![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat blijkt ook aan de nieuwe invulling die er heden ten dage wordt aan gegeven, door burgers en wetgever. Als jij dat een uitholling vindt, dan is dat een persoonlijke (des)appreciatie. Ik zie de moderne evolutie als een verruiming, een beter toegangkelijk maken, gelijke rechten invoeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb reeds meermaals de vraag gesteld, maar niemand wil er klaar en duidelijk op antwoorden.
Welk nadeel ondervinden hetero-stellen omdat de mogelijkheid en het recht tot huwen ook aan homo-koppels geboden wordt? Schaadt dit hun eigen huwelijk? Ik ondervind er alvast geen nadeel bij. Mijn huwelijk verandert niet, en wordt niet geschaad omdat mannen met mannen en vrouwen met vrouwen kunnen trouwen. Waarom zou iemand hen dat recht ontzeggen als hij er zelf geen schade of nadeel van ondervindt?
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou toch graag mijn vraag rond anale betrekkingen beantwoord zien.
Niet dat ik een fetisj heb of zo.
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb liever banale betrekkingen, maar 'knock yourself out' ( met andere consenting adults (m/v)
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, leest u eigenlijk wel waarover dit gaat?! Schijnbaar niet... Er werd immers gevraagd naar de kerkelijke visie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige is denken in termen van nadeel of voordeel hier gewoon niet van toepassing. Drugs legaliseren vind ik een bijzonder slechte zaak, ook al ondervind ik daar zelf geen enkele last van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging ook over de seksuele invulling van dat huwelijk (zie artikel openingspost). Zo'n uit de lucht geplukte vraag is dat toch niet.
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een parallel: iemand die soep slurpen niet onbeleefd vindt, zal ik aan mijn tafel nog steeds niet beleefd vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huwelijk heeft helemaal geen universeel karakter. Het is zo rekbaar als maar kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoelt u met "seksuele invulling"? Bij mijn weten is het geen onderwerp om de standjes te bespreken of de specifieke voorkeuren die ieder heteroseksueel koppel er op nahoudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor. Het huwelijk heeft over alle culturen, tijden en plaatsen een heel constante invulling: een mannelijke en vrouwelijke component. Ook al ging het soms louter om 1+1 of 1+2 of 1+3 of 2+1. Altijd weer de dubbele, natuurlijke gegevenheid: man én vrouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een parallel: iets wat u omschrijft als een huwelijk, zal ik daarom nog niet als een huwelijk zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die constante invulling is nu gewoon veranderd. Toch heet het nog steeds "huwelijk". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu veranderd. Voor de klassieke huwelijken veranderd er niets. Die kunnen gerust hetzelfde blijven doen, dezelfde rechten genieten als voorheen. Wat maakt het voor hen uit dat anderen dat ook kunnen?
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de wetgever is het een uitgemaakte zaak: het kan, en mag officiëel.
![]() |
![]() |