortuinzoekers die enkel voor de sociale voorzieningen afgezakt komen om te mogen profiteren van de sociale hangmat die in hun landen niet bestaan en dát is verwerpelijk.
Door de opzettelijke, opeenvolgende immigratie golven wordt het sociale systeem pas onder druk gezet door het pamperen van alle immigranten in de sociale hangmat waarbij het aantal "eigen profiteurs" in het niet zinken!
Waarom jagen ze die niet aan het werk? Integratie? Deelnemen aan de maatschappij? Belastingen betalen en in eigen onderhoud voorzien in ruil en dankbaar voor een veilig onderkomen?
Citaat:
Er zijn mensen die terecht langdurig werkloos zijn, maar dit is een zeer kleine groep. Ze nemen meestal morfinepleisters omdat ze anders de dag niet doorkomen, of ze hebben een pijnpomp. Maar 90% van de langdurig werklozen hoort helemaal niet in die groep thuis.
En die groep hoort dan ook niet thuis in de werkloosheid als langdurige werkloze maar in de invaliditeit wegens ziekte.
Als er langdurig werklozen zijn, dan moet er gekeken worden waarom, naar de economische toestand en de politiek die faalt om voor werkgelegenheid en jobs te zorgen.
Citaat:
Ik weet niet waar je hiermee naartoe wil. Ik ben het met al die zaken eens, maar in mijn ogen is 90% van de Vlaamse langdurig "zieken" geen haar beter dan al de uitheemse profiteurs die hier alles kapot maken. Ik heb aan weerszijden buren die alles evenzeer kapot maken, en het zijn Belgen.

Ik spuug wel degelijk op de vreemdelingen. Ben het met al deze zaken eens. Maar nogmaals, onze eigen profiteurs zijn geen haar beter.
Waarom focus je dan alleen op de vlaamse langdurig "zieken"? - het ging om langdurig werklozen, geen zieken...
Omdat je beide buren toevallig profiteurs en belgen zijn? En die zouden dan representatief zijn voor álle vlaamse werklozen? Duh...
Me dunkt dat gij nogal snel klaar staat met je medisch oordeel dat iemand geen pijn zou kunnen hebben omdat gij dat meent.

Maar nogmaals: als je het profitariaat en onrecht van sociale fraude aanklaagt, dan moet je je niet beperken tot eigen volk of je buren maar het geheel bekijken en dan zul je tot de conclusie moeten komen dat de vlaamse profiteurs maar een heel klein onderdeel is van de grote hoop die ons sociaal systeem onder druk zet.
Met dank aan de politiek en hun immigratie aantrek-beleid.
Citaat:
Ik volg zelf nog veel opleidingen omdat ik verdomd goed weet dat dit land binnen minder dan 1 decennium compleet failliet is. Dan zet ik mijn vastgoed hier te huur, en verlaat ik de EU definitief.
Wat zou het, zowel de federale als vlaamse dievenbende blijven kwistig maar miljarden in het rond strooien, miljárden euro's, dus maal VEERTIG...
Er is meer dan genoeg belastinggeld door de hoogste belastingdruk maar door tekorten te veinzen kunnen ze vlamingen tegen vlamingen opzetten en werklozen zijn een goede zondebok voor azijnpissers terwijl de politiek zelf met miljarden euros smijt.

Als dit apenland met de hoogste belastingdruk al failliet zou gaan, dan is politiek wanbeheer en corruptie de oorzaak want dan ligt de hele wereld en elke welvaartstaat al lang eerder op hun gat.
Voor de onwettige, nutteloze coronamaatregelen hebben ze 36 MILJARD (x40 dat is 144 MILJARD Belgische Frankskes, hé!!!) van ons belastinggeld verkwanseld en elke dag moeten we lezen waarvoor die politieke dievenbende nu weer met bakken van ons geld gaat smijten....en dan zeur jij over een paar werkloze, vlaamse profiteurs die met peanuts frauderen?
Natuurlijk is dat onrecht maar aub plaats het eens in perspectief.
Citaat:
Dat grondrecht is slechts betaalbaar als enkel de echte pechvogels die niet kunnen werken, er gebruik van maken. Dat is helemaal niet het geval en dit leidt in razendsnel tempo tot het faillissement van ons land.
Razendsnel? Die wantoestand laten ze al 25 jaar verrotten.
En het is de politiek die de plicht heeft om te waken dat er geen misbruik wordt gemaakt door ondubbelzinnige en waterdichte wetten en voorschriften te maken waardoor misbruik wordt uitgesloten en dat doen ze niet, integendeel, ze moedigen misbruik zelfs aan door reclame te gaan maken in het buitenland om immigratie te stimuleren, om mensen te lokken om in de sociale hangmatten te komen liggen.
Dan heeft de politiek weer een smoes om "met de onhoudbare druk op sociaal systeem" de vlaamse/belgische belastingbetaler weer lam te bestelen door nieuwe belastingen te verzinnen want er is nog teveel spaargeld en daar moet de bevolking vanaf geholpen worden, liefst door aan de staat te geven als belasting.
Citaat:
90% van de langdurig zieken in de sociale hangmat, hangen daar volledig ten onrechte. Waarom blijf je dit negeren of ontkennen?
Ik heb helemaal geen probleem met 1 jaar werkloosheid. Maar 5 jaar is een heel andere kwestie. Die 90% profiteurs in de sociale hangmat terug werken sturen is helemaal niet de afbraak van het sociale vangnet.

Het is net een cruciale maatregel om te belemmeren dat het vangnet niet scheurt onder het gewicht van alle profiteurs. Zowel inheems als uitheems.
Je moet naar de oorzaken kijken waarom er steeds meer langdurig werklozen zijn en een daarvan is dat de politiek werkgelegenheid saboteert, de economie de nek omdraait, arbeid onbetaalbaar zwaar belast, ouderen (+45j!) te duur gemaakt heeft voor werkgevers, automatisering etc.....waardoor mensen niet meer aan de bak geraken door de schuld van de politiek!
En je vergist je deerlijk.
Het sociale vangnet blijft bestaan door de vlaams/belgische belastingbetalers maar die zullen er zelf geen gebruik meer mogen en kunnen maken.
Maar het is blijkbaar zo leuk om alle werkloze vlamingen af te zeiken en als domme marionet voor de politieke kar gespannen te worden om verdeeldheid te zaaien door jaloerse werkenden uit te spelen tegen werklozen.

Awel, doe er dan wat aan als werkloosheid zo een doorn in je oog is, je zou een verklikkende rat kunnen worden en je buren uit afgunst erbij lappen maar je zou je toch beter bezorgd maken over de miljarden die over de balk gegooid worden door de politiekers want dat zal uiteindelijk de belastingbetalers, werklozen en iedereen zuur opbreken in de nabije toekomst.
Oud 5 juni 2022, 22:38   #116
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard Zorgen voor mama

Ik heb ze ook gezien and still flllowing

Het is erg wat deze meisjes/vrouwen meemaken, especially met die stoma......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 22:47   #117
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, er wordt door een minderheid beroepsdoppers geprofiteerd en die zouden eruit moeten gefilterd worden...
Waarom gebeurt dat niet en wie wordt daarvoor al betaald??
Of beter: wie wordt betaald om te zorgen dat er niet door allerlei foefkes van het systeem kan geprofiteerd worden?
De politiek maakt misbruik mogelijk en dan moet je niet wijzen naar wie van de geboden mogelijkheden gebruik maakt, hé?
En dan ga je zeker niet het systeem van sociale vangnet voor de hele bevolking afbreken om enkele profiteurs te straffen die misbruik kunnen maken omdat de politiek dat toelaat - en dat is net wat de afbraakpolitiek wel al doet door het recht op een sociaal vangnet, waarvoor we betalen, al pogen te beperken in tijd.

Neen, ieder mens heeft recht op een vrije meningsuiting, ook werklozen van eigen bodem en iedereen mag profitariaat van allochtonen aanklagen.
Wat is me dat nu?
Wat gij doet is enkel de werkloosheid van eigen volk uitvergroten alsof elke werkloze vlaming een beroepsdopper zou zijn terwijl je blind blijft voor de (intussen véél) grotere groep van vreemden/migranten/asiel-fortuinzoekers die enkel voor de sociale voorzieningen afgezakt komen om te mogen profiteren van de sociale hangmat die in hun landen niet bestaan en dát is verwerpelijk.
Door de opzettelijke, opeenvolgende immigratie golven wordt het sociale systeem pas onder druk gezet door het pamperen van alle immigranten in de sociale hangmat waarbij het aantal "eigen profiteurs" in het niet zinken!
Waarom jagen ze die niet aan het werk? Integratie? Deelnemen aan de maatschappij? Belastingen betalen en in eigen onderhoud voorzien in ruil en dankbaar voor een veilig onderkomen?

En die groep hoort dan ook niet thuis in de werkloosheid als langdurige werkloze maar in de invaliditeit wegens ziekte.
Als er langdurig werklozen zijn, dan moet er gekeken worden waarom, naar de economische toestand en de politiek die faalt om voor werkgelegenheid en jobs te zorgen.

Waarom focus je dan alleen op de vlaamse langdurig "zieken"? - het ging om langdurig werklozen, geen zieken...
Omdat je beide buren toevallig profiteurs en belgen zijn? En die zouden dan representatief zijn voor álle vlaamse werklozen? Duh...
Me dunkt dat gij nogal snel klaar staat met je medisch oordeel dat iemand geen pijn zou kunnen hebben omdat gij dat meent.

Maar nogmaals: als je het profitariaat en onrecht van sociale fraude aanklaagt, dan moet je je niet beperken tot eigen volk of je buren maar het geheel bekijken en dan zul je tot de conclusie moeten komen dat de vlaamse profiteurs maar een heel klein onderdeel is van de grote hoop die ons sociaal systeem onder druk zet.
Met dank aan de politiek en hun immigratie aantrek-beleid.

Wat zou het, zowel de federale als vlaamse dievenbende blijven kwistig maar miljarden in het rond strooien, miljárden euro's, dus maal VEERTIG...
Er is meer dan genoeg belastinggeld door de hoogste belastingdruk maar door tekorten te veinzen kunnen ze vlamingen tegen vlamingen opzetten en werklozen zijn een goede zondebok voor azijnpissers terwijl de politiek zelf met miljarden euros smijt.

Als dit apenland met de hoogste belastingdruk al failliet zou gaan, dan is politiek wanbeheer en corruptie de oorzaak want dan ligt de hele wereld en elke welvaartstaat al lang eerder op hun gat.
Voor de onwettige, nutteloze coronamaatregelen hebben ze 36 MILJARD (x40 dat is 144 MILJARD Belgische Frankskes, hé!!!) van ons belastinggeld verkwanseld en elke dag moeten we lezen waarvoor die politieke dievenbende nu weer met bakken van ons geld gaat smijten....en dan zeur jij over een paar werkloze, vlaamse profiteurs die met peanuts frauderen?
Natuurlijk is dat onrecht maar aub plaats het eens in perspectief.

Razendsnel? Die wantoestand laten ze al 25 jaar verrotten.
En het is de politiek die de plicht heeft om te waken dat er geen misbruik wordt gemaakt door ondubbelzinnige en waterdichte wetten en voorschriften te maken waardoor misbruik wordt uitgesloten en dat doen ze niet, integendeel, ze moedigen misbruik zelfs aan door reclame te gaan maken in het buitenland om immigratie te stimuleren, om mensen te lokken om in de sociale hangmatten te komen liggen.
Dan heeft de politiek weer een smoes om "met de onhoudbare druk op sociaal systeem" de vlaamse/belgische belastingbetaler weer lam te bestelen door nieuwe belastingen te verzinnen want er is nog teveel spaargeld en daar moet de bevolking vanaf geholpen worden, liefst door aan de staat te geven als belasting.

Je moet naar de oorzaken kijken waarom er steeds meer langdurig werklozen zijn en een daarvan is dat de politiek werkgelegenheid saboteert, de economie de nek omdraait, arbeid onbetaalbaar zwaar belast, ouderen (+45j!) te duur gemaakt heeft voor werkgevers, automatisering etc.....waardoor mensen niet meer aan de bak geraken door de schuld van de politiek!
En je vergist je deerlijk.
Het sociale vangnet blijft bestaan door de vlaams/belgische belastingbetalers maar die zullen er zelf geen gebruik meer mogen en kunnen maken.
Maar het is blijkbaar zo leuk om alle werkloze vlamingen af te zeiken en als domme marionet voor de politieke kar gespannen te worden om verdeeldheid te zaaien door jaloerse werkenden uit te spelen tegen werklozen.

Awel, doe er dan wat aan als werkloosheid zo een doorn in je oog is, je zou een verklikkende rat kunnen worden en je buren uit afgunst erbij lappen maar je zou je toch beter bezorgd maken over de miljarden die over de balk gegooid worden door de politiekers want dat zal uiteindelijk de belastingbetalers, werklozen en iedereen zuur opbreken in de nabije toekomst.
Het is niet 'de schuld van de politiek'. Niemands schuld trouwens -in de brede term dan.
We zitten in een srructurele maatschappelijke maar vooral economische evolutionaire shift/omwenteling. Destijds de industriële revllutie etc. nu de digitale automatiserende....

Always keep in mind; "Alles is altijd economisch bepaald".
Met het verwchil dat het plebs nu wat meer luxe gewend is dan toen destijds.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2022, 01:06   #118
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Wat gij doet is enkel de werkloosheid van eigen volk uitvergroten alsof elke werkloze vlaming een beroepsdopper zou zijn terwijl je blind blijft voor de (intussen véél) grotere groep van vreemden/migranten/asiel-fortuinzoekers
Waar haal je dat toch vandaan? Ik ben een fanatiek Vlaams Belang stemmer. Al geloof ik totaal niet dat stemmen in dit apenland ooit een verschil gaat maken. Verkiezingen zijn gewoon een toneelstuk om het plebs de indruk te geven dat hun stem telt, zodat ze de boel niet afbreken. De enige missie van onze regering vol met marionetten is om te vermijden dat het VB ooit mag regeren. Het maakt niet uit welke alliantie ze daarvoor moeten maken.

Ik zit in de gezondheidssector en zie elke dag een twintigtal patiënten. Ik zie het allochtoon gespuis dat zelfs aan mij komt vragen op welke manier ze invaliditeit kunnen verkrijgen. Liefst van al zou ik aangifte doen tegen die mensen maar het maakt geen bal uit want ze krijgen toch wat ze willen.

Maar ik zie dit profitariaat ook bij mensen van hier. In mijn agenda is het 50/50 tussen Belgische profiteurs en allochtone profiteurs. Maar als je ziet dat allochtonen meer dan de helft van alle gevangeniscellen bezetten, massaal vertegenwoordigd zijn in de werkloosheidscijfers ondanks dat ze maar een kleine 10% van de samenleving vertegenwoordigen, dan blijkt inderdaad dat procentueel gezien allochtonen veel vaker profiteren dan Belgen.

Maar in absolute aantallen denk ik dat het niet zo veel scheelt, omdat hun populatie nu gewoon nog kleiner is.
We zijn nu al quasi failliet. Die populatie moet niet veel meer groeien voor we echt kopje onder gaan. Dat staat nu voor de deur, als je het mij vraagt.
Oud 6 juni 2022, 09:06   #119
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
I
Wij zijn destijds ook met goedkope/ gekregen spullen en meubels gestart. Daarna af en toe eens iets nieuw gekocht, beetje bij beetje. We hebben minstens ook 15j met tweedehandsauto's gereden en daarna pas onze eerste nieuwe gekocht.
Wij doen dat nog steeds. Hebben we iets nodig dan is het eerste adres de kringloopwinkel.
Het tweede adres is 2dehands en leboncoin.
De reden hiervoor is hoofdzakelijk de bedenkelijke kwaliteit van nieuwe spullen en dat geldt uitermate voor alles met de meegeleverde digitale handicap.
Een tweede reden is de wetenschap dat hergebruik gewoon goed is voor onze planeet.

Hoe ver je kan gaan in de aankoop van tweedehandsspullen hangt af van je eigen expertise en het al dan niet aanwezig zijn van twee rechts handen.

Indien je echt overgeleverd bent aan wat de reclame of lobby's je voorspiegelt dan kan je niet anders dan nieuw kopen en gebruik maken van de meegeleverde garantie periodes.
Oud 6 juni 2022, 09:14   #120
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een rijke mens is iemand die veel geld heeft maar ook veel tijd. De meesten hebben ofwel het ene ofwel het andere.
Vervang het 'vele' door 'genoeg' en dan klopt uw zin.
Veel tijd en voldoende geld maakt van een mens een 'rijk' mens. VEEL geld vreet opnieuw aan uw tijd.
En tijd hebben staat gelijk met vrijheid hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be