Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 juni 2011, 00:29   #201
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Accepteer gewoon de realiteit, zo simpel is het! Het is toch niet moeilijk. In plaats van "Ik ben Vlaming" zeggen, zegt u "Ik ben Belg". Een woord veranderen door een andere, het is niet het einde van de wereld en u zal er niet van sterven.
Een papegaai kan ook zeggen, " Ik ben een paard", maar daarmee is hij het nog niet.

U stelling is, twee verschillende gemeenschappen die samen in één land wonen.

Wel mijn beste, wij wonen niet samen in één land, aangezien België niet echt een land is.

Leg me anders maar eens uit waarom een Spanjaard, uit bv. Madrid, niet kan zijn stem uitbrengen op Sarkozy?

Dan zal uw antwoordt ongetwijfeld zijn, omdat beiden niet in één en het zelfde land woonachtig zijn.

Wel, waarom kan dan een Waal uit Wallonië niet stemmer op Bart Dewever en omgekeerd iemand uit Antwerpen, niet op de Di Rupo?

Het antwoord is zeer eenvoudig, omdat beiden niet in één en het zelfde land wonen, wat daar ook anders van mag beweerd worden. Vlaanderen en Wallonië zijn reeds gescheiden. Het enige België dat er nog bestaat is het stel schaamteloze zweetdieven van Laken.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 juni 2011 om 00:31.
Garry is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:32   #202
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Kijk eens goed: de barst is er al. Nog een beetje verder kraken en het valt in stukken uiteen. Het zal straffe lijm moeten zijn die elio aan het brouwen is, of we vieren Kerst in een onafhankelijk Vlaanderen
Hij accentueert dit zelf door zijn avatar. Bij Frankrijk zal hij het beter hebben. Daar mee verenigd zal Wallonië de zoveelste totaal verarmde Franse regio zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 juni 2011 om 00:36.
Garry is offline  
Oud 19 juni 2011, 00:40   #203
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Ik heb nog twee argumenten:

1. We worden een piepklein kutland dat niemand kent. De naam België is wereldberoemd.
Dat is zo, en dat heeft zijn voordelen, bijvoorbeeld om handel te drijven. Ik het soms wel aan de hand heb dat als ik zeg van "Belgica" te komen, mensen menen "Mexico" te horen, omdat ze Belgica niet kennen. "Bruselas" zeg ik dan en dan is het "Haaa, Europa". "Flamenco" is een dans.

Citaat:
2. Vlaanderen is een creatie van België. Waarom zou een Limburger samenhokken met een West-Vlaming.
Als maaslander kan ik eigenlijk goed opschieten met mijn West Vlaamse vrienden, evenals met mijn Nederlands Limburgse vrienden. Maar toch, eigenaardig genoeg is er nu een cultuurverschil gegroeid met Nederlands Limburg. TV doet veel.

Citaat:
Doe ik het goed beste BUBvrienden?
Zijn die eigenlijk voor een echt democratisch België?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 juni 2011 om 00:42.
Johan Bollen is offline  
Oud 19 juni 2011, 01:16   #204
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog twee argumenten:

1. We worden een piepklein kutland dat niemand kent. De naam België is wereldberoemd.

2. Vlaanderen is een creatie van België. Waarom zou een Limburger samenhokken met een West-Vlaming.

Doe ik het goed beste BUBvrienden?
Het eeuwige kut argument van de de Belgicisten. België is al zo klein en nu wil je het nog in twee delen.

België is al in twee gedeeld mijn beste, of ge dat nu graag hebt of niet. Het is en zal altijd Vlaanderen en Wallonië zijn, twee staten met ieders hun eigen regering. Het enige België is het stel zweetdieven van Laken.

België is zo min bekend in de wereld als de snoepwinkel achter uwen hoek.

Als ge tegen de man in de straat in Amerika spreekt over België mag je heel gelukkig zijn als hij er al van gehoord heeft, en dan krijg je antwoorden te horen zoals, "Ja ik ken België, dat is de hoofdstad van Brussel hé".

Laatst gewijzigd door Garry : 19 juni 2011 om 01:19.
Garry is offline  
Oud 19 juni 2011, 06:52   #205
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Uw waarheid" is niet de waarheid. De meeste inwoners van België hebben geen enkel interesse in uw brol (ze hebben al geen interesse in politiek "tout court") en accepteren België zoals dit land nu is. Pas op, ik zeg niet dat ze per se Belgicisten zijn maar ze accepteren onze huidige België. Uw brol bestaat gewoon opdat men ermee lacht.
"Je crois que si la Belgique tourne mal, c'est parce que la Belgique est déj�* une vaste blague. Alors, rions!" (Virginie Efira)

De 'vaste blague' is niet grappig meer, Everytime.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 19 juni 2011, 08:24   #206
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de barst er al was, zou u niet meer in België leven.
Een vaas met een barst, is nog steeds een vaas. Wel voorzichtig behandelen, of je vaas verandert in scherven. Begrijp je het nu?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 19 juni 2011 om 08:24.
EddyBal is offline  
Oud 19 juni 2011, 09:10   #207
Yow
Vreemdeling

Standaard

Er zijn wel nog "piepkleine kutlanden" die toch redelijk gekend zijn, b.v. Denemarken, Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk,...
Yow is offline  
Oud 19 juni 2011, 09:30   #208
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Accepteer gewoon de realiteit, zo simpel is het! Het is toch niet moeilijk. In plaats van "Ik ben Vlaming" zeggen, zegt u "Ik ben Belg". Een woord veranderen door een andere, het is niet het einde van de wereld en u zal er niet van sterven.
Net als Nederlands leren. Daarvan ga je ook niet dood.
Hollander is offline  
Oud 19 juni 2011, 09:31   #209
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Hebben we het hier dan ook over Al Jazā'ir, Athinai of Moskva, om maar iets te noemen?
Nog maar gezwegen van de vraag of je die namen uberhaupt zou kunnen lezen.
Hollander is offline  
Oud 19 juni 2011, 09:33   #210
Hollander

Standaard

Citaat:
Hollander is offline  
Oud 19 juni 2011, 10:10   #211
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de barst er al was, zou u niet meer in België leven.
En dan nu ... een relevant argument voor het NUT van het huidige België. Ik wacht nog steeds... waarschijnlijk tot sint-juttemis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 19 juni 2011, 10:36   #212
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"Je crois que si la Belgique tourne mal, c'est parce que la Belgique est déj�* une vaste blague. Alors, rions!" (Virginie Efira)

De 'vaste blague' is niet grappig meer, Everytime.
Voor u misschien niet, voor mij wel!
Everytime is offline  
Oud 19 juni 2011, 10:44   #213
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
En dan nu ... een relevant argument voor het NUT van het huidige België. Ik wacht nog steeds... waarschijnlijk tot sint-juttemis.
Als je al accepteert dat Frans een taal is, dat Franstaligen mensen zijn, dat er niets verkeerds is met Franstaligen in hetzelfde land te leven, zal u dan zeer vlug begrijpen dat België kan blijven bestaan. Bent u het beu met Franstaligen, is het dan een probleem voor u maar niet voor de Franstaligen en dat moeten de Vlamingen, die zoals u denken, begrijpen.

Laatst gewijzigd door Everytime : 19 juni 2011 om 10:45.
Everytime is offline  
Oud 19 juni 2011, 10:49   #214
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je al accepteert dat Frans een taal is, dat Franstaligen mensen zijn, dat er niets verkeerds is met Franstaligen in hetzelfde land te leven, zal u dan zeer vlug begrijpen dat België kan blijven bestaan. Bent u het beu met Franstaligen, is het dan een probleem voor u maar niet voor de Franstaligen en dat moeten de Vlamingen, die zoals u denken, begrijpen.
Anders geformuleerd: "La Belgique nous appartient!"

De achterlijke egoïsten, racisten en fascisten uit het Noorden van het Heilig Land der Vaad'ren hebben al méér dan genoeg geprofiteerd van de solidarité.

Het wordt tijd dat ze een beetje dankbaarheid tonen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 19 juni 2011, 10:56   #215
born2bewild
Banneling

Standaard

het nut van belgie voor francofonen is zoals het nut van een mes voor een zakkenroller
born2bewild is offline  
Oud 19 juni 2011, 11:36   #216
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het nut van België is dat jij en je francofiele vriendjes de Vlamingen daardoor verplichten om samen te leven met mensen die constant willen genieten van een solidariteit zonder controle, zonder responsabilisering, zonder structureel de nodige hervormingen door te voeren, mensen die zelfs vinden dat zij het allemaal beter weten dan het IMF, deEU, de OESO, de ratingbureaus en zelfs de NBB, maar die wel als eersten met het handje open staan om steun te ontvangen.
Als België daarvoor een doekje voor het bloeden moet zijn, heeft België dus totaal geen nut, integendeel zelfs: het behoud van het huidige België zal zowel voor Wallonië als Vlaanderen dan nefast zal zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 19 juni 2011, 11:52   #217
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Hebben we het hier dan ook over Al Jazā'ir, Athinai of Moskva, om maar iets te noemen?
Yep. Als die steeds zo gebruikt worden, zit dat ingeburgerd. Alles is een kwestie van gewoonte. Beleefdheid KAN, je moet het alleen willen. Het is trouwens ook veel duidelijker als je als Vlaming met een Spanjaard over een Franstalige stad spreekt.

Het heeft niet zo lang geduurd eer Peking nu gekend is als Beijing, nietwaar?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 19 juni 2011 om 11:54.
EddyBal is offline  
Oud 19 juni 2011, 11:57   #218
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
het nut van belgie voor francofonen is zoals het nut van een mes voor een zakkenroller
of om het met een "halve" metafoor te zeggen...zoals den dop voor de luierik...
Oud 19 juni 2011, 13:10   #219
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn moedertaal is het Nederlands, hij woont in Vlaanderen : hij is dus een Vlaming. Het is niet omdat een Vlaming anders dan u denkt dat hij geen Vlaming meer is.
Hermanneke ging naar 't school in Mons, en studeerde later aan de ULB. Alles in het Frans, zoals het een echte onderkruiper betaamde in die tijd. En trouwde met een Franstalige Brusselaarster die het bijzonder hoog in hare kop heeft: zo kon ze het niet verkroppen dat tegenwoordig de zoon van een Vlaamse beenhouwer advocaat kan worden. Zelf beschouwt Hermanneke Vlaming zijn als een mentale handicap.
fonne is offline  
Oud 19 juni 2011, 13:18   #220
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je al accepteert dat Frans een taal is,
Het boeventaaltje van Parijs-dorp een taal? Niet overdrijven he, een lokaal patois, dat is het.
Citaat:
dat Franstaligen mensen zijn,
Nu ja, biologisch is niet te ontkennen dat ze tot de soort Homo Sapiens behoren, de meesten hebben zelfs Vlaamse genen in hun DNA.
Citaat:
dat er niets verkeerds is met Franstaligen in hetzelfde land te leven,
Mijn loonbrief overtuigt mij elke maand opnieuw van het tegendeel.
Citaat:
zal u dan zeer vlug begrijpen dat België kan blijven bestaan.
Ik begrijp niet hoe je tot deze conclusie komt. Chinezen zijn ook mensen, en die hebben ook hun eigen taal, en toch vind ik niet dat we persé tot China moeten behoren. En toch is er niets verkeerd met in hetzelfde land met de Chinezen te wonen, of vind jij van wel?
Citaat:
Bent u het beu met Franstaligen, is het dan een probleem voor u maar niet voor de Franstaligen en dat moeten de Vlamingen, die zoals u denken, begrijpen.
Daarom dat die Franstaligen altijd eisen dat de Vlamingen verplicht 'solidair' moeten zijn? Op dezelfde manier waarop de maffia aan de zelfstandigen haar beveiligingsdiensten aanbiedt.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be