![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom stellen dat er een bevel moest zijn, er was immers een duidelijke consensus, voorgesteld vanaf 1919 om de Endlösung te gaan doorvoeren? Het moge hierbij worden aangestipt dat dit woord "Endlösung" in het Duits veel meer suggereert dan 'final solution', het trekt heel sterd fonetisch op "ontluizing". Indien we dan toch met muggezifterij en kommaneuken bezig zijn moge dit dan ook niet te worden veronachtzaamd... Daarenboven: al zou er geen schriftelijk bewijs zijn van een bevel: hoe kan je in een totallitaire staat volhouden dat de "manshaft" 6 miljoen Joden systematisch uitroeide zonder dat de leiding hier begon tegen te protesteren? "Nicht gewusst?". Larie! Praat u nu het autoritaire machtssysteem goed, dat de nazi's opbouwden, of de leiders die het in handen hebben? Is dit een soort hobby om spelletjes te spelen op het verbale vlak, of bent u zo bezig om autoritaire systemen te verdedigen omdat u ze mist? Ik vind dit steeds meer "spooky". Dat verstandige mensen zich hier mee bezig houden verbaast me. Het lijkt me een soort van refutisme: het niet willen accepteren van bepaalde feiten omdat men het niet kan bevatten of verwerken. Eigenaardig ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 17 november 2006 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Minister
|
![]() Citaat:
is er nog de discussie over wat een "mening" is (voor Edina) is er zonet een begonnen over "censuur" (Feremans) kan er een verwacht worden over wat "uitvoeringsdocumenten" zijn en een "campagne" is (voor JVDB) is het nog steeds niet duidelijk of de negationismewet er is om de gevoelens van de overlevenden en de nabestaanden van de slachtoffers te ontzien, herhaling te voorkomen, omdat sommigen denken hiermee het VB dwars te kunnen zitten of om de leidende klasse toe te laten zich een goed gevoel aan te praten nadat ze zo schandelijk in gebreke bleven tijdens de Rwandacrisis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dictatoriale moraalridders met hun eigen munt betalen is idd één van mijn favoriete bezigheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Post dat plan hier dan even, dan zijn we van deze discussie af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Welke miserie wordt de daders door deze wet gespaard? Welke kost is er voor de samenleving? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
|
![]() Citaat:
Lees de speeches van Dolf eens, vanaf 1919 tot 1939 met herhalingen in 1942. Of de nazis nu schreven of ze de Joden wilden verdrijven, verwijderen, uitroeien 'entfernen'. Het is geëindigd in doden. Of ze hun plan hebben aangepast, verzwaard, verlicht of willen uitstellen of versnellen: Het is geëindigd in doden. Welke zin heeft het om na te gaan wanneer en door wie de beslissing is genomen? Vermits niemand het heeft tegengehouden, de massamoord, vermits ze gebeurd is zijn de schuldigen bekend. Was er één plan, waren er verschillende? Heeft men geaarzeld? Is er getwijfeld? Allemaal mogelijk. Maar de mensen zijn dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | ||
|
![]() Citaat:
Dat ik nog niet op die vraag heb geantwoord, is niet omdat ik ze ontwijk hoor (zoals jij duidelijk wel doet met mijn en andere vragen, een antwoord van jou op die vragen zouden nochthans heel duidelijk kunnen maken dat ik ongelijk heb met mijn beschuldiging...), maar wel omdat ik nu eenmaal niet onbeperkt tijd heb om hier op het forum te zitten. En ik zal je dus nu wel degelijk antwoorden. Het probleem met negationisme zit hem niet zozeer in de ontkenning van die holocaust (en daarmee bedoel ik dus ook de ontkenning van de doelbewustheid ervan), maar wel in de ideeën die daar altijd achterzitten. Want dat komt altijd op hetzelfde neer (en dat weet jij maar al te goed als kenner van negationistsiche literatuur): achter het idee van die holocaust zit een machtige "joodse lobby" die het allemaal heeft opgezet om bepaalde doelen te bereiken en alle aangebrachte bewijzen zijn gewoon propaganda. Dat laatste maakt het bewijzen van de holocaust sowieso onmogelijk, want alles wordt hoe dan ook - zonder enig bewijs - afgedaan als vervalst. Maar belangrijker is dat het aanzet tot antisemitisme. Natuurlijk niet bij iedereen die het leest, maar wel bij een aantal en bij andere zal het hun antisemitisme doen versterken. En hoe meer die literatuur dus verspreid wordt, hoe meer er dus zullen aangezet worden tot antisemitisme of hun reeds bestaande antisemitisme zullen versterkt zien. En het cruciale punt is dat de geschiendis ons heel duidelijk leert, dat elke genocide uit de geschiedenis vooraf wordt gegaan door een campagne van haat en ontmenselijking tegenover de groep van latere slachtoffers. En dat is dus niet gebaseerd op het bestuderen enkele genocides, maar op een massa genocides. Alle reeds gekende genocides verliepen volgens hetzelfde stramien (dat hier mooi wordt samengevat). En niet toevallig is het laatste stadium: ontkenning!!! En het is in die fase dat negationisten blijven steken waardoor ze de kiemen leggen voor herhaling: Citaat:
De geschiedenis toont mooi aan hoe keer op keer dezelfde mechanismes gebruikt worden in de aanloop naar, tijdens en na de genocides en de les van de geschiedenis is overduidelijk: grijp in voor het te laat is. Want eens de bal aan het rollen is, is het te laat!!! Laatst gewijzigd door Edina : 17 november 2006 om 18:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
|
![]() Citaat:
Hierdoor is er geen "geheimzinnigheid" en ook geen willekeur. De wet dient te worden toegepast, niet de "goede smaak" van een censor. Het resultaat is dat weinig vervolgingen gebeuren, terwijl een censor garantie zorgt voor veel knip werk. De rechtszekerheid van de betroffen dader is gegarandeerd. Het publiek krijgt uiteindelijk WEL inzicht in de werken. Ook weet het publiek zeer goed wat aanleiding gaf tot de vervolging, en dient de rechter dit te motiveren! Het resultaat is derhalve totaal verschillend. Het bestaan van een duidelijke wetgeving over wat nu kan en niet kan op het gebied van publicatie van teksten maakt het voor de would-be offenders duidelijk wanneer ze last gaan krijgen. De zelfcensuur (die niet noodzakelijk is: ze kunnen altijd nog publiceren!) zal hun dan behoeden voor verdere veroordeling, of zal dat niet doen. Dat bedoel ik met kosten besparen en last besparen. Hetzelfde geldt voor de maatschappij die geen dure processen dient aan te spannen. In der Beschrenkung zeigt zich erst den Meister. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij is dat daar niet te koop wegens autocensuur.
In mijn studententijd kon je dat nog overal vrij kopen. In elk geval gaan we daarin niet vinden wat we zoeken (te weten: de uitvoeringsdocumenten). |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
|
![]() Ik ben niet gaan klagen bij de moderatie, he schatje. Van "met eigen munt betalen" is er hier dus geen sprake. Je hebt je er alleen mee van je kleinste kantje laten zien en duidelijk gemaakt dat jouw strijd voor vrijheid van meningsuiting er helemaal geen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het uitroeiingsplan stond WEL in de Wannsee-tekst, natuurlijk niet in die woorden, hier is de tekst: Under proper guidance, in the course of the final solution the Jews are to be allocated for appropriate labor in the East. Able-bodied Jews, separated according to sex, will be taken in large work columns to these areas for work on roads, in the course of which action doubtless a large portion will be eliminated by natural causes. The possible final remnant will, since it will undoubtedly consist of the most resistant portion, have to be treated accordingly, because it is the product of natural selection and would, if released, act as a the seed of a new Jewish revival (see the experience of history.) Met andere woorden: de meesten zouden sterven in de concentratiekampen, diegenen die de concentratiekampen overleefden moesten een "speciale behandeling" ondergaan (=vermoord worden). De tekst spreekt voor zich. Dit is uiteraard een plan tot algehele uitroeiing, in ambtenarentaal weliswaar: 1) eliminated (ausgerottet, de meesten), 2) de LAATSTE overlevers een speciale behandeling geven... Het was zeker geen vakantie-uitstapje, zoals jij ons wil doen geloven. Laatst gewijzigd door Hans1 : 17 november 2006 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We weten nu nog steeds niet wan Dhr. van den Berghe er wel leest. Het afsprakenboekje van Himmler is ook niet duidelijk zeker? Of heeft Himmler misschien niet bestaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Gouverneur
|
![]() Führerhauptquartier Wolfsschanze 18 XII.41. 16.2 [16?]Führer
Judenfrage | als Partisanen auszurotten ________ Neuorganisation. i. Waffen SS ________ Leibstandarte Gebirgsdiv. Uit het afsprakenboekje van onze vriend Himmler. Ter vervollediging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | ||
|
![]() Citaat:
Dat de speeches van Hitler en consoorten niet precies die doelstelling hadden? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is eigenlijk één groot complot tegen het Herrenvolk waarvan de "Vlamingen", volgens hem, deel uitmaken. U dient ook te weten dat de mening van JVDB zeer dicht staat bij wat de top van het VB denkt. Hij is zelfs in zekere zin het VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom "natuurlijk niet"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik blijf er voorlopig wél bij dat er weinig kans is dat we in Mein Kampf uitvoeringsdocumenten inzake de holocaust zullen vinden. Maar als je ze vindt, zal ik daar met grote nieuwsgierigheid kennis van nemen. Laat dus maar komen. Laatst gewijzigd door baarle : 17 november 2006 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |