![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch geen moeilijke vraag hé? Trouwens, waar heb ik geclaimd dat men dubbel belast wordt?
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 22 juni 2015 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wou maar aangeven dat dat nogal onzinnig was. Citaat:
Dan moet er eventueel en mijns inziens wel komaf worden gemaakt met extra belastingen zoals de beurstaks, die wij wel hebben maar het buitenland niet. We kunnen niet alleen alles optrekken waar we goedkoper zijn en laten bestaan waar we duurder zijn. Laatst gewijzigd door Nyquist : 22 juni 2015 om 14:51. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moderator zou moeten doen wat Jan Peumans ook doet in het parlement als iemand zichzelf iets te graag hoort praten tijdens een ander zijn spreektijd : de microfoon uitschakelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarbij, in een debat is het de elementaire beleefdheid ook de tegenstander aan het woord te laten... Zelfs al ben je er inhoudelijk niet mee akkoord. Het omgekeerde is onbeleefd en arrogant. Je moet je beurt afwachten om de andere te repliceren i.p.v. continu te interrumperen en storen zodat de tegenpartij niet aan het woord geraakt. Hoe zouden jullie reageren mocht De Wever continu onderbroken en gestoord worden en geen vier woorden achter elkaar kunnen zeggen zonder dat iemand hem overstemt? 't kot zou hier te klein zijn. Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 22 juni 2015 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
vraagt aan de oppositie , hoe zou jij het doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik geen voorstander van taxatie op meerwaardes, tenzij men het zou doen binnen een volledige taxshift waarbij het eindresultaat neutraal blijft, dus geen verkapte belastingverhoging. Maar als men het ooit zou doen, moet de overheid zich ver weg houden met de individuele verkoopbeslissingen van burgers die verkopen met verlies. De fiscale overheid moet enkel kijken naar de transactie (=verkoop v/h aandeel) en de eventueel gerealiseerde meerwaarde op die transactie. Uiteindelijk heeft de overheid geen zaken met iemands portefeuille, het betreft nu eenmaal géén vermogensbelasting. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zeer juist. De beurstaks is een onding, totaal onfunctioneel trouwens. Dat was budgettair oplapwerk en mag inderdaad sneuvelen. Eenmaal er een meerwaardebelasting (zou) zijn lijkt het me niet meer verdedigbaar om die taks te handhaven. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het rendement van een aandeelhouder wordt uiteraard mee bepaald door de hoogte van de belastingen, maar is het zeer zeker niet het geld van de aandeelhouder die belast wordt in de vennootschap. Daar draaide het volgens mij om, indien u anders bedoelde, dan heb ik u mis verstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verdedig zoiets niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die moderator snelde boer Bart zelfs twee maal te hulp. Het was de grote verdienste van de heer Crombez dat hij gewoon kalm bleef en zijn punt maakte. Uiteindelijk gaat het om het overbrengen van een bepaalde boodschap. Al de rest is slechts circus. Laat boer Bart maar de circusaap uithangen, in de feiten voelen de meest mensen dat zijn beleid en zijn kibbelkabinetten de zaken alleen maar erger maakt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik 2 partijen aandelen verkoop, en uit de ene haal ik 101 euro winst en op de tweede maak ik 100 euro verlies, dan heb ik 1 euro winst gemaakt en moet ik daar 25 euro belastingen op betalen? Een heffing van 2500% lijkt me zelfs voor Belgie wat veel. Citaat:
Sowieso, als de opbrengst in een slecht beursjaar minder is dan wat je structureel hebt uitgedeeld aan belastingsverlagingen, dan maak je schulden die met belastingen moeten worden gedekt. Ik ben wel voorstander van meerwaarden te belasten, maar niet in de context van een tax shift. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
|
![]() Citaat:
Maar beiden hebben wel een weerslag op zijn nettoloon, nietwaar? Citaat:
Tenslotte kunnen de aandeelhouders ten alle tijden het boeltje liquideren als zij daarvoor een meerderheid vinden.
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
Onmogelijk toch als het niet je eigendom zou zijn? Laat staan belastingen betalen op iets dat je niet toe zou komen. ![]()
![]() |
![]() |
#217 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu vermengt men ook geen transacties in het huidige systeem. Stel dat iemand 100 euro rente haalt op een obligatie, wat 25% RV impliceert, dan staat dat los van zijn rente op zijn spaarboekje waar hij een vrijstelling geniet, en staat dat los van de meerwaarde op de realisatie van zijn aandeel A van 1000 euro die belastingvrij is, en de latente meerwaarde op zijn aandeel B van 1000 euro die per definitie onbelast blijft. Ik zie niet goed in waarom bij de start van een meerwaarde belasting op de realisatie van aandelentransacties er vermenging MOET zijn met de andere transacties, en dus uiteindelijk taxatie enkel op het saldo van alle transacties van een jaar. Het kan, maar moet niet. Daar ligt een keuze voor de wetgever. Citaat:
Jij hebt dan ook een transactie met verlies, die belastingtechnisch neutraal is. ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het punt is gemaakt dat de belasting verlagingen van de huidige regering NIET kan opwegen tegen de facturen. Over dat punt bleef zelfs Wouter Beke opvallend op de vlakte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Neen, het is niet je eigendom. Je bent eigenaar van de vennootschap, die in haar beurt eigenaar is van x goederen/euro. Maar de sprong van het een naar het ander is wettelijk geregeld. Je KAN directe eigenaar worden, mits de regels na te leven. Moet ook eerlijk bekennen dat het opsplitsen van deze zaken ook voordelen heeft he (beperkte aansprakelijkheid en vrijwaren prive vermogen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus de kracht van de verandering ? |
|
![]() |
![]() |