Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ga jij betogen in Brussel op 9/11?
Ja, ik ga betogen tegen de islamisering van Europa 6 30,00%
Ja, ik ga betogen omdat ik tot extreemrechts behoor 0 0%
Nee, ik ben zelf een moslim! 3 15,00%
Nee, ik ga tegenbetogen want ik hoor tot extreemlinks 11 55,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2007, 15:06   #261
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik interpreteer dat op mijn manier en ik lees wat er staat en daar reageerde ik op.
Mss moet jij je woorden maar wat beter wikken voor je iets opschrijft, in plaats van mij de les proberen te spellen.
Ik heb mijn woorden zeer nauwkeurig gewikt. Ik dacht dat de ironie duidelijk was.

@Pietje
Citaat:
Dat ze het politioneel optreden ok vonden. Ze houden van een stevige politiemacht die kordaat optreedt, behalve tegen henzelf, natuurlijk.
Dat is imo een slechte analyse. Wat een betere is, is dat het VB - net zoals iedereen - bepaalde zaken rechtvaardiger vindt om harder tegenop te treden dan anderen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:06   #262
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

SIOE betoogde tegen een onbestaande islamisering:

http://www.nu.nl/news/1230212/11/Pro...hsan_Jami.html

Citaat:
Prominenten steunen Ehsan Jami

Uitgegeven: 11 september 2007 06:04
Laatst gewijzigd: 11 september 2007 10:43

RIJSWIJK - Bekende politici, hoogleraren en schrijvers steunen Ehsan Jami bij de oprichting van zijn comité van ex-moslims. Dat comité wordt dinsdagmiddag officieel gepresenteerd.

De namen van de ruim zeventig ondertekenaars van de steunverklaring zijn dinsdag via kranten en internet gepubliceerd.
Drie van de tien fractievoorzitters in de Tweede Kamer hebben een bijbehorend manifest over geloofsvrijheid getekend: Mark Rutte (VVD), Geert Wilders (PVV) en Marianne Thieme (Partij voor de Dieren).

Motivering

Hun collega's van het CDA en D66 vroegen de steunverklaring niet aan. De anderen deden dat wel, maar besloten het stuk na lezing niet te tekenen. Hun motivering is te lezen op de website www.steuncomite-exmoslims.nl, die sinds dinsdag ook in de lucht is.
Tot de andere ondertekenaars behoren mensen als oud-VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali, priester Antoine Bodar, cabaretier Hans Teeuwen, de hoogleraren Paul Cliteur, Afshin Ellian en Mient Jan Faber en de schrijvers Leon de Winter en Joost Zwagerman.

Steun

Die laatste betoogt in een opiniestuk in de Volkskrant dat Jami zijn steun verdient, omdat 'tegen bedreigingen protest moet worden aangetekend'. "Tot het recht op vrijheid van geloof hoort ook het recht op het afscheid nemen van een geloof", schrijft Zwagerman.
In de steunverklaring stellen de ondertekenaars onder meer dat iedereen volledige vrijheid moet hebben bij het maken van eigen religieuze of levensbeschouwelijke keuzen. Daartoe behoort ook het recht om van godsdienst te veranderen.
Ze roepen moslimorganisaties op dit ook te verklaren en geweld tegen afvalligen te veroordelen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:09   #263
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik heb mijn woorden zeer nauwkeurig gewikt. Ik dacht dat de ironie duidelijk was.
Verkeerd gedacht, een gepaste smiley erbij had de ironie van u mss kunnen verduidelijken.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:10   #264
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb nochtans niemand anders zien klagen.
Die lezen mss de andere posts ook.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 11 september 2007, 15:12   #265
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Normaal ben ik tegen geweld, ook tijdens betogingen. Maar aangezien het VB zich al meermaals vrolijk maakte, als een betoging van andersglobalisten, vakbonden of acties van krakers, geweldadig door de politie in de kiem werd gesmoord, vind ik het wel eens goed dat ze het zelf eens aan den lijve ondervinden hoe het aanvoelt om hardhandig te worden aangepakt door de ordediensten.
Beetje leedvermaak "van hetzelfde laken een broek". Zelfs daar kan ik nog inkomen.

Maar over de grond van de zaak lijk je het me eens zijn dat dit officieel geweld nutteloos en arbitrair was.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:14   #266
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik heb nochtans niemand anders zien klagen.
Die lezen mss de andere posts ook.
Dat was nu eens een post die mij opviel, ik moet wel zeggen dat ik niet altijd alles lees en er soms tussenspring na een post of 10 gelezen te hebben. Als jij zegt dat het ironie was ok dan, voor mij goed.

Laatst gewijzigd door alberto : 11 september 2007 om 15:15.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:14   #267
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
SIOE betoogde tegen een onbestaande islamisering:

http://www.nu.nl/news/1230212/11/Pro...hsan_Jami.html
Bij de ene gaan de ogen al wat sneller open dan bij de andere. Linkse regimeslaven moeten wachten tot na hun pensioen om vrijuit te kunnen spreken.

Islam bedreigt democratie

10.09.2007 09.42u - Merkwaardig interview afgelopen weekend in Gazet van Antwerpen. Daarin zegt Dirk Tieleman – gewezen VRT-journalist – dat onze samenleving en democratie bedreigd worden door de opmars van de radicale islam. “Ik ben niet hoopvol. Ik heb het fundamentalisme zien opkomen onder ayatollah Khomeini en het is alleen maar erger geworden. De godsdienst is allesbepalend in die landen. Het zijn dictaturen waarbij het verschil tussen zonde en een wet niet meer zichtbaar is. Heel irrationeel, alsof een god de wet predikt.”

De man die jarenlang één van de boegbeelden was van de rode nieuwsredacties op de openbare omroep heeft blijkbaar een hele bocht genomen. “Ik vind dat we onze westerse waarden veel beter moeten verdedigen”. Kijk eens aan…
Tieleman verwijst naar de kwestie van de hoofddoeken. “Ik kan het standpunt van de vrouwenbeweging, die zo lang voor ontvoogding gevochten heeft, maar niet begrijpen. Nu is men vóór, terwijl die sluier in veel gevallen niet ontvoogdend is…”
Niet alleen de vrouwenbeweging, maar de hele linkerzijde collaboreert in naam van de multiculturele gedachte gewillig met de oerconservatieve krachten binnen de islam. Een bizar monsterverbond.

Volgens Dirk Tieleman is onze verdraagzaamheid omgeslagen in gevaarlijke naïviteit. “We zijn op een verkeerde manier verdraagzaam. Turkse en Marokkaanse meisjes komen hier naar de universiteit omdat dat hier gesluierd mag en in hun thuisland niet…”

“We moeten onze waarden behouden”, beklemtoont de voormalige VRT-journalist. “Allochtone knapen die meisjes die wat te kortgerokt zijn of hun decolleté tonen voor ‘hoer’ uitschelden, zouden een draai rond hun oren moeten krijgen.” Hoho, wat krijgen we nu?

En de uitsmijter. “Ik denk wel eens dat wij het oude Rome van nu zijn en overspoeld zullen worden door andere volkeren. Maar die strijd voor onze westerse waarden moet toch gebeuren.” Er zijn er die voor minder het etiket van ‘rechtse rakker’ opgespeld krijgen. Of voor de rechter worden gesleept wegens zogenaamde ‘islamofobie’.
Een gewezen collega die – tot de jaren van verstand gekomen – plots ‘Vlaams Blok’-taal begint ‘uit te kramen’, dat moet in de redactielokalen van de VRT hard aankomen...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:17   #268
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat is daar nu indrukwekkend aan?
Oud 11 september 2007, 15:30   #269
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Beetje leedvermaak "van hetzelfde laken een broek". Zelfs daar kan ik nog inkomen.
Goh, leedvermaak is veel gezegd. Ik hoop wel dat Dewinter en C° nu eens nadenken vooraleer zij de politie nog eens publiekelijk "schouderklopjes" geven na hun gewelddadig optreden in een andere betoging (vakbond, andersglobalisten...).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
Maar over de grond van de zaak lijk je het me eens zijn dat dit officieel geweld nutteloos en arbitrair was.
Het geweld was uiteraard buiten proporties, maar hopelijk een mooi leske in nederigheid voor het VB.

Laatst gewijzigd door Pietje : 11 september 2007 om 15:35.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 17:23   #270
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
We zullen niet kunnen beletten dat de islam onze cultuur gaat beïnvloeden. Ik weet niet hoeveel moslims er in Europa leven, maar ik schat zo'n 20 miljoen (is een ruwe gok, ik kan er ook ver naast zitten). Het is een illusie te denken dat die tientallen miljoenen geen invloed zouden hebben op onze cultuur.

En het is zelfs een goede zaak dat de islam onze cultuur beïnvloed. Want als onze (Vlaamse of Euopese) cultuur doof zou blijven voor deze veranderende omstandigheden, dan krijg je een segregatie: een autochtone cultuur naast een moslim-Arabische cultuur. Met eigen ghetto's, eigen scholen, etc...
De laatste eeuwen heeft onze cultuur zich langsaam opengesteld voor vrijzinnigen. Vandaag zal hetzelfde moeten gebeuren met de islam.

Maar dan (en hiermee zal ik misschien tegen de schenen van de "knuffelpolitiekers" van Groen! schoppen) moeten zij (de Europese moslims) zichzelf wel zien als "Europese moslims". Ik vind het niet kunnen dat Saudische imams naar hier gehaald worden, en hier les geven. Wij moeten zélf onze eigen imams opleiden. Ik ben akkoord met kardinaal Danneels' oproep voor "een Europese islam".
Helemaal akkoord met deze stelling, en daarbij elke land (of regio) heeft zijn eigen zorgen en problemen die niet gelijk kan gesteld worden waar de "bron" bestaat(met de problemen en de zorgen in dat land), in dit geval "saudie arabie" , in het verleden was dat ook zo daarom heb je verschillende theologische stromingen binnen de moslim gemeenschap(en),.
Oud 11 september 2007, 17:26   #271
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat een waanzin, wat een regelrechte capitulatie. Het laatste wat Europa nodig heeft, zijn volksverraders als u die de finale doodsteek willen geven aan onze eigen cultuur. Als er al aanpassing zal zijn, dan zal het UITSLUITEND die van de moslims aan onze cultuur zijn. Een Europese islam is de absolute contradictie. Net zoals een Arabisch Katholicisme de absolute contradictie is. Dit is cultuurrelativisme ten top.
Dus er bestaan volgens u geen arabische katholieken of arabische orthodoxen ???
Oud 11 september 2007, 17:31   #272
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dus er bestaan volgens u geen arabische katholieken of arabische orthodoxen ???
Leer eerst lezen vooraleer ge berichten post.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 17:46   #273
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een tiental anti-islambetogers opgepakt

di 11/09/07 - In het centrum van Brussel zijn een tiental mensen opgepakt die ondanks het verbod toch wilden betogen tegen de islam. Onder hen zijn Filip Dewinter en Frank Vanhecke.

Enkele weken geleden kondigde een anti-islamitische beweging de betoging aan.

Burgemeester Freddy Thielemans (PS) nam contact op met de politiediensten en verbood de optocht uiteindelijk omdat hij vreesde voor rellen met allochtonen.

Maar de politie verwachtte dat er toch zou worden betoogd. De politiediensten hielden de buurt dan ook extra in de gaten.

Een honderdtal manifestanten, onder wie enkele kopstukken van Vlaams Belang, daagden uiteindelijk op. Een tiental van hen werden opgepakt, onder hen Vlaams Belangvoorzitter Frank Vanhecke en Vlaams parlementslid Filip Dewinter.

Dewinter (foto) protesteerde luidkeels toen hij in de boeien werd geslagen. "Wij kanten ons tegen de islamisering van Europa", klonk het.

Volgens Dewinter ging het om een "democratische manifestatie". Ook Vanhecke begrijpt niet dat de betoging werd verboden.

"Wij denken dat men tegen de islamisering van Europa op een democratische wijze uiting moet mogen geven."
Man, man, man ,wat een schande, eerst vraagt FDW & co dat de allochtonen zich moeten aanpassen aan de wet waarbij "hijzelf" hier duidelijk maakt dat hij de wet overtreed ! hoe kan nu iemand die de les geven over "hoe" men zich moet aanpassen aan de wet van het land terwijl "hij" zelf niet voorbeeldig is en niet in staat is om de wet van die land "zelve" te respecteren ?

Dit begrijp ik nu niet !
Oud 11 september 2007, 17:55   #274
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man, man, man ,wat een schande, eerst vraagt FDW & co dat de allochtonen zich moeten aanpassen aan de wet waarbij "hijzelf" hier duidelijk maakt dat hij de wet overtreed ! hoe kan nu iemand die de les geven over "hoe" men zich moet aanpassen aan de wet van het land terwijl "hij" zelf niet voorbeeldig is en niet in staat is om de wet van die land "zelve" te respecteren ?

Dit begrijp ik nu niet !
Niets te schande. Een wet is geen wet als ze niet voor iedereen geldt. Waarom mogen achterlijke moslims betogen tegen die mohamed cartoons? (Ik weiger Mohamed met een hoofdletter te schrijven als die naam verwijst naar die perverse dienaar van allah).
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 17:58   #275
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Rechtstreeks nieuws vanop Schumann:

IEDEREEN wordt nu opgepakt. Bereden politie is ingezet.

GEEN EXTREEM RECHTS te zien.

Een moslim in groot pamflet: muts+lang soepkleed mag rustig iedereen aanspreken, mensen met tshirts: "stop de islamizering van Europa" worden OPGEPAKT.

heel veel INTERNATIONALE betogers: uit alle landen van de Europese Unie, maar iedereen die een vlag bij zich heeft wordt OPGEPAKT.

GELUKKIG is er heel veel internationale pers, zodat de desinformatie die we hier te slikken krijgen kan doorprikt worden.

Gespot door mijn correspondent: Coveliers (och gut, verkeerde partij), De Donnea (hoezo? ook extreem rechts?)
Ik dacht dat je deze keer de naam "gestapo" naar boven zult halen, wss ben je dat vergeten of...
Oud 11 september 2007, 18:24   #276
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Aan bk232214, Lord Snooty, Rookie, UFSIA en Webcrusader, Sam

Omdat ik zie dat jullie 6 hebben ja gestemd op de vraag van deze enquete;

kunnen jullie een ooggetuigenverslag neerschrijven van wat nu precies is gebeurd met FdW.

Jullie zijn de enigen die hier objectieve klaarheid kunnen in scheppen.

Aan jullie het woord!

PS: was het trouwens mooi weer in Brussel?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 11 september 2007 om 18:27.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 18:29   #277
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Niets te schande. Een wet is geen wet als ze niet voor iedereen geldt. Waarom mogen achterlijke moslims betogen tegen die mohamed cartoons? (Ik weiger Mohamed met een hoofdletter te schrijven als die naam verwijst naar die perverse dienaar van allah).
??

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 18:31   #278
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

't is sterker dan hemzelf

Laatst gewijzigd door Maes_P : 11 september 2007 om 18:31.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 18:31   #279
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Frustré ?

...maar toch ,u hebt "M"o7ammed met een "hoofdletter" geschreven !!!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 september 2007 om 18:34.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 19:35   #280
Zephir
Vreemdeling

Zephir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frustré ? ...maar toch ,u hebt "M"o7ammed met een "hoofdletter" geschreven !!!
Hmmm, Lincoln... en de laatste kruistocht is nog maar net begonnen...

wie laatst lacht, best lacht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be