![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Waar de nood toe gevoeld wordt door de deelnemende landen.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben daarentegen wel te vinden voor een confederatie van de steden 8)
|
|
|
#224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik dacht dat gij het niet zo hebt op katten?
|
|
|
|
|
#225 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hoe zie jij dat dubbelzinnig karakter van "confederalisme" ?
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 24 april 2006 om 15:38. |
|
|
|
|
|
#227 |
|
Minister-President
|
Dat verschil lijkt me flinterdun.
|
|
#228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een stel soevereine staten die beslissen om bepaalde materies samen aan te pakken, daar is toch niets dubbelzinnigs aan? Of het nu dubbelzinnig is of niet: als België zich niet binnen de 5 jaar omvormt tot een confederatie, dan mag men een kruis maken over haar voortbestaan. Mij niet gelaten... |
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De federatie nu schaadt onze democratische waarde, een voorbeeld: CD&V: 25 zetels, 1 100 000 kiezers PS: 25 zetels, 800 000 kiezers Een confederatie zou voor verwarring zorgen, en overbodig worden; er bestaat trouwens al een "confederatie", namelijk de EU. Vermits ik geen nationalist ben, hoeft dat "Vlaanderen" van mij ook niet - ik zie het meer op stedelijk niveau, hoewel ik geen bezwaren heb tegen een Vlaamse republiek. De republiek is belangrijk. Die steden kunnen dan samenwerken op Vlaams of zelfs Belgisch niveau. Het belangrijkste punt is een gezamenlijk leger en het verdelen van de buitenlandse activiteit.
|
|
|
|
#230 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
of gaat ge stillekes weer in uw mand kruipen?
Laatst gewijzigd door Alle : 24 april 2006 om 16:12. |
|
|
|
|
|
#232 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nee, hij is naar de bibliotheek om nieuwe argumenten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
|
Tussen de regels doorlezen, zal hij wel beweren
|
|
|
|
|
#235 | |
|
|
Citaat:
Of bedoel je dat Frans eigenlijk een taal voor minbegaagden is.. ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#236 |
|
Minister-President
|
Tja, sociaal negatieve houdingen, typisch voor flamiganten.
Kunt ge niet zeveren op de lijn voor privé-berichten? Het forum hoeft niet noodzakelijk een onderonsje van VB-cybercafé te zijn. Anders moet daarover een melding op de home-page.
|
|
#237 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Noem eens een (communautair) onderwerp waarover "Alle Vlamingen" het eens zijn? En, als dat dan zou lukken, hoe weet jij dat dan zo zeker? Zeg niet: alle Vlamingen willen een onafhankelijk Vlaanderen, want ik wil dat niet (ik ben ook niet niet de enige daarin), dus dat kan je al vergeten. Alle betekent "iedereen". Niets minder.
|
|
|
#238 | |
|
|
Citaat:
ik ben niet degende die hier heelder dagen onzin zit te spammen. En nogmaals, ik ben geen VB'er. Beetje moeite met Nederlands te lezen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De staatshervorming kan verkleind worden. Wat mijn mening ook moge wezen over de wenselijkheid "municipalisme", ik denk wel dat we het erover eens zijn dat het niet voor morgen zal zijn, niet? Dus moeten we werken in de bestaande context.
|
|
|
#240 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wat vind je slecht aan het VB?
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 24 april 2006 om 20:26. |
|
|
|