![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Wat een boude vergelijking. Diefstal en verkrachting gelijkstellen met het gebruik van narcotica gaat niet; ik neem aan dat jij als universitair dat wel weet.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door sfinx666 : 15 juli 2008 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Misschien kunnen we moord legaliseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel ze niet gelijk met elkaar, ik trok enkel nun's stelling door. Het spreekt vanzelf dat je de consumptie van narcotica niet gelijk kan stellen met een verkrachting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het grote verschil is dat je hier het slachtoffer bent van jezelf, en bij diefstal is een andere een slachtoffer. De overheid moet haar burgers niet tegen zichzelf beschermen en meestal doet ze dat ook niet, maar laat ze haar burgers toe keuzes voor zichzelf te maken. Er is geen objectieve reden om bepaalde drugs wel toe te laten en andere te verbieden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is gewoon hypocriet cannabis niet te legaliseren.
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() We besluiten hier uit dat ik het niet over alcohol had.
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
2 voor de vierde keer, misschien antwoord je deze keer wel. Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....32#post3359032 http://forum.politics.be/showthread....02#post3425202 http://forum.politics.be/showthread....19#post3552419 Verder is het zeer onwaarschijnlijk dat het aantal soft-drug-gebruikers zou stijgen. Studies tonen aan dat het aantal gebruikers gelijk blijft. Het is ook nogal zinloos om meer schade te veroorzaken door soft-drugs te bestrijden, dan die soft-drugs zelf veroorzaakt aan schade. Aangezien soft-drugs minder verslavend en minder schadelijk is dan alcohol, en alcohol wel toegelaten is, vraag ik het recht op een alternatief voor alcohol. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ie foutief is, geeft je al onmiddellijk aan in je daaropvolgende zin. Daarna geef je helemaal niet aan wanneer de overheid dan wel, en wanneer dan niet, ze haar burgers tegen zichzelf moet beschermen. Er is maar één objektieve reden om illegale drugs te blijven verbieden en legale te blijven toestaan mits regulering, en dat is de vaststelling dat beiden niet gezond zijn voor de maatschappij in haar geheel, maar dat de nu legale dermate doordrongen zijn in de maatschappij, dat we het met die reguleringen nog leefbaar kunnen houden. Alhoewel de strijd tegen illegale drugs nooit gewonnen zal kunnen worden, moeten we toch zo veel als mogelijk die schadelijke zaken trachten te verwijderen. boetade: we kunnen één per één illegale drugs gaan legaal maken, zodra de voor een bepaalde legale drug (neem vb. alkohol) een preventie hebben kunnen op poten zetten zodat de kwalijke effekten voor de maatschappij zeer gelimiteerd zijn. (voor alkohol: reguleringen en sensibilizering zodat alkohol in het verkeer kwasi niet meer voorkomt; zodat alkohol en agressie in het uitgangsleven en het familieleven kwasi niet meer voorkomen; zodat de ontwennningsklinieken voor alkohol-veslaafden suksesvoller kunnen werken tegenover nu ....) boetade: we hebben al zoveel maatschappelijke overlast (slachtoffers allerhande ...) van legale drugs en van misbruik van geneesmiddelen, dat we die nefaste gevolgen van drugs kunnen missen als kiespijn. De oorlog tegen illegale drugs moet opgevoerd worden, met vele en inventieve middelen (vb. ekonomisch: de overheid koopt in het zwart gedurende een bepaalde tijd heel wat drugs op, zodat de prijs erg oploopt, en dan plots daarmee stoppen, zodat de illegale markt destabiliseert en er afrekeningen ontstaan tussen de bendes, de dealers enz. ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soft-drugs is nu dermate doorgedrongen dat we het met legalisering leefbaar houden. Daarenboven is soft-drugs minder schadelijk en minder verslavend dan alcohol. De strijd kan inderdaad nooit gewonnen worden. Repressief optreden haalt niets uit. De USA, met de zwaarste gevangenisstraffen, telt procentueel de meeste gebruikers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mss omdat ik door het gebruik van drugs meer de neiging heb om misdaden te plegen? Dit is ook de reden niet om drugs te verbieden, want als je alcohol gebruikt hebt is je neiging tot misdaad ook groter. Citaat:
Verder is er geen reden waarom we drugs ook niet leefbaar kunnen maken in de samenleving. Als mensen niet drinken en rijden, zullen ze ook wel niet spuiten en rijden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeer mijn morele standaard aan niets of niemand op te leggen. Het kan mij persoonlijk gestolen worden als iemand in zijn vrije tijd marihuana smoort, bier zuipt of cocaïne snuift. Wel vind ik dat de overheid dat soort zaken dient tegen te gaan, en niet te promoten. Laat dat laaste nu net zijn wat er gebeurt als het licht op groen wordt gezet voor een legalisatie van cannabis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |