![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Desiderius? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 39,29% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,00% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 oktober 2007 om 19:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe oud is ze?
![]()
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eventjes wat lichter:
Desiderius, met wat soort wagen rij je? Merk van voorkeur of hoe moet het rijden? Ben je een jag-persoon of een mercedes liefhebber? Liever de sportieve BMW of heb je ooit gezworen bij een Rover? Of toch maar de luxe 4x4? |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#365 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dagdagelijks: Grand Espace van Renault; een TGV qua wegligging; héél veel ruimte en superhandig voor een rommelige fotograaf als ik. (fiets kan in de auto vervoerd worden en da's heel handig) Ik heb het niet voor fake 4X4's; je weet wel, die jeanettebakken die nooit offroad gaan.
![]() |
![]() |
#366 |
Banneling
|
![]() is ne range ook zo ne jeanettenbak?
en wat vind je van porsche? |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
|
![]() Excellent.
Zit ze in Gent? En waken, ge zout verdorie blij moeten zijn met zo'n schoonzoon als ik. ![]()
![]() |
#368 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb verder een rothekel aan die halve autobussen als de Grand Espace die 7 comfortabele zetels bieden voor 1 persoon die ergens naartoe wil rijden. Als ik ergens parkeer word ik doorgaans ook ingesloten door van die autobussen zodat ik via mijn koffer in mijn wagen moet klimmen of moet hopen op mijn helderziendheid om van tussen twee zulke mobilhomes achteruit te rijden en te hopen dat er net niet op dat moment een wagen komt aanrijden. Bah. Ik heb het tevens niet op 4x4's omdat ze tegenwoordig teveel gebruikt worden om de kids van school te halen. Wat mij betreft mag een boer in Austrialië gerust met een range rover rondrijden, maar in dit land zie ik niet in hoe je je huisvrouw laat pleiten voor Al Gore terwijl je allebei met 4x4's rondrijdt die elke 12 tot 20 liter per 100 kilometer slikken.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 oktober 2007 om 20:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
|
![]() Stoefbak. Ik hoop voor jou dat je er een uurwerk bijgekregen hebt, die zijn wel mooi.
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() Onze openbare financiën staan er zéér slecht voor. Wat is uw mening over de hierondervermelde besparingsmaatregelen ? :
- omvorming van de huidige, geldverslindende, passieve welvaartsstaat tot een betaalbare, dynamische, actieve welvaartsstaat waarbij het voeren van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid centraal staat (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999 en http://forum.politics.be/showthread.php?t=18166); - afschaffing van de fiscale voordelen voor uitkeringstrekkers (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33668); - de opvang van asielzoekers enkel nog financieren door vrijwillige giften vanwege (het linkse deel van) de bevolking (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19187); - de fiscale voordelen inzake levensverzekeringen, interesten en kapitaalaflossingen, enz. afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33227); - de rokers doen betalen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948); - de instroom van nieuwe leerkrachten (tijdelijk) beperken (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=22164); - het vak godsdienst (of is het zotsdienst ?) afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=17490); - afschaffen van ontwikkelingshulp; - een belasting op zwaarlijvigheid; - invoering van een poll tax, evenals van een verblijfsbelasting voor vreemdelingen; - afschaffen van het multiculfascistische CGKR; - afschaffen van tijdskrediet en loopbaanonderbreking; - strijd tegen fiscale en sociale fraude; - enz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
![]() (Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een liberaal.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2007 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En Porsche; ach ja. Iemand van mijn leeftijd (en postuur) in een Porsche heeft iets zieligs. Alsof ik m'n halve leven zou gespaard hebben om me zo'n bakske te kopen. OF hevig aan het post-puberen zou zijn in m'n midlife-crisis. Nee, dat past eerder bij het jonge grut, maar dat heeft er doorgaans niet de middelen voor... (en niet de discipline om er verantwoord mee te rijden) Ik heb het niet zo voor sportwagens. Duur speelgoed waar ik niet zo van geniet. De Porsche Cayenne is overigens de lelijkste en onhandigste 4x4 die je tegenwoordig in bosjes op onze snelwegen ziet voortsukkelen. Een kar voor omhooggevallen beenhouwers zonder greintje smaak.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 8 oktober 2007 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ja, ik waak... nu met extra achterdocht. ![]()
![]() |
![]() |
#375 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar die Espace: als ik alleen rij, zijn de zetels er meestal uitgehaald om plaats te hebben voor m'n fiets, m'n studiolampen, reflectors, statieven, camera's en andere losliggende rommel... Fijne wagen waar ik hele lange afstanden mee kan afleggen zonder greintje last aan de rug.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 8 oktober 2007 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Banneling
|
![]() Dit lijkt misschien een open deur, maar hoe sta je ten opzicht van (groot)grondbezit ? Ik heb het hier niet over lapjes grond van 5 a waar mensen hun huis op zetten om te wonen, maar erg grote domeinen, prive bossen, noem maar op. De bouwgronden zijn nu eenmaal een noodzakelijk kwaad: mensen moeten ergens wonen.
Maar de enorme prive grondgebieden (zoals onze koning ze ook heeft), zijn die wel ethisch te verantwoorden? Waarom mag ik de vruchten die deze planeet voorbrengt niet plukken en iemand anders wel ? Welk recht heeft iemand om mensen de toegang tot een bos of weiland te ontzeggen ? Het is niet alsof dit het product is van hun arbeid..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het beste beleid om werkozen aan de slag te helpen is door de uitkeringen te beperken in de tijd én de loonlasten tegelijk drastisch naar beneden te halen. Je moet daar geen dwangmaatregelen voor uitdokteren; dat is een systeem dat zichzelf wel reguleert. Asielzoekers die in aanmerking komen voor politiek asiel moet je opvangen, punt uit. Geen gezeik over wie dat moet betalen; dat is je verdomde plicht als mens. Maar het kaf moet efficiënter en sneller van het koren gescheiden worden; dat is heel goed mogelijk, alleen wringt het schoentje voor de zoveelste keer bij sommige politieke partijen. (ditmaal bij de gauchisten van het Cdh zo te zien) Ik zie niet in wat je hoopt te besparen door het niveau van ons onderwijs drastisch naar beneden te halen... Dat moet je echt eens uitleggen. Als er ergens investeringen zijn die écht nog renderen, dan is het wel in het onderwijs. Godsdienstonderwijs laten betalen door de ouders; principieel geen bezwaar. Maar verwacht er geen grote besparingen mee. Lijkt me vooral een princiepskwestie te zijn. Rokers en zwaarlijvigen laten betalen... Kijk, ik rook niet (meer) en ben niet zwaarlijvig, maar als je zo gaat beginnen dan mag je die verplichte ziekteverzekering voor mijn part steken waar de zon niet schijnt... Dat speel ik ook niet meer mee. poll tax, verblijfsbelastingen etc... je zou moeten weten dat ik onderhand allergisch ben aan nog meer fiscus. Het enige dat ik in dit verhaal kan onderschrijven is wat elk weldenkend mens ondertussen wel al zou moeten inzien: afschaffing van brugpensioenen, strijd tegen sociale en fiscale fraude en het stevig snoeien in het CGKR. (wat dat laatste te maken heeft met begroting, is dan weer een raadsel.)
![]() |
![]() |
#379 |
Minister-President
|
![]() Hey hey... ik ben nog altijd aan het nadenken.
A lot of places to choose from, Lombas.
![]() |
#380 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Haha, grappig. Defender heeft wel iets, maar ge kunt toch niet ontkennen dat de range toch uiterst stijlvol is. Wat niet meteen van die vierkante defender kan gezegd worden... knokkese kakmadammen hebben wel smaak ![]() Als ge dan écht een échte 4x4 wilt ga je voor toyota. dat is het gerief waar de VN mee rijdt. en die moeten afghaanse bergen, rivieren en woestijnen trotseren... uw porsche argument... sja... ge hebt een punt, anderzijds, waarom ook niet, als je een sportwagen wilt, dan wil je een sportwagen hé. leeftijd en andermans mening kan dan geen bezwaar zijn... |
|
![]() |
![]() |