![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zie ik niet veel graten in het al dan niet 'verklaarbaar' zijn ( je spreekt van nuttelozer ) van crimineel gedrag, buiten daar uit te leren en het voor de publieke opinie als soelaas ( duidelijke afbakening of motivering geeft een zeker veiliger gevoel in de zin van : ons kan dat zelf niet overkomen -> zie verwarring bij geval Janssens ) te gebruiken. En wat betreft jeugbeschermingsrecht ..... ófwel aanvaardt ge dat jeugd niet volledig verantwoordelijk kan gesteld worden net omdat ze minderjarig zijn _we doen dat op andere vlakken ook_ en is die er... meer dat staat dan los van de vraag om detentie en strenger toezicht ófwel aanvaardt ge dat niet _en dat wordt gedaan afhankelijk van het geval_ voor zulke grove inbreuken en dan berecht ge ze als een volwassene |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DNA of niet, fingerprints of niet.... deze personen zijn toch beschuldigd voor een misdaad waar ze normalerwijs de doodstraf voor zouden krijgen ( of al hebben gekregen ) ?.... of niet soms ? Vervolgens is van deze personen aangetoond dat ze die misdaad niet hebben gepleegd... of niet soms ? Daar jij stelt dat die meestal wel wat anders op hunne kerfstok hebben ... had ik dat dus graag vernomen van jou |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dus daarop moet ik je het antwoord schuldig blijven. In elk geval, als er naar moordenaars gezocht word, kijken de flikken wel om te beginnen in hun smoelenboek, of er tussen hun " vaste klanten " geen zitten die bij het profiel, de werkwijze van de moord in kwestie passen. En geregeld hebben ze dan prijs, want weet je wat ? De meeste normale mensen plegen geen moorden, maar degenen die dat al eens gedaan hebben, die herbeginnen dikwijls. En zo krijgen ze die dan ook dikwijls te pakken, hetgeen perfect aansluit met wat ik jou eerder uitgelegd heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Btw denkt ge ook niet dat moest er zo'n gevalleke toch naast de misdaad waarvoor hij/zij aanvankelijk de doodstraf kreeg maar weer werd voor vrijgesproken, een gekend misdaad begaan hebben waar hij/zij eveneens de doodstraf voor zou krijgen... die doodstraf uiteindelijk toch gewoon voltrokken zijn ? Citaat:
Wat jij zegt is zoiets als éénmaal een crimineel altijd een crimineel Onafgezien daarvan ... gaat het hier om personen die beschuldigd en berecht werden een moord of iets dergelijks gepleegd te hebben en waar ze de doodstraf voor gekregen hebben... maar achteraf weer fout bleek. Hoe die personen uiteindelijk zijn uitgepikt/opgepakt staat er niet bij .. ik betwijfel of er velen uit dien smoelenbak komen. Vaak gaat dat over familiale kwesties, ruzies , verkrachting & moord, weet ik nog wat ... waar de beschuldigde onmiddellijk of vrij onmiddellijk ( aan de hand van ooggetuigen ed ) of links opgepikt werd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is HET argument tegen de doodstraf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarmee je nogmaals bewijst zowel mijn posting als mijn bron straal genegeerd te hebben. Waar anderen tenminste nog komen met argumenten waarom dit in de VS zo duur is en hoe het in Belgie goedkoper zou kunnen (minder lang door procederen, dus meer onschuldigen veroordelen) kom jij alleen maar met "ik geloof je niet". Is goed hoor, maar wat verwacht je dan van mij? De feiten heb ik al gegeven, en die geloof je niet, dus nu verwacht je een weerlegging die niet gebaseerd is op feiten?
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ze in de VS uitvoeren is mij worst, ik vind dat land niet geschikt om voor ons als voorbeeld te dienen. We moeten het beter doen dan ginder. Eenvoudiger, goedkoper, en zonder dat het oneerlijk word voor de beschuldigden. Hoe ? Daarover moet de overheid zich mischien eens buigen, ze zijn wel zo goed in allerlei belastingen uitvinden, dat ze d�*�*r nu ook maar eens iets voor uitvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Deze heer beweert dat zijn medeplichtige de moord heeft gedaan en heeft dit altijd volgehouden, erg handig om uw straf proberen te ontlopen door het op uw collega of vriend te steken. Zal die haar het enige bewijs zijn? neen, er zullen ook wel getuigenissen zijn geweest en zomeer die samen met die haar een concreet bewijs hebben geleverd, nu die haar misschien onterecht bewijs blijkt te zijn wil daarom nog niet zeggen dat al die andere bewijzen en getuigenissen vervallen en niks meer aan waarde hebben. bekijk liever eens naar de voordelen van de doodstraf voor zware criminelen. 100% zekerheid dat ze ooit nog iemand kwaad zullen doen (medegevangenen, cipiers enz) de kosten zijn lager dan levenslang onderhoud van een gevangenen en natuurlijk meer plaats voor andere lichtere criminelen om vast te zetten maar in dit kut land, kun je zonder probleem moeder en vader en zoon vermoorden en na 7 jaar gelukkig vrij rondlopen. Waarom zouden criminelen zich nog tegenlaten houden om getuigen te vermoorden, het is veel moeilijker om daders terug te vinden zonder getuigen dan met en als ze ze vinden krijgen ze toch maar 7 jaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Allez, ik vind dat mensen als zij NET wel moeten afgemaakt worden ipv plaats in te pikken in onze kostbare cellen. Maar vooral, om niet twintig jaar later terug in onze maatschappij los te laten. Hoeveel zou Dutroux en De Gelder kosten per dag?
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Minister-President
|
![]() Ik ben niet pro of contra maar hier een korte bedenking. Stel dat we jaarlijks 100 criminelen executeren. 5 van hen zijn onschuldig. Is die schade groter dan de criminelen die in de toekomst terug vrij komen en hervallen in hun slechte gewoontes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Is uw vrouw ambetant aan het doen? Maak die kapot hè, op zes jaar en zes maanden ben je er vanaf." Hij is inderdaad ervaringsdeskundige, hij had er dertien jaar voor gekregen.
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie doet beter ? Goedkoper ? Doeltreffender ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Banneling
|
![]() Ik ben tegen de doodstraf..
Ik gun levenslang veroordeelden die opgesloten zitten in middeleeuwse forten deze verlossing niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel zijn er dat niet. Ik kan geen enkele bedenken buiten Dutroux en Horion.
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft niks met logica te maken.... dan zou ge een ontvoerder ook niet van zijn vrijheid mogen gaan beroven omdat ge dan als maatschappij net hetzelfde zou doen als datgene waar die persoon voor veroordeeld dient te worden. |
|
![]() |
![]() |