![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm, dit is niet echt hoe ik het bedoelde, maar ik denk dat als ik hier op in ga, dat we nogal offtopic gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik poneerde bij het eerste een hypothese die als uitbreiding dient voor een hypothese uit de evolutiebiologie die stelt dat zoogdierevolutie vaak splitst in een robuuste en een verfijnde variant. Ik stel hierbij nergens dat de Homo Sapiens Robustus minder rechten dient te genieten dan een dier. Meer zelfs, ik pleit voor volwaardige opvang van deze soort. Bij het tweede heb ik toch nergens gesproken over onverdoofd laten ontbinden van Turkse Nederlanders? En die vogel was het inderdaad niet oneens met mijn mening. Dan heeft het toch geen zin voor mij om de vogel slecht te behandelen? Citaat:
Het is maar waar je de grens trekt. Wij hebben flink wat genen gemeenschappelijk met de boerenkool. Dus mensen doen doorgaans dit: zij kiezen een niveau voorbij welk zij dingen gaan zien als "gelijkwaardig", en daaronder niet meer. Ik ben daar tegen, tegen dat hypocriet homomorfisme. Dat doet mij denken aan Spaanse theologen tijdens Cortez. "Aanvaarden wij de indiaan als mens, of mogen wij hem gebruiken en verkrachten?". Waarbij uiteindelijk de indiaan en de neger de status van mens verkregen. Nee, ik pleit voor heteromorfie. Het aanvaarden dat er verschillende soorten bestaan, fictief of niet, en het trachten te aanvaarden ervan met hun eigenaardigheden en gebreken. Dit in tegenstelling tot de hypocriete makkelijke binnenweg waarbij men zichzelf sust door te zeggen "ach, dat zijn toch geen mensen". Dus dat onderscheid van hoger of lager dan "de mens" onderschrijf ik niet. Het minachten van dieren is overigens afkomstig door teveel aan stoffige filosofen en een gebrek aan buitenkomen. Dan gaat men dieren theoretiseren. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Burger
|
![]() Hahahahahahha... hahahah
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Burger
|
![]() Blij dat u er zelf de grap van inziet.
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hahahahah... Muuuaauauauauhahahah
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Noem dat hypocrisie voor mijn part, ik noem het realisme. En bekijk de dingen zoals ze zijn : scholen zijn nog katholiek in naam, maar daar stopt het ook. Er is geen noemenswaardig verschil tussen het atheneum en het college. Nu de oude garde op pensioen is, is het getsjeef aan de ene kant en het rabiaat anti katholieke aan de andere kant zo goed als uitgestorven. Zo is het bij ons tenminste. In mijn jeugd was dat nog heel anders. Het schoolhoofd van de (katholieke) lagere school hier die ik goed ken zegt dat zo : "wij zijn als jonge leerkracht echt katholiek, en onderschrijven per definitie alles wat men ons voorschotelt omdat we geen keuze hebben. Tot we onze benoeming op zak hebben en dan worden we de leerkracht die we nu zijn. " Ik vond dat een zeer realistische kijk op hoe een school nu evolueert in de maatschappij zoals ze in werkelijkheid is. Laatst gewijzigd door peter1962 : 14 juni 2012 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken namelijk meerdere mensen die een opleiding godsdienstleerkracht volgen, en die zeggen net dat ze héél veel vrijheid hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Huilen over een broodmaaltijd die amper katholiek is. ![]() Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 14 juni 2012 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oh neen is da mens terug...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, zo"n Zwanworstje, dat is kunst. Als je ziet dat dit eigenlijk van snuit gemaakt is, en ze kunnen daar dan zo'n mooi worstje van maken, dat is kunst.
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zeer goede actie.
Meer van dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mij moet dat helemaal niet "alleen halal" zijn. Hoewel ik er op zich bijvoorbeeld geen problemen mee zou hebben dat jongeren eens een koshere maaltijd klaarmaken (behalve dat er ook daar weer het probleem is van onverdoofde slacht).
Maar zoals ik begrepen had van de schooldirectie waren de leerlingen vrij om een alternatief mee te brengen als ze dat niet wilden eten. Maar het VB wil meer dan dat eh, ze willen gewoon die multiculturele invloeden weg, willen terug monocultuur (voor zover dat er ooit is geweest), en daar horen al die 'vreemde' dingen niet bij. Dat is natuurlijk onrealistisch. Het jammere aan deze zaak is dat ze de dierenrechtenbeweging, waar ik mezelf toe reken, die ijvert voor een beter welzijn van huis- en landbouwdieren (van geboorte tot de slacht), schade toebrengt. Er zijn verschillende voorstellen om onverdoofde slacht te verbieden, maar acties als deze zorgen enkel voor méér weerstand bij de moslimbevolking, omdat ze er een vorm van racisme inzien. En na acties als deze kan ik hen dat ook niet kwalijk nemen. Toen ik FDW bezig hoorde kon ik alleen maar denken: "en zo zijn we weer 100 stappen achteruit om iets te doen aan de onverdoofde slacht". Uiteindelijk zijn de dieren weer gewoon de dupe.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 14 juni 2012 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |