![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
België: 0,54 % en in de VS: 0,95% hetgeen eerder een gevolg is van circa 2 x zoveel testen. Het aantal overledenen per miljoen inwoners bedraagt in België: 854 en in de VS: 407. De VS is een continent in vergelijking met België. De uitbreiding van de besmetting gebeurt van Oost naar West en van Noord naar Zuid. In het Zuiden draaien nu overal de airco's en dat zorgt voor uitbraken. Pensionado-staten zoals Florida kunnen nu erg getroffen worden.
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. In België zitten we voorbij het hoogtepunt van de crisis. In de US begint het pas. Er Trump en zijn regering doen niks behalve het doodzwijgen.
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bembemmeke, dit moet je toch eens lezen
![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200710_97241845 "De verplichting op het dragen van een mondmasker geldt voor iedereen boven de 12 jaar. Maar er zijn wel uitzonderingen voor wie om medische redenen geen mondmasker kan dragen. “Wanneer het dragen van een masker of elk alternatief in stof niet mogelijk is omwille van medische redenen, mag een gelaatsscherm worden gebruikt”, klinkt het in het ministerieel besluit." |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de VS heeft de federale regering geen vat op wat zich op gezondheidsvlak afspeelt in de staten. Dat wordt daar beslist door de 'minister-president' of de gouverneur van die staat. Net zoals dat ook in de EU gebeurt. In Litouwen of in Estland zijn er andere regels van toepassing dan in Portugal of Malta of België.
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je volgend jaar een behandeling nodig hebt en die gaat niet door omdat er geen geld is, dan ga je Trump gelijk geven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telkens een cultuur verdreven wordt , de nieuwe heersers leiden !! Of mensen veranderen om eender welke reden !! Ik ga bv niet dagdagelijks friet met stoofvlees , spaghetti , kebap , enz .... eten !! Het enige wat je hieraan kan doen , zelf opkomen met de verkiezingen !! Of een staatsgreep plegen zou ook nog kunnen , maar dit is een gehele absolute afrader !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 11 juli 2020 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#249 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is al een grote immuniteit onder de bevolking, zoals kinderen die zo goed als niet ziek worden. Ook heeft men bij de modellen niet-besmetbare mensen moeten bijvoegen om het echte verloop van de epidemie goed te volgen met percentages van 30 tot 80%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het dragen van een helm als voetganger is ook veiliger dan geen helm dragen als voetganger. Wetenschappelijk onderzoek bevestigt dat ook. Dus een helm in het openbaar maar verplichten? Idem voor het dragen van een helm als chauffeur. De wetenschap toont het aan. Waarom niet verplichten in godsnaam als het veiliger is zo? Het verschil is dat we op vele vlakken risico aanvaarden, maar wat betreft corona mag er geen enkel risico worden genomen, hoe klein het ook is. En ik vrees dat we gewoon (d)evolueren naar een risico-averse maatschappij waar veiligheid de allesbepalende factor wordt.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 11 juli 2020 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() We kunnen beter allemaal in bed blijven liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#256 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zie ze dan eerder nog de mondmaskerplicht uitbreiden. Zo stom zijn ze daar wel.
![]() |
![]() |
#257 |
Staatssecretaris
|
![]() En dan? Dus moest een helm wel een ander beschermen, zou het wel verplicht worden volgens u?
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telkens ze maatregelen terugschroefden konden ze beweren dat het effect verminderd werd door de daling van de besmettingen. Als de besmettingen nu niet dalen is meteen bewezen dat er geen effect is. Ze hebben zich gewoon nat getrapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |