Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe ziet u Groot Nederland?
met een Koningshuis 16 45,71%
als Republiek 19 54,29%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2009, 12:54   #421
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als u zo denigerend doet over het gebruik van Vlaamse woorden, dan noem ik u een verrader van de Vlaamse volkstaal en dus van het Vlaamse volkseigen. Dat klopt ja.
U bent niet onbevooroordeeld. Dat is gewoon zo. Bovendien stelde u reeds dat de enige redenen pro-België van emotionele, niet rationele aard zijn. Voor zover de onbevooroordeeldheid.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 12:58   #422
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Als u zo denigerend doet over het gebruik van Vlaamse woorden, dan noem ik u een verrader van de Vlaamse volkstaal en dus van het Vlaamse volkseigen. Dat klopt ja.
Ik heb zo een vermoeden dat velen op dit forum het met mij eens zullen zijn wanneer ik beweer dat jij, met je postings van gisteren en vandaag, het zodanig bont hebt gemaakt, dat je eigenlijk je eigen ruiten hebt uitgegooid. Je zult je aardig mogen inspannen om hier nog au sérieux genomen te worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 17:08   #423
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb zo een vermoeden dat velen op dit forum het met mij eens zullen zijn wanneer ik beweer dat jij, met je postings van gisteren en vandaag, het zodanig bont hebt gemaakt, dat je eigenlijk je eigen ruiten hebt uitgegooid. Je zult je aardig mogen inspannen om hier nog au sérieux genomen te worden.
Hoor hoor wie het zegt. Ik denk dat u door de volkse Vlaamse taal te minachten, hebt laten zien wie u echt bent en niet wie u hoort te zijn.

Laatst gewijzigd door system : 27 april 2009 om 17:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 18:51   #424
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

@system
Nog iets dat jou waarschijnlijk bijzonder genoegen zal schenken. Inzake organisatie en optimalisatie van het hoger onderwijs in Vlaanderen is er (reeds sedert jaren) een vruchtbare samenwerking tussen het Nederlandse en Vlaamse onderwijsministerie. Zo bv. zijn de visitatiecommissies die hogescholen en universiteiten zowat om de twee tot drie jaar bezoeken samengesteld uit Nederlandse en Vlaamse deskundigen. De Nederlands-Vlaamse integratie is dus reeds goed bezig, zeker op onderwijsvlak.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 18:53   #425
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach man, ga op een ander zaniken. Ik vind het zo al een blamage dat ik van een Hollander moet vernemen welke mijn taal is.
U zei? Maar jij houdt toch van feiten. Kom jij maar eens met bewijzen voor je
Vlaamse eenheidstaal. Volgens mij is de taal die jij neerschrijft al zeker NEDERLANDS. Maar hou jij je maar vast aan je Vlaams hoor kul, da's je goeie recht! Het zal mij een worst interesseren of je het Vlaams of Nederlands noemt.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 18:55   #426
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ach man, ga op een ander zaniken. Ik vind het zo al een blamage dat ik van een Hollander moet vernemen welke mijn taal is.
BRABANDER trouwens!
Maar goed, als je zo dom en neerbuigend blijft om me voor Hollander uit te maken, wat ik als belediging zie, dan word ik pas echt fanatiek
Oud 27 april 2009, 18:59   #427
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik zeg alleen dat wij onze Vlaamse taal niet moeten inruillen voor Hollandse taal. Onze Vlaamse taal is evenwaardig aan de uwe. Onze taal is zelfs meerwaardig. In de zin dat ze sappiger, meerduidend en vrolijker is dan de uwe. En mensen zoals Quercus en willen ons de hand dwingen om uw taal te spreken. Cultuurverraders mensen zoal ene Quercus. Ik zou bijna zeggen: Qurecus=Quisling. Wel, zonder mij dan.
Deze post gaat nergens over! Je woorden zijn leeg en zonder enig besef van wat er gaande is. Cultuur verraden? Jij verraadt aan één stuk door de cultuur der Lage Landen en blijft verdeeldheid zaaien tussen de Nederlanders van Noord en Zuid.
Oud 27 april 2009, 19:01   #428
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ge moet niet meer spreken gij. Gij zijt verkocht aan de Hollanders.
Wees toch niet zo dwaas. Een ieder is vrij in zijn meningsuiting. Of is dit zo'n typisch Belgisch trekje? Als ze niet meewillen leg je ze het zwijgen op.
Oud 27 april 2009, 19:03   #429
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Een 'vrij onderzoeker' is iemand die onderzoekt zonder vooroordelen. U zou dat toch moeten weten. Niet?
Jij bent dus geen vrij ondezoeker, want jij zit vol vooroordelen, van waaruit je verder aanmoddert.
Oud 27 april 2009, 19:08   #430
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Miischien zou u er beter aan doen te spreken met Nederlandsze zakenlui. Doe dat. En dan zult u het misschien beter begrijpen.
ook al grote onzin! Mijn familie doet al zeer lang zaken met Vlamingen. Mijn moeder is na de watersnood van 1953 zelfs een aantal weken opgevangen geweest door vrienden van mijn grootouders in Antwerpen. Wij verstaan ze best. Het wordt alleen moeilijker zodra men z'n steek- of stadsdialect gaat spreken. Maar dan versta ik veel Oost-Brabanders, Limburgers, zeeuwen of Groningers ook niet meer.
Oud 27 april 2009, 19:13   #431
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben het met System helemaal eens.

Ik ben voor het behoud van België maar ik ben ook vlaming en wens vlaming te blijven.
Jij bent een Vlaming? En dat terwijl je paradeer met Luik? Vlaanderen is altijd een der Nederlanden geweest en zal dat tot in den Eeuwigheid blijven. Of je het nu leuk vind of niet. De banden tussen Nederland en de Nederlandstalige provinciën van België zullen tot het einde der tijden blijven bestaan, zoals ze er altijd al waren. En niemand kan dat tegengaan. En zeker geen Groot-Luikenaar.
Oud 27 april 2009, 21:12   #432
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat ze dan maar meteen die vermaletijde 'je' en 'jij' en de 'jullie' meenemen.
"Je" en "jij" zijn nochtans typisch voor het Brugs dialect.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2009, 21:42   #433
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
en ik ben het spuugzat dat men ons dat volksvreemde Brugse dialect probeert op te leggen. Wij zullen echter standhouden !
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 07:13   #434
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Los van het feit of het wel helemaal klopt zoals u het nu zo stelt, maar ik vermoed dat u Willem de Zwijger (1533-1584) verwart met koning Willem I der Nederlanden (1772-1843).
Ik had inderdaad Willem I in mijn achterhoofd.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 07:53   #435
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Laat ''kieken'' nu ook plat Veluws zijn.
Dat woord gebruiken ze in Zeeuws-Vlaanderen ook voor 'kijken', als ik me niet vergis. Net zoals in West-Vlaanderen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 08:12   #436
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terzijde, de Franstaligen die ik ken gebruiken allemaal zonder uitzondering 'je', 'jij' en 'jullie' wanneer ze Nederlands spreken. Hoe zou dat anders komen dan doordat dit algemeen Nederlands is?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 08:27   #437
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Republiek, maar als de Oranjes moeten blijven, dan moet het maar. Liever een democratisch parlement en regering met een koningshuis dan omwille van de principes in een gewrongen landje te blijven steken met een 'vreemd' koningshuis.
Dan moet het maar niet.

Geen Willem IV. Hij mag altijd kandidaat zijn om president Willem-Alexander van Oranje-Nassau te worden, president van de Republiek der Verenigde Nederlanden. Als hij toch zo populair is als iedereen hier beweert, zal dat geen moeite met zich meebrengen om verkozen te raken.
Oud 28 april 2009, 09:21   #438
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar dan hebben we het ook gehad.
Oud 28 april 2009, 09:26   #439
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Jij bent een Vlaming? En dat terwijl je paradeer met Luik? Vlaanderen is altijd een der Nederlanden geweest en zal dat tot in den Eeuwigheid blijven. Of je het nu leuk vind of niet. De banden tussen Nederland en de Nederlandstalige provinciën van België zullen tot het einde der tijden blijven bestaan, zoals ze er altijd al waren. En niemand kan dat tegengaan. En zeker geen Groot-Luikenaar.
Ik ga ook graag naar Luik en naar Maastricht en naar Aken. Wij Limburgers zijn met die gebieden verbonden historisch. Maar dat kan iemand zoals u niet of moeilijk begrijpen. Eigenlijk begrijpt u niet veel van het Zuiden. Dibbets begreep dat blijkbaar ook niet. Maar die kwam dan ook uit Arnhem.
Oud 28 april 2009, 10:21   #440
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga ook graag naar Luik en naar Maastricht en naar Aken. Wij Limburgers zijn met die gebieden verbonden historisch. Maar dat kan iemand zoals u niet of moeilijk begrijpen. Eigenlijk begrijpt u niet veel van het Zuiden. Dibbets begreep dat blijkbaar ook niet. Maar die kwam dan ook uit Arnhem.
U bent niet helemaal fair voor Dibbets. Ik besef dat u niet tevreden bent over hoe het gelopen is... Echter Dibbets was in de eerste plaats militair, uiteraard gaat hij dan Maastricht niet overgeven; zolang zijn positie militair handhaafbaar was, dan zal hij inderdaad die stad niet overgeven, dat had hem in ieder geval de krijgsraad kunnen opleveren... Dat hij niet geliefd is, is dan weer iets heel anders... Overigens kan ik ook zeggen dat wij West Brabanders (West Brabant = de streek van Bergen op Zoom, Roosendaal en Breda) historische banden hebben met de stad en de provincie Antwerpen, dus wat betreft uw banden met Maastricht en Luik kan ik me wel iets voorstellen....

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 28 april 2009 om 10:28.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be