![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heb je je papfles niet gehad vanmorgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
|
![]() Citaat:
Dada amnestie! vergeet niet: Si vis pacem para bellum Zolang er kiekens zoals jij dit soort rommel verspreiden: wuif maar dag met je handjes naar ENIG amnestiewetje. Een politicus zou waanzinnig zijn om zijn nek uit te steken: die wordt neergeknald door een terecht boos slachtoffer van de holocaust. De volgende spandoek met "amnestie" erop die ik tegenkom ga ik de drager ervan naar jou verwijzen, daarbij veelbetekenend tegen mijn voorhoofd tikkende. Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 april 2007 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feremans, Ik geeft je gelijk als je zegt dat er geen amnestie wet mag komen voor de Oostfronters. Dit zou immers een afbreuk doen aan wat wij aan hen hebben te danken. En dat amnestie de slachtoffers van de Holecaust de muren op zou jagen, wel ook daar heb e gelijk in. Want dan zouden de politici moeten gaan verklaren waarom ze amnestie geven en dat betekend dat ze de waarheid uit de oorlogsjaren moeten vrijgeven. Maar ook dat ze de fouten van na de oorlogsjaren moeten toegeven en erkennen. En daar wring het schoentje, men heeft mensen veroordeeld zonder te weten wat er echt gebeurd is. Daarom heeft men de negosatie wet gemaakt. Want er begonnen te veel onzuiverheden naar boven te komen. Binnen een paar generaties gaat men de jacht op de Oostfronters hier bekijken, zoals wij de heksen vervolgingen van vorige eeuwen bekijken. Nuchter en meelij hebbend met de onwetendheid van de vervolgers. Want iets dat onze politici nu vergeten, is dat de waarheid altijd overwint, hoeveel tijd er ook overgaat en hoeveel wetten men ook maakt om haar tegen te houden, de waarheid wint altijd. Kijk maar eens in je geschiedenisboeken, deze worden zelfs vandaag nog herschreven. En dit dan zelfs over stukken van voor de Romeinen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De USA wist anders heel goed wat er in de Japanse kampen met haar eigen mensen gebeurde. Het zou mij dus tenzeerste verwonderen dat ze het bestaan van uitroeiingskampen in Duitsland niet zou geloven. Het zou trouwens een machtig middel zijn geweest om de vele Joden in de USA en Canada er van te overtuigen om tot het uiterste te gaan in de strijd tegen de Nazi's. En het zou een machtig wapen zijn geweest om de rest van de bevolking te overtuigen dat dit monster tot de laatste man moest vernietigd worden. En in afkeer tegen het volk moet Links echt geen les volgen bij rechts hoor. Tenslotte heeft de linkse politiek nog altijd meer doden op haar naam staan dan er tijdens de drie laatste grote oorlogen samen zijn gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 28 april 2007 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zal het u gemakkelijk maken... hier een bijdrage over de methoden die te Nürnberg gebruikt werden om de 'schuld' aan te tonen.
International Conference on Military Trials : London, 1945 Redraft of Charter, Submitted by British Delegation, July 23, 1945, http://www.yale.edu/lawweb/avalon/im...son/jack45.htm Citaat:
Het Tribunaal is niet gebonden aan een bewijsvoering door middel van technische regels. Het zal zoveel mogelijk 'niet technische' procedures volgen en alle bewijs aanvaarden welke ze nodig acht. Het Tribunaal mag informeren naar de aard van de ten laste gelegde bewijzen, zodat het kan beslissen over de relevantie. Het Tribunaal zal geen bewijs vragen van feiten die algemeen bekend zijn, maar zal er nota van nemen. Het Tribunaal zal nota nemen van de rapporten van de Verenigde Naties... de comitees in de verschillende geallieerde landen [...] de nota's en vaststellingen van alle militaire tribunalen of andere tribunalen van alle landen van de Verenigde Naties. Bondig samengevat: Men heeft 'rapporten' al dan niet officieel... zonder enig forensisch bewijs als bewijs naar voor geschoven. Het was aan een groep rechters om zich over de relevantie uit te spreken... zonder enig forensisch bewijs. Alle rapporten van alle landen werden als bewijs aanvaard. Typîsch voorbeeld: 4 Duitsers werden opgeknoopt wegens hun aandeel in de massamoord te Katyn (Polen). Later verontschuldigde de Sovjet-Unie zich voor deze moorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is het heden ten dage en verschillende studies later nog steeds niet duidelijk wat er zich echt in de gaskamer afspeelde. En door onze nieuwe wetten zullen we het helaas ook nooit te weten komen. En bestaan er ook gegevens over het aantal mensen dat gestorven zijn door ontbering, mishandeling, ziekte en andere in deze kampen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Parlementslid
|
![]() Gezien mijn interesse voor sommige aspecten van WOII had ik graag geweten wie die 4 duitsers waren en door welke rechtbank zij veroordeeld werden.
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is." Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
|
![]() Door steeds maar te proberen te ontkennen, te minimaliseren of door struisvogelpolitiek te willen voeren bewijzen de aanhangers van het rechtse gedachtengoed in elk geval dat ze de gruwelen van de tweede wereldoorlog afschuwelijk en onverdragelijk vinden.
Dat is dan het enige menselijke dat men hen moet meegeven. Dat ze ondertussen weigeren in te zien dat de oorzaak van dit gedoe (hoe groot of klein de waanzin ook moge zijn, in hun eigen ogen) hun gedachtengoed is: vreemdelingenhaat, rassentheorieën, autoritaire staatsvormen, het aanbidden van "grote leiders". En dat maakt hen gevaarlijk, niet het ontkennen van zaken die toch genoeg bewezen zijn. Ze zijn met andere woorden gevaarlijk, en ze tonen aan dat ze nog steeds niet verwerkt hebben wat er gebeurd is: ze ontkenen of minimaliseren de feiten nog steeds. Dit bevestigt de opinie van hen die hen in de gaten willen houden, en hen ook niet willen laten doen. Die publiciteit maken voor ultra-rechts gedachtengoed definitief willen verbieden. Het verklaart waarom er geen vrije meningsuiting in het gedrang is wanneer men de vuile smoelen van deze zwijnen stopt: het gaat hem niet om het verkondigen van een mening: het gaat hem over het aanzetten tot een haat tegenover de medemens, die gruwelijke gevolgen kan hebben. Ze zijn excellente getuigen: ze bekennen hier in het openbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
|
![]() Citaat:
En u weet met uw groot gelijk, toch als geen ander wat daar uit voortgekomen is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
|
![]() Citaat:
Het verschil is dat de fascisten dat ze wel degemijk gevaarlijk zijn bewezen hebben. En waar haal je de euvele moed om te stellen dat ik de locale oenen niet ken? Ik heb dus in twee zinnen drie stommiteiten gelezen, die overigens nergens op slaan dan op dwaasheid en het doen van loze veronderstellingen. Proficiat: goe bezig ![]() Een manke vergelijking: bon. Maar dit is wartaal. Laatst gewijzigd door ericferemans : 28 april 2007 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feremans, Gelukkig ben je partijlid van een linkse politieke partij. Kunnen we eens vragen wat jou vrienden over je uitlatingen hier vinden. Want wat jij hier doet is nu net aanzetten tot haat tegen en discriminatie van een bepaalde groep van de bevolking. En het politieke gedrag dat je hier neerschrijft is nu juist het gedrag van onze huidige politieke leiders en de politiek correcten. En daarbij ben je dus niet tegen iemand bezig die het rechtse gedachte goed in zich mee draagd, maar tegen iemand die politiek neutraal is. Je bent dus echt fout bezig met wa je hier verkondingd, een ballon die wel eens in je eigen gezicht kan ontploffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede bestempelt u me hier als gevaarlijk, zonder daar bewijzen voor te hebben. Mensen met een ideologie of mensen met een religie, waar zit het veschil? Blijkbaar begrijpt u niet, of juist al te goed wat ik wil zeggen. Maar u wenst natuurlijk liever naar een ander te wijzen dan zelf toe te geven dat u evengoed een haatzaaier bent. Wat als een labiel iemand uw posts leest en enkele flamminganten gaat overhoop schieten? Die fascisten waren toch gevaarlijk, niet? Stuurt u daar op aan? Besef eerst zelf eens dat u ook haatdragend bent en geen haar beter dan een ander, dan kunnen we misschien eens verder gaan spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
|
![]() Citaat:
Als jij neutraal bent dan is Dewinter een kruising tussen Hitler, Stalin én Atilla de Hun! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe jij de winter noemt zal mij worst wezen, die vent mag van mij mee in het graf van zijn vriend springen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | ||||||
|
![]() Citaat:
Wil je die richting uit? Of stamp je hier, om wat te kunnen brompotten een suggestieve maar open deur in? Wat moeten we daar nu op zeggen: ja, neen, of allicht? Wijze opmerking: goe bezig! Relevant! Maar het zet te toon: je zegt dingen die niet onwaar zijn, dus de rest zal wel kloppen??? NOT Citaat:
![]() Citaat:
Bij een ideologie heeft men het over een geheel van denkbeelden, gelanceerd door ideologen en die bij elk partijcongres veranderen, meestal van kwaad naar erger, van straf naar inhoudsloos, van interessant naar totaal futloos. Het worden bij sommige partijen zelf waslijstjes. ![]() Sommige ideologieën schijnen van vandaag op morgen te kunnen omslaan in het tegendeel: het links-liberalisme is zo een konijn uit een hoed. Citaat:
Ik schat dat je zeventien �* twintig bent. Een prachtige leeftijd om de beest uit te hangen: doe zo voort! Citaat:
Mensen die mijn pacifisme niet snappen zullen allicht sowieso iemand doodschieten als het hen noodzakelijk lijkt. Ondertussen vallen de doden meestal door degenen die mijn politiek doelwit en slachtoffer zijn: HVT was nu eenmaal geen linkse, hé? Citaat:
Ik ben in steeds groter gezelschap, zelf van rechts (Karel de Gugh) dat vindt dat we niet te spaarzaam moeten zijn met het kordaat antwoorden op de zever van de populisten en simplisten van uiterst-rechts. Dat is ageren tegen haat. Je denkt toch niet dat alle linksen watjes zijn? Tegenover democratisch ingestelde mensen ben ik ook kritisch, dat is overigens geweten ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |