![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
Dat er door administratieve vereenvoudiging hier en daar een beetje te besparen valt, is best mogelijk. Ik denk echter niet dat daar zeer veel te rapen valt.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik zie die politici nog altijd met geld rondstrooien voor hun eigen prestige en daar zit het grote probleem zoals altijd. Dat zal wss ook nooit veranderen aangezien ze ook nooit gestraft kunnen worden voor hun gekluns.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Inderdaad. Ik wacht nog altijd op de eerste politicus die forse besparingen en een verhoging van de pensioenleeftijd belooft. Een dergelijke politicus zou pas echt op mijn sympathie kunnen rekenen. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
die forse besparingen.. in de ministersector hopelijk..
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
|
Wellicht zijn er nog vele andere besparingsmogelijkheden:
-blanco stemmen vertalen in lege zitjes - gans Laken verhuizen naar zuid-afrika |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
Heel simpel we betalen van onze staatschuld geen torenhoge intresten meer af aan de banken, de werkelijke leiders van Belgie. We betalen alleen nog het kapitaal af. Wij gaan niet langer akkoord met de toen afgesproken torenhoge intresten. Laten we stemmen met het gezond verstand iemand die heilige huisjes durft inslagen. Laten we tegen het groot kapitaal zeggen : NEEN het kapitaal van de staatschuld betalen we terug niet langer de intresten. Momenteel betalen we alleen de torenhoge intresten zodat het kapitaal niet verminderd. Zo creeeren we onze eigen ondergang.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
Aan de unief in Brussel zei onze prof het volgende : waarom zijn die Belgen toch zulke dwaze volgelingen? In onze wet staat duidelijk dat onze ministers en senatoren niet zo'n hoge verdiensten mogen hebben. Integendeel ... eerder gratis werk - het is een eer om het volk te mogen vertegenwoordigen maar de Belgen komen niet in opstand. Warom niet? Volgen wij als een kuddedier onze leiders? Mijn Prof vond het een merkwaardig gedrag van ons volk. Net zoals bij de staatschuld. Hij roept op om te eisen dat de banken niet langer torenhoge intresten krijgen met als gevolg dat ons kapitaal(het daadwerkelijk geleend bedrag van de staat) nooit verminderd. Dit is al jaren zo. De banken vinden dit geweldig hierdoor zijn ze de ware leiders van onze samenleving. Merkwaardig is ook dat alle generaties van volksvertegenwoordigers dit normaal vinden en zich geen vragen stellen. Ik stel me die wel ...wie ook.... waar zit het gezond verstand bij de bevolking???
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Aan de andere kant valt het wel op dat ze het internetgedrag steeds meer in het oog beginnen te houden, omdat ze ook wel weten dat daar een gevaar op verzet schuilt. Trouwens wat betreft dat optrekken van de pensioenleeftijd...als al dat geld niet naar de banken was gegaan, had iedereen hier met gemak op 58 op pensioen kunnen gaan. Ik ben trouwens niet van plan te gaan werken tot ik dood val zenne Laatst gewijzigd door Yves38 : 20 juli 2008 om 22:55. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
We denken dat onze hoogste prioriteit vanaf dit moment zal bestaan uit alles doen wat in ons vermogen ligt om het zich snel aandienende geëvolueerde bewustzijn in het leven van alle mensen op wereldschaal te activeren en ontsteken, teneinde de snelle opbloei van een hogere beschavingsvorm te vergemakkelijken – een beschaving die de belichaming zal zijn van de mondiale wijsheid van de mensheid – opdat de thans levende generaties een wereld zullen voortbrengen waarop de volledige menselijke familie kan floreren in harmonie met de hele natuur op onze kostbare aarde
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je kunt zo bezig blijven! Was al dat geld besteed aan bijvoorbeeld energiebesparende maatregelen of mensen die in armoede leven. Of infrastructuur voor fietspaden enz... Om nog maar te zwijgen waarin de staat beroep doet op al die externe bureaus waarin studies besteld worden (miljoenen euro's). Er is geen toekomst meer voor dit land, het komt van langer hoe slechter. De staat slorpt van langer hoe meer middelen op en verkracht zichzelf door haar logge werking. De staat is er niet voor de burgers maar voor de bureaucrasie in het radarwerk van de Europese commisie. Ze is met andere woorden niet meer efficiënt en consequent. Dit fenomeen kunnen we extrapoleren naar internationale instellingen zoals de Wereldbank en I.M.F... en hun houding tegenover de arme landen al decennia lang. Die het belang van de banken verdedigen i.v.m met die schulden. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 21 juli 2008 om 10:56. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Gouverneur
|
Gij vindt fietspaden een goede investering terwijl er dagelijks kinderen omkomen van honger?
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Parlementslid
|
Ik heb het over België en als dat zo is (kindersterfte in ons land) dan zou dat natuurlijk de eerste prioriteit krijgen. Benieuwd naar cijfers daaromtrent... door armoede wel te verstaan.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Gouverneur
|
Aha, fietspaden is een goede investering zolang er geen kinderen sterven in ons land. Van kinderen buiten onze geografische grens moeten we ons niets aantrekken?
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Parlementslid
|
-----
Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 21 juli 2008 om 11:35. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Parlementslid
|
Neen, ik heb het over de financiën van België. Ons land alleen kan toch niet alle armoede uit de wereld helpen. Daar hebben wij simpelweg niet genoeg geld voor. De wereldwijde armoede kan en moet opgelost worden door de grootmachten die het goede voorbeeld moeten geven en natuurlijke de VN. Zij die over de mogelijkheden beschikken om urgente mondiale problemen op te lossen. Moest de VS de 3 biljoen dollar besteden aan armoede en klimaat ach mensen. Die broodnodige middelen zou je niet onder woorden kunnen brengen wat je daarmee kan doen. Ik doneer zelf met een doorlopende opdracht. Met zelfs 10 of 30eur kan je een kind van ondervoeding redden en of vele kinderen vaccineren. Wil maar zeggen... dat staat in schril constrast met de miljarden die soms dagelijks verpatst worden.
Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 21 juli 2008 om 11:40. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Verder is het zo dat de overheid maar al te graag inging op die rol, in de veronderstelling zijnde dat ze met deficitspending de economie kon aanswengelen (hetgeen een lapsus is gebleken). Ook dit idee werd door de economisten en banken aangeprezen als de ideale manier. Dit en samen met de transferten tussen de regio's die diverse beslissingen op financieel vlak voor Wallonië dienden te compenseren heeft geleid tot het onmogelijk groot overheidstekort. De overheid zou het ook anders kunnen spelen en fractional banking stillaan wegwerken door de reserves van het huidige niveau stilaan tot 100% op te trekken en daarna in dezelfde mate terug de rol van de Nationale bank/ECB terug over te nemen voor wat betreft het creëren van geld. Uiteraard dient dit geld afhankelijk te zijn van de economische groei en dient men zich een strikte discipline op te leggen. (voor zover dat mogelijk is als we spreken over politici natuurlijk) Feit is wel dat dit nooit zal gebeuren aangezien op het niveau van de ECB de grote bankiers een nog grotere invloed hebben. Kleine landen als België zullen hun deficiet alleen zien toenemen en kunnen alleen hun buikriem aanspannen, hetgeen uiteraard weer afgewenteld zal worden op de burgers. Als men het spel slim speelt, zou men de ontwikkeling van een alternatief voor olie stimuleren en de productie van de nieuwe vorm van energie uitsluitend in België doen en een patent nemen op de uitvinding. Vervolgens zou men die nieuwe energievorm kunnen verkopen en de opbrengst laten dienen voor het dempen van de schuld. Als men het nog slimmer speelt zou men de energie gratis ter beschikking kunnen stellen voor de burgers en de bedrijven in België. De economische boom zou gigantisch zijn. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Burger
|
Citaat:
Eerlijk gezegd vraag ik het mij ook soms af maar blijkbaar zijn we op de goede weg: ![]() |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|