![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() Ik heb vrij veel rondgereden in Den Haag en Rijswijk. Dat zijn van die steden waar de brede 4 vakkige 50 per uur banen schering en inslag zijn. En toch houden de mensen zich er netjes aan. Omdat er overal flitsbakken staan ? Misschien, maar er wordt allesinds niet zoveel over geklaagd als in Belgie.
Verkeer dat wat trager loopt, is ook minder chaotisch. Snel verkeer kan vaak niet voor iedereen: ouderen van dagen, mensen met oudere autos, mensen die gewoon graag wat trager rijden.....op een autosnelweg rij ik vaak op mijn gemak 100, en als ik dan een camion wil inhalen via het linkerrijvak (tegen 120), zit er meteen een hele tros wagens van duitse makelij achter mij die dringen om voorbij te kunnen, op 2 m van mijn bumper. Dat is gevaarlijk. En de optie dat je met moderne autos snel over de toegelaten snelheid heen gaat: jazeker, 70 in 5de rijden is niet gemakkelijk...schakel dan terug naar 4de ? Dat is wat ze me op de rijschool hebben geleerd om te voorkomen sneller te rijden als toegelaten. En het werkt goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Superboetes -Verplichte gordeldracht, ook achterin -verboden te eten of te drinken achter het stuur -verboden te bellen achter het stuur -derde remlicht was verboden, nu verplicht -opslagen van andere boetes -verlagen alcoholpromillage -tuningwet (hoe meer men betaald, hoe meer er toegelaten is) -verplicht reflecterende voorste nummerplaat -... Nu vinden jullie dat allemaal normaal, maar vroeger was dat allemaal niet eh
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 20 november 2007 om 07:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, vroeger... Er is ook nog een tijd geweest dat men het normaal vond dat een auto voorafgegaan hoorde te worden door iemand met een rode vlag...- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het niet beantwoord aan de mogelijkheden, rijden we ook geen 140/150, leer dat ook eens.
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dat derde remlicht is heel interessant. En als u de verplichte gordeldracht niet snapt, zegt dat gewoon veel over uw, laag, bevattingsvermogen. Ik heb zelf aan den lijve mogen ervaren welk een redding het is de gordel te dragen. Kom dus niet af met die onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Europees Commissaris
|
![]() Er kunnen niet genoeg flitspalen staan, vind ik. Ik zie dagelijks dat er bvb in mijn straat veel te hard gereden wordt, waardoor er voor mijn deur al verschillende doden en zwaargewonden zijn gevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() wtf ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
primo: ik heb geen beroepsbetuttelaars nodig om me tegen mezelf te beschermen; dat men gordeldracht verplicht maakt voor minderjarigen etc... daar kan ik inkomen. secundo: ik heb er lak aan om kritiekloos op m'n buik te gaan liggen voor de overheid zoals jij blijkbaar probleemloos doet, Jan... Voor mijn part mag de overheid regeltjes uitvaardigen �*ls ze ook de verantwoordelijkheid opneemt waar ze dat op een onoordeelkundige manier doet. M.a.w. als de slechte staat of inrichting van de weg een rol kan gespeeld hebben in een ongeval, dan moet de overheid ook in de kosten delen. (véél meer dan vandaag het geval is) En dat geflits... daar moet ook maar eens een motivatie bijkomen in die zin dat klaarblijkelijke excessen uit de wereld moeten. Nogmaals: ik moet de laatste tijd écht veel meer moeite doen om me aan die diarrhee van regeltjes te kunnen blijven houden. Ik ben niet van slechte wil, maar ook geen vod die zich aan het 'automatische gelijk' van de hogere overheid conformeert.
![]() |
![]() |
#275 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten andere, het ongeluk werd veroorzaakt door iemand die aan overdreven snelheid door een bebouwde kom raasde, mij had te laat opgemerkt en dus geen voorrang meer kon geven, waardoor hij tegen me knalde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, nul op tien. U moet dringend de verkeersreglementering nalezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, ik draag de gordel in de eerste plaats niet omdat het verplicht is, maar mijn hoofdreden is dat het veilig is en me beschermt in noodgevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen hebben we ons echter wel aan de regels te houden. Dat is loyaal burgerschap dat ervoor zorgt dat een maatschappij kan functioneren. Als iedereen immers voor zichzelf gaat bepalen hoe het hoort en wat de grenzen zijn, komen in een situatie terecht waarbij iedere orde ontbreekt en dat ook niet ten goede zal komen aan het geheel van de burgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |