![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is zeker waar dat een fiks deel van de Brusselse leerlingen op FR scholen het Nederlands als een theoretische vervelende verplichting. Die vergeten alles de dag dat ze weer van school zijn , als ze de kans krijgen. Er zijn er ook nogal wat die door werk, verhuizen of liefde in een NL biotoop terecht komen, en die krijgen in de regel wél een heel behoorlijk niveau Nederlands. De écht gemotiveerde Brusselaars gaan trouwens al jaren naar NL scholen in Brussel. .....als er plaats is... |
|
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar ik vraag mij af of dat nog steeds zo is. Ik vrees dat de NVA Brussel wil laten vallen. Brussel loslaten als prijs voor onafhankelijkheid.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Vroeger was de taal gans het volk. Nu verklaarde Bart De Wever het einde van de Jambersuitzending waarin Jambers hem op de verkiezingsdag volgde: "Het gaat niet om taal of kultuur maar om een zelfbewust Vlaanderen dat zijn lot in eigen handen neemt." https://www.youtube.com/watch?v=BaLEzLS-EbQ Vanaf ogenblik 1:25:30
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 december 2014 om 00:28. |
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Europees Commissaris
|
Volgens Bruno De Wever bestaat er geen Vlaamse beweging meer.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
#265 |
|
Europees Commissaris
|
/
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 december 2014 om 00:10. |
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Gaan ze hem zijn bachelordiploma in Engeland ook cadeau doen? Wat zeggen de docenten die je daar kent? Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 december 2014 om 09:06. |
|
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laten we zeggen dat het een normaal begaafde leerling was met aardig wat faciliteiten en die niet verlegen was om wat hulp. Een gesprekje met klasgenoten zal je veel wijzer maken dan met docenten. |
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#270 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
nog een voorbeeldje dat Vlaanderen en Wallonië steeds minder en minder met elkaar te maken hebben, nu is zelfs de sportwereld al verdeeld:
http://www.demorgen.be/opinie/-in-de...meer-a2152370/ Citaat:
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik heb het over zijn intelligentie die hij toont op een voetbalterrein. Dat is vaak, zo niet altijd, gelinkt met de intelligentie naast het terrein. Ik heb het dan niet over schitterende dribbels of mooie passen. Ik heb het over plaatsing op het terrein, communicatie met anderen, het spel lezen, tactisch inzicht. Op dat gebied is hij wereldtop, de reden waarom hij bij 1 van de beste Engelse clubs kapitein is. niet omdat hij wat goed kan sjotten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#277 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
Banneling
|
Fais.
Vincent schreef beter Frans. Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 december 2014 om 09:57. |
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kompany is algemeen gekend als 1 van de slimste voetballers op dit moment. Als jij dat hielenlikkerij noemt, is dat jouw probleem, niet het mijne. Ik zou het eerder afgunst van jouw kant durven noemen.
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou best kunnen.....hij genoot dan ook van enige faciliteiten.Daarover ging mijn punt.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 december 2014 om 10:00. |
|
|
|