Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2010, 08:19   #361
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Des te geloviger des te zotter.
Ik dacht dat je afscheid genomen had van ons?
Oud 6 juni 2010, 08:27   #362
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Voor degenen die te lui zijn om op linken te klikken, hier volgt hetgeen er op Alexandra's site staat: mijn mail en haar antwoord:

Hot Marijke geeft raad

Alexandra Colen - geplaatst op 05 juni 2010

Ongevraagd krijg ik nu ook al raad van ene Hot Marijke, die (aldus een korte internetzoektocht) volgens de media “Vlaanderens bekendste prostituee” is. Men vertelt me dat deze “sekswerker” mij op een bepaald internetforum op de meest gore manier verwenst, maar haar email is poeslief (no pun intended):

Hoi Alexandra, Ik vraag jou met aandrang, doe dit niet! Geen kranten of tijdschriften verbranden of verscheuren. Je weet toch zelf heel goed dat je daarmee de link legt naar de boekenverbrandingen van de nazi's. Als jij écht geeft om het Vlaams belang dan doe je dit niet en dan beperk je jouw actie tot een mededeling. Uiteraard geeft Patrick de toestemming, hij weet heel goed dat als je dit doet, je het VB onherstelbare schade toebrengt. En mocht dat jouw bedoeling zijn, stap er dan uit en ga naar een andere partij!

Vlaamse groeten,

Hot Marijke

Wel, Marijke, misschien heeft de seksindustrie niet te klagen over de Vlaamse media, maar de burger die onafhankelijke en eerlijke informatie zoekt, wel.

Ik voel mij niet aangesproken door de vergelijking met de boekenverbrandingen van de Nazis. Integendeel, mijn actie moet worden vergeleken met die van iemand die in 1941 exemplaren van Nazi-kranten verscheurt uit protest tegen de staatsindoctrinatie. Onze media informeren ons niet, ze houden ons dom. Ze behandelen de politieke oppositie bovendien op een fundamenteel oneerlijke manier. Daardoor zijn ze mede schuldig aan de politieke impasse die vandaag bestaat en die ons volk naar de ondergang leidt. Het wordt tijd dat iemand de door en door gepolitiseerde Vlaamse media aan de kaak stelt. Zij behoren inderdaad – helaas – tot de slechtste ter wereld. Vlaanderen verdient beter.

Alexandra, ik wens hier geen polemiek in het oneidinge van te maken, toch heb ik nog enkele opmerkingen over deze zaak.

Wat de kranten betreft kan de sexindustrie enkel adverteren in Het Laatste Nieuws en bepaalde streekkrantjes, maar ok, dat is een totaal andere wereld.

Iemand die in 1941 "Der Sturmer" zou verscheurd hebben in het openbaar, laat ons zeggen in Berlijn? Zulke actie zou een anti-nazistische heldendaad zijn, met als "dank" een one way-ticket to Auschwitz. Zonder enige twijfel.

Jouw actie in 2010 op de Groenplaats in Antwerpen is iets minder heldhaftig. Ze is veilig omdat je kranten wenst te verscheuren in een democratie, je kreeg zelfs toestemming van de burgemeester. Jij gaat niet gedeporteerd worden naar Auschwitz, niet eens naar Breendonck, juist omdat je niet aan het protesteren bent tegen nazi's, maar tegen democraten. Akkoord, een democratie die zichzelf beschermt en sommige tegenstanders niet genoeg aan bod laat komen, maar nog altijd een democratie waar ook jouw partij subsidies van opstrijkt. Jouw vergelijking is dus absurd op alle mogelijke manieren.

Ik ben er trouwens zeker van dat een andere machtsconstructie precies dezelfde zelfbeschermingsmaatregelen zou nemen. Stel dat de V-partijen de macht zouden hebben. Hoeveel rode rakkers gaan er dan nog aan bod komen in de rechtse media? Bitter weinig denk ik, en even "onrechtvaardig" als de toestand die jij nu aanklaagt.

Ik heb echter niets tegen jouw protest op zich, je hebt er een punt mee, maar ik bent tegen de manier waarop. Langs de ene kant is het slim: je krijgt er nu meer aandacht voor dan je ooit had gedroomd. Langs de andere kant blijf ik het dom vinden vanwege de nazilink die er sowieso is en blijft, en het feit op zich dat verbranden en verscheuren agressieve wanhoopsdaden zijn die niets oplossen.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 6 juni 2010 om 08:33.
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 08:50   #363
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Voor degenen die te lui zijn om op linken te klikken, hier volgt hetgeen er op Alexandra's site staat: mijn mail en haar antwoord:

Hot Marijke geeft raad

Alexandra Colen - geplaatst op 05 juni 2010

Ongevraagd krijg ik nu ook al raad van ene Hot Marijke, die (aldus een korte internetzoektocht) volgens de media “Vlaanderens bekendste prostituee” is. Men vertelt me dat deze “sekswerker” mij op een bepaald internetforum op de meest gore manier verwenst, maar haar email is poeslief (no pun intended):

Hoi Alexandra, Ik vraag jou met aandrang, doe dit niet! Geen kranten of tijdschriften verbranden of verscheuren. Je weet toch zelf heel goed dat je daarmee de link legt naar de boekenverbrandingen van de nazi's. Als jij écht geeft om het Vlaams belang dan doe je dit niet en dan beperk je jouw actie tot een mededeling. Uiteraard geeft Patrick de toestemming, hij weet heel goed dat als je dit doet, je het VB onherstelbare schade toebrengt. En mocht dat jouw bedoeling zijn, stap er dan uit en ga naar een andere partij!

Vlaamse groeten,

Hot Marijke

Wel, Marijke, misschien heeft de seksindustrie niet te klagen over de Vlaamse media, maar de burger die onafhankelijke en eerlijke informatie zoekt, wel.

Ik voel mij niet aangesproken door de vergelijking met de boekenverbrandingen van de Nazis. Integendeel, mijn actie moet worden vergeleken met die van iemand die in 1941 exemplaren van Nazi-kranten verscheurt uit protest tegen de staatsindoctrinatie. Onze media informeren ons niet, ze houden ons dom. Ze behandelen de politieke oppositie bovendien op een fundamenteel oneerlijke manier. Daardoor zijn ze mede schuldig aan de politieke impasse die vandaag bestaat en die ons volk naar de ondergang leidt. Het wordt tijd dat iemand de door en door gepolitiseerde Vlaamse media aan de kaak stelt. Zij behoren inderdaad – helaas – tot de slechtste ter wereld. Vlaanderen verdient beter.

Alexandra, ik wens hier geen polemiek in het oneidinge van te maken, toch heb ik nog enkele opmerkingen over deze zaak.

Wat de kranten betreft kan de sexindustrie enkel adverteren in Het Laatste Nieuws en bepaalde streekkrantjes, maar ok, dat is een totaal andere wereld.

Iemand die in 1941 "Der Sturmer" zou verscheurd hebben in het openbaar, laat ons zeggen in Berlijn? Zulke actie zou een anti-nazistische heldendaad zijn, met als "dank" een one way-ticket to Auschwitz. Zonder enige twijfel.

Jouw actie in 2010 op de Groenplaats in Antwerpen is iets minder heldhaftig. Ze is veilig omdat je kranten wenst te verscheuren in een democratie, je kreeg zelfs toestemming van de burgemeester. Jij gaat niet gedeporteerd worden naar Auschwitz, niet eens naar Breendonck, juist omdat je niet aan het protesteren bent tegen nazi's, maar tegen democraten. Akkoord, een democratie die zichzelf beschermt en sommige tegenstanders niet genoeg aan bod laat komen, maar nog altijd een democratie waar ook jouw partij subsidies van opstrijkt. Jouw vergelijking is dus absurd op alle mogelijke manieren.

Ik ben er trouwens zeker van dat een andere machtsconstructie precies dezelfde zelfbeschermingsmaatregelen zou nemen. Stel dat de V-partijen de macht zouden hebben. Hoeveel rode rakkers gaan er dan nog aan bod komen in de rechtse media? Bitter weinig denk ik, en even "onrechtvaardig" als de toestand die jij nu aanklaagt.

Ik heb echter niets tegen jouw protest op zich, je hebt er een punt mee, maar ik bent tegen de manier waarop. Langs de ene kant is het slim: je krijgt er nu meer aandacht voor dan je ooit had gedroomd. Langs de andere kant blijf ik het dom vinden vanwege de nazilink die er sowieso is en blijft, en het feit op zich dat verbranden en verscheuren agressieve wanhoopsdaden zijn die niets oplossen.
Ik vind dat je wat overdrijft Marijke, die nazilink is daar alleen in uw gedachten.

Zoals je zelf post:

Citaat:
Ik heb echter niets tegen jouw protest op zich, je hebt er een punt mee,
Het is niet omdat nazi's vroeger boeken hebben verbrand dat we niet mogen protesteren tegen de anti-Vlaamse Belgische media door hun kranten - die toch onze eigendom zijn nadat we ze hebben gekocht, kapot te scheuren.

Mevrouw Colen verbiedt niemand iets, ze maakt geen lijsten van auteurs die niet meer mogen gelezen worden. Ze wil zelfs die anti-Vlaamse kranten niet eens laten verbieden.
Oud 6 juni 2010, 09:21   #364
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vind dat je wat overdrijft Marijke, die nazilink is daar alleen in uw gedachten.

Het is niet omdat nazi's vroeger boeken hebben verbrand dat we niet mogen protesteren tegen de anti-Vlaamse Belgische media door hun kranten - die toch onze eigendom zijn nadat we ze hebben gekocht, kapot te scheuren.

Mevrouw Colen verbiedt niemand iets, ze maakt geen lijsten van auteurs die niet meer mogen gelezen worden. Ze wil zelfs die anti-Vlaamse kranten niet eens laten verbieden.
Noteer wel dat ze eerst van plan was die kranten te verbranden. Daar kreeg ze echter de toelating niet voor. En wees gerust, die nazi-link bestaat niet enkel in mijn gedachten, het is een zeer realistische vergelijking.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 6 juni 2010 om 09:22.
Oud 6 juni 2010, 12:19   #365
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noteer wel dat ze eerst van plan was die kranten te verbranden. Daar kreeg ze echter de toelating niet voor. En wees gerust, die nazi-link bestaat niet enkel in mijn gedachten, het is een zeer realistische vergelijking.
Het is belangrijk om te vergelijken waarom Colen kranten wil verbranden en waarom de nazi's boeken verbrandden. Die redenen zijn totaal verschillend. Bovendien is de actie van Colen symbolisch, zij wil die kranten niet verbieden of wat dan ook.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 12:31   #366
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paul Beliën is een extreem-rechtse gek, precies dat soort figuur waar het VB afstand van zou moeten nemen. Polleke en Sandrake zijn de prototypes van extremisten die het VB in het Cordon houden. Even Middeleeuws als de Islam.

Ik denk dat de onzin die jij hier al hebt neergeschreven veel makkelijker onder extreem-rechtse zever valt te catalogeren dan wat Beliën schrijft. Denk je dat het VB niet meer in een cordon zal zitten als ze persberichten beginnen verspreiden zoals jij hier op het forum topics opent over een schepen van Turkse afkomst die geen stemrecht zou mogen hebben?

Citaat:
Citaat Wikipedia:

Belien is een rechts-conservatieve ideoloog. Hij verzet zich tegen abortus en het openstellen van het huwelijk voor homoseksuelen, lesbiennes en biseksuelen.

Dat alleen zegt genoeg.

Dit is gewoon het officiële partijstandpunt van het Vlaams Belang
Oud 6 juni 2010, 12:40   #367
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht

Dit is gewoon het officiële partijstandpunt van het Vlaams Belang
Zelfs al zou ik voor het VB stemmen, wil dat dan zeggen dat ik met ALLE standpunten zou moeten akkoord gaan? Mag ik nog een eigen mening hebben?

Hot Marijke

Oud 6 juni 2010, 12:44   #368
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de onzin die jij hier al hebt neergeschreven veel makkelijker onder extreem-rechtse zever valt te catalogeren dan wat Beliën schrijft. Denk je dat het VB niet meer in een cordon zal zitten als ze persberichten beginnen verspreiden zoals jij hier op het forum topics opent over een schepen van Turkse afkomst die geen stemrecht zou mogen hebben?
Die zit!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 12:46   #369
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is belangrijk om te vergelijken waarom Colen kranten wil verbranden en waarom de nazi's boeken verbrandden. Die redenen zijn totaal verschillend. Bovendien is de actie van Colen symbolisch, zij wil die kranten niet verbieden of wat dan ook.
Haar eigen verklaring:

'Wij verbranden kranten, geen boeken en zeker geen mensen', aldus nog Colen. 'Het leven is heilig'.

Ze wist dus maar al te goed dat die vergelijking zou gemaakt worden. En als er nu één vergelijking is, die iemand van het VB beter niét uitlokt, is het er een met nazi-"bezigheden".

Hot Marijke

Oud 6 juni 2010, 12:47   #370
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is bullshit. In iedere partij zitten er wel personen waar je het niet mee eens bent. Het is niet omdat je sommige individuen in een partij niet lust, dat je daarom de partij in zijn geheel veroordeelt. Ik heb het niet specifiek over het VB, deze redenering gaat op voor alle partijen.
Kan best zijn, maar die "individuën" zijn wel de ruggegraat van de partij. Ttz, een kliek oerconservatieve Vlaamse ondernemers met ideeën die nog veel extremer zijn dan die van Alexandra, om niet te zeggen nog extremer dan die van Opus Dei. Maar stem jij daar dus maar voor, je wil nu eenmaal bedrogen worden. En een vrouw die bedrogen wil worden, daar kan niets tegenop.

Citaat:
Hoe dan ook, ik had Alexandra een mail aangaande haar krantenstunt gestuurd, en die beantwoordt ze nu op haar site: http://www.alexandracolen.nu/node/36

Zouden we dan toch nog vriendinnen worden?
Gelukkig is Alexandra een beschaafd mens. Ik zou liever toekijken hoe ze je de haren uittrekt en de ogen uitkrabt, maar ja. Je gaat er toch zijn, daar op de Groenplaats?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 12:50   #371
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je hoeft mijn woorden niet te verdraaien. Ik verkoop geen extreem-rechtse zever, verre van, ik heb wel een eigen mening en die kan soms links en soms rechts zijn, die etiketjes kunnen me geen ballen schelen. Ik heb ook nergens beweerd dat die schepen van Turkse afkomst geen stemrecht mag hebben. Ik vind het enkel beangstigend dat vreemdelingen en "nieuwe belgen" hoe langer hoe meer de baas gaan spelen in onze steden.

Hot Marijke

Oud 6 juni 2010, 12:55   #372
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Kan best zijn, maar die "individuën" zijn wel de ruggegraat van de partij. Ttz, een kliek oerconservatieve Vlaamse ondernemers met ideeën die nog veel extremer zijn dan die van Alexandra, om niet te zeggen nog extremer dan die van Opus Dei. Maar stem jij daar dus maar voor, je wil nu eenmaal bedrogen worden. En een vrouw die bedrogen wil worden, daar kan niets tegenop.
Wie zegt dat ik daar op stem? Dat zeg jij!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Gelukkig is Alexandra een beschaafd mens. Ik zou liever toekijken hoe ze je de haren uittrekt en de ogen uitkrabt, maar ja. Je gaat er toch zijn, daar op de Groenplaats?
Nee hoor, ik ga niet speciaal van Knokke naar Antwerpen rijden om dat übermensch kranten te zien verscheuren. Er zijn aangenamere bezigheden. Eender wélke bezigheid is aangenamer, zelfs pissen op straat, al is dat dan verboden.

Hot Marijke

Oud 6 juni 2010, 12:58   #373
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt alleen maar zo in Belgie omdat er al dertig jaar lang "nazi" geroepen wordt.

Het is niet omdat er dertig jaar lang gelogen wordt door de Belgische partijen dat de leugen de realiteit geworden is.
Oud 6 juni 2010, 13:01   #374
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Omdat beelden meer zeggen dan woorden over deze actie:

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 13:03   #375
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hoeft mijn woorden niet te verdraaien. Ik verkoop geen extreem-rechtse zever, verre van, ik heb wel een eigen mening en die kan soms links en soms rechts zijn, die etiketjes kunnen me geen ballen schelen. Ik heb ook nergens beweerd dat die schepen van Turkse afkomst geen stemrecht mag hebben. Ik vind het enkel beangstigend dat vreemdelingen en "nieuwe belgen" hoe langer hoe meer de baas gaan spelen in onze steden.
We zullen eens enkele pareltjes bovenhalen die u hier in de laatste dagen hebt neergeschreven.

Citaat:
Integreren en inburgeren ok. Stemrecht hebben (dank u VLD) en verkiesbaar zijn, niet ok. Stel dat er een Vlaamse gemeenschap zou zijn in Agadir, zie jij De Wever of Annemans daar schepen worden?
http://forum.politics.be/showpost.ph...99&postcount=9

Citaat:
Citaat:
Amai, goed onderbouwd antwoord!

Wat stelt u voor? Dat moslims met de Belgische nationaliteit vanaf nu geen stemrecht meer hebben en niet meer op een kieslijst mogen staan?
Inderdaad!
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=88

Citaat:
Ik heb niks tegen die persoon. Ik heb nooit niks tegen personen die ik niet ken. Ik ben gewoon tegen het pricipe dat niet-West-Europeanen kunnen kiezen en zich verkiesbaar kunnen stellen. En dat vooral de linksen op die manier vers kiesvee in hun rode stal lokken, zoniet BESTONDEN ze niet eens meer, hetgeen een zeer goede zaak zou zijn!
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=26

Nee, u hebt dat nooit beweerd
Oud 6 juni 2010, 13:08   #376
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat lijkt alleen maar zo in Belgie omdat er al dertig jaar lang "nazi" geroepen wordt.

Het is niet omdat er dertig jaar lang gelogen wordt door de Belgische partijen dat de leugen de realiteit geworden is.
Luister even. Dat ik Vlaamse sympathiën heb is duidelijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek zou mogen hebben op sommige personen die nog steeds sympathiseren met (neo-)nazi's. En die zijn er HELAAS nog steeds bij het VB, meer dan in andere partijen. Googel 5 minuten en je vindt ze allemaal.

Jullie redeneren: ik ben voor een partij en ik neem er alles bij. Dat is jullie goed recht maar niet mijn stijl. Ik zou het top vinden indien het VB zich officieel VOLLEDIG zou dinstancieren van (neo-)nazi's en al degenen die er van dicht of ver mee te maken hebben uit de partij stoten. Een vraag die bv door "Joods Actueel" al jaren geleden gesteld is.

Hot Marijke

Oud 6 juni 2010, 13:10   #377
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De achtergrond van Belien ken ik niet maar die van Colen wél en die liegt er niet om.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 13:14   #378
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat iemand van een rechtse partij boeken gaat verbranden zegt wel genoeg.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 13:18   #379
born2bewild
Banneling

Standaard

Coolen doet me wat aan Fabiola denken
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 13:34   #380
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De achtergrond van Belien ken ik niet maar die van Colen wél en die liegt er niet om.
En? Vertel eens?

Ik ben redelijk benieuwd eigenlijk naar de gruwelijkheden die ze uitgestoken heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be