![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik prefereer inderdaad van geen kind op de wereld te zetten en op te voeden waarvan de kansen bij het begin reeds beknot zijn, of zelf waarbij het lijden van het kind niet zou opwegen tegen het geluk dat het heeft of zijn omgeving bezorgt. Dus het antwoord op uw 'waarom' vraag is dat de geluk-lijden balans in de verkeerde richting dreigt te kantelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veroordeel mensen die kinderen willen/krijgen ook niet. Iedereen moet doen wat hij wil maar als het slecht gaat, er zijn financiële-en of relationele problemen/ de kinderen krijgen een slechte of geen opvoeding/ ouders klagen over hun kinderen/... Dan ben ik er als de kippen bij om de keuze om kinderen op de wereld te zetten serieus in vraag te stellen. En dat dit voor velen een taboe is daar trek ik mij niks van aan. Ik neem de beslissing om kinderen te krijgen en vooral de opvoeding van die kinderen daarvoor veel te ernstig. Hetgeen ik schijf is zeker geen uiting van een gevoel want ik bekijk die "vootplantingskwestie" puur rationeel en dan blijven er weinig duurzame redenen over om kinderen op deze wereld te zetten. Jij haalt hier trouwens enkel de schaarse positieve gevoelsmatige/emotionele redenen aan waarom iemand kinderen zou krijgen maar de meerderheid van de kudde hebben helaas heel wat minder duidelijke en positieve motieven. Uiteindelijk is een correcte opvoeding van kinderen tot welgemanierde, intelligente volwassenen met een mooie toekomst inderdaad een heuse prestatie om terecht trots op te zijn, daar ben ik het volledig mee eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veel ouders klagen ook over hun kinderen omdat klagen in de natuur van de mens zit. Kinderen klagen ook over de ouders. Ik klaag over het weer maar ik zou niet willen ruilen met het weer in India bvb. En wat betreft relationele problemen, dit was vroeger vooral een maatschappelijk probleem. Vandaag de dag is een gemengd gezin eerder de norm dan de uitzondering en ik zie geen verschil tussen kinderen opgevoed in dergelijke gezinnen en andere. Er zullen inderdaad steeds uitzonderingen zijn en de risico's bestaan altijd. Ik heb eerder schrik dat een kind geconfronteerd wordt met een ziekt zoals leukemie of MS. Maar ja, indien men absoluut geen risico wil lopen is het inderdaad beter zich te laten steriliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Straf... U denkt dus dat het onmogelijk is om een een avontuurlijk leven te leiden en tegelijkertijd kinderen op een deftige mannier op te voeden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
|
![]() Citaat:
Geen kinderen betekent geen leven en geen toekomst die verder gaat dan de eigen 80 levensjaren waarvan een mens hier mag genieten in goede en kwade dagen. Schrik hebben om die goede en kwade dagen te moeten beleven zal vele 'helden' hier afschrikken. Het is voor deze heren en dames alleen spijtig dat hun ouders niet van hetzelfde gedacht waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer je geen kinderen wilt, moet je er geen nemen, zo eenvoudig is dat.
Er is niets mis met de beslissing kinderloos te bijven, en evenmin met de beslissing om wel kinderen te hebben, dat moet ieder mens voor zichzelf bepalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of wacht, dat zijn dan nog de gelukkigen in de zorgsector... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Opa en oma zullen u dankbaar zijn en je maakt kans om ook binnen 25 a 30 jaar opa te worden. Ik zag vorig jaar Middas Dekkers op tv, de bioloog, en die vertelde dat hij bewust geen kinderen had, maar dat hij nu wel, als 60'er enorm kleinkinderen mistte. Tja, dat had hij blijkbaaar dan toch niet zien aankomen. Laatst gewijzigd door parcifal : 11 november 2013 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
u ontlokt mij een brede greins, omdat u denkt dat u me dat moet uitleggen... Voor het overige kunt u gelijk hebben; ik heb geen statistieken en ook geen grote persoonlijke steekproef uit de maatschappij. Ik weet echter wél dat je het in echtscheidingsprocessen met 50% van het gelijk aan je kant als man niet haalt, met 75% waarschijnlijk meestal ook niet. Nu ja, voor mij is het verleden tijd. Laatst gewijzigd door Zondag : 11 november 2013 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Eigenlijk vraagt u gewoon waarom u in uw eigen voordeel zou moeten handelen. Tja, waarom. Er is geen andere reden dan uw eigen voordeel te willen halen. En als u dat niet wil...Wel, de keus is aan u, maar het gevolg is dan dat u uzelf benadeelt en de anderen bevoordeelt. En dit is niet rationeel. Want u wou rationele argumenten horen, meen ik me te herinneren. De evolutie beloont nochtans degenen die hun voordeel ten volle benutten. Seksueel gedrag leidt tot voortplanting=eigen voordeel en wordt beloond met plezier. Kinderen opvoeden is eigenlijk ook een beloning. Maar u zal dat nooit ten volle beseffen vooraleer u zelf kinderen krijgt en ze ziet opgroeien. Grofweg is het vergelijkbaar met seks: voor u daaraan begint, weet u ook niet goed wat daar zo fantastisch aan is, en het is redelijk zinloos om het beginnen uit te leggen. U moet het zelf doen. Wat de evolutie eigenlijk beloont, is simpelweg 'doen.' 'Niet doen' is in uw nadeel, wel in andermans voordeel. Bedankt dus. Waarop u: graag gedaan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Burger
|
![]() Citaat:
@FreeSpirit: Waarom zou u iets missen, is het leven al niet rijk genoeg zonder kinderen. Indien u toch een gemis zou ervaren, rechtvaardigt dit persoonlijk gemis dan voor u de keuze om kinderen op de wereld te zetten? Mensen die bewust voor kinderen kiezen, leiden liefst een schitterend leven, daar zij beslissen om uit het niets een nieuw bewustzijn in dit bestaan te sleuren alwaar het een kleine tachtig jaar zal doorbrengen. Zij wier leven miserabel is en toch kweken, zijn simpelweg dom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Individueel bekeken, het leven is inderdaad eenvoudiger en plezieriger zonder kinderen, een waarheid als een koe. Maar ik ben ook meer dan een individu. Het zit 'm in het perspectief, zie je? Mijn persoonlijke keuzes beinvloeden en medebepalen die van de maatschappij. Een maatschappij waarvan vele, zoniet alle leden hun voortplantingsgedrag rationaliseren, d.w.z., ervoor kiezen geen of weinig kinderen te krijgen om eigen luxueus en intellectueel/emotioneel bevredigende levensstijl te kunnen behouden, krijgt om den duur te kampen met een bevolkingsimplosie. Het sterft dus gewoon uit. Mijn kinderen, die ik dus wel heb, en de kinderen uit uw brede familie, worden bedreigd door de keuzes die u nu maakt. Het resultaat is eigenlijk dat de maatschappij, die o.a. uw huidige levensstijl mogelijk maakt, niet meer zal bestaan. Uw individuele keuzes hebben spijtig genoeg verstrekkende ongunstige gevolgen voor iedereen, uzelf (=uw geestesgenoten in de toekomst) inbegrepen. Laatst gewijzigd door regenboog : 11 november 2013 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus is een goed evenwicht en gezonde populatie in stand houden best wel aangewezen . Maar als de intellectuelen ook nog eens promoten dat de meest risico houdende volwassen, met kans op hulpbehoevende nakomelingen ook mogen kweken a volente , of dat we kost wat kost een ongeboren kind waarvan we weten dat het hulpbehoevend zal zijn , niet mogen onderbreken , dan zal ons mensen ras enkel maar verzwakken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn beslissingen maken dus geen bal uit wat betreft de impact op het verdere voortbestaan van de mensheid, er dreigt trouwens eerder serieuze overbevolking in plaats van een tekort aan mensen. Kinderen die nu op de wereld gezet worden zullen zichzelf eerder moeten kapot werken om de ouderen te onderhouden dan voor zichzelf... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Juist. Dus de maatschappij zal er sowieso voor zorgen dat er nakomelingen zijn om de economie draaiende te houden en voor ons te zorgen als we oud zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ondanks het feit dat ook mijn genen van hoogstaande kwaliteit zijn trouwens. |
|
![]() |
![]() |