![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De concierge had een varken datde afval van de refter opat. Wat het VB gedaan heeft is ongehoord. Dat kan gewoon niet. Die politieke klungeligheid van het VB ook. Maar uitsluitend hallal vlees serveren aan jongeren tijdens een bbq kan ook niet. Geen van beiden kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() Ik had haar zelfs niet voor de klas gewenst. Ze houdt in haar vragen geen rekening met haar publiek. Dat is zeker. Vooringenomenheid ligt er dik bovenop. Ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laten we “eredienst” lezen als “godsdienst” of “religie”. Art 20GW heeft het over “handelingen en plechtigheden van een eredienst”, dus in onze brede interpretatie betekent dit de handelingen en plechtigheden van een religie. Het organiseren van een barbeque waarbij halal vlees wordt gebraden hoort daar duidelijk niet toe : geen enkele godsdienstige (in casu Islam-) regel voorziet in het organiseren van barbeques. Overigens is de uitbreiding van het religieus aspect der handeling “het ritueel consacreren van een dier” tot “het tot zich nemen” van het vlees van dat dier in mijn visie véél te verregaand. Dat “op zich nemen” is slechts een godsdienstige handeling voor wie de Islam aanhangt ; voor elk ander is het gewoon nuttigen van vlees. Zoniet zou in uw logica ook het verkopen, het braden, en zelfs het weggooien van de etensresten als “religeuze handeling” gezien dienen te worden. Laten we tevens het in Art. 20GW voorziene bestanddeel “dwang” niet uit het oog verliezen. Iedereen is vrij halal vlees te eten en het anderen voor te schotelen : zo lang de dwang om het anderen tegen hun wil te doen eten niet is aangetoond, is elke discussie omtrent de hiervoor vermelde interpretatie hoe dan ook irrelevant. Laatst gewijzigd door Gwylan : 15 juni 2012 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoelde was dat een schoolterrein voor NIEMAND ANDERS toegankelijk zou mogen zijn dan voor diegenen die daar ofwel om wettelijke redenen (de leerlingen), ofwel uit hoofde van hun beroep (het onderwijzend en ander personeel), of bij uitzondering bij speciale gelegenheden (werklieden, ouders, uitgenodigden) verondersteld worden aanwezig te zijn. Wat mij betreft - en ja, ik wéét het, ik ben maar een onnozel leraartje - is een school VERBODEN TERREIN voor welke politieke en/of commerciële en/of religieuze activist(e) dan ook, tenzij hem/haar door de schooldirectie uitdrukkelijk - en bij voorkeur schriftelijk - de toestemming werd verleend. Misschien kan het u geen barst schelen dat uw kinderen op een school zitten waar Jan én Allahman zomaar naar eigen goeddunken rond kunnen kuieren, maar de ouders wier kinderen ik doorgaans onder mijn hoede heb zijn in elk geval - en terecht - een andere mening toegedaan. Ik veronderstel dat dat ook voor die ouders uit Schoten en omgeving geldt, maar ik moet toegeven dat ik het hen niet persoonlijk heb gevraagd. En let wel, dat neemt allemaal niet weg dat ik het die naïeve dommekloot van een schooldirecteur kwalijk blijf nemen dat-ie het in z'n kop heeft gehaald dat er op zijn school zo'n halal-barbecue plaats mocht/moest vinden. Die éne kemel van die schooldirecteur vergoelijkt echter nog lang niet die domme en gevaarlijke actie - precedent, zegt u dat iets? - van die VB-militanten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 15 juni 2012 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik niet normaal vind is dat scholen zo veel bezig zijn met hallal vlees. Doen ze ook vegetarische bbq's? En waar in hemelsnaam zijn bbq's nu voor nodig in een school? Het enige gerecht dat past op een bbq, historisch gezien en dat beide kanten (hallal en normaal) kan tegemoet treden is vis. VIS! Bij mijn weten moeten die niet hallal geslacht worden. Tuinbonen ook niet ('la viande des pauvres' zei mijn Jordanische buurman) Als je een bbq op school houdt moet die historisch ondersteund zijn. Dik rood vlees voor de mensen van hier en vis voor de moslims. En als groenten: witloof, sla, spruitjes, broccoli. Zo en anders honger lijden. We zullen de origine van de bbq maar onze leerlingen onthouden. Dus geen Australische bbq, geen bbq cow-boys ways. Geen succulent bizonvlees op school. Ik moet stoppen want ik begin te watertanden. VB en zwanworstjes. Het hoort wel ergens samen. Wat een klungeligheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maaar of het willle of gaan aaanvaarde ???? Da moet iedr voorzich uitmaken !! ivm eten , eeender waar/wat: weges medische omstandghedenb , bv suikreziekte ,da's ietsgeheeel anders !!!! Citaat:
Citaat:
Citaat:
btw: Sindswannneer zit geloof(sgeloof) inkledij ofandere uitrtelijkheden ????
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaag is het het eten, en wat zal het morgen zijn? Wat het eten betreft: wie honger heeft, eet alles. Dus laten we in het onderwijs van honger een eindterm maken: wat eet je wanneer je erge honger hebt? Practisch examen. Ik zal wel zorgen voor krulslaatjes waarvan ik de krop naar het oosten heb gewend vooraleer ze met mijn aardappelmesje te onthoofden. Hallal-sla. Een gat in de markt. Ik ben er nog niet in geslaagd om mijn pompoenen te laten uitdijen naar het oosten. Ze zijn vrij eigenzinnig en je weet nooit aan welke uitdijende tak er een pompoen komt. Als ik daar in slaag, dan heb ik Mekka gerichte pompoenen. Een stapje verder dan hallal geslacht vlees. Bloedpensen... je vult mijn boodschappenlijst aan. Met appelmoes uiteraard. Het zal die kindertjes worst wezen, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...men de vrijheden en rechten van de school misbruikt in een poging om kinderen te indoctrineren, met een politieke ideologie; in dit geval de multuculturaliteit. In dat geval vind ik het wel gerechtvaardigd dat mensen die een andere politieke mening zijn toegedaan, -onder het motto 'strijden met gelijke wapens'-, ook deze tereinen gaan gebruiken voor hetzelfde doel. Ik zie niet in waarom de ene partij wél de school mag gebruiken om hun politieke mening uit te dragen en de andere niet. Persoonlijk vind ik het zelfs erger van de school zelf, omdat zij misbruik maken van bepaalde rechten en vrijheden die scholen nu eenmaal hebben. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() Een BBQ is iets heel speciaals. Het is een manier om te overleven in de bush. Het heeft een historie en veel anecdotes.
Maar dat leren ze niet op school. Jammer. Dat zou veel interessanter geweest zijn dan dat onnozel gedoe hallal vlees. Ik zou van die BBQ iets totaal anders gemaakt hebben als leerkracht. Een prehistorische bbq! Wie kan daar iets tegen hebben? Zo eentje van 30.000 jaar vCh. Dat sluit trouwens aan met de leerstof van geschiedenis. Dat zijn dan overlappende eindtermen. Kangoeroe, struisvogel, bizon en vis en krokodil. Allen worden gefarmed gekweekt. En vanuit die BBQ kan er weer dieper ingegaan worden in de taalvakken en biologie enz. Hallal vlees en dan? Die kinderen beseffen niet eens wat de vleesindustrie inhoudt. Schotel ze dan ook geen hallal- onderwerp voor, daar zijn ze ook te jong voor. Waarom zouden dus westerse kinderen kennis moeten maken met hallal-vlees? Er zijn andere zaken die veel belangrijker zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() Ik ben het volledig met je eens. Ik vind het een klungeligheid van hier tot ginder. Pedagogisch gezien is het volstrekt onaanvaardbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Minister-President
|
![]() Het is slechts een manier om te overleven in de bush op voorwaarde dat men een BBQ naar de bush heeft meegenomen. Zoniet kan men overleven door het gewoon roosteren van een bushkonijn op een vuurtje van droge takken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou u het dan gerechtvaardigd vinden dat een handvol 'linkiewinkies' zichzelf onder het motto 'met gelijke wapens strijden' ongevraagd en zonder toestemming van de directie toegang tot de schoolgebouwen zou veroorloven? Stel dat 'men' in een andere school van het GO de kinderen zou willen indoctrineren met 'Vlaams-nationalisme' of - wat in elk geval volgens mij absoluut helemaal niet hetzelfde hoeft te zijn! - 'racisme' of zelfs puur en onversneden 'fascisme'. Zou u het dan gerechtvaardigd vinden dat pakweg militanten van de BUB of het Anti-Fascistisch Front zichzelf onder het motto 'met gelijke wapens strijden' ongevraagd en zonder toestemming van de directie toegang tot de schoolgebouwen zouden veroorloven? En ik herhaal voor alle duidelijkheid nogmaals: ik vind dat de directie van de school in Schoten minstens een blaam verdient. Mij gaat het echter om een fundamentelere vraag: WIE is gerechtigd een schoolterrein te betreden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 15 juni 2012 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op mijn beurt ben ik het volledig met jou eens, parsprototem.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn persoonlijke visie is dat het terrein van een openbare school hoe dan ook geen plaats is voor welkdanige politiek getinte actie. En evenmin voor het organiseren van evenementen zoals een halal-barbeque. Een openbare school heeft louter een educatief doel, dacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook een leraar die misschien wel gerechtigd is om de schooltereinen te betreden, mag dit niet doen, zo maar voor van alles en nog wat. In dit geval, mag dit niet om politieke meningen te verkondigen. Dat recht moet buiten de schooltereinen aangewend worden. Zij hebben niet het recht om dat op de schooltereinen te doen. Als zij menen van wel, dan moeten ze verdragen dat anderen -in dit geval de VB-militanten- dat ook mogen. Paulus. |
||
![]() |
![]() |