Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2007, 12:00   #241
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De taal alleen al waarin het is opgesteld, duidt zijn gedateerdheid aan. De regel werd dan ook al lang niet meer toegepast.
Het ambtelijk taaltje wordt niet begrepen door religieuze fundi's, dus de regels moeten afgeschaft worden.
Als jij met dat soort belachelijke simplismen naar de belastingoverheden stapt, krijg je gegarandeerd enkel wat hoongelach.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 12:00   #242
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Zeggen dat deze regel heringevoerd wordt impliceert dat deze afgeschaft zou zijn, quod non. Dat is een zaak voor het parlement. Een rechter moet de wetten toepassen, niet maken of afschaffen. Ooit gehoord van scheiding der machten?

Voordat u lessen recht gaat geven misschien zelf eerst op cursus gaan. Heb ik u dit niet al eerder aangeraden?
Ik heb nergens geschreven dat hij werd afgeschaft, beste Rene Artois, maar wel dat hij niet meer werd toegepast. En zo zijn er een pak regeltjes hoor! Wanneer willekeur in het spel komt, komt één van de basisregels in het gedrang: gelijke behandeling. Ik vrees dat jij dringend op cursus moet.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 12:02   #243
Banneling

Standaard

Citaat:

Pardon? Stevaert liet illegaal opgetrokken gebouwen afbreken. Dat is toch nog wel wat anders dan wat jij ons hier op de mouw tracht te spelden. Die mensen wisten van bij het begin dat ze een onvergund gebouw optrokken. Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten.
Precies, zoals die moslim of euh "nieuwe Belg". ElkeBbelg is verondersteld de wet te kennen. Ook allah-fanaten.
Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten.
Oud 7 april 2007, 12:04   #244
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Welke wetten respecteer ik niet Edina? Wat lieten de djinns vandaag in je glazen bolleke zien ?
Je weigert met uitspraken als "waar rook is, is vuur" het basisprincipe van onze rechtspraak te aanvaarden, namelijk onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.

Citaat:
Naar verluidt maakte Debie geen enkel probleem om met ontbloot hoofd de rechtzittingen bij te wonen.
Ik had het over "waar rook is, is vuur" toen ik de vraag stelde of dat volgens jou ook voor Debie gold. Maar het was een retorische vraag hoor... want voor jou is hij blijkbaar nog steeds onschuldig, zelfs na zijn veroordeling.
Oud 7 april 2007, 12:05   #245
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik heb nergens geschreven dat hij werd afgeschaft, beste Rene Artois, maar wel dat hij niet meer werd toegepast.
Dat kan jij niet bewijzen. Volg jij alle rechtszittingen in dit land?
Nope. Dus blijft het een verzinsel.

Citaat:
En zo zijn er een pak regeltjes hoor! Wanneer willekeur in het spel komt, komt één van de basisregels in het gedrang: gelijke behandeling. Ik vrees dat jij dringend op cursus moet.
Ik vrees dat jij dringend terug nuchter moet worden. Dan kan je misschien die vermeende willekeur eens aantonen. Zolang je dat niet kan, bazel je maar.
Oud 7 april 2007, 12:07   #246
Banneling

Standaard

Citaat:
Je weigert met uitspraken als "waar rook is, is vuur" het basisprincipe van onze rechtspraak te aanvaarden, namelijk onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.
Nee, dat weiger jij. Jij beschuldigd die rechter van willekeur. Volgens mij is hij onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Citaat:

Ik had het over "waar rook is, is vuur" toen ik de vraag stelde of dat volgens jou ook voor Debie gold. Maar het was een retorische vraag hoor... want voor jou is hij blijkbaar nog steeds onschuldig, zelfs na zijn veroordeling.
De gedachte is vrij Edina, tot jouw grote ergernis.
Oud 7 april 2007, 12:10   #247
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Pardon? Stevaert liet illegaal opgetrokken gebouwen afbreken. Dat is toch nog wel wat anders dan wat jij ons hier op de mouw tracht te spelden. Die mensen wisten van bij het begin dat ze een onvergund gebouw optrokken. Wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten.
Net zoals men nu weet, of moet weten, dat men blootshoofds in de rechtzaal moet. Hetzelfde verschil dus : regels die jaren niet toegepast worden, iedereen die het doet en grote verbazing als iemand de regels eens wil laten naleven.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 12:11   #248
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals men nu weet, of moet weten, dat men blootshoofds in de rechtzaal moet. Hetzelfde verschil dus : regels die jaren niet toegepast worden, iedereen die het doet en grote verbazing als iemand de regels eens wil laten naleven.
Onzin! Het werd nooit getolereerd om illegaal een pand op te trekken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 12:12   #249
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nochtans exact het argument als het gaat over ambtenaren burgerlijke stand die problemen hebben met medewerking aan een huwelijk tussen homosexuelen. Zelfde voor de toepassing van de discriminatiewet en alle onnozele gevolgen die eruit voortvloeien.
Wat een belachelijke vergelijking! Dat heeft niets te maken met "regels zijn regels", maar alles met het niet willen uitvoeren van je functie. De functie van een rechter is recht spreken. Verouderde regeltjes belemmeren hem daar helemaal niet bij.
Oud 7 april 2007, 12:13   #250
Banneling

Standaard

Citaat:

Precies. Die moslim of "nieuwe Belg" is verondersteld de wet te kennen. Ook als allah-fanaat.
Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten.
Oud 7 april 2007, 12:15   #251
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een belachelijke vergelijking! Dat heeft niets te maken met "regels zijn regels", maar alles met het niet willen uitvoeren van je functie. De functie van een rechter is recht spreken. Verouderde regeltjes belemmeren hem daar helemaal niet bij.

Die regel is totaal niet verouderd. Die regel was, is, en zal de norm blijven, tot Edina's galgroene ergernis.
De rechters moeten er uiteraard op toezien dat die regel gerespecteerd wordt.

En anders moet het parlement er maar voor zorgen dat die wet gewijzigd wordt. Hetgeen uiteraard niet zal gebeuren.

Laatst gewijzigd door Online : 7 april 2007 om 12:16.
Oud 7 april 2007, 12:15   #252
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez... niet liegen, hé..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 12:15   #253
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens geschreven dat hij werd afgeschaft, beste Rene Artois, maar wel dat hij niet meer werd toegepast. En zo zijn er een pak regeltjes hoor! Wanneer willekeur in het spel komt, komt één van de basisregels in het gedrang: gelijke behandeling. Ik vrees dat jij dringend op cursus moet.
Het is misschien muggenziften maar men kan enkel een afgeschafte regel herinvoeren. Ik zou er geen zaak van gemaakt hebben indien u niet de indruk wekte dat een rechter zelf zou moeten kunnen beslissen welke wetgeving toegepast wordt en welke niet. Dat is niet zijn/haar taak.

Er is geen enkele wet die stelt dat een regel niet toegepast mag worden als de meerderheid der rechters dit al jaren niet doet. De progressieve fetish van gelijke behandeling verandert daar niets aan. De wet voor dewelke alle belgen gelijk zijn is duidelijk en moet dus toegepast worden.
Oud 7 april 2007, 12:15   #254
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij beschuldigd die rechter van willekeur. Kan je dat hard maken?
Ten eerste beschuldig ik de rechter niet van willekeur. Integendeel, hij lijkt mij op dat vlak uitermate consequent (waardoor er willekeur heerst in de rechtbank). Ik beschuldig hem er wel van een politiek spelletje te spelen door plots totaal verouderde regeltjes die al lang niet meer werden toegepast in te roepen. En dat is geen misdrijf. Er zal dus geen enkel proces komen en ik moet dus ook helemaal niet wachten op een uitspraak.

Laatst gewijzigd door Edina : 7 april 2007 om 12:16.
Oud 7 april 2007, 12:18   #255
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ambtelijk taaltje wordt niet begrepen
Met begrijpen heeft dat weinig te maken, ik bergijp dat perfect. Het is echter totaal gedateerd en compleet zinloos.
Oud 7 april 2007, 12:18   #256
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Pas terug uit het buitenland? Het werd zeker getolereerd en niet zelden onder de belofte van locale politici om de zaak later te regulariseren.
Oud 7 april 2007, 12:18   #257
Banneling

Standaard

Citaat:
quote=Edina;2590239]Ten eerste beschuldig ik de rechter niet van willekeur. Integendeel, hij lijkt mij op dat vlak uitermate consequent (waardoor er willekeur heerst in de rechtbank). Ik beschuldig hem er wel van een politiek spelletje te spelen door plots totaal verouderde regeltjes die al lang niet meer werden toegepast in te roepen.
Zoek de tegenstrijdigheden.
Eerst is hij consequent en vervolgens speelt hij toch maar politieke spelletjes.Weet jij nog wat je allemaal zit te bazelen?
Oud 7 april 2007, 12:19   #258
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Met begrijpen heeft dat weinig te maken, ik bergijp dat perfect. Het is echter totaal gedateerd en compleet zinloos.

Volgens jou. Volgens de meeste nuchtere burgers niet.
Oud 7 april 2007, 12:20   #259
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij werd dit wèl al jaren toegepast maar viel dit niet (meer) op omdat IEDEREEN gewoon blootshoofds rondloopt.

Het is pas nu omdat bepaalde bevolkingsgroepen blijk geven van klederdrachten die specifiek wijzen op politiek-religieuze overtuigingen dat men deze wet terug luidop moet gaan vermelden.

Bepaalde wetten die gelden voor paarden en karren worden natuurlijk "niet meer toegepast" omdat geen kat nog met paard en kar rijdt.
Echter, als de kamelen en dromedarissen achtereen hun intrede doen kan ik me voorstellen dat deze "paard-en-kar" wetten OOK terug bovengehaald zullen moeten worden.

Gelukkig dat we dan Edina nog hebben om ons erop te wijzen dat een dromedaris géén paard is, dat de "paard-en-kar"wetten al decennialang niet meer werden uitgevoerd en dat dus bijgevolg die wet niet geldig is voor een dromedaris! Die zal volgens Edina dus WEL op de openbare weg zijn gevoeg mogen doen zonder dat de eigenaar het opkuist (want een dromedaris is ook geen hond).

goed zo Edina?

Bovendien kan Edina dan nog aansluiten bij Filo die nu eenmaal weet dat er nergens een wet bestaat die vermeldt dat dromedarissen niet op de autostrade mogen lopen en dat het dùs is toegestaan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 april 2007 om 12:22.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 12:21   #260
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Uw onderscheid is belachelijk. Het is de taak van de rechter de wet toe te passen net zoals het de taak van een ambtenaar is die uit te voeren. Het komt de rechter niet toe te oordelen over het al dan niet verouderd, wenselijk of hinderlijk zijn ervan net zomin als het die ambtenaar toekomt. Wie pleit voor absolute gehoorzaamheid aan de wet in één situatie moet dit ook in de andere.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be