Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2010, 20:54   #421
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
'Iets voelen' is niet hetzelfde als stoned of high zijn, typsi zijn is niet hetzelfde als dronken zijn. Maar je ontwijkt hier mijn vraag: Heb je ooit wel eens een joint gepaft?
Wat begrijp je niet aan "U want some"?

Als je met termen werkt moet je die definiëren. Saai , I know maar stoned , tipsy, ... voor iedereen anders.
Als ik aan een saf trek voel ik me al high.

Laatst gewijzigd door Cdude : 29 mei 2010 om 21:06.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 21:02   #422
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wat begrijp je niet aan "U want some"?

Als je met termen werkt met je die definiëren. Saai , I know maar stoned , tipsy, ... voor iedereen anders.
Als ik aan een saf trek voel ik me al high.
Zever zever en nog eens zever. Ontwijk mijn vraag weeral eens met een onsamenhangend antwoord. Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag het is simpel hoor....JA of NEE.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 21:12   #423
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zever zever en nog eens zever. Ontwijk mijn vraag weeral eens met een onsamenhangend antwoord. Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag het is simpel hoor....JA of NEE.

Tja, wat kan ik er aan doen dat je het niet begrijpt? Elke wetenschapper of programmeur werk dagelijks met definities.
Ook woorden hebben die dus als je over een "state of mind" wil praten moet je die definieren.

De politie heeft ook een lijst met punten waaraan je moet voldoen om "dronken" te worden beschouwd. (waggelenb, brabbelen, alcoholadem, ...

(vervelend als je nt krijgt wat je wil eh

Laatst gewijzigd door Cdude : 29 mei 2010 om 21:13.
Oud 29 mei 2010, 21:24   #424
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
Heeft U het nu over cannabis, LSD, misschien zelfs over XTC.
Of vind u dat de overheid ook moet zorgen voor heroine voor zijn bevolking?

Nu ik kan je redenering heel goed begrijpen. En ik ben ook enorm voorstander om bv cannabis legaal te laten kweken in gecontroleerde kweekcentra's. Maar om zware drugs vrij beschikbaar te stellen vind dik wel een brug te ver.

Ja,geef de mensen maar drugs,dan blijven ze kalm wellicht,en denken niet meer na,en dat is juist wat de politiekers nodig hebben,een tamme kudde,die geen weerstand biedt,en alles aanvaarden wat er door hen(politiekers) bepaald wordt..
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 21:26   #425
nubian

Standaard

Citaat:
Tja, wat kan ik er aan doen dat je het niet begrijpt? Elke wetenschapper of programmeur werk dagelijks met definities.
Ook woorden hebben die dus als je over een "state of mind" wil praten moet je die definieren.

De politie heeft ook een lijst met punten waaraan je moet voldoen om "dronken" te worden beschouwd. (waggelenb, brabbelen, alcoholadem, ...

(vervelend als je nt krijgt wat je wil eh
Neen mijn beste u begrijpt mij nog steeds niet want uw plaat blijft deftig hangen als ik uw post hier lees,je valt hier steeds in herhaling en nog steeds geen deftig antwoord en uw pseudo wetenschap/programmeur taal.....tja triestig. Nu steek ik mijn tijd en moeite er niet meer in want blijkbaar ben je zo'n persoon dat enkel zijn spiegelbeeld gelooft.
Oud 29 mei 2010, 21:42   #426
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen mijn beste u begrijpt mij nog steeds niet want uw plaat blijft deftig hangen als ik uw post hier lees,je valt hier steeds in herhaling en nog steeds geen deftig antwoord en uw pseudo wetenschap/programmeur taal.....tja triestig. Nu steek ik mijn tijd en moeite er niet meer in want blijkbaar ben je zo'n persoon dat enkel zijn spiegelbeeld gelooft.
Nubio stupido?

Je zegt het zelf dat sommige mensen er aan wennen en minder voelen, hoe kan je dan spreken over tipsy/dronken en high/stoned zonder ze te definieren?
Is het zo moeilijk in te zien dat die begrippen subjectief zijn?
Spijtig want ik weet nog steeds niet waar je heen wilde met je vraag. Dan had ik misschien rechtstreeks kunnen antwoorden.
Oud 29 mei 2010, 21:57   #427
nubian

Standaard

Citaat:
Nubio stupido?

Je zegt het zelf dat sommige mensen er aan wennen en minder voelen, hoe kan je dan spreken over tipsy/dronken en high/stoned zonder ze te definiëren?
Is het zo moeilijk in te zien dat die begrippen subjectief zijn?
Spijtig want ik weet nog steeds niet waar je heen wilde met je vraag. Dan had ik misschien rechtstreeks kunnen antwoorden.
Doe is normaal heb je nu echt 'shit for brains'! Wat is er nu in godsnaam zo moeilijk aan deze vraag: Heb jij ooit een jointje gepaft? JA of NEE
Ik heb mijn mening hieromtrent duidelijk gepost als u deze nog steeds niet snapt dan heb ik medelijden met je, het is niet omdat u deze keer eens niet met een citaat of linkje afkomt dat je dan intelligent of als wijze overkomt. Uw plaat blijft nog steeds hangen mijn beste. Maar bon ik zal u in uw 'overwinningswaan' laten ik gun je het van harte dan heb je nog iets om in uwen dagboek over te schrijven.
Slaapwel

Laatst gewijzigd door nubian : 29 mei 2010 om 22:05.
Oud 29 mei 2010, 22:40   #428
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is geen besluit; dit is een voorstel tot onderzoek.

Nu je weet dat die drugsverslaafden passeerden langs (moeder)melk, suikerwater zoals cola; en alcohol.
Wat wens jij te besluiten?
We zijn op zoek naar dingen die leden van groep 1 nuttigen die leden van groep 2 nooit nuttigden. Moedermelk, cola en suiker kan je dus alvast schrappen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 22:43   #429
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar bon ik zal u in uw 'overwinningswaan' laten ik gun je het van harte dan heb je nog iets om in uwen dagboek over te schrijven.
Slaapwel
Ik wist niet dat het wedstrijd was?

Welja, je zegt het toch : uw mening en dan krijg je hetzelfde antwoord al 420 = meningen are like assholes. Interessant maar niet relevant in een objectief onderzoek.
Verschillende soorten weed/alcohol , verschil ts man/vrouiw, hoeveelheid, ...allemaal factoren om rek mee te houden.

Ik ga nog laaaang niet slapen
Oud 29 mei 2010, 22:49   #430
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe is normaal heb je nu echt 'shit for brains'! Wat is er nu in godsnaam zo moeilijk aan deze vraag: Heb jij ooit een jointje gepaft? JA of NEE
Ik heb mijn mening hieromtrent duidelijk gepost als u deze nog steeds niet snapt dan heb ik medelijden met je, het is niet omdat u deze keer eens niet met een citaat of linkje afkomt dat je dan intelligent of als wijze overkomt. Uw plaat blijft nog steeds hangen mijn beste. Maar bon ik zal u in uw 'overwinningswaan' laten ik gun je het van harte dan heb je nog iets om in uwen dagboek over te schrijven.
Slaapwel
Kan je de vraag nog eens herhalen?
Oud 29 mei 2010, 22:53   #431
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kan je de vraag nog eens herhalen?
Welke vraag??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 06:44   #432
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
We zijn op zoek naar dingen die leden van groep 1 nuttigen die leden van groep 2 nooit nuttigden. Moedermelk, cola en suiker kan je dus alvast schrappen.
Neen; daar ben jij niet naar op zoek; jij bent op zoek naar een bewijs voor de step-stone theorie; en als je die niet vindt fabriceer je die maar.

Je stelt dat de meesten die harddrugs gebruiken eerst cannabis gebruikten; wat voor jouw een bewijs is voor de step-stone theorie.

Ik stel dat de meesten van die gebruikers eerst (moeder)melk; suikerwater en alcohol gebruikten. De theorie zou dan evengoed kunnen zijn dat gebruik van suikerwater tot gebruik van alcohol en tot andere harddrugs leidt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 07:32   #433
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de discussie vrij verkracht door een elitaire arrogant ventje dat zich OVERAL tussenwringt zonder enige input.
En als we die dan krijgen, staat ze volledig los van de vooropgestelde vragen, discussie en argumentatie.

Ik roep op tot negeren
Oud 30 mei 2010, 07:38   #434
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik vind de discussie vrij verkracht door een elitaire arrogant ventje dat zich OVERAL tussenwringt zonder enige input.
En als we die dan krijgen, staat ze volledig los van de vooropgestelde vragen, discussie en argumentatie.

Ik roep op tot negeren
Dan kan er misschien terug gediscussieerd worden over de grond van de zaak.
De kost van het verbod; en de kwalijke gevolgen; zoals criminaliteit, voor de maatschappij.

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 mei 2010 om 07:39.
Oud 30 mei 2010, 07:51   #435
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan kan er misschien terug gediscussieerd worden over de grond van de zaak.
De kost van het verbod; en de kwalijke gevolgen; zoals criminaliteit, voor de maatschappij.
Goedemorgen Artisjok,

En als er geen verbod is, waar moet de staat het halen? Het telen in loodsen?
Het telen op boerenvelden? Het halen van de Afghanen in Afghanistan?

Dat is vooral mijn vraag Artisjok.
How far can one go?
Oud 30 mei 2010, 08:01   #436
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Goedemorgen Artisjok,

En als er geen verbod is, waar moet de staat het halen? Het telen in loodsen?
Het telen op boerenvelden? Het halen van de Afghanen in Afghanistan?

Dat is vooral mijn vraag Artisjok.
How far can one go?
Goedemorgen 420yeahbaby

De overheid moet inderdaad toestaan dat het gekweekt wordt en verkocht onder voorwaarden. En deze kwekers en handelaars controleren.
Zoals dit nu gebeurt voor coffeeshops.
En de kwaliteit bewaken zoals dit nu gebeurt voor voedsel.

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 mei 2010 om 08:01.
Oud 30 mei 2010, 08:27   #437
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goedemorgen 420yeahbaby

De overheid moet inderdaad toestaan dat het gekweekt wordt en verkocht onder voorwaarden. En deze kwekers en handelaars controleren.
Zoals dit nu gebeurt voor coffeeshops.
En de kwaliteit bewaken zoals dit nu gebeurt voor voedsel.
Waarom niet uitsluitend de kweek voor eigen gebruik tolereren en de verkoop ervan losrukken? Want straks is ons groen topje belast en die belastingen zakken er niet op he

Ik denk dat ge nog zou verschieten van de wereld als mensen zouden mogen telen hoor Zoiets is al een mooi begin om direct om te zetten in daad. De verkoop gaat een hele organisatie worden waaraan geen enkele partij zich zal durven wagen denk ik.
Oud 30 mei 2010, 08:48   #438
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom niet uitsluitend de kweek voor eigen gebruik tolereren en de verkoop ervan losrukken? Want straks is ons groen topje belast en die belastingen zakken er niet op he

Ik denk dat ge nog zou verschieten van de wereld als mensen zouden mogen telen hoor Zoiets is al een mooi begin om direct om te zetten in daad. De verkoop gaat een hele organisatie worden waaraan geen enkele partij zich zal durven wagen denk ik.
Dit zou al een mooi begin zijn; maar lost maar een deeltje van het probleem op.
Heb je de artikels gelezen waarvan ik de link gaf in de OP?

Alleen al het reguleren van de kweek van cannabis zou " met allerlei slagen om de arm, wellicht 183 miljoen euro aan uitgaven voor politie, justitie en bestuur besparen, en 260 miljoen euro aan belasting opleveren."

"Het WODC berekende de totale kosten van de criminaliteit in 2006 op 31,5 miljard euro. De misdaad die het drugsverbod veroorzaakt kost de samenleving minstens de helft, 15,75 miljard euro, dat wil zeggen aan elke Nederlander 924 euro per jaar."
http://www.nrc.nl/opinie/article2546259.ece

In tijden waar bespaard moet worden; weigert men te overwegen om deze besparing te overwegen.
Deze besparing zou niet uit te leggen zijn; maar besparingen in de sociale zekerheid e.d.wel?
Oud 30 mei 2010, 09:49   #439
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe meer jointjes je rookt hoe minder het effekt zal zijn, dus is het onmogelijk dat je al stoned wordt na het roken van één joint!!
Serieus?
Ik heb ondervonden dat: hoe langer ge het rookt, hoe mindet het effect idd, maar hoe minder ge nodig hebt om iets te voelen, omdat ge heel bekend zijt met het gevoel.
Oud 30 mei 2010, 10:24   #440
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Serieus?
Ik heb ondervonden dat: hoe langer ge het rookt, hoe mindet het effect idd, maar hoe minder ge nodig hebt om iets te voelen, omdat ge heel bekend zijt met het gevoel.
Dat is dus een contradictie. Wat jij beschrijft gebeurt slechts in de 1ste fase van gebruik. Daarna treed er gewenning op en ga je steeds meer gebruiken
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be