![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Artsen zijn inderdaad geen knelpuntberoep (al is er niet echt een overschot aan huisartsen). Verpleegkundigen bijvoorbeeld wel. Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 2 augustus 2009 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wel zijn er nog veel vrouwen van boven de 50 'niet actief', omdat het voor die generatie nog niet de algemene vanzelfsprekende regel was dat vrouwen mee gingen werken. Maar die vrouwen - ik gun het ze van harte hoor - leven op de kosten van hun man, niet op die van de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Gouverneur
|
![]() Was er iemand die daaraan twijfelde?
Ik ben geen fan van de N-VA, maar ben toch blij dat de flaminganten weer een sterke partij hebben die het niet moet hebben van racistische argumenten. Als ze het goed aanpakken, die mensen van De Wever, zal het Vlaams Blok binnen enkele jaren gaan worstelen met de kiesdrempel. Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 2 augustus 2009 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enkele jaren?...aamenooitnie...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 augustus 2009 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees dagelijks de gazet. Je moet ook alles lezen, het gaat niet over het wettelijk brugpensioen maar over het prébrugpensioen. Die van Fortis mogen vanaf 54 jaar vertrekken. Hoeveel daarvan hebben 37 jaar gewerkt denk je? NOBODY.
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was wel in antwoord op........ Je gaat me niet vertellen dat wij deze jobs niet zelf kunnen invullen. Veel jobs die nu door verpleegkundigen gedaan worden kunnen ook door verzorgenden gedaan worden. Het OCMW bij ons leidt mensen (werklozen) op tot polyvalent verzorgende. Jaarlijks 15 tot 20 mensen, al deze mensen hebben onmiddellijk werk. Er is veel werk aan de winkel, dat weet ik, maar maak er dan ook werk van, potentieel is er genoeg.
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Herr Oberst zei dat hij het schandalig vond dat dokters uit kameroen naar hier kwamen om te werken terwijl die nodig zijn in kameroen iets heel anders dus.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Standaard. van vandaag: "De Vlaamse N-VA-minister van Ruimtelijke Ordening, Philippe Muyters, heeft de bevoegdheid over het onroerend erfgoed - 'monumenten en landschappen' - overgedragen aan partijgenoot Geert Bourgeois, de minister van Bestuur en Toerisme. Die vindt dat dit goed aansluit bij zijn bevoegdheid Toerisme. De overdracht gebeurde met instemming van alle collega's. Zo gaat de bevoegdheidsversnippering door. Het beleidsdomein Ruimtelijke Ordening valt nu onder drie ministers: Muyters, SP.A-minister Freya Van den Bossche (wonen) en Bourgeois (Erfgoed). Terloops: het roerend erfgoed - kunst die verplaatsbaar is - hoort bij Cultuur, waarover minister Joke Schauvlieghe (CD&V) baas is. (g.teg.) " En dan zijn er die kritiek hebben op de federale regering omdat sommige bevoegheden versnipperd zijn. Niet veel beter op Vlaams niveau in ieder geval. Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als ze hier niet voor betaald worden zie ik hier geen probleem in hoor, of mag je familie al niet meer helpen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote] Citaat:
Citaat:
Citaat:
En leeftijd, opleiding, ervaring kortom mensen die een toegevoegde waarde voor belgie zullen zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar je hebt meer nodig, herwaardering onderwijs, meer investeren in het onderwijs voor kansarmen,betere begeleiding en opleiding werklozen, strengere aanpak zwartwerk,... zijn dan de volgende stappen, maar ook dit gaat weinig effect hebben op de vergrijzing omdat dit allemaal over heel kleine aantallen gaat. gerichte migrtatie op profielen die je nodig hebt zal meer effect hebben dan dit alles hierboven. Probleem is immers dat dit alles jaren vraagt en een pak geld kost, geld dat we nu al niet meer hebben terwijl de vergrijzing nu langzaam aan het beginnen is.
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() Onzin onafhankelijkheid is nergens voor nodig, vlaanderen de middelen geven om het zelf te doen is meer dan genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Effe tussenstand opmaken:
Citaat:
Waarom? (omdat het mag/moet/kan/normaal is/ want het is tegen het VB) Besluit: het bewaren van het cordon (waar ze met hun mond tegen zijn) is belangrijker dan Vlaamse + politieke consequentie. Tjeven: eat your hart out...le NVA est arrivé...
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
Als de NVA zo ostentatief de eigen radikale vleugel van het Vaalms Nationalisme niet in de rug zou steken (cordon) om toch maar een establishmentspostje te mogen bekleden zou dat de democratie (die op sterven na dood is) ten goede komen.
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
Neem nu mezelf: ik ben een VB'er die de ultraconservatieve ethische normen van deze partij zeer graag zou willen versoepeld zien. De NVA zou bijgevolg mijn natuurlijke habitat moeten zijn. Vanmijnnooitnie....want ik zit nog liever in het cordon dan de Vlaams Nationalistische (!?) tjeef te moeten gaan uithangen (die volksgenoten in het anti-democratische cordon steekt, niet voor Vlaamse onafhankelijkheid is en dan komt zeiken dat het pro democratie is).
![]() |
![]() |
#238 | |||
|
![]() Ik heb het je al gezegd (maar je zal het blijven negeren) voor een symbool dossier zoals dit maakt dit niks uit.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In andere draden al voldoende uitgelegd, maar ja: wat helpen kaars en bril ... Citaat:
Een klein deel van de leidinggevenden van het Belang zijn voor mij er dik over. In die mate dat de dag dat de nva zou beslissen om in koalisie te gaan met het Belang, verder dan louter kommunotaire afspraken, ze mijn stem zullen verliezen. (En ja, daarnaast stoort in het Blok mij ook erg dat er van die ultra-konservatieve etische kiekens zitten. Ik peins evenwel dat het blok die zeer vlug zal laten vallen, als puntje bij paaltje komt. Want de kiezers van het blok zijn vermoedelijk ook wel in grote mate voorstander van scheiding van kerk en staat, niet voorstander van een verbod op kontraseptiva, voorstander van abortus als uiterst redmiddel, voorstander van echtscheiding voor wie dit wil, voorstander van eutanasie als 't leven ondraaglijk lijden wordt .... bla bla ... allez, al een sjanse dat het Weverke eerst vier kindjes maakt, en dan pas ten kerke gaat om te zeggen dat hij ze graag ziet ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 augustus 2009 om 16:23. |
||
![]() |
![]() |