![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() Ik reageerde op deze zin:
"En dat er na 20 jaar aanwezigheid op de markt niet zou geweten zijn dat er hier wat taalgevoeligheid is.... ?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Behalve Franstalige etiketten op bonen in blik van LIDL, geen andere problemen?
Dan is Belgiè een voorbeeldstaat. Trouwens, op het desbetreffende blik,ZIJN bonen afgebeeld, geen spinazie. En de slechtzienden? Die vinden de ingang niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chinees is nog veel meer wereldtaal, maar dat betekent niet automatisch dat het verstaanbaar is.
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beeld je even in dat jouw redenering andersom toegepast wordt. Zet er enkel Nederlands op en geen Frans. Want Nederlands is toch de grootste taal in België en 'dus' 'uiteraard' een verstaanbare taal voor de andere Belgen.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 17 november 2013 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Minister-President
|
![]() 'IS' niet. 'WAS' wel.
Net zoals het NL ooit een wereldtaal was, is ook het Frans verworden tot een regionale taal.
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten niet uit het oog verliezen dat het er wel in het Nederlands opstaat - zij het niet op de voorkant. Persoonlijk als consument lig ik daar niet wakker van, wat mij interesseert is het product. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Steeds. Daar sta ik op. Omdat ik wil weten wat ik koop. Ik ben viertalig maar dat maakt niet dat ik die drie vreemde talen 100 % beheers. Eén keertje heb ik meegemaakt dat ik dacht iets te kopen dat ik (aan de hand van de meegeleverde taal) kende, maar ik kwam bedrogen uit. Sindsdien is me dat nooit meer overkomen, want als er geen Nederlandse handleiding bij is, koop ik het gewoon niet meer.
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik koop enkel iets niet in een bepaalde winkel als ze onvriendelijk, ronduit onbeleefd zijn, zo heb ik meerdere malen van een aankoop afgezien omdat ze mij ofwel ronduit negeerden, geen cadeau papier bleken te hebben - tijdens de kerst dan nog wel.., hautain uit de hoogte deden.. noem maar op.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de franstaligen die weigerden om belgique tweetalig te laten worden, dus is het niet tweetalig geworden punt
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Engels wordt volgens mij beter begrepen in Vlaanderen dan Frans. Combineer dat met de historische bagage van het Frans in Vlaanderen, dat maakt het gewoonweg onnozel om met zo'n" étiquetage" uit te pakken in de Vlaamse winkels. Het is absoluut niet nodig, en is dus een teken van onwetendheid of moedwillig een "doigt d'honneur". Maak uw keuze.
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nou schrijf hen dan een brief met "English please". Probleem opgelost en iedereen tevreden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel kenmerkend dat uw conclusie "English please" is ipv "Nederlands aub". De afkeer van de moedertaal is onbegrijpelijk, maar oh zo weerkerend. Onbegrijpelijk en irrationeel.
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan liefst wel over heel de eurozone. Overal lokale taal + lingua Franca, het Engels.
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven weet men heel goed hoe de taalverhoudingen hier in elkaar zitten en wat de wettelijke verplichtingen zijn. Lidl verspreidt een reclamefolder die in het Vlaams Gewest netjes eentalig Nederlands is; in Wallonië dan weer eentalig Frans. |
|
![]() |
![]() |