![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die oproep van Van Gorp deed mij onwillekeurig terug denken aan een film die in een (lang) verleden ophef maakte: Soylent Green met Burt Lancaster. In een gefingeerde samenleving werden oudere mensen ertoe aangezet om zich vrijwillig te laten euthanaseren. Hun stoffelijk overschot werd daarna gebruikt als een component voor het maken van... koekjes!
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het niet in Panda zijn kraam past. Alles wat niet in zijn kraam past, daar mag niet over gesproken worden. Indien je dat wel aandurft word je ofwel in hoekje conservatief of in het hoekje wappie geduwd. Argumenten om dat te ondersteunen komen nooit.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat éénmaal men op palliatieve zorg ligt, het comfort van de patiënt de absolute prioriteit is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarom vel ik er nog geen oordeel over. De dood dichtbij grijpt me telkens opnieuw bij de keel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als zoveel mensen 'het' niet begrepen hebben, dan betekent dat net het tegenovergestelde: ze hebben het heel goed begrepen.
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is de autonomie van het individu een leidend principe. Nochtans zijn er situaties dat een overheid dit principe zou moeten kunnen overrulen. Bij vaccinaties zou dat bv de transmissie ratio kunnen zijn bij een makkelijk overdraagbare dodelijke ziekte. In geval van covid werd al snel duidelijk dat hier (transmissie ratio ) nauwelijks verschil zat tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. Ook was de ziekte tot aan een bepaalde leeftijd nauwelijks dodelijk. De overheid had hier dus de keuze vrij moeten laten en ook geen repressieve maatregelen af moeten dwingen. Bij "vrije" euthanasie spelen financiële belangen een steeds grotere rol. Van de overheid en bij uitbreiding de hele samenleving die een zieke bejaarde als serieuze kostenpost noteert. Een improductieve mens. Ballast. Maar ook familieleden die idealiter gemiddeld op steeds hogere erfenissen kunnen rekenen maar tegelijkertijd steeds vaker deze erfenissen weg zien smelten omdat oma of opa de snel stijgende rekeningen voor hun zorg zelf moeten betalen. En waarom zou je iemand in leven willen houden die ziek is of je niet eens meer herkent? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 april 2024 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet eens leren afstappen van jouw overtuiging dat jij het allemaal beter begrijpt dan anderen. Ik heb Van Gorp zijn boodschap maar al te goed begrepen. Ik hoor vooral een mutualiteit. Een mutualiteit die deel uitmaakt van “beweging.net”.
![]() |
#470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... en daar klinkt het gerinkel van het grote geld.
![]() |
#471 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Charlton Heston en Edward G. Robinson.
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
|
![]() Hier se. Adolf aan het woord.
Maar ge hebt gelijk. De niet-geforce-vaxxten zijn de laatste puur-bloeden. Ze staan héél ver BOVEN de gewone "geprikten" die toen, en nu nog steeds, niet voor zichzelf konden nadenken, en konden uitstijgen boven het autoriteitsargument. Een relikwie van toen fascisme en communisme nog niet aan de macht waren. Bedankt om de puurbloeden op een voetstuk te zetten!
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry. Mijn fout...
![]()
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat zei Hitler ook over de joden.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 10 april 2024 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
|
![]() Don't feed the troll.
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet er alles van, want voor mijn bekering in Christus was ik zelf zo'n mens. (die zo dacht, geen unter- of ubermensch) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierover bestaat hier & nu niets wettelijks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind palliatieve sedatie een aanvaardbare oplossing wanneer iemand euthanasie geweigerd heeft en hij/zij door die sedatie een pijnlijke doodsstrijd kan afwenden.
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Palliatieve sedatie heeft niet tot doel het leven te verkorten, vandaar dat er geen generieke wet voor nodig is. https://palliatievezorgvlaanderen.be...ve_sedatie.pdf |
|
![]() |
![]() |