![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar hij zegt dat met twijfel want hij kan dit niet zeker weten. Dus hij forceert zichzelf dit te geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2. Ik profiteer niet van het leven omdat het m'n "enige leven" zou zijn. Ik profiteer van mijn leven omdat ik graag leef. 3. Je moet de zaken niet omdraaien: je kunt niet bewijzen dat er leven is na de dood. Een atheist moet helemaal niet bewijzen dat er geen leven is na de dood.... Waarom zou hij dat moeten doen? Je hebt een hypothese die niet kan worden getoetst. Nogal zwak om dan mensen die je daarop wijzen, de omgekeerde bewijslast toe te schuiven, nietwaar... Bewijs jij eerst eens uw hypothese 'er is leven na de dood' En nu kom je weer af met de Bijbel. EN dat is enkel een bewijs voor een gelovige...etc etc etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe kan je het weten? Als diegene die de dood geschapen heeft het ook aan jouw verteld. Wederom geboren worden is het bewijs van leven na de dood. Dat bewijs kan een ongelovige niet hebben tenzij hij opnieuw geboren wordt. Johannes 3:3: 'Waarachtig Ik (Jezus) verzeker je, alleen wie opnieuw geboren wordt kan het koninkrijk van God zien.' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Materie kan immers niet worden vernietigd. Dus al de atomen die mijn lichaam vormen zullen na mijn dood herbruikt worden in andere organismen of objecten. Citaat:
Ik ben geen christen dus ik zal niet verrijzen... Citaat:
Maar dat zijn niet-christenen niet; dus wij zullen dat nooit ervaren; waar maak je je druk om? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
'En ik zag een grote witte troon en Hem, die daarop gezeten was, voor wiens aangezicht de aarde en de hemel vluchtten, en geen plaats werd voor hen gevonden. En ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boeken geopend. En nog een ander boek werd geopend, het (boek) des levens; en de doden werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, naar hun werken. En de zee gaf de doden, die in haar waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die in hen waren, en zij werden geoordeeld, een ieder naar zijn werken. En de dood en het dodenrijk werden in de poel des vuurs geworpen. Dat is de tweede dood: de poel des vuurs. En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs.' Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() Ik ben de Messias en ik zeg u: wee de vreemdelingen want zij zullen verdreven worden.
Voorwaar, voorwaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of durf je niet? O ja, ook Dirk heeft me een aantal bijkomende vragen gesteld. Ook die heb ik beantwoord. Waar blijf je nu met je commentaar op die antwoorden? Ik heb er nog geen letter van vernomen. Anderzijds ben je wél héél snel als het erop aankomt andersgelovigen met het vingertje te wijzen. Geef de antwoorden maar in de discussiedraad Christendom uitstervende : duizenden kerken gaan dicht, hoewel... hier kan het ook. Weet je waarom ik je zo op de huid zit? Omdat ik je een bijzonder gevaarlijk geval acht. Je bent in mijn ogen min of meer een gek die gelooft dat hij zélf God is. O ja: de definitie van een atheïst luidt nog altijd: iemand die in géén god gelooft. Als ik dan al in een zelf uitgevonden god zou geloven, dan ben ik in elk geval géén atheïst. Wat ik dan wel ben laat ik aan jouw totaal doorgeslagen verbeelding door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat weet ik wel. Citaat:
Freddy Devadder
Laatst gewijzigd door Maes_P : 29 juni 2008 om 14:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Minister
|
![]() Wel, ik verkeer honderd keer liever in gezelschap van de rabiaatste atheïst, dan ook maar één ogenblik te moeten slijten in het gezelschap van figuren als Luc. Die kerel beseft écht niet welke anti-reclame hij is voor het geloof tout court. Stond ik niet een klein beetje recht in mijn schoenen, 'k zou door hem verdorie nog écht atheïst worden ook!!!
Als hij mij al aan het twijfelen zou kunnen brengen - quod non, dit voor de goede orde - hoeveel te meer dan brengt hij niet-gelovigen in verwarring. Denkt hij echt op dergelijke manier de boodschap van Jezus te moeten uitdragen?! Ocharme degene die in die valstrik loopt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over God kán je nauwelijks "kennis" verwerven, me dunkt. Alleen in Diens menselijke gedaante kunnen we iets (van onszelf) (her)kennen. En dan nog... In geloofszaken komt er niet zoveel "kennis" bij kijken, het is vooral een aanvoelen: geloven is een intuïtief proces, geen kennis. Citaat:
Als jij par force je intiemste zieleroerselen in alle openbaarheid te grabbel wil werpen, dan hou ik je niet tegen. Niet alleen mijn zelfrespect, maar vooral mijn respect voor God, weerhoudt me echter daarvan. 36 jaar blind geweest met gesloten ogen? En nu? Nu ben je nog even blind, maar dan met open ogen! Eigenlijk is je toestand dus beklagenswaardiger dan ooit... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() En zit u nu ook in La Paz?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Hij heeft het goede en het kwade in Adam's handen gelegd. De vraag is, wat was en wat deed Adam, toen hij buiten het Hof van Eden geplaatst werd en waar was ik en wat doe ik, zijn nazaat? De Schepping zit perfect in elkaar, maar de mens wil zijn eigen belangen verdedigen. En dat botst met het G-ddelijke Gezag. Heersen en zich beheersen, daar schiet het bij de mens behoorlijk te kort. Laatst gewijzigd door wauwelaer : 29 juni 2008 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Vreemdeling
|
![]() Dat zou ik nog niet zou weten. Ik geloof niet dat pakweg de Tsunami een "straf" van God was. De tweede vorm van kwaad, dat van de natuur komt, ga je niet verminderen door God gehoorzaam te zijn. Het kwaad van de mensen natuurlijk wel.
|
![]() |
![]() |