Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2016, 16:12   #281
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja, die van u. Ik ben eigenlijk veel te goed voor deze wereld.Nee, eigenlijk niet.Dat een ultra libertair als gij dat durft te beweren! Ga maar rap uw mond spoelen! Gij zijt de laatste persoon op deze wereld die vindt dat mensen mekaar moeten helpen!
Tuurlijk dat. Ik heb mooie ogen die troost geven.
Veel te goed voor deze wereld ? Toch maar niet voor uw vriend...die heb je laten vallen

Kleuterjuf van mij ? Ik herinner me niet dat je destijds zou hebben beweerd dat het de bedelaars zijn die de slimmeriken zijn ?

Maar ik zal het eens vragen aan mijn buurman zijn loebas zo zijn we zeker.

De groeten aan uw gekke vriend en aan die dutskes van ouders.......wat een miserie...

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 september 2016 om 16:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 16:48   #282
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Begint elke post daarmee! Doen!
Van af het moment dat gij beweert dat de mens een 'special place' heeft.
100 000 jaar?? Halloooooo??? Wéét gij dat dan niet?

Sorry, maar hier reageer ik zelfs niet op!
Ok, je hebt gewonnen, tegen dergelijke argumenten kan ik niet op.

Natuurlijk reageer je niet, gewoon omdat je geen antwoord kunt geven.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 21:46   #283
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ok, je hebt gewonnen, tegen dergelijke argumenten kan ik niet op.

Natuurlijk reageer je niet, gewoon omdat je geen antwoord kunt geven.
Kijk; ik heb niets tegen u, maar ge moet wel iets of wat kwaliteit leggen in uw antwoorden, ok? Als ge al schrijft dat honden 100 000 jaar geleden werden gedomesticeerd ...sorry, maar ik haak af... ge kunt dat googlen, ge weet dat toch hé?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2016, 21:49   #284
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Veel te goed voor deze wereld ? Toch maar niet voor uw vriend...die heb je laten vallen
Ik ben en moreel hoogstaand mens die niemand in nood laat vallen.
Citaat:
Kleuterjuf van mij ? Ik herinner me niet dat je destijds zou hebben beweerd dat het de bedelaars zijn die de slimmeriken zijn ?
Uw geheugen laat u in de steek.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 september 2016 om 21:51.
Oud 25 september 2016, 23:17   #285
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik raad iedereen aan deze video eens te bekijken, voor ze een oordeel gaan vellen. Dit is de bloederige realiteit, die graag onder de mat geschoven wordt:

https://www.youtube.com/watch?v=InLe...has_verified=1

Ja, het is geen mooi zicht. Nog steeds geen bezwaar?
Oud 26 september 2016, 10:21   #286
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk; ik heb niets tegen u, maar ge moet wel iets of wat kwaliteit leggen in uw antwoorden, ok? Als ge al schrijft dat honden 100 000 jaar geleden werden gedomesticeerd ...sorry, maar ik haak af... ge kunt dat googlen, ge weet dat toch hé?
Dit heb ik ook gedaan. Uit Wikipedia haal ik:

Het eerste gedomesticeerde dier was de hond. Er zijn genetische aanwijzingen dat honden reeds meer dan 100.000 jaar geleden werden gedomesticeerd.[1] Dit kan betwist worden, maar er zijn alleszins grafresten gevonden van honden die dateren van zo'n 14.000 jaar geleden.[2]

Ok, het kan betwist worden maar zo stom lijkt het me ook niet.

Laat ons zeggen dat de eerste zoogdieren ontstonden 210 miljoen jaar geleden (ook van wikipedia), dan spreken we over een fractie van de totale tijdspannen van het bestaan van zoogdieren (0,05%). Is het dan belangrijk indien het 0,05 % is of 0,01% of 0,001% is? Ik denk het niet.

Het is wel belangrijk indien men een argument wenst te vinden om toch maar op bepaalde vragen niet te moeten antwoorden.
Oud 26 september 2016, 10:35   #287
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik raad iedereen aan deze video eens te bekijken, voor ze een oordeel gaan vellen. Dit is de bloederige realiteit, die graag onder de mat geschoven wordt:

https://www.youtube.com/watch?v=InLe...has_verified=1

Ja, het is geen mooi zicht. Nog steeds geen bezwaar?
Ik denk dat iedereen goed genoeg beseft dat dat geen mooi zicht is

Maar denk jij nu echt dat wij u geloven dat het euh, 'properder' is met een kapstok in een steegje?? Post daar anders eens een filmke van

Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 11:19   #288
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er geniaal aan wat kwispelen met uw staart ?? Leg dat eens uit
Lees het boek 'The selfish gene' van Richard Dawkins en u begrijpt perfect wat Geertvdb bedoelt .
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 11:54   #289
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Lees het boek 'The selfish gene' van Richard Dawkins en u begrijpt perfect wat Geertvdb bedoelt .
Waarom? Het is niet de hond die intelligent is. De hond is zelf maar een drager van het gen dat hem doet kwispelen. Het is het gen dat zichzelf in stand houdt.

Ik denk dat we perfect begrijpen wat Geertvdb bedoelt en waar hij naartoe wilt maar dit boeit me helemaal niet. Het intrigeert me meer waar hij niet naartoe wilt.
Oud 26 september 2016, 12:02   #290
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom? Het is niet de hond die intelligent is. De hond is zelf maar een drager van het gen dat hem doet kwispelen. Het is het gen dat zichzelf in stand houdt.
Inderdaad en blijkbaar is het een erg succesvol gen. Met een minimale moeite wordt het gen doorgegeven.

Wat maakt, vanuit het standpunt van genen bekeken, de mens als drager zo speciaal?
Oud 26 september 2016, 12:08   #291
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dit heb ik ook gedaan. Uit Wikipedia haal ik:

Het eerste gedomesticeerde dier was de hond. Er zijn genetische aanwijzingen dat honden reeds meer dan 100.000 jaar geleden werden gedomesticeerd.[1] Dit kan betwist worden, maar er zijn alleszins grafresten gevonden van honden die dateren van zo'n 14.000 jaar geleden.[2]

Ok, het kan betwist worden maar zo stom lijkt het me ook niet.

Laat ons zeggen dat de eerste zoogdieren ontstonden 210 miljoen jaar geleden (ook van wikipedia), dan spreken we over een fractie van de totale tijdspannen van het bestaan van zoogdieren (0,05%). Is het dan belangrijk indien het 0,05 % is of 0,01% of 0,001% is? Ik denk het niet.

Het is wel belangrijk indien men een argument wenst te vinden om toch maar op bepaalde vragen niet te moeten antwoorden.
Ik wou niet reageren op een vraag van u! Kijk zelf maar na, maar op uw opmerking over het kwispelen.

Ik moet wel toegeven dat mijn opleiding als antropoloog misschien mij overgevoelig maakt voor dommigheden in mijn interesseveld, maar geen enkel bewijs is er gevonden voor domesticatie van honden in de vindplaatsen van de homo Sapiens voor 15 000 jaar geleden. Wat overeenkomt met de genetische analye van 1 van de oudst gevonden hond DNA resten in Engeland.
Oud 26 september 2016, 12:19   #292
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB;8247 411
Neen! Er is niet 1 gen dat hem doet kwispelen. Er is een hele combinatie van genen waardoor de hond perfect is aangepast aan de mens, tot het begrijpen van de menselijke taal toe. Wat de hond ervoor terugkrijgt is veel meer dan de (genetische)inspanning die de hond heeft moeten leveren.
Citaat:

Ik denk dat we perfect begrijpen wat Geertvdb bedoelt en waar hij naartoe wilt .
Die indruk heb ik niet echt.
Citaat:
Het intrigeert me meer waar hij niet naartoe wilt.
Ik wil overal naartoe!
Maar uw opvatting dat de mens een speciale plaats in de dierenwereld heeft is gewoon niet waar. U bent een antropocentrist die het zelfs niet eens wil toegeven
Oud 26 september 2016, 12:44   #293
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik wou niet reageren op een vraag van u! Kijk zelf maar na, maar op uw opmerking over het kwispelen.

Ik moet wel toegeven dat mijn opleiding als antropoloog misschien mij overgevoelig maakt voor dommigheden in mijn interesseveld, maar geen enkel bewijs is er gevonden voor domesticatie van honden in de vindplaatsen van de homo Sapiens voor 15 000 jaar geleden. Wat overeenkomt met de genetische analye van 1 van de oudst gevonden hond DNA resten in Engeland.
So what? Dit zelfs niet belangrijk. Wat belangrijk is dat de hond zich afgesplitst heeft van de andere zoogdieren, net zoals de mens trouwens en dat verschillende zoogdieren niet gedomesticeerd zijn en de hond wel, met daarbij de vraag, vanaf welk moment, en daarvoor niet noodzakelijkerwijze in tijd maar eerder in functie, was de hond dan wel geschikt voor domesticatie?
Oud 26 september 2016, 12:48   #294
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen! Er is niet 1 gen dat hem doet kwispelen. Er is een hele combinatie van genen waardoor de hond perfect is aangepast aan de mens, tot het begrijpen van de menselijke taal toe. Wat de hond ervoor terugkrijgt is veel meer dan de (genetische)inspanning die de hond heeft moeten leveren.
Die indruk heb ik niet echt. Ik wil overal naartoe!
Maar uw opvatting dat de mens een speciale plaats in de dierenwereld heeft is gewoon niet waar. U bent een antropocentrist die het zelfs niet eens wil toegeven
Uit Wikipedia haal ik het volgende:

Antropocentrisme is het exceptionalistische idee dat de mens het middelpunt van het bestaan is.

Indien dit de definitie is van Antropocentrisme dan deel ik die overtuiging totaal niet. Er is een verschil tussen te stellen dat de mens een speciale plaats heeft in de dierenwereld en te stellen dat het het middelpunt van het bestaan is.

Eender welke vorm van relativeren lijkt jou vreemd te zijn.
Oud 26 september 2016, 14:15   #295
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben en moreel hoogstaand mens die niemand in nood laat vallen. Uw geheugen laat u in de steek.
Behalve uw vriend. Je had hem moeten verwittigen dat kopballen slecht zijn voor de hersenen.

Nu blijven die ouders alleen achter met hun verdriet. Een echte schande. En het was op de koop toe hun enig kind.
Oud 26 september 2016, 14:25   #296
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over het feit of het al dan niet kwispelen met de staart iets heeft te maken met een hoogstaande intelligentie.

Het is niet meer of minder dan een uitdrukking van plezier of geluk van die hond.....Een hond kwispelt wel voor allerhande redenen met zijn staart. OOk als hij een ander hondje graag mag......En hond toont ook al eens zijn tanden om allerhande redenen......

Zelf zie ik daar weinig geniaals in.

Ik denk dat het lezen van een boek van Midas Dekkers in dat opzicht wel zinvoller zal zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 september 2016 om 14:30.
Oud 26 september 2016, 14:40   #297
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over het feit of het al dan niet kwispelen met de staart iets heeft te maken met een hoogstaande intelligentie.

Het is niet meer of minder dan een uitdrukking van plezier of geluk van die hond.....Een hond kwispelt wel voor allerhande redenen met zijn staart. OOk als hij een ander hondje graag mag......En hond toont ook al eens zijn tanden om allerhande redenen......

Zelf zie ik daar weinig geniaals in.

Ik denk dat het lezen van een boek van Midas Dekkers in dat opzicht wel zinvoller zal zijn.
Maar eerst ging het over het feit of de mens al dan niet een speciale plek heeft in het dierenrijk. De hond was maar een voorbeeld van een eveneens erg succesvolle overdrager van genen.
Oud 26 september 2016, 14:55   #298
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad en blijkbaar is het een erg succesvol gen. Met een minimale moeite wordt het gen doorgegeven.

Wat maakt, vanuit het standpunt van genen bekeken, de mens als drager zo speciaal?
Als gen bijvoorbeeld zou ik me liever in de mens nestelen want dan is de kans groter dat ik mijn territorium kan uitbreiden. De mens zou ooit wel eens kolonies in de ruimte kunnen bouwen en reizen naar andere planeten. Als ander dier ben je dan afhankelijk van wat de mens meeneemt. Dit zou een kwispelende hond kunnen zijn maar het zou ook een konijn kunnen zijn omdat dit meer geschikt is voor de consumptie. Al bij als moet men zuinig zijn van wat men meeneemt in de ruimte.
Oud 26 september 2016, 17:08   #299
geertvdb

Standaard

Citaat:
Behalve uw vriend. Je had hem moeten verwittigen dat kopballen slecht zijn voor de hersenen.

Nu blijven die ouders alleen achter met hun verdriet. Een echte schande. En het was op de koop toe hun enig kind.
Ik wist eigenlijk van niets. Hij zat op kot in Brussel, ik zat nog in de middelbare in een Antwerps college. Ik was zo onschuldig toen. Ik wist zelfs niet dat cannabis bestond.

Maar nu ben ik dus een fervente tegenstander van drugs. Dus zijn lijden is al bij al misschien toch niet voor niets geweest.
Oud 26 september 2016, 17:13   #300
geertvdb

Standaard

Citaat:
Uit Wikipedia haal ik het volgende:

Antropocentrisme is het exceptionalistische idee dat de mens het middelpunt van het bestaan is.

Indien dit de definitie is van Antropocentrisme dan deel ik die overtuiging totaal niet. Er is een verschil tussen te stellen dat de mens een speciale plaats heeft in de dierenwereld en te stellen dat het het middelpunt van het bestaan is.
Ik zie eerlijk gezegd geen enkel verschil.
Ge moet ook niet te veel opzoeken op wiki,; daar staat veel onzin op.
Citaat:

Eender welke vorm van relativeren lijkt jou vreemd te zijn.
Laten we vooral niets relativeren. Wat is het verschil tussen uw opvatting dat de mens een 'special place' heeft en een racist die vindt dat de blanken een 'special place' heeft?

De argumentatie is exact hetzelfde. Op dit forum zijn er enkele racisten die claimen dat zwarten dommer zijn dan blanken. Hetzelfde argument dat u gebruikt. Ik kan u de threads geven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be