![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#31701 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.opgelicht.nl/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31702 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
http://www.historischnieuwsblad.nl/n...ernegotie.html
![]() |
![]() |
#31703 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tot aan WOII zijn de betrekkingen zelfs vrij slecht gebleven. NL interesseerde zich voor geen meter meer in België/Vlaanderen, een afgedane zaak. Zolang ze maar niet weer eens plannen hadden binnen te willen vallen, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31704 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31705 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31706 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31707 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ach, je weet hoe het is. Eigen scheten stinken niet.
![]() |
#31708 |
Banneling
|
![]() En als ze te hard beginnen te stinken...is er nog altijd Belgie....
Gehaaide Hollanders lichten nu ook Belgen op http://www.clint.be/actua/gehaaide-h...-ook-belgen-op |
![]() |
![]() |
![]() |
#31709 | |
|
![]() Citaat:
Wat we in die 400 jaar gezamenlijk zouden hebben gekregen zal bar weinig zijn Laatst gewijzigd door Adrian M : 20 november 2013 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31710 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat waren ondernemers. Mannen die voelden dat er zaken te doen waren. Niet bang thuis onder moeders paraplu bleven zitten. Maar gewoon risico's namen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 november 2013 om 01:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31711 | |
|
![]() Citaat:
Vrienden bestaan niet, alleen bondgenoten zolang het uitkomt. Dat NL kamerleden bij ons de Benelux liever opgeheven willen zien zegt genoeg. Het is dat Timmermans dit tegenhoudt. De praktijk is dat ieder land en regio z'n eigen weg zoekt. Valt een economisch samen gaat het gelijk op dan wel zoekt men z'n heil elders. Defensie, gemeenschappelijk belang? Mooie woorden in het openbaar, maar de praktijk laat zien dat er geen spaan van terecht komt. De samenwerking van NL is vrijwel geheel gericht op Duitsland, UK, US en Noorwegen. Enige uitzondering is de Marine. Voor België geldt nauwelijks een andere keuze dan aansluiten waar ook NL z'n samenwerking heeft gezocht, of richting Frankrijk verder uitbreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31712 |
|
![]() Zoals u aangeeft .... ondernemers. En u denkt zeker dat ze een schip erop uit lieten trekken, we gaan een stukkie varen, zien wel wat we tegenkomen in de hoop op mogelijk winst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31713 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waren het godsdiensttwisten? Die tellen niet meer mee. Was het de industrie? Daar doen we nu wat destijds onvrede veroorzaakte. Was het de infrastruktuur? Die zijn we vandaag versneld aan het uitbouwen. Was het de taaldwang? Die speelt in Vlaanderen niet mee. Was het de ekonomie? Daar zitten we met een tegenstelling die heel Europa aan het barsten brengt, en die N-euro/Z-eurogrens loopt -jawel- dwars door België. Ik zie nog steeds te veel de verwarring tussen Vlaanderen en België opduiken. Dank zij het verdragsrecht is daar in het Noorden iets schuchter aan het schuiven gegaan, en dan nog enkel omdat het begint door te dringen dat Vlaanderen en Nederland torenhoge gezamenlijke strategische belangen hebben. Zelfs die Antwerpenaar die liever met een Marokkaan in bed lag verkiest nu samenwerking in plaats konkurrentie wat onze havens betreft. Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil?
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31714 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31715 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hebben de Fransen zich die vragen gesteld toen ze gebied na gebied annexeerden van de Nederlanden en Duitsland ? Stelt men zich die vragen als door annexatie na een oorlog een gebied groter wordt? En hier gaat het zelfs niet eens over annexatie maar hereniging !
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 november 2013 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31716 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dergelijke sentimentaliteit treft men helaas steeds weer aan als het gaat over staats(her)vorming. Wie al dan niet van wie houdt, zou echter niet de minste rol horen te spelen als het daarover gaat. Een ideale staatsvorming gebeurt op grond van rationele argumenten zoals bijvb. het beogen van een gemeenschappleijk belang. Men moet inzien dat interpersoonlijke relaties en (klein)menselijke irritaties daar los van horen te staan en men moet zich daar kunnen boven stellen. Het feit dat ik tal van Walen tel onder mijn allerbeste kollega's speelt geen enkele rol over hoe ik tegenover België sta. Ik ben zakelijk al eens hard bedrogen geweest door een Nederlander maar dat heeft uiteraard geen invloed over mijn mening in verband met Groot/Heel-Nederland! Het gaat om een hoger gemeenschappelijk belang dat het dagdagelijkse leven met zijn intermenselijke relaties (en wederzijdse irritaties) overstijgt. En dat is nu net uw fout dat ge dat niet inziet. Ge gaat hierboven tekeer net alsof alsof ge elke morgen met een Vlaming zou moeten aan de ontbijttafel zitten in een Groot-Nederland, terwijl ge er in werkelijkheid in uw persoonlijk leven niets van zou merken.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 november 2013 om 10:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31717 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ge legt de fokus verkeerd:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 november 2013 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31718 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31719 | |