![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd Maar kleinkinderen? Wat met de kinderen van vandaag? De stad Antwerpen kan geen onderwijs meer inrichten nu !!!
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betwijfel dat niet. Ik KEN verschillende gezinnen die hun kinderen direct in 't Engels grootbrengen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dt gaat moeilijk als men analfabete importvrouwen huwt natuurlijk. Ik ken trouwens turkse mensen (EERSTE generatie) die thuis gewoon Nederlands spreken met hun kinderen. Zo moeilijk is dat dus niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien: welke taal men thuis met de kinderen spreekt, daar heeft niemand zaken mee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jaloers?
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 2060 is dat zeker geen uitzondering,daar kan je alles verwachten,zelfs homo's die Moslim zijn,maar dat kan echt waar volgens het duveltje
![]()
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat 'k er thuis gewoonweg Nederlands zou praten, uit noodzaak, ook al zou 'k als ouder ondertussen iet of wat van de lokale taal kennen. Volgens mij is dat ook de beste oplossing, want van verkapt Chinees worden die kinderen toch niet veel wijzer. Een koppel Franse vrienden van ons die in Mechelen wonen spreken thuis Frans, ook met de kinderen. Die kinderen, ondertussen tieners, spreken perfect Nederlands, geleerd op school en door hun sociale contacten. Ik denk niet dat het een grote rol speelt wat je thuis spreekt, zolang het maar perfect is, meestal de moedertaal van minstens een van de ouders. Die sociale contacten maken het verschil. Moesten die Fransen waarover ik het had enkel met taalgenoten optrekken, krijgen we een ander beeld. Als de Polen, Roemenen, Bulgaren, Marokkanen of Turken enkel met taalgenoten omgaan, dan pas is er een probleem, ook op school. Wat ze thuis spreken maakt weinig uit. Laatst gewijzigd door Rudy : 21 november 2010 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens mijn verblijf in Engeland bezocht ik een vlaamse kennis die al 10 jaar in London woonde. Alhoewel ikzelf nog maar vijf maanden in Engeland verbleef was het voor BEIDEN gemakkelijker om gewoon Engels met elkaar te praten. Zij moest teveel achter Nederlandse woorden zoeken, en omdat ik intensief in het taalbad was ondergedompeld haspelde ik beide talen door elkaar als ik Nederlands wou praten. We besloten dus om gewoon in het Engels verder te praten. Ik kan me voorstellen dat dit voor mensen die al jaren geëmigreerd zijn gewoon standaard is. Citaat:
Zoals ik hierboven schreef is het dikwijls ook zo dat kinderen die dan uiteindelijk via de school Nederlands leerden (met de nodige vertragingen en achterstanden bij anderen als gevolg) automatisch onder elkaar ook Nederlands zullen spreken. Ik weet zelfs van Marokkaanse gezinnen waar het de kinderen VERBODEN wordt om thuis Nederlands te spreken! D�*�*r zou men ook iets aan moeten doen. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 november 2010 om 08:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een levendige fantasie hebben, is inderdaad een mooie zaak, maar ook maar tot op zekere hoogte.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet zeer frustrerend zijn om professioneel enkel met vlaamse mensen in contact te komen en bijgevolg geen enkele niet-vlaming in zijn kennissenkring te vinden. Werken op een multinational gedurende verschillende decennia heeft als extra voordeel dat men wereldwijd mensen ontmoet en diverse contacten behoudt zowel met mensen die geëmigreerd zijn naar andere werelddelen of mensen die er gedurende jaren verbleven als mensen die er gewoon wonen. Moet je ook eens proberen. Best leuk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, daar moet "men" niets aan doen. Dat behoort tot de persoonlijke levenssfeer. Daar heeft "men" geen zaken mee en u nog veel minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw professionele tentakels reiken dermate ver dat u zelfs op de hoogte bent van de wijze waarop men zijn huishouden inricht en welke taal men er al dan niet spreekt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens: die marokkaanse gezinnen waar men thuis verbod krijgt om Nederlands te spreken: dat waren de (ondertussen volwassen) kinderen die me dat vertelden. En uiteraard mag iedereen thuis doen wat men wil, maar dan ook geen extra belasting leggen op anderen omdat men weigert Nederlands te leren.
|
![]() |
![]() |