![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tis een marokkaanse dat ze mishandeld hebben e, dus afhankelijk van waar ze int gevang terechtkomen, zou dat nog wel geapprecieerd kunnen worden, bijv. door cipiers of hvt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Sint-Gillis of de Begijnenstraat daarentegen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
|
![]() tja, malchance dan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Minister-President
|
![]() Over dat racisme ... ik denk dat dat in de hand wordt gewerkt door de manier waarop men over criminaliteit bericht in de media. Door het systematisch verbergen van details zoals afkomst bvb werkt men racistische verdachtmaking in de hand. Er werd in dit geval gezegd dat de vriendin een marookaanse is, terwijl er over de daders in eerste instantie niets gezegd werd. In andere gevallen wordt ethniciteit verborgen, deze keer niet. Op die manier geef je argumenten aan wie daar racisme of omgekeerd racisme in wil zien.
Zou het niet veel beter zijn indien men zoals in de Amerikaanse en Britse media het geval is altijd de afkomst te vermelden? In het VK stelt de BNP niets voor. Toch is de berichtgeving altijd zeer gedetailleerd ... young asians .... attackers of Lebanese origin ... Eastern Europeans ... young white males ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
|
![]() Er zijn echt wel meer verzwarende omstandigheden dan racisme hoor... ik denk dat discriminatie op basis van om het even welke grond kan tellen als verzwarende omstandigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
How low can you go? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vraag blijft waarom ze na twee (verplichte?) abortussen nog steeds die man naar het beloofde land wou volgen. Eenmaal hier (hopelijk met verblijfsvergunning) kon ze dus geen kant meer op. Vraag blijft wat haar prioriteiten waren om die man dan toch nog naar hier te volgen. Ik weet Edina, dat U er een hekel aan heeft indien ik onderscheid maak en even vergelijk met een 29-jarige vlaamse vrouw die met zulke persoon in aanraking komt: twee abortussen? toch nog verder willen? derde zwangerschap, samenlevingscontract? afgeslagen worden, vluchthuis, terug naar vriend, en dan samen naar de schoonfamilie. Lijkt me werkelijk weinig waarschijnlijk. Die marokkaanse mevrouw WIST van voorbehoedsmiddelen (ze nam de pil, maar "kwaliteit in marokko is niet goed????", waarom nam ze dan hier geen pil (kwaliteit in belgie is wel goed zeker hé): ze WIST ook dat kinderen niet gewenst waren toch? Was een zwangerschap geen garantie op vaste verblijfsvergunning? Nogmaals: ik hoop dat niemand ervan uitgaat dat ik die drie boeren van Assenede ook maar érgens een een schijn van mededogen geef. Maar het verhaaltje (onschuldige marokkaanse, per ongeluk zwanger en ongewenst bijna geaborteerd door schoonfamilie en vriend) klopt dus niet
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 maart 2007 om 14:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zolang je die vijf kinderen van Nijvel en hun papa maar niet teveel mededogen geeft.
Laatst gewijzigd door baarle : 2 maart 2007 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat ze werd opgesloten en mishandeld zoals in de beginpost staat, is nochtans alles behalve onderuit gehaald! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nogmaals: how low can you go? Blijkbaar nog veel lager dan ik dacht. Laatst gewijzigd door Edina : 2 maart 2007 om 15:06. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een samenlevingscontract kan dienen als basis om een geimporteerde partner de Belgische nationaliteit te geven en de uit die relatie voortvloeiende kinderen als "erkend" te laten doorgaan? Dat is het zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sluit echter de mogelijkheid helemaal niet uit dat die mevrouw een "boterbriefje" zag hangen, reeds in Marokko tot tweemaal toe bewust zwanger (én nadien omdat de haring niet braadde abortus liet uitvoeren), dan naar hier kwam, dan nogmaals zeer bewust zwanger werd, dan omdat weer de haring niet braadde eventueel wèldegelijk akkoord ging met abortus (zoals de vorige beide keren), allemaal in de hoop hier te kunnen blijven. Niet vergeten dat hier geboren kinderen (automatisch belg), ineens ook een boterbriefje zijn voor de verblijfstoestand van hun moeder (gezinshereniging). Smerig? zeker. Laag bij de gronds? zeker. De drie boerenaborteurs onmogelijk te verschonen? zeker! Maar het verhaal van het "onschuldige marokkaanse meisje" gaat hier mijns inziens zeker niet op! Dat is wat ik steeds poog aan te duiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sluit echter de mogelijkheid helemaal niet uit dat die mevrouw een "boterbriefje" zag hangen, reeds in Marokko tot tweemaal toe bewust zwanger (én nadien omdat de haring niet braadde abortus liet uitvoeren), dan naar hier kwam, dan nogmaals zeer bewust zwanger werd, dan omdat weer de haring niet braadde eventueel wèldegelijk akkoord ging met abortus (zoals de vorige beide keren), allemaal in de hoop hier te kunnen blijven. Niet vergeten dat hier geboren kinderen (automatisch belg), ineens ook een boterbriefje zijn voor de verblijfstoestand van hun moeder (gezinshereniging). Smerig? zeker. Laag bij de gronds? zeker. De drie boerenaborteurs onmogelijk te verschonen? zeker! Maar het verhaal van het "onschuldige marokkaanse meisje" gaat hier mijns inziens zeker niet op! Dat is wat ik steeds poog aan te duiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Europees Commissaris
|
![]() De schoonouders zijn ondertussen alweer op vrije voeten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Edina : 2 maart 2007 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zéér rare wending!
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn JOUW opties, als degene die ik naar voor schoof niet correct zijn aub? Ge MOET daar toch op kunnen antwoorden? anders is je tegenwerping weeral eens van nul en generlei waarde. Natuurlijk kan het snel snel samenlevingscontract ook zijn opgesteld omdat men dan een verdere verblijfsvergunning kan krijgen, ZONDER dat het nodig is om eerst een kind op de wereld te zetten langs waar men aan gezinshereniging kan doen? Zou dat ook mogelijks een optie kunnen zijn Edina? a) ik word lekker voor de derde keer zwanger b) kiezen of delen makker: of ik houd uwe kleine, of ge sluit een samenlevingscontract af c) ok, dan halen we nu de kleine weg, want ik heb mijn samenlevingscontract vast en ik kan blijven! Oeps, die boerenmethode vind ik niet helemaal geslaagd, nu ga ik klacht indienen! Ik heb een hekel aan roddelwijven zie je, zeker aan die politiek correcte roddelwijven: je herkent ze aan het gebrek aan argumenten en hun constant gebruik van vraagtekens. "wat denkt ge dat die vent bij dat wijf ging doen?????" hé hé????? Dat is uw manier van discussieren meid!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 maart 2007 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Minister-President
|
![]() Los van alle nonsens die hier al gespuid is: ik ben gedegouteerd door deze zaak! Of het motief racistisch was of niet; het doet er in principe niet toe. Ik vind het dan ook allerminst een 'verzwarende' omstandigheid; de feiten zijn op zich al dermate zwaar dat je wel een bijzonder grote cynicus moet zijn om daar nog eens een (semi-)politiek statement op te willen plakken.
Voor één keer komt mijn reactie recht uit het hart en kan ik er niet relativerend over doen. Ik kan enkel hopen op gerechtigheid voor het slachtoffer en haar kindje (dat in feite ook slachtoffer is).
![]() |
#220 |
|
![]() Voila.
En @circe: u bent de roddeltante. |
![]() |
![]() |