![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 november 2007 om 17:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een kleine steekproef in pakweg Chicago Business School bevestigt dit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je vraagt je toch af hoeveel er maandelijks gaat overblijven voor Adrians studie-spaarpotje, want er is geen minimumloon. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 november 2007 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dan poneer je hier heel wat... ![]() Ga |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nog zo iets als het O.C .M.W. moet er zijn maar dan anders weergeven . 1) huishuur en elect.betaald door o c m w 2) voedselbons maar geen sigaretten of zuip(alcool) 3) kleren 4) meubelen 5) verlof aan zee met kinderen 6) dokter en hospitaal 6) tramkaart 7) sinterklaas voor de kinderen 8)een speciaal voetselpakket net kerst voor kinderen alle weken een paar uur werken voor de maatschappij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Student = moet de kennis nog opdoen wijsbegeerte = wenst wijs te zijn maar is het nog lang niet! ![]()
![]() |
![]() |
#269 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=bk232214;3044433]Ik ben met u stelling voledig akkoord , de lamzakken moeten er uit en zo vlug mogelijk en niet lullen over de vergrijzing
Nog zo iets als het O.C .M.W. moet er zijn maar dan anders weergeven . 1) huishuur en elect.betaald door o c m w 2) voedselbons maar geen sigaretten of zuip(alcool) 3) kleren 4) meubelen 5) verlof aan zee met kinderen 6) dokter en hospitaal 6) tramkaart 7) sinterklaas voor de kinderen 8)een speciaal voetselpakket net kerst voor kinderen alle weken een paar uur werken voor de maatschappij[/quote Dus,zelf zijt ge daar ook met content? |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=Sickboy;3044441]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote[Dat moet je toch eens uitleggen. Een diploma heeft voor u dus geen enkele intrinsieke waarde door de inhoud van de vakken die je bestudeert, maar heeft enkel waarde als het voor de meeste mensen onbetaalbaar wordt? Is dat uw stelling?[/quote] Neen, ik zeg dat op d�*t moment een diploma nauwelijks een toegevoegde waarde heeft op uw kans op de arbeidsmarkt. Zeker een diploma wijsbegeerte is op dát vlak, nagenoeg, volledig waardeloos. Citaat:
De enige reden waarom ik nu studeer is omdat ik daar later voor bijdragen ga leveren. Dat is evident. Dus probeer me niet het gevoel aan te praten dat ik netto profiteer. Tenzij ik plots doodval - maar dat geldt in het private circuit ook - zal ik, zonder enige twijfel, netto mijn bijdragen geleverd hebben. Citaat:
Ik zie niet in waarom er een werkloosheidsverzekering zou moeten zijn. Je kan ook gewoon voor jezelf sparen. En idd. De toegangspasjes op de wegen. Natuurlijk. Dat klopt. Zal allemaal betaald moeten worden. En natuurlijk de medische verzekering. (Of de medische kosten zelf dragen, natuurlijk.) Maar ik zie het probleem niet? Kun je me eens uitleggen wát concreet het probleem is? Citaat:
Dus ik herhaal. Wat is je probleem en wat probeer je me aan te praten? Dat ik leef binnenin een systeem en dat ik gedwongen ben om binnen dat systeem te functioneren? Dat ik (en mijn moeder) bestolen worden, maar dat we (ik) dan - vanuit principes - niet een deel van ons geld zouden mogen terugvorderen? Is het dat? Dan moet ik je teleurstellen. Er is geen - ik herhaal geen - werkende mens in België die in absolute termen meer van de overheid krijgt, dan dat 'ie oplevert. Geen enkele.
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb wel al gewerkt. Ik betaal mijn studies, in zoverre ik ze natuurlijk moet betalen, zelf. Al 4 jaar. Klein detail. Ik zit nog maar 2 jaar van't middelbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het btw wel schokkend dat Flippend Rund het simpele concept van liefdadigheid niet kent ofwel niet overweegt. Zegt ook genoeg over zijn vertrouwen in 1. zichzelf en 2. de mensheid in het algemeen.
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik begrijp niet wat liefdadigheid hier ineens komt zoeken. Kun je uitleggen wat je bedoelt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een winstmarge dat, vrij evident, lager zal liggen dan wat we er nu voor betalen, natuurlijk. Ik betaal liever 100 euro, waarvan 20 euro winst, dan 150 euro, waarvan geen winst. Het eerste is privé, het tweede is overheid. Maar ik zal het nog eens vragen. Wat probeer je eigenlijk te 'bewijzen' door mij op mijn persoon te pakken? Door mijn persoonlijke situatie aan te vallen? Als ik kon kiezen, zou ik het direct zonder overheid doen. Maar ik snap perfect dat jij dat niet kunt snappen. Jij denkt dat wij 'goed' hebben gekregen van de overheid, want onze thuissituatie is niet al te rijk. Het is, op elk mogelijk onderdeel, het omgekeerde.
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof, in 'mijn' systeem, arme sukkelaars sterven op straat wegens een gebrek aan geld. Dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Stop 1 jaar met studeren,zoek een job dat het absolute minimumloon betaalt,huur een woning,zorg voor woon-werkverkeer (auto,openbaar vervoer,...),kortom,leef gewoon.Je moet natuurlijk ook meubels kopen,kosten betalen,een beetje ontspanning wil je natuurlijk ook,liefst ook internetaansluiting,enz.,enz....Na dat jaar kun je dat dan mooi "extrapoleren" (schoon woord hé ![]() Kom dan terug en lees je posts hier opnieuw... ![]() En om je voor te zijn,ik werk al 20 jaar,heb nog nooit één dag gedopt en heb geen studies gedaan na mijn middelbaar. |
|
![]() |
![]() |