Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2009, 07:05   #181
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Druk met z'n allen dus maar op het driehoekje en bewijs zijn groot ongelijk.
Nogal goed dat er hier geen psychologisch onderzoek gebeurt voor toelating van het forum, 't zou hier stil worden
Oud 21 juni 2009, 07:53   #182
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Allez Bruno, laat u zo niet kennen!
Ach, laat ons grootmoedig blijven. ’s Jongens typetje ligt aan diggelen, net nu de vakantie bijna begint en hij nog meer tijd zou gehad hebben om ons met zijn verhaaltjes te bestoken. Laten we hem dus de tijd geven om van die tegenslag te bekomen.

Voor mij is het weliswaar een beetje makkelijk praten ; vanavond vertrek ik voor een paar weken naar het verre buitenland, dus dan ben vanzelf enige tijd uit circulatie op dit forum.

Good riddance zal Bruno denken, al is het jammer genoeg slechts tijdelijk.

Later, als hij na veel boterhammetjes met choco groot en sterk is geworden, en wie weet zelfs een eigen coiffuresalon heeft bijeengespaard, zal hij wel beseffen dat je een beetje moet oppassen met madammekes, vooral van het barbaristisch type : die hebben een speciaal zintuig om het zwaar overdrevene in de verhaaltjes meteen te doorzien.

Maar tot zolang krijgt hij van mij een moederlijk kusje op het voorhoofd en de vergeving van zijn kwajongensstreken.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 21 juni 2009 om 07:55.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 11:18   #183
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Wij wachten in spanning op uw reisverhalen over de verfransing van de Belgische kust.
Oud 21 juni 2009, 12:53   #184
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ach, laat ons grootmoedig blijven. ’s Jongens typetje ligt aan diggelen, net nu de vakantie bijna begint en hij nog meer tijd zou gehad hebben om ons met zijn verhaaltjes te bestoken. Laten we hem dus de tijd geven om van die tegenslag te bekomen.

Voor mij is het weliswaar een beetje makkelijk praten ; vanavond vertrek ik voor een paar weken naar het verre buitenland, dus dan ben vanzelf enige tijd uit circulatie op dit forum.

Good riddance zal Bruno denken, al is het jammer genoeg slechts tijdelijk.

Later, als hij na veel boterhammetjes met choco groot en sterk is geworden, en wie weet zelfs een eigen coiffuresalon heeft bijeengespaard, zal hij wel beseffen dat je een beetje moet oppassen met madammekes, vooral van het barbaristisch type : die hebben een speciaal zintuig om het zwaar overdrevene in de verhaaltjes meteen te doorzien.

Maar tot zolang krijgt hij van mij een moederlijk kusje op het voorhoofd en de vergeving van zijn kwajongensstreken.

Oh kunnen jullie elkaar op een kinderlijke manier treiteren. En vooral jij, Hallebarde! En jij bent dan zogenaamd de oudere persoon? Uw manier van 'discussiëren' doet me vooral aan een puber denken, ik zou dan beginnen geloven dat je blijven steken bent in uw pubertijd. Nog iets: geloof je waarachtig nog steeds dat message en MaGNiFiCaT dezelfde persoon zijn? Indien van wel dan ben je wel erg slecht in het herkennen van dubbelnick's, en dan toont dit nogmaals aan dat u vooral gelooft in hetgene je wilt geloven, maar dat je vooral mijlen ver van de waarheid weg bent. Maw: hiermee toont u nogmaals aan dat uw bevindingen heel vaak waardeloos zijn. Trouwens, ik zou nooit rechtstreekse persoonlijke beledigingen uiten naar iemand, en dat deed message wel.
Nu, ik zou eens de geschiedenis vd de posts van message vergelijken met die van mij, en je zult zien dat message en ikzelf totaal verschillende personen zijn. Hopelijk zul je aan jezelf willen toegeven dat wij verschillende personen zijn en kan je je vooringenomenheid laten varen. Ben je daartoe in staat?
Ik ben in elk geval blij dat je nu een poosje weg bent zodat dat kinderlijke getreiter hier in dit topic eindlijk gedaan zal zijn. Maar niettegenstaande wens ik je toch een prachtige reis.
Oud 21 juni 2009, 12:58   #185
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
De Fransen weten tenminste hoe ze met dergelijk omhooggevallen parasitair inteeltgespuis om moeten gaan.

Of Magnificat het meent weet ik niet, maar het is eigenlijk een pak leuker om aan te nemen dat dit het geval is.
Maw: je houdt ervan om mij (en anderen) te jennen? Ik jen jouw toch ook niet dat Vlaams-nationalisme zinloos en kinderachtig is?
Oud 21 juni 2009, 15:58   #186
prins karel
Burger

prins karel's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me trouwens af waarom de leden van het Koningshuis zo zelf naar die miezerige lokaaltjes moeten om te gaan stemmen? Kan men niet gewoon een stembureau op het Paleis openen, voor de Koninklijke leden?

Vind ik heel een terecht voorstel
Kunnen we dan ook de uitslag per stemhok krijgen ??
prins karel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 16:53   #187
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Er zijn ook nog andere manieren om dergelijke incidenten voortaan uit te sluiten.
Gewoon koningshuis afzetten. Dan is dat probleem óók opgelost.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 17:12   #188
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Er staan hier vele erg bijzonder domme reactie's, zoals hierboven.
De domste is van degene die deze draad geopend heeft.
Oud 21 juni 2009, 17:15   #189
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zondagavond heb ik eens naar Royalty gekeken op VTM.
Normaal heb ik daar de tijd niet voor, maar toen wel.

Daar ging het op een gegeven ogenblik over Prins Philippe en Princesse Mathilde die gingen stemmen.
Prins Philippe had het volmacht gekregen om te stemmen in Koningin Fabiola Haar plaats, daar deze laatste tegenwoordig in zwakke gezondheid verkeerd.

Blijkbaar duurde het wat lang bij Prins Philippe, maar ja; Hij had dan ook te stemmen voor tweëen.

Zo werd gefilmd dat Princesse Mathilde wat ongemakkelijk stond te wachten, de camera's op Haar gericht, al die gezichten van de mensen rondom Haar.

Tot op een gegeven moment, een mevrouw, die daar bijzitter ofzo was, dacht de Hertogin van brabant, zo achter Haar rug dan nog, een commentaar te geven.

"Hij kan niet kiezen misschien."

Ik stond perplex!!!!!!

Hoe dacht die mevrouw erop om de Hertogin van Brabant ongevraagd een commentaar te geven, achter Haar rug, zo in de camera's? Zó onbeleefd!! Ik vond dit zó onbeleefd!
En dan nog vooral hetgene wat zij zei: "Hij kan niet kiezen misschen?"

Degoutant gewoon. Het voelde aan als een kaakslag! Wat zij zich permitteerde!

De bedoeling zal wel niet slecht geweest zijn, en misschien dat deze mevrouw gewoon iets zegde om het ijs te breken, want er was een stil moment. Maar.....ze had dit beter niet gedaan, want ze is ongelofelijk afgegaan! En vooral, Princesse Mathilde moet met dergelijke commentaar niet lastig gevallen worden.

Ik vraag me trouwens af waarom de leden van het Koningshuis zo zelf naar die miezerige lokaaltjes moeten om te gaan stemmen? Kan men niet gewoon een stembureau op het Paleis openen, voor de Koninklijke leden?
Dan moeten Zij niet geconfronteerd worden met dergelijke voorvallen?
En indien dit niet kan, dan kan er toch tenminste voor gezorgd worden dat het hoofd van de telbureau en de bijzitters een cursus elementaire etiquette toebedeeld krijgen, zodat ze weten hoe zij de Koninklijke Prinsen moeten benaderen, zodat dergelijke incidenten voortaan uitgesloten worden.

Dan schaffen we toch gewoon het koningshuis af, moeten we geen aparte stemhokjes maken en moeten de bijzitters geen cursus elementaire etquette krijgen. Dit is al een hele besparing op zich.
Oud 21 juni 2009, 17:16   #190
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is fijn te weten van voortreffelijke familie's af te stammen. En daarmee wil ik niet zeggen dat deze familie's dan 'meer' zijn dan gewone burgerfamilie's.
Het verschil tussen de adel en de gewone burgerfamilie's is dat de aristocratie op alle vlakken wat meer uitmunt dan de gewone burger. En dit in vele gevallen al van vele eeuwen ver.
Edellieden zijn voornamelijk ook familiemensen: zij houden aan familiecontacten.
Ik zou eerder zeggen, het grote gebrek van aristocraten aan de universiteiten, onderzoeksinstituten en dergelijke zegt me eerder dat het gewoon geldwolven zijn die intellectueel zelden of nooit uitmunten. In ieder geval ben ik er tot nu toe nooit eentje tegengekomen, of ze durven hun titels niet te gebruiken.

Goed, waarom zou een aristocratische familie meer uitmunten dan een gewone familie ? Welke maatstaf neem jij daar voor ?

Citaat:
Het zijn 2 totaal verschillende zaken die niet met elkaar vergeleken dient te worden.
Veruit iedereen, zowel de gewone burger als de aristocraat, is trots op zijn academische titels, omdat men zichzelf op deze manier onderscheiden heeft, men heeft het zelf waargemaakt, op eigen wil en krachten.
Volgens mij zijn de meeste nobiljons ook trots op hun adellijk statut -met of zonder titel- omdat dit iets is uit hun verleden. Dit toont aan dat hun familie/voorvaderen zich destijds heel goed onderscheiden hadden.
Mensen die geen familiebanden hebben, die niet houden van hun familie kunnen dit niet begrijpen.
Net de reden om ze af te schaffen. Als jouw voorvader een adelijke titel heeft gekocht (laten we eerlijk zijn, zo ging dat in die tijd) mag jij je nu baron of dergelijke noemen ? Er is helemaal niks onderscheiden aan vast, want erfadel heeft niks te maken met het huidig systeem waarin de koning burgers die zich onderscheiden eert voor hun daden dmv een titel. Deze is in vele gevallen niet overerfbaar.

Citaat:
Uiteraard niet, dat zou ongepast zijn daarmee te pronken, in alle gevallen. En zeker in de industriële en academische middens. Al moet ik er wel bijzeggen dat dit vaak deuren kan openen dat voor gewone burgers gesloten zou blijven.
Maar het is gewoon evident dat men de adelijke titel niet gebruikt wanneer het niet van toepassing is.
Meer nog: diegenen die moeten weten dat iemand van adel is, weten het, en diegenen die niet weten dat iemand van adel is, moeten het niet weten.

Je moet die PM zeker NIET doorzenden, want het is evident dat deze persoon liever zijn academische titels gebruikt wanneer de omstandigheid ervoor is.
En het is idd een feit dat de heel veel aristocraten hun titel achterwege laten wanneer het er niet toe doet. Zelfs het tweeluik van hun familienaam en de kleine 'de' indien die er is.
Maar dat wilt daarom niet zeggen dat een aristocraat zijn academische titel meer naar waarde schat dan zijn adellijke titel. Uiteraard zullen er zijn die meer belang hechten aan hun academische titel. Omgekeerd waarschijnlijk ook.
En eigenlijk kan ik niet voor de gehele aristocratie spreken, bijlange niet, dit zou totaal ongepast zijn; ik kan niet voor een groep van enkele 10.000 man spreken.
Maar het is wel zo dat vele aristocraten trots zijn op beide titels.
-De adellijke titel: omdat het een teken is dat hun familie het in het verleden voortreffelijk gedaan heeft.
-De academische titels: het is iets dat men zelf verworven heeft. En dit is iets dat iedereen met bezit van diploma's maar al te goed beseffen, itt tot het bezit van een adellijke titel: diegenen die dit niet hebben kunnen zich moeilijker voorstellen waarom dit zo van belang is.
Wees trots op de familienaam, je ouders en grootouders, als je toch zo een familiemens bent. De titel is dan overbodig.

Helaas lees ik uit jouw schrijfsels maar 1 ding: de gewone mens en de aristocraat. Klassen dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 17:42   #191
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT
Het is fijn te weten van voortreffelijke familie's af te stammen. En daarmee wil ik niet zeggen dat deze familie's dan 'meer' zijn dan gewone burgerfamilie's.
Het verschil tussen de adel en de gewone burgerfamilie's is dat de aristocratie op alle vlakken wat meer uitmunt dan de gewone burger. En dit in vele gevallen al van vele eeuwen ver.
Edellieden zijn voornamelijk ook familiemensen: zij houden aan familiecontacten.

Onze koning heeft meermaals naast de pot gepist, vergeet niet dat hij weigerde om zijn onechte dochter te herkennen.

Nee, dan heb ik meer redenen om fier te zijn op mijn afkomst. Mijn pa was een hardwerkende Vlaming en mijn moeder is een hardwerkende Vlaamse.
Oud 21 juni 2009, 17:49   #192
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Onze koning heeft meermaals naast de pot gepist, vergeet niet dat hij weigerde om zijn onechte dochter te herkennen.
Die smeerlap moet inderdaad niet echt fier zijn op zijn daden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 18:21   #193
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Net de reden om ze af te schaffen. Als jouw voorvader een adelijke titel heeft gekocht (laten we eerlijk zijn, zo ging dat in die tijd) mag jij je nu baron of dergelijke noemen ?
Laten we eerder zeggen gekregen,zoals dat destijds ging,en er gewoonlijk nog een groot stuk land bij werd geschonken aangezien die koningen destijds eigenaar van alles waren....

Citaat:
Wees trots op de familienaam, je ouders en grootouders, als je toch zo een familiemens bent. De titel is dan overbodig.

Helaas lees ik uit jouw schrijfsels maar 1 ding: de gewone mens en de aristocraat. Klassen dus.

Natuurlijk, het is de verafgoding van een stel imbecielen die nét in het juiste beddeke zijn geboren,notabene hét enige wat hen onderscheidt van de gewone hardwerkende klasse dat hem het hoofd slaafs en nederig doet buigen als er toevallig eens eentje in zijn directe buurt passeert........

Laatst gewijzigd door Svennies : 21 juni 2009 om 18:22.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 20:27   #194
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mjah, je hebt het over dat ene geval. Dat heel erge geval. (Dat trouwens is afgesloten.) En net daaruit maakt iedereen gewoon op dat de gehele adelstand, Koninklijk en niet Koninklijk, één inteeltgeval is.
Als ik van u was zou ik eens de stambomen van uw geliefde koningen en koninginnen in Europa raadplegen. Ge zult verbaasd zijn hoeveel er getrouwd zijn met familie....

Hoge adel is nu eenmaal een inteelt bezigheid....en desgevolge lost het probleem zich vanzelf op.

Laatst gewijzigd door Tavek : 21 juni 2009 om 20:28.
Oud 21 juni 2009, 21:15   #195
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik van u was zou ik eens de stambomen van uw geliefde koningen en koninginnen in Europa raadplegen. Ge zult verbaasd zijn hoeveel er getrouwd zijn met familie....

Hoge adel is nu eenmaal een inteelt bezigheid....en desgevolge lost het probleem zich vanzelf op.
Yup, hoeveel Habsburg kindjes hebben een Habsburg pa en ma ?

Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2009, 21:50   #196
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Het GROTE probleem ligt niet aan het feit dat de Fluppen niet weet voor wie te kiezen, maar aan de samenstelling van de lijsten.....

.... kijk, als uw tante Faby uw uitdrukkelijk vraagt om voor Kardinaal Daneels te stemmen, en ge zoekt al die lijsten af en ge kunt de genaamde niet vinden, en ge belt met uwe GSM naar uw tante om te vragen voor wie dan wél mag gestemd worden.... en ge leest allemaal de namen voor.... t'ja sé dan zitte ietske langer in t'stemhokje niewaar !
Oud 21 juni 2009, 21:55   #197
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Yup, hoeveel Habsburg kindjes hebben een Habsburg pa en ma ?

Och ja dit is dan ook het meest frappante voorbeeld aller, en van daaruit wordt dan voortgegaan. Trouwens, die stamboom geeft een heel vertekend beeld weer: dit is een stamboom met enkel de voorouders van karel die verwant zijn met elkaar en dus afstammen van dat bovenste echtpaar. En zo lijkt dit heel frappant, maar eigenlijk is dit niet zo vreemd aangezien dit bovenste echtpaar op 9 generatie's verschilt met Karel zelf. Iedereen heeft in de 9de generatie meerdere voorouders waarvan hij meerdere keren afstamt. Maar in Karels geval was het wel heel erg: hij stamde erg veel af van dit echtpaar.

Maar die illustratie is dan ook buitengewoon frappant en dient helemaal niet als toonbeeld om de inteelt onder de Koninklijke familie's aan te tonen.
Oud 21 juni 2009, 22:07   #198
Tavek
Banneling

Standaard

Magnificat, ben je zelf van adel ?
Oud 21 juni 2009, 22:37   #199
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Magnificat, ben je zelf van adel ?
Waarom? Doet dat ertoe?
Neen ik behoor niet tot de Belgische adel. De helft van mijn voorouders waren Belgisch en waren van Westvlaamse afkomst. Maar nogmaals, dit is hier echt niet relevant.
Oud 21 juni 2009, 22:39   #200
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? Doet dat ertoe?
Neen ik behoor niet tot de Belgische adel. De helft van mijn voorouders waren Belgisch en waren van Westvlaamse afkomst. Maar nogmaals, dit is hier echt niet relevant.
En de andere helft is door de Soviets verbeurd verklaard, dus wat doet het ertoe...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be