![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je geeft bestuurders immers vrijgeleide om te rijden aan de maximale snelheid die de wetgeving voorschrijft, ook al leent de situatie zich daar niet toe. Naar jouw eigen zeggen heeft hij immers het recht, maar niet de plicht om zijn snelheid aan te passen; het enige dat jij belangrijk vindt is dat hij niet boven de aangegeven maximale snelheid gaat. Als je leert inzien dat die redenering kortzichtig en gevaarlijk is, dan maak je al een hele stap vooruit. Het enige dat je dan nog moet leren inzien, is dat diezelfde redenering in twee richtingen opgaat. Tenzij je variabele, digitale borden gebruikt, is het bullshit in het kwadraat om te gaan stellen dat de absolute snelheid die op dat bord aangegeven staat, de absolute en enige waarheid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als je dageljks op de baan bent zie je toch "geschoten kemels" naar believen, veegt er een deel van de chauffeurs hun kont aan de regelgeving en rijden maar op? Zet die op film en je kan die operatie zonder twijfel zelfbedruipend maken wat u de mogelijkheid geeft er MEER op de weg te sturen en zodanig aktief aan de veiligheid te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U leest totaal verkeerd. Nergens heb ik dat gesteld. Ik heb zelfs al meerdere keren betoogd dat er natuurlijk een interpretatie nodig is... overeenkomstig de wet en de noodsituatie die zich kan voordoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus u zou de invoering van een Red Flag Act ook toejuichen?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verkeersbeleid wordt te eenzijdig toegespitst op automobilistje pesten: als men dan toch de verkeersveiligheid ter harte wil nemen, dan moet men zo eerlijk zijn de zwakke weggebruikers ook draconisch te controleren en te beboeten.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed; als je zelf al gaat toegeven dat interpretatie nodig is, dan geef je zelf toe dat die snelheidsborden niet de absolute waarheid vormen. Nu enkel nog leren beseffen dat dit naar de twee kanten opgaat, en dat het niet selectief toepasbaar is op één richting en niet op de andere richting, enkel en alleen om je gebrekkige standpunt te onderbouwen. En verder doet jouw wettenfetish er weinig toe; als jij jezelf wil wijsmaken dat je veilig rijdt omdat je je aan de snelheid houdt, dan doe je maar. Ik pak het liever niet zo simplistisch aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik blijf rijden zoals ik rijd, en ik weet zeker dat ik veiliger rijd dan het gros van de bestuurders. Kan je daar niet mee leven, dan is dat jouw probleem, niet het mijne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Uit wie zijne zak komt dat denkt ge?Inderdaad,de belastingbetaler!!! Ik weet niet of je kinderen hebt maar ik vraag me af of je voor je kinderen even tolerant zou zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Aangepaste" snelheid is een veel gehoord argument, men kan zulke beslissing echter niet overlaten aan het gros van de chauffeurs. Daarom dat een algemene regel niet slecht is. De tijdswinsten door af en toe, als het toevallig even kan, een paar km/u sneller te rijden, zijn ten andere ook verwaarloosbaar. Daarom is het ook no big deal dat die paar percent van exceptionele chauffeurs zich ook aan die algemene regel moeten houden.
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel duidelijk heb ik onderstreept dat onze snelheidsbeperkingen aangeven welke snelheid je niet hoort te overschrijden. De wetgever verplicht dus niemand 70 km/u te rijden op een weg waar dergelijke borden zijn. Iemand mag gerust ook 50 km/u rijden, zonder dat hij daarom een strafbaar feit stelt. Als diezelfde automobilist evenwel 90 km/u gaat rijden, begaat hij een overtreding. De wetgever heeft immers de maximumsnelheid bepaalt. Als automobilist heeft men evenwel ook de taak zijn rijstijl aan te passen aan het verkeer, de drukte en de omstandigheden. Bij een glad wegdek is het misschien onverantwoordelijk 70 km/u te rijden, alhoewel daar wel een bord staat. Je gaat dus lager rijden om zo ongevallen te vermijden. Als het heel druk is, en de verkeersstroom gaat slechts aan 30 km/u, dan is het aan iedere automobilist zijn rijsnelheid hieraan te passen, ook al wijzen de borden 70 km/u. Ook hiermee vermijdt men ongevallen. En het omgekeerde is ook waar in bijzondere omstandigheden: moet men sneller gaan rijden om een ongeval te vermijden, dan kan dit gerechtvaardigd worden. Nooit wordt een snelheidsovertreding aanvaardbaar wanneer men uit eigen wil en los van de omstandigheden 100 km/u gaat rijden in plaats van de voorgeschreven 70 km/u, louter en alleen omdat de weg volgens de automobilist er verlaten bij ligt. Dit is geen noodsituatie en bijgevolg heeft de automobilist geen enkele vrijheid zijn snelheid hoger te bepalen dan aangegeven. Hij zal dan ook, bij controle, beboet worden. De snelheidsborden geven altijd de absolute waarheid aan. En die is (zoals ik al drie keer voor u uitlegde): de maximum snelheid die men mag rijden, de omstandigheden in acht genomen wel te verstaan. Hoger mag niet, tenzij er een noodsituatie ontstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Amuseer jij je maar met je regeltjesfetish en maak jij jezelf maar wijs dat je mr safety himself op de baan bent, dan zal ik dat ook doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat de discussie hoegenaamd niet over, zelfs al probeert u het voortdurend daarover te hebben. Maar om dit even uit de wereld te helpen: natuurlijk heeft men als automobilist de plicht de snelheid aan te passen aan de omstandigheden, maar bij niet-noodsituaties kan men geen enkele wettige en wettelijke reden inroepen die het negeren van een maximumsnelheid redelijk en aanvaardbaar maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval, u bent overduidelijk niet bereid te lezen wat er staat en uit gebrek van argumentatie kleeft u dan maar iets op mijn hoofd wat ik nooit heb geschreven of gesuggereerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |