Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Desiderius?
1 2 7,14%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 2 7,14%
7.5 0 0%
8 1 3,57%
8.5 0 0%
9 5 17,86%
9.5 11 39,29%
10 7 25,00%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 18:59   #361
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
Het lijkt me eerder een paradox dat een liberalisme/libertarisme die volgens u nog nooit in praktijk is gebracht, hiervoor een uitweg zou bieden.

Ik wil je gerust eens uitnodigen voor een wandelingetje in sommige wijken in het Luikse waar er ondertussen al sprake is van derdegeneratie-carrièrewerklozen. (grootva heeft men niet zien werken; pa heeft nooit gewerkt en zelf heeft men ondertussen al het statuut van volledig uitkeringsgerechtigde als ongeschoolde. En er maar van overtuigd zijn dat de wereld zo in elkaar steekt... )
Mij moet je niet overtuigen.
België, die steeds meer de (neo-) liberale weg opgaat genereert meer om meer deze laag. Dat bedoel ik met de paradox.
Ik wil hier geenszins inbreuk plegen op de forumsessie van Desiderius, maar nu ben je toch wel serieus in mijn kerk aan het vloeken. Het is net omwille van de PS en de daaromtrent gelieerde attitude van geld pompen in bodemloze putten, dat je dat soort echt ziekelijke effecten krijgt. Ik zal een liberale/kaptilistische uitwas niet meteen zaligmakend noemen, maar met ietsje meer van dat voorgaande zou er nooit zoveel geld in zoveel armoede zijn geinvesteerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 oktober 2007 om 19:10.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 19:04   #362
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht

Nee, maar één van mijn dochters wel...
Hoe oud is ze?
Oud 8 oktober 2007, 19:12   #363
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eventjes wat lichter:

Desiderius, met wat soort wagen rij je? Merk van voorkeur of hoe moet het rijden? Ben je een jag-persoon of een mercedes liefhebber? Liever de sportieve BMW of heb je ooit gezworen bij een Rover? Of toch maar de luxe 4x4?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 oktober 2007, 19:52   #364
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Hoe oud is ze?
Twintig.

(en ik waak... )

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 19:56   #365
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Eventjes wat lichter:

Desiderius, met wat soort wagen rij je? Merk van voorkeur of hoe moet het rijden? Ben je een jag-persoon of een mercedes liefhebber? Liever de sportieve BMW of heb je ooit gezworen bij een Rover? Of toch maar de luxe 4x4?
Ik heb een Engelse wagen in de garage staan. Rij er relatief weinig mee, maar vind het gewoon een juweeltje. (name begins with 'B')

Dagdagelijks: Grand Espace van Renault; een TGV qua wegligging; héél veel ruimte en superhandig voor een rommelige fotograaf als ik. (fiets kan in de auto vervoerd worden en da's heel handig)

Ik heb het niet voor fake 4X4's; je weet wel, die jeanettebakken die nooit offroad gaan.

Oud 8 oktober 2007, 20:01   #366
Trajanu$
Banneling

Standaard

is ne range ook zo ne jeanettenbak?

en wat vind je van porsche?
Trajanu$ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 20:03   #367
C uit W

Standaard

Citaat:
Twintig.

(en ik waak... )
Excellent.
Zit ze in Gent?

En waken, ge zout verdorie blij moeten zijn met zo'n schoonzoon als ik.
Oud 8 oktober 2007, 20:03   #368
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb een Engelse wagen in de garage staan. Rij er relatief weinig mee, maar vind het gewoon een juweeltje. (name begins with 'B')

Dagdagelijks: Grand Espace van Renault; een TGV qua wegligging; héél veel ruimte en superhandig voor een rommelige fotograaf als ik. (fiets kan in de auto vervoerd worden en da's heel handig)

Ik heb het niet voor fake 4X4's; je weet wel, die jeanettebakken die nooit offroad gaan.
Vertel me niet dan je een Bentley hebt (if so... mag ik eens meerijden?)

Ik heb verder een rothekel aan die halve autobussen als de Grand Espace die 7 comfortabele zetels bieden voor 1 persoon die ergens naartoe wil rijden. Als ik ergens parkeer word ik doorgaans ook ingesloten door van die autobussen zodat ik via mijn koffer in mijn wagen moet klimmen of moet hopen op mijn helderziendheid om van tussen twee zulke mobilhomes achteruit te rijden en te hopen dat er net niet op dat moment een wagen komt aanrijden. Bah.

Ik heb het tevens niet op 4x4's omdat ze tegenwoordig teveel gebruikt worden om de kids van school te halen. Wat mij betreft mag een boer in Austrialië gerust met een range rover rondrijden, maar in dit land zie ik niet in hoe je je huisvrouw laat pleiten voor Al Gore terwijl je allebei met 4x4's rondrijdt die elke 12 tot 20 liter per 100 kilometer slikken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 oktober 2007 om 20:03.
Oud 8 oktober 2007, 20:04   #369
Trajanu$
Banneling

Standaard

Oud 8 oktober 2007, 20:04   #370
C uit W

Standaard

Citaat:
Stoefbak. Ik hoop voor jou dat je er een uurwerk bijgekregen hebt, die zijn wel mooi.
Oud 8 oktober 2007, 20:05   #371
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Onze openbare financiën staan er zéér slecht voor. Wat is uw mening over de hierondervermelde besparingsmaatregelen ? :

- omvorming van de huidige, geldverslindende, passieve welvaartsstaat tot een betaalbare, dynamische, actieve welvaartsstaat waarbij het voeren van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid centraal staat (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999 en http://forum.politics.be/showthread.php?t=18166);
- afschaffing van de fiscale voordelen voor uitkeringstrekkers (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33668);
- de opvang van asielzoekers enkel nog financieren door vrijwillige giften vanwege (het linkse deel van) de bevolking (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19187);
- de fiscale voordelen inzake levensverzekeringen, interesten en kapitaalaflossingen, enz. afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33227);
- de rokers doen betalen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948);
- de instroom van nieuwe leerkrachten (tijdelijk) beperken (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=22164);
- het vak godsdienst (of is het zotsdienst ?) afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=17490);
- afschaffen van ontwikkelingshulp;
- een belasting op zwaarlijvigheid;
- invoering van een poll tax, evenals van een verblijfsbelasting voor vreemdelingen;
- afschaffen van het multiculfascistische CGKR;
- afschaffen van tijdskrediet en loopbaanonderbreking;
- strijd tegen fiscale en sociale fraude;
- enz.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:24   #372
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Uiteraard hou ik van de natuur. Ik woon trouwens consequent 'op de buiten' (hier, in de UK en in Frankrijk); steden zijn leuk om uit te gaan, maar m.i. niet om te wonen. Ik heb ruimte nodig. (gimme land, lotsa land under starry skies above, don't fence me in...)

Mijn principe: afblijven als je niet weet hoe je het zaakje weer kan herstellen.

(Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een liberaal.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2007 om 21:24.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 21:50   #373
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
is ne range ook zo ne jeanettenbak?

en wat vind je van porsche?
Als ge 't dan toch over een 4X4 wil hebben, dan liefst over de Defender. De Range associeer ik teveel met kakmadammen uit Knokke die hun 4X4 -poederdoos dan nog in de meest nichterige kleurcombinaties uittesten. Die kar is overigens volledig afgestemd op vrouwen die er het Londense verkeer mee willen trotseren. Ik kan dat onmogelijk au sérieux nemen. (de specs ten spijt...)

En Porsche; ach ja. Iemand van mijn leeftijd (en postuur) in een Porsche heeft iets zieligs. Alsof ik m'n halve leven zou gespaard hebben om me zo'n bakske te kopen. OF hevig aan het post-puberen zou zijn in m'n midlife-crisis. Nee, dat past eerder bij het jonge grut, maar dat heeft er doorgaans niet de middelen voor... (en niet de discipline om er verantwoord mee te rijden) Ik heb het niet zo voor sportwagens. Duur speelgoed waar ik niet zo van geniet. De Porsche Cayenne is overigens de lelijkste en onhandigste 4x4 die je tegenwoordig in bosjes op onze snelwegen ziet voortsukkelen. Een kar voor omhooggevallen beenhouwers zonder greintje smaak.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 8 oktober 2007 om 21:51.
Oud 8 oktober 2007, 21:53   #374
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Excellent.
Zit ze in Gent?

En waken, ge zout verdorie blij moeten zijn met zo'n schoonzoon als ik.
Nee, ge zult er de grote plas voor moeten oversteken. (of wachten tot het kerstvakantie is)

En ja, ik waak... nu met extra achterdocht.

Oud 8 oktober 2007, 21:54   #375
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vertel me niet dan je een Bentley hebt (if so... mag ik eens meerijden?)

Ik heb verder een rothekel aan die halve autobussen als de Grand Espace die 7 comfortabele zetels bieden voor 1 persoon die ergens naartoe wil rijden. Als ik ergens parkeer word ik doorgaans ook ingesloten door van die autobussen zodat ik via mijn koffer in mijn wagen moet klimmen of moet hopen op mijn helderziendheid om van tussen twee zulke mobilhomes achteruit te rijden en te hopen dat er net niet op dat moment een wagen komt aanrijden. Bah.

Ik heb het tevens niet op 4x4's omdat ze tegenwoordig teveel gebruikt worden om de kids van school te halen. Wat mij betreft mag een boer in Austrialië gerust met een range rover rondrijden, maar in dit land zie ik niet in hoe je je huisvrouw laat pleiten voor Al Gore terwijl je allebei met 4x4's rondrijdt die elke 12 tot 20 liter per 100 kilometer slikken.
Als ge eens een lift nodig hebt...

Maar die Espace: als ik alleen rij, zijn de zetels er meestal uitgehaald om plaats te hebben voor m'n fiets, m'n studiolampen, reflectors, statieven, camera's en andere losliggende rommel... Fijne wagen waar ik hele lange afstanden mee kan afleggen zonder greintje last aan de rug.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 8 oktober 2007 om 21:56.
Oud 8 oktober 2007, 21:59   #376
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Desi, mag ik je vragen, wat vond jij zoal dé places to be onder je reizen? Bouw gerust een tijdslimiet in, �* la, "Goh, NYC in de jaren zeventig was hot, maar nu is het daar toch maar een bekakte boel." Of zo.

Bedankt!

Oud 8 oktober 2007, 22:04   #377
Tavek
Banneling

Standaard

Dit lijkt misschien een open deur, maar hoe sta je ten opzicht van (groot)grondbezit ? Ik heb het hier niet over lapjes grond van 5 a waar mensen hun huis op zetten om te wonen, maar erg grote domeinen, prive bossen, noem maar op. De bouwgronden zijn nu eenmaal een noodzakelijk kwaad: mensen moeten ergens wonen.

Maar de enorme prive grondgebieden (zoals onze koning ze ook heeft), zijn die wel ethisch te verantwoorden? Waarom mag ik de vruchten die deze planeet voorbrengt niet plukken en iemand anders wel ? Welk recht heeft iemand om mensen de toegang tot een bos of weiland te ontzeggen ? Het is niet alsof dit het product is van hun arbeid.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 22:07   #378
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Onze openbare financiën staan er zéér slecht voor. Wat is uw mening over de hierondervermelde besparingsmaatregelen ? :

- omvorming van de huidige, geldverslindende, passieve welvaartsstaat tot een betaalbare, dynamische, actieve welvaartsstaat waarbij het voeren van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid centraal staat (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999 en http://forum.politics.be/showthread.php?t=18166);
- afschaffing van de fiscale voordelen voor uitkeringstrekkers (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33668);
- de opvang van asielzoekers enkel nog financieren door vrijwillige giften vanwege (het linkse deel van) de bevolking (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19187);
- de fiscale voordelen inzake levensverzekeringen, interesten en kapitaalaflossingen, enz. afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33227);
- de rokers doen betalen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948);
- de instroom van nieuwe leerkrachten (tijdelijk) beperken (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=22164);
- het vak godsdienst (of is het zotsdienst ?) afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=17490);
- afschaffen van ontwikkelingshulp;
- een belasting op zwaarlijvigheid;
- invoering van een poll tax, evenals van een verblijfsbelasting voor vreemdelingen;
- afschaffen van het multiculfascistische CGKR;
- afschaffen van tijdskrediet en loopbaanonderbreking;
- strijd tegen fiscale en sociale fraude;
- enz.
Ik wil nog aannemen dat je dit 'gematigd rechts' zou noemen, maar in mijn ogen grenst dit ronduit aan het fascistische. Waar haal je de idee dat ik mij (en m'n gezin) in die mate zou laten betuttelen om die crappy overheidsfinanciën terug op de sporen te helpen? Denk je dat ik beschik over voldoende 'gemeenschapszin' of 'moed en zelfopoffering' om me zo in de tang te laten nemen?

Het beste beleid om werkozen aan de slag te helpen is door de uitkeringen te beperken in de tijd én de loonlasten tegelijk drastisch naar beneden te halen. Je moet daar geen dwangmaatregelen voor uitdokteren; dat is een systeem dat zichzelf wel reguleert.

Asielzoekers die in aanmerking komen voor politiek asiel moet je opvangen, punt uit. Geen gezeik over wie dat moet betalen; dat is je verdomde plicht als mens. Maar het kaf moet efficiënter en sneller van het koren gescheiden worden; dat is heel goed mogelijk, alleen wringt het schoentje voor de zoveelste keer bij sommige politieke partijen. (ditmaal bij de gauchisten van het Cdh zo te zien)

Ik zie niet in wat je hoopt te besparen door het niveau van ons onderwijs drastisch naar beneden te halen... Dat moet je echt eens uitleggen. Als er ergens investeringen zijn die écht nog renderen, dan is het wel in het onderwijs.

Godsdienstonderwijs laten betalen door de ouders; principieel geen bezwaar. Maar verwacht er geen grote besparingen mee. Lijkt me vooral een princiepskwestie te zijn.

Rokers en zwaarlijvigen laten betalen... Kijk, ik rook niet (meer) en ben niet zwaarlijvig, maar als je zo gaat beginnen dan mag je die verplichte ziekteverzekering voor mijn part steken waar de zon niet schijnt... Dat speel ik ook niet meer mee.

poll tax, verblijfsbelastingen etc... je zou moeten weten dat ik onderhand allergisch ben aan nog meer fiscus.

Het enige dat ik in dit verhaal kan onderschrijven is wat elk weldenkend mens ondertussen wel al zou moeten inzien: afschaffing van brugpensioenen, strijd tegen sociale en fiscale fraude en het stevig snoeien in het CGKR. (wat dat laatste te maken heeft met begroting, is dan weer een raadsel.)

Oud 8 oktober 2007, 22:08   #379
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hey hey... ik ben nog altijd aan het nadenken.
A lot of places to choose from, Lombas.

Oud 8 oktober 2007, 22:11   #380
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge 't dan toch over een 4X4 wil hebben, dan liefst over de Defender. De Range associeer ik teveel met kakmadammen uit Knokke die hun 4X4 -poederdoos dan nog in de meest nichterige kleurcombinaties uittesten. Die kar is overigens volledig afgestemd op vrouwen die er het Londense verkeer mee willen trotseren. Ik kan dat onmogelijk au sérieux nemen. (de specs ten spijt...)

En Porsche; ach ja. Iemand van mijn leeftijd (en postuur) in een Porsche heeft iets zieligs. Alsof ik m'n halve leven zou gespaard hebben om me zo'n bakske te kopen. OF hevig aan het post-puberen zou zijn in m'n midlife-crisis. Nee, dat past eerder bij het jonge grut, maar dat heeft er doorgaans niet de middelen voor... (en niet de discipline om er verantwoord mee te rijden) Ik heb het niet zo voor sportwagens. Duur speelgoed waar ik niet zo van geniet. De Porsche Cayenne is overigens de lelijkste en onhandigste 4x4 die je tegenwoordig in bosjes op onze snelwegen ziet voortsukkelen. Een kar voor omhooggevallen beenhouwers zonder greintje smaak.

Haha, grappig. Defender heeft wel iets, maar ge kunt toch niet ontkennen dat de range toch uiterst stijlvol is. Wat niet meteen van die vierkante defender kan gezegd worden... knokkese kakmadammen hebben wel smaak

Als ge dan écht een échte 4x4 wilt ga je voor toyota. dat is het gerief waar de VN mee rijdt. en die moeten afghaanse bergen, rivieren en woestijnen trotseren...

uw porsche argument... sja... ge hebt een punt, anderzijds, waarom ook niet, als je een sportwagen wilt, dan wil je een sportwagen hé. leeftijd en andermans mening kan dan geen bezwaar zijn...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be