![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
9K310 Igla-1 vs FIM-92A Stinger En toen werd het stil...............................
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 juni 2009 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#303 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Azo, dan moet ik u teleurstellen want wat ik zei is geen 'correctheid', maar matcht bij mijn maatschappijvisie. Je zou het consequent sociaal communitarianisme kunnen noemen, maar ja je ziet maar hé... ast kind ma ne naam ed...
![]() |
![]() |
#304 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Daar iedereen hier een andere visie heeft op wat 'links' en 'rechts' eigenlijk betekent, kunnen we deze topic beter herdopen tot één over de nood aan een 'oprecht sociale partij die overdadig moreel en cultureel libertarisme afwijst'...
Voil�*...
![]() |
#305 |
Banneling
|
![]() Ik heb je al op de ontelbare tegenstrijdigheden gewezen, maar daar ga je wijselijk niet op in. Het kaartenhuisje van goede bedoelingen zou maar eens moeten ineenstorten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Huh? Het enige wat ik las was 'mossel dit, mossel dat', niks concreets m.b.t. tegenstrijdigheden...
![]() |
#307 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Lets face it wise guy: communitarianisme is NIET hetzelfde als nationalisme. Nationalisme veronderstelt de aanwezigheid van 'een volk' dat zeer rigide en netjes afgelijnd is. Communitarianisme beklemtoont de 'gemeenschap', hetgeen een flexibel en veranderlijk concept is dat vooral steunt op publieke perceptie. Sociale samenhang, orde en stabiliteit nastreven door massamigraties te verbieden is communitariaans, terwijl een extreemrechts nationalist hier in de eerste plaats mee probeert om de 'puurheid' van 'het volk' zo te bewerkstelligen (hetgeen in contradictie is met de evolutietheorie die stelt dat de wereld geleidelijk evolueert en het dus onmogelijk is een 'zuivere' vorm te determineren met betrekking tot diersoorten en culturen). Communitariaan zijn betekent ook niet dat je mensen minderwaardig acht op basis van taal en/of huidskleur, hetgeen racisme inhoudt. In communitarianisme staan 'gemeenschapszin, rechten en plichten, solidariteit en orde' centraal, geen 'rassenleer, superioriteit, rigide volksleer'. Die accenten verschillen nogal. Maar ja, we zijn gewend dat extreemrechts elk ideeëngoed wil kapen. Dat hebben jullie ook al met liberalisme geprobeerd. En als mensen niet akkoord gaan, schelden jullie hen uit voor 'politiek correct', net zoals veel progressieven elkeen die niet met hen akkoord gaat als 'rechts, fascist, populist...' e.d. bestempelen. En nondiscriminatie betekent in theorie ABSOLUUT NIET discriminatie van het 'eigen volk'. Koop een woordenboek...
![]() |
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() Eerst de maatschappij van het Amerikaanse kapitalisme overnemen en nadien het gemeenschapsdenken van het Amerikaanse communautarisme overnemen? Daar bedank ik voor. Dit is een valstrik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Etzioni, Sandel en Walzer ... ik voel mij al in Israël. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Banneling
|
![]() Communautair als in organische dorpjes met kinderen die paardenbloemen plukken met vlechtjes in hun haar, mannen die samen de akker omploegen, vrouwen bij de open haard met de garens en meneer de pastoor die de liefde en de idyllie predikt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn trouwens topmongolen. Overigens, als jouw "rechts" zich enkel baseert op orde en structuur, dan is dit niet echt rechts. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 16 juni 2009 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet heus wie Sverigedemokraterna zijn. Ik spreek die taal en ik hoorde er vroeger 't een en 't ander van. Overigens kom ik hier niet om relevant te doen. Het is niet dat ik een grote aanhang wil. Dan zou ik mij ook heel anders opstellen, trouwens. En vooral niet "Flanelcondoom" heten. Wat ik probeerde te zeggen is dat jouw rechts zich baseert op iets als volksgevoel. Een gevoel dat men generaties lang moet kweken, daar het enkel ontstaat in situaties waarbij mensen lang op 1 plaats wonen met een minimum aan informatieverkeer en heel specifieke sociale paradigma. Eens dit weg is, is het weg, en je kunt de entropie niet omkeren. Streven naar meer traditie en meer volksgevoel is zoals ijs afkoelen door erop te blazen. Mensen gaan niet plots beseffen "aaaaaahja, ik ben echt kei Vlaemsch". Wat wel is, is dat het volksgevoel, de orde en de waarden gebonden zijn aan recht niet het doel zijn op zich. Ook geen middel. Ze vloeien voort uit iets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zei Nietzsche er precies over, als jij je dit kunt herinneren? Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 16 juni 2009 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het komt uit Zarathustra. Redevoering over het koude monster staat. Hij zegt daar dat het scheppers waren zij die de volkeren schiepen en hen een telos meegaven, maar dat diegenen die de staat schiepen, gifmengers waren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een volk blijft aangedreven, en blijft afhankelijk, door haar telos. (straks komen de libertairen hierop zwermen) |
|
![]() |
![]() |