![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Els Clottemans ? doodstraf indien zeker of niet vanwege passionele redenen ? Is het zeker ? Marc Dutrouw ? doodstraf indien zeker van welke feiten ? Zijn die zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelfs een haartje op de plaats van het delict vinden zou ik niet als voldoende achten voor de doodstraf. Maar wacko's zoals De Gelder die toegaf stemmen te horen die aanzette tot het vermoorden van KINDEREN , ZEER ZEKER!
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben volgende alternatieven : ontvoering, gijzeling, verkrachting, moord en criminele bendevorming en cumulatieve van enkle of allen van de voorgaande feiten Over die moord(en) ( dat zou de zwaarste straf kennen ) zijn we net het minst zeker ... op die van Weinstein na, misschien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge niet kunt duiden dat wat je zegt een vaste constante blijkt of schering en inslag dan is dat geval inderdaad uitzonderlijk.... simpelder kan het toch niet hé ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En veel meer begraven in zijn tuin. Dat zo'n man een luxe cel heeft moet ik U nog minder uitleggen. Mja, maak hem dan maar dood in mijn nederige mening. Van mij mogen ze hem met een haak door beide kloten omhoog hangen en de keel oversnijden. Als ze hem van de eerste keer hadden afgemaakt, was dit land een schandaal armer. Over andere zaken kan ik me moeilijk uitspreken omdat ik de geschiedenis van het verhaal niet ken. Maar bij types zoals Kim De Gelder en Dutroux is de doodstraf het veiligste net voor de maatschappij. Kim De Gelder is nog jong, zal dus later weer vrijgelaten worden in de maatschappij. Iets in mij zegt, we gaan er nog van horen.
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat die 100 die we met de doodstraf bedelen er zijn van het ergste slag die nu ook niet meer vrij zullen komen tenzij een enkele ontsnapping die dan nog gevolgd zou worden door een recidive met weer een dood tot gevolg. Dat zou je dus al 5x kunnen 'tolereren' in het gegeven voorbeeld. Bovendien, als je uitgaat van de states ( okay dat is niet volledig vergelijkbaar ) , zal het wel over een pak meer gaan dan 5 procent onschuldigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En gesteld dat het wel zeker is ? doodstraf ? Citaat:
![]() Maar kom... De Gelder ? Maar daar kan je dan weer pleten dat die een serieuze vijs mist.... alhoewel dat niet weerhouden is op het proces. En dan kan je inderdaad zeggen dat we daar geen rekening dienen mee te houden en ze gewoon berechten als volle verantwoorelijk en toerekeningsvatbaar.... maar dan geldt dat eveneens voor anderen, met mindere feiten, waar een serieuze schroef aan los zit of die in een vlaag van handelden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is duidelijk een soort angst dat ie het toch nog eens zou herhalen en totaal ontbreken van een maatschappelijk draagvlak om die kerel vrij te laten. Ik denk dat dat bij De Gelder zowat hetzelfde scenario zal worden, en bovendien zie ik die mogelijkheid tot vervroegde vrijlating bij dat soort daden nog teruggeschroefd worden voor dat het aan zijn beurt zal zijn. Laatst gewijzigd door praha : 17 november 2010 om 02:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dertig jaar is voldoende voor mij, maar dan wel effectief. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ontloop criminaliteit in elk aspect.
![]() |
![]() |
#293 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Maar ik geef een voorbeeld... Neem een 'zot' die niets anders doet dan de mensen die hij op straat tegenkomt de huid vol te schelden en met alles wat hij tegenkomt begint te smijten. Dat kan jaren 'goedgaan' en dat sujet gaat zelfs een lokale traditie uitmaken. Maar dan plots loopt het mis en krijgt er iemand een baksteen tegen z'n hoofd... morsdood. Zo gek als hij is kunnen we hem niet het verantwoordelijk stellen voor die dood niettemin is hij er wel de oorzaak van. Dus wat gaan we nu doen ? Wegens recentelijke feiten, en het vaststaande feit dat hij zo gek is als een achterdeur, er niks aan te doen valt, en reeds één dood veroorzaakte kan je dus opteren voor : 1) doodstraf ( beter te spreken over liquidatie daar straf inhoudt dat ge dat ook in volle besef moet gedaan hebben ) -> dan zijn we ervan af 2) levenslange detentie wegens het risico 3) loslaten ... 't was maar een eenmalig feit in zovele jaren ... het risico is beperkt en zowat even groot als een Jan Modaal een dood op zijn geweten kan hebben door schuld, opzettelijk handelen of gewoon stom ongeluk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mmm denk het niet... maar het zal ook meespelen natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Europees Commissaris
|
![]() Iedere ter door veroordeelde zal nooit meer opnieuw een misdrijf plegen. Een betere garantie voor een veilige maatschappij bestaat gewoon niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je natuurlijk in acht blijft nemen dat we de strafmaat hier niet mee zouden mogen verhogen. Als je bijvoorbeeld zou zeggen, voor moord is het doodstraf, maar voor een overval is het dan levenslang (verhoging strafmaat), dan zou je mensen kunnen hebben die bij een overval sneller tot schieten overgaan. Laatst gewijzigd door plakker : 17 november 2010 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dutroux echter ? Die mochten ze na zijn eerste reeks verkrachtingen reeds terechtgesteld hebben. De geschikte straf voor verkrachters van minderjarigen. Verder, indien hij enkel een tiende van al wat men hem ten laste legt gedaan heeft, verdient hij dubbel en dik de doodstraf. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ontvoeren is niet hetzelfde als vermoorden. Je schakelt dus over van een categorie (moorden) op de andere categorie (vrijheidsberoving), met je vergelijking ad absurdum. Iemand in de gevangenis stoppen is niet hetzelfde als iemand gijzelen., dat is dus niet onderling zonder meer vergelijkbaar. Je schakelt dus over van de ene categorie (ontvoering)op de andere categorie (gevangenisstraf), zelfs binnen je eigen vergelijking. En om je vergelijking nu nog een beetje verder ad absurdum door te trekken: als iemand je slaat, zou je logisch gesproken niet terug mogen slaan, ,volgens jouw redeneringsprocédé. Dat is dus allemaal kwatsch Laatst gewijzigd door eno2 : 17 november 2010 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Emotioneel heb ik geen enkel bezwaar tegen de doodstraf voor biezonder beestachtige moordpartijen. Integendeel. |
|
![]() |
![]() |