![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
In een onafhankelijk VL zal dat spoedig herleid worden tot 0% want dan zullen de eveneens onafhankelijke Brusselse bestuurders volledig hun zin doen. Wat meteen de reden is dat ik vierkant daartegen ben. De uitdaging is dus niet de Vlaamse onafhankelijkheid maar de Taalreconquista van Brussel. Het zou kunnen maar de Vlaamse politici weigeren van daarin te investeren omdat het te veel zou kosten: eerst het geld en dan de taal. Het geld is gansch het volk. ![]() Het hemeltergende is dat we een historisch momentum passen: de vraag naar NL-onderwijs is zeer groot maar men stuurt anderstalige kindjes weg omdat er geen plaatsen zijn. Lees: omdat de Taalreconquista helemaal niet op de agenda staat.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 juli 2022 om 20:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=173954 x
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 juli 2022 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=169286 En dit is mijn alternatief: https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2188 x
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 juli 2022 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want bij onafhankelijk:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 juli 2022 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
daarom dat Brussel beter bij Vlaanderen kan komen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 juli 2022 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Heb ik dan iets anders beweerd ? Maar in de praktijk kan Vlaanderen kan nooit onafhankelijk worden zonder een onderhandeling. En onderhandelen zal neerkomen op het volledige verlies van Brussel. Plus waarschijnlijk de faciliteitengemeenten en wie weet welke gemeenten nog.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 juli 2022 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 juli 2022 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Europees Commissaris
|
![]() Hm...we zitten naast mekaar. Ik kan u niet volgen. Wat bedoelt ge nu ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
'Je krijgt wat je hebt' is het principe. Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 juli 2022 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En bovendien, hoort Brussel volkenrechterlijk wel tot Vlaanderen ? Of heeft Brussel zich integendeel konstitutioneel losgemaakt van Vlaanderen, of ge het nu graag hebt of niet ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 juli 2022 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
net als de Krim bij Oekraïne kwam na de val van de USSR ook al woonden er veel Russen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 juli 2022 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de nieuwe beleidsverklaring van de Brussels minister-president werd niet gesproken over het massale budgettaire tekort en de enorme schuld. Niets aan de hand dus, het stadsgewest gaat voort zoals het bezig is. Vlaanderen zal wel bijpassen als de financiële markten de kraan toedraaien.
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je veel landen opsommen waar bijna niemand je begrijpt wanneer je de taal van de meerderheid spreekt in de hoofdstad?
Kan je je voorstellen dat men in Bern niet in het Duits zou terechtkunnen? Of in Ottawa niet in het Engels? |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me redelijk uniek op wereldvlak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn nog altijd Walen die denken dat iedere Belg wel Frans spreekt. Ik heb er zo gekend. Marginaal, inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Europees Commissaris
|
![]() Een sprekende vergelijking.
ET CELA POUR LA PLUPART DES GRANDES VILLES DU MONDE ! Eh oui... si nous comparions…………… New York et Bruxelles New York 8.5 millions d’habitants Bruxelles 1.2 millions d’habitants 5 Boroughs (arrondissements) 19 communes 1 Maire 8 Ministres 5 Adjoints 89 Députés 5 Présidents d’arrondissement 190 Bourgmestres et échevins (+-) 51 Conseillers 530 Conseillers communaux (+-) Bref 62 personnes dans ce gouvernement Bref 817 personnes dans ce bourbier. New York et Bruxelles New York 8.5 millions d’habitants Bruxelles 1.2 millions d’habitants 5 Boroughs (arrondissements) 19 communes 1 Maire 8 Ministres 5 Adjoints 89 Députés 5 Présidents d’arrondissement 190 Bourgmestres et échevins (+-) 51 Conseillers 530 Conseillers communaux (+-) Bref 62 personnes dans ce gouvernement Bref 817 personnes dans ce bourbier. Voil?* où trouver des économies importantes au lieu de nous assaillir de taxes de toutes sortes... |
![]() |
![]() |